Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    De ijsman heeft anders wel een punt, ik vind de XE nu ook niet bepaald een design om warm van te worden, gewoon te banaal om zich te onderscheiden (wat Jaguar net zou moeten doen als het wil inbreken bij de grote 3)
    Maar zoals je zegt, inderdaad een kwestie van smaak en dus per definitie subjectief.
    Mooiste premium berline uit het C-segment vind ik persoonlijk de Lexus IS al vinden velen dit dan weer een hondslelijke auto
    Nonsens, een A4 of C zijn vele malen banaler. Beide een doordruk van wat ze daar al in het gamma hebben, en bij audi is dit al 15 jaar hetzelfde, mercedes is er nog maar net mee begonnen. Een 3 heeft tenminste nog een ander neusje dan de rest van het gamma
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      de premium 3 is nu dan ook mercedes, bmw en jaguar. audi zit enkel nog vanwege de prijs in de groep
      Staat Jaguar op gelijke voet qua betrouwbaarheid met de andere 2/3?

      Staat de binnenafwerking van het interieur bij Jaguar ( de XE) op het niveau van Audi? Ik denk het niet!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ieder z'n goesting hé. Als BMW-lover verkies ik in deze klasse toch deze XE, alsook de Mercedes C, qua looks boven de BMW 3 en nieuwe Audi A4.
        Qua looks lijkt me dit een correcte beoordeling..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
          Mooiste premium berline uit het C-segment vind ik persoonlijk de Lexus IS al vinden velen dit dan weer een hondslelijke auto
          Oef! Toch iemand die de Lexus IS ook in dit rijtje vernoemt...
          By the way, om het jargon wat te verbeteren: we spreken hier over het D-segment

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
            Vandaag een afspraak maken om morgen de wagen op te halen is zowiezo te vroeg als kbc de nummerplaten nog niet aangevraagd heeft. Daar kan de garage ook niets aan doen, behalve beter communiceren dat morgen waarschijnlijk te vroeg zal zijn. Maar de verkoper doet natuurlijk ook zijn best om je zo snel mogelijk met de wagen te laten rijden. Jammer, maar niets aan te doen
            heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
            De wagen was voorbije maandag binnengekomen, en heb op dezelfde dag gevraagd of ze het nodige (papier)werk zouden doen, om dan op vrijdag met de wagen te kunnen rijden ;-)

            Comment


            • Ik begrijp niet wat er zogezegd banaal is aan die XE.

              De voorkant is typisch Jaguar, maar toch eigen, en de achterkant past op de wagen en werkt gewoon. De wagen ziet er heel dynamisch uit.
              Persoonlijk lijkt het design mij een zeer eigen stijl. Dat is net wat hem onderscheidt van de rest in die klasse.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Staat Jaguar op gelijke voet qua betrouwbaarheid met de andere 2/3?

                Staat de binnenafwerking van het interieur bij Jaguar ( de XE) op het niveau van Audi? Ik denk het niet!

                Of ie qua betrouwbaarheid gelijke tred kan houden met de 'Duitsers' laat ik je binnen enkele maanden weten.
                Met de wagen(s) doe ik 70.000km/jaar, waarvan ong. 40.000km in Duitsland. Waar het kan op de autobahn, het het gas er altijd volledig op.
                het resultaat na 20 jaar Duitse autostrades:
                2 x 2.0d motoren van BMW-3 opgeblazen.
                1 x waterpomp van een 1.9 TDI Audi A4
                2 x getakeld door ADAC, telkens Audi A4, met kapotte motor.
                2 x in 'limp-mode met Mercedes-C door kapotte motorsturingen.

                ik heb geleerd om zonder vooroordeel aan de volgende-3-jaar-termijn-met-nieuwe-auto te beginnen, maar ik spaar de wagens ook niet..

                ps. De eerste volledig probleemloze wagen, moet ik alvast nog tegengekomen ;-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  de premium 3 is nu dan ook mercedes, bmw en jaguar. audi zit enkel nog vanwege de prijs in de groep

                  't Was lang geleden zeker om nog eens interessant uit de hoek te komen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                    Mooiste premium berline uit het C-segment vind ik persoonlijk de Lexus IS al vinden velen dit dan weer een hondslelijke auto
                    Lexus hanteert lekkere gewaagde designs, maar ook hier zie je dat de gril een belangrijke plaats in gaat nemen in het design, hij komt zo langzamerhand op allen modellen voor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      de meest afgekookte afkooksels van een afkooksel als design, afgaande op wa ik rond mij zie veel technische problemen en kwa service?.. A7 kapot, A1 in de plaats als vervangwagen voor een paar maand.
                      je hebt gelijk audi aan de top
                      Volgens mij ben jij een Uber-pop-chauffeur in een (p)über-classe wagen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                        Lexus hanteert lekkere gewaagde designs, maar ook hier zie je dat de gril een belangrijke plaats in gaat nemen in het design, hij komt zo langzamerhand op allen modellen voor.
                        Tja, lekker gewaagde designs, zo kan je dat van veel Hyuandai modellen ook zeggen, maar is het daarom aantrekkelijk?

                        De IS is nooit echt een mooie wagen geweest, hoewel het laatste model daar weliswaar wat van af wijkt en best ok is. Hoewel de achterkant me aan de Accord doet denken.

                        Waarom hij nooit echt een succes is (of is geweest) is omdat hij sterk lijkt op de meer gewone, en ook vaak niet echt spannende Aziatische merken, en wie in die klasse een premium zoekt, zal daar ook niet voor vallen. Die valt niet voor een design wat inwisselbaar lijkt met veel gewone Aziatische merken.
                        Last edited by Vitus; 23/08/2015, 18:46.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                          De ijsman heeft anders wel een punt, ik vind de XE nu ook niet bepaald een design om warm van te worden, gewoon te banaal om zich te onderscheiden (wat Jaguar net zou moeten doen als het wil inbreken bij de grote 3)
                          Maar zoals je zegt, inderdaad een kwestie van smaak en dus per definitie subjectief.
                          Mooiste premium berline uit het C-segment vind ik persoonlijk de Lexus IS al vinden velen dit dan weer een hondslelijke auto
                          Doe je als constructeur je best om banaal over te komen zodat je je kan onderscheiden, is't weer niet goed.
                          Lexus IS...anders, zeer banaal t.ov. een XE. Voor mij moeilijk kiezen feitelijk tussen beiden als het op uiterlijk op aan komt.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Nonsens, een A4 of C zijn vele malen banaler. Beide een doordruk van wat ze daar al in het gamma hebben, en bij audi is dit al 15 jaar hetzelfde, mercedes is er nog maar net mee begonnen. Een 3 heeft tenminste nog een ander neusje dan de rest van het gamma
                            Ik zie toch alleen maar nieren in mijn achteruitkijkspiegels opkomen hoor de ene al wat groter als de andere...
                            Last edited by Metaxa; 23/08/2015, 18:54.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Ik begrijp niet wat er zogezegd banaal is aan die XE.

                              De voorkant is typisch Jaguar, maar toch eigen, en de achterkant past op de wagen en werkt gewoon. De wagen ziet er heel dynamisch uit.
                              Persoonlijk lijkt het design mij een zeer eigen stijl. Dat is net wat hem onderscheidt van de rest in die klasse.
                              Ben benieuwd welke benaming Doa dan een F-Pace gaat geven.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                Lexus hanteert lekkere gewaagde designs, maar ook hier zie je dat de gril een belangrijke plaats in gaat nemen in het design, hij komt zo langzamerhand op allen modellen voor.
                                Ik zie al sinds mensenheugenis hetzelfde bij Volvo, daar zowel aan de voorkant, als de laatste 10 jaar aan de achterkant van de wagen. Zo wordt het wel echt moeilijk om modellen nog te onderscheiden.
                                Last edited by Metaxa; 23/08/2015, 19:01.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Ben benieuwd welke benaming Doa dan een F-Pace gaat geven.
                                  Van bepaalde Hyundaimodellen, Nissan modellen, Dacia modellen, of SSangyoug modellen is het, afhankelijk van je smaak, niet onredelijk ze banaal te noemen omdat er gewoon niets speciaal of aantrekkelijk aan het design is.

                                  Maar als je die XE al werkelijk banaal noemt, dan weet ik het niet meer.

                                  Comment


                                  • De achterkant van de XE vind ik nu niet bepaald iets anders dan banaal, ttz. ik zou het geloven als die wagen al 10 jaar op de markt was. Maar Uiteindelijk heeft eenieder een andere smaak en er is zo'n adagium...
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      de meest afgekookte afkooksels van een afkooksel als design, afgaande op wa ik rond mij zie veel technische problemen en kwa service?.. A7 kapot, A1 in de plaats als vervangwagen voor een paar maand.
                                      je hebt gelijk audi aan de top
                                      Afwerking in het interieur Is anders wel dik in orde

                                      Sent from my D5803 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Ik begrijp niet wat er zogezegd banaal is aan die XE.
                                        Ja sorry, ik vind dit gewoon een saaie auto voor een Jaguar te zijn. Je moet hier niet beginnen vergelijken met Aziaten als Hyundai want die spelen in een andere prijsklasse
                                        Technisch onderscheidt die zich ook al niet want de concurrentie is bij gelijke motorisatie even snel of sneller en de nochtans nieuw ontwikkelde 2.0d die veruit het meest zal verkopen is volgens ik lees blijkbaar ook nogal lawaaierig.
                                        Jaguar kan het nochtans want de vorige XF vond ik een echte frisse wind in het segment van de 5-serie/E-klasse/A6, was toen een echte vernieuwing.

                                        Met de XE hebben ze qua design veel te veel op veilig gespeeld.
                                        Het komt voor mij over als een model dat al enkele jaren op de markt is en eigenlijk dringend een face-lift nodig heeft.
                                        Zo komt het voor mij over, sorry voor de Jag-fanboys.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          Oef! Toch iemand die de Lexus IS ook in dit rijtje vernoemt...
                                          By the way, om het jargon wat te verbeteren: we spreken hier over het D-segment
                                          Sorry, ik bedoelde het D-segment uiteraard

                                          Comment

                                          Working...
                                          X