This car is growing on me...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
Er is maar 1 reden om een XF te verkiezen boven een XE, en dat is het betere comfort (lees: stilte aan boord) bij langere snelwegritten.
Nu mijn vrouw de Range heeft, en ikzelf ook minder km's moet doen voor de firma sinds ik verkopers in dienst heb, doe ik nog amper 25k km per jaar, en zit ik meestal alleen in de auto. Om die reden zou ik eigenlijk liever een kleinere wagen willen die wat sportiever is. Ook wil ik eens wat anders dan de zoveelste BMW. Vandaar dat ik veel zin heb in deze prachtige XE met de schitterende 3.0 V6 motor met 340pk.
Een testrit zal mij moeten overtuigen. In september zal ook de XF bij de dealers staan, en dan ga ik met beide wagens eens rijden. Weet wel dat een XE naar mijn zin minder dan 70k bruto kost, en een XF bijna 100k...
Nog een wagen die ik overweeg is de Ghibli met 330pk.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Zoals ik hem in #177 heb geconfigureerd kwam hij op € 63070 dacht ik.
Wel jammer van de maar 60% aftrekbaarheid, iets dat we niet gewoon zijn omdat we hem wel privé zouden gebruiken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik kom op 68k uit, en als ik nog wat gekker wil doen zelfs op 71k. Stel dat daar nog 8% korting afgaat, dan ben je voor 65k euro aan 't bollen met zo'n fully loaded XE V6 S. Met 194gr CO2 valt ook het VAA nog redelijk mee. Ik vergelijk met de 530d waar ik nu 4 jaar mee gereden heb, die mij destijds 80k euro heeft gekost, en die qua VAA even duur is. Weet dat ik destijds ook nog 5k euro BIV heb betaald. Dat allemaal in overweging genomen, en het feit dat ik veel minder km's doe, is deze XE goedkoper dan de 530d waar ik nu mee rijd.
En wat waardeverlies betreft. Vandaag zou ik met moeite nog 25k euro krijgen voor mijn 530d. Zeg dus niet dat die Duisters beter hun waarde houden...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichtenleveringstermijn is 4maand. Er is ook geen haast bij.Heb nu net gelezen op een engelse site dat jaguar een eigen 2.0l benzine zou uitbrengen ter vervanging van de Ford motoren. Doet me nu nog meer twijfelen. Heb dan ook eens een test gelezen van de Mondeo met diezelfde 2.0l motor en blijkt toch wel geen slechte motor te zijn. Ben er nog lang niet uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk kom op 68k uit, en als ik nog wat gekker wil doen zelfs op 71k. Stel dat daar nog 8% korting afgaat, dan ben je voor 65k euro aan 't bollen met zo'n fully loaded XE V6 S. Met 194gr CO2 valt ook het VAA nog redelijk mee. Ik vergelijk met de 530d waar ik nu 4 jaar mee gereden heb, die mij destijds 80k euro heeft gekost, en die qua VAA even duur is. Weet dat ik destijds ook nog 5k euro BIV heb betaald. Dat allemaal in overweging genomen, en het feit dat ik veel minder km's doe, is deze XE goedkoper dan de 530d waar ik nu mee rijd.
En wat waardeverlies betreft. Vandaag zou ik met moeite nog 25k euro krijgen voor mijn 530d. Zeg dus niet dat die Duisters beter hun waarde houden...
XE-S heb ik nog op het lijstje staan maar ook een Alfa Romeo Giulia-??? en de toekomstige Lexus RC.
Het hoeft voor mij allemaal geen PK-toppers te zijn maar je mag er wel wat plezier aan beleven natuurlijk en financieel geen al te grote lastdrager uiteraard. Overname maak ik me geen zorgen want met "deze laatste" gaan we privé blijven rijden en zal slechts vervangen worden wanneer het nodig is.Last edited by Metaxa; 05/08/2015, 01:32.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenDe motoren tot daar aan toe, maar in de test die ik hier enkel posts boven zie staan doet de navigatie/multimedia me heel erg denken aan Sync 2 van Ford. En dat wil je niet in dergelijke dure auto. Zelfs de weergave van opties tussen de tellers is bijna een identieke copy van de nieuwe Ford S-Max. En dat is net de reden dat ik persoonlijk die laten staan heb. Iemand een idee of dat inderdaad dezelfde basis heeft? Of is gelijkenis puur toeval en is het een volledig ander systeem?
http://www.extremetech.com/extreme/1...lost-ford-sync
Goed, er zullen nog wat merken hun best moeten doen om in de buurt van het BMW/Audi-systeem te komen maar ik kan mij nu niet herinneren dat mijn vrouw veel problemen had met de beide S-maxen die ze gereden had op gebied van navigatie. Het ding deed wat het moest doen maar wat minder dan haar huidige systeem.
Persoonlijk vond ik deze uit een RRS ook helemaal niet top en zelf slechter dan uit een Jeep GC bvb.
Het probleem is natuurlijk, eens je iets goeds gewoon bent het moeilijk is om met iets minder tevreden te zijn omdat je altijd zit te vergelijken, wat niet gemakkelijk is...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Jaguar XE
Het systeem van BMW is mi het beste systeem dat er is ( met die van Audi, Mercedes geen ervaring ) Zeker met hun connected services. Andere en meer luxueuze merken komen zelfs niet in de buurt (?) denk dan bv aan Porsche, Maserati.
En van zaken als HUD, RTTi, personal assistant hebben ze daar ook nog niet gehoordLast edited by germinal; 05/08/2015, 05:33.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenHet systeem van BMW is mi het beste systeem dat er is ( met die van Audi, Mercedes geen ervaring ) Zeker met hun connected services. Andere en meer luxueuze merken komen zelfs niet in de buurt (?) denk dan bv aan Porsche, Maserati.
En van zaken als HUD, RTTi, personal assistant hebben ze daar ook nog niet gehoord
Geen ervaring bij hen met de connected services.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenKan je bij BMW nu al coördinaten ingeven als bestemming?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichtenyeps, dat kan je na al die tijd idd doen...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Als ik het navigatie van de RRS vergelijk met dat van de 5, moet ik toch toegeven dat dat van BMW veel beter is.
Wat zijn de zaken die mij het meest storen bij de RRS: Als je de schaal wil veranderen moet je via het touchscreen meerdere keren drukken, met telkens een korte periode tussen elke druk, wat zorgt voor veel tijdverlies. Als je aan een kruispunt komt, en je wil snel inzoomen, dan ben je het kruispunt al lang voorbij tegen dat het scherm juist staat.
Nog een nadeel is dat als je wat verder uitzoomt er al snel geen straatnamen of dorpsnamen meer op het scherm staan. Als je eens wil kijken voor een alternatieve route, dan is dat zeer moeilijk, omdat je je gewoon niet gemakkelijk kan oriënteren op een kaart zonder namen.
TP is al helemaal niks. Soms duidt een file aan, en staat er niks, en soms sta je plots in de file, en duidde 'm niks aan. Ook kan je niet zien hoelang de file is, want er staat enkel een pijltje in het geel, oranje of rood op de plaats waar de file begint.
Maar... ondanks dat zijn we toch al overal geraakt.OO 00 OO
Comment
-
Mijn beste kameraard is nog maar een paar maanden geleden overgestapt van een Jag XF naar een nieuwe A6/C7 berline en hij geeft toch ook toe dat die zaken beter geregeld zijn bij onze Duitse fabrikant dan op zijn Engelse limo. Het werkt allemaal wel een beetje gemakkelijker...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenGoh, ik denk dat het vooral een persoonlijke ervaring/ondervinding en gewoonte is natuurlijk.
Goed, er zullen nog wat merken hun best moeten doen om in de buurt van het BMW/Audi-systeem te komen maar ik kan mij nu niet herinneren dat mijn vrouw veel problemen had met de beide S-maxen die ze gereden had op gebied van navigatie. Het ding deed wat het moest doen maar wat minder dan haar huidige systeem.
Persoonlijk vond ik deze uit een RRS ook helemaal niet top en zelf slechter dan uit een Jeep GC bvb.
Het probleem is natuurlijk, eens je iets goeds gewoon bent het moeilijk is om met iets minder tevreden te zijn omdat je altijd zit te vergelijken, wat niet gemakkelijk is...
Maar ik ga off-topic.. ik vroeg me gewoon af of Jaguar onderliggend ook dat systeem van Microsoft gebruikt. Het valt me op dat die persoon in dat filmpje hieroven wel heel hard lijkt te duwen op touchscreen, terwijl een touchscreen net TOUCH moet zijn, gewoon aanraken.
Verder geen slecht woord, want ik vind wat betreft design die Jag er veel beter uitzien dan de 3 Duitse in die klasse. Zeker in het wit, rood of blauw een zeer welkome verfrissing op de baan ipv de zoveelste grijze of zwarte A4 break.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenAls ik het navigatie van de RRS vergelijk met dat van de 5, moet ik toch toegeven dat dat van BMW veel beter is.
Wat zijn de zaken die mij het meest storen bij de RRS: Als je de schaal wil veranderen moet je via het touchscreen meerdere keren drukken, met telkens een korte periode tussen elke druk, wat zorgt voor veel tijdverlies. Als je aan een kruispunt komt, en je wil snel inzoomen, dan ben je het kruispunt al lang voorbij tegen dat het scherm juist staat.
Nog een nadeel is dat als je wat verder uitzoomt er al snel geen straatnamen of dorpsnamen meer op het scherm staan. Als je eens wil kijken voor een alternatieve route, dan is dat zeer moeilijk, omdat je je gewoon niet gemakkelijk kan oriënteren op een kaart zonder namen.
TP is al helemaal niks. Soms duidt een file aan, en staat er niks, en soms sta je plots in de file, en duidde 'm niks aan. Ook kan je niet zien hoelang de file is, want er staat enkel een pijltje in het geel, oranje of rood op de plaats waar de file begint.
Maar... ondanks dat zijn we toch al overal geraakt.
Comment
-
Ik zou deze XE V6 S toch niet laten staan, enkel omdat het GPS wat minder is dan bij BMW. Toch niet als al het andere ok is. Ik zeg het nogmaals, een testrit moet mij overtuigen. Voor hetzelfde geld valt dit tegen...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenKan je bij BMW nu al coördinaten ingeven als bestemming?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Met die connected drive kan ik gewoon op de telefoon of computer het adres doorsturen naar de navi van de auto.. Best wel handig vind ik.
Ook geeft die connected drive u RTTi, wat eigenlijk overeenkomt met wat Google maps doet. Zonder connected val je op TMC en TMC is heel heel wat anders dan RTTi. Hoewel het niet perfect is natuurlijk heeft het mij toch veel file-leed voorkomen.
De knop van de idrive is ook een luxe vind ik. Veel gemakkelijker dan touch screen. Hoewel de combinatie het summum is ( zie nieuwe 7 serie)
Ik rijd zo goed als nooit zonde navi op ( ook al ken ik de weg)
personal assistant laat U toe van met een druk op de knop iemand van BMW aan de lijn te krijgen die dan een adres kan opzoeken en het in uw navi steken. Of een telefoon nummer of...
BMW is daar blijkbaar de enige in.
Maar zo een JAG met F type motor in kan niet slecht zijn )previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenYup..
Met die connected drive kan ik gewoon op de telefoon of computer het adres doorsturen naar de navi van de auto.. Best wel handig vind ik.
Ook geeft die connected drive u RTTi, wat eigenlijk overeenkomt met wat Google maps doet. Zonder connected val je op TMC en TMC is heel heel wat anders dan RTTi. Hoewel het niet perfect is natuurlijk heeft het mij toch veel file-leed voorkomen.
De knop van de idrive is ook een luxe vind ik. Veel gemakkelijker dan touch screen. Hoewel de combinatie het summum is ( zie nieuwe 7 serie)
Ik rijd zo goed als nooit zonde navi op ( ook al ken ik de weg)
personal assistant laat U toe van met een druk op de knop iemand van BMW aan de lijn te krijgen die dan een adres kan opzoeken en het in uw navi steken. Of een telefoon nummer of...
BMW is daar blijkbaar de enige in.
Maar zo een JAG met F type motor in kan niet slecht zijn )
Bij Jag kan het nu volgens mij ook via hun In-Car Connectivity system.
Ook Jag heeft volgens mij personal assistants.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment