Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenJa sorry, ik vind dit gewoon een saaie auto voor een Jaguar te zijn. Je moet hier niet beginnen vergelijken met Aziaten als Hyundai want die spelen in een andere prijsklasse
Technisch onderscheidt die zich ook al niet want de concurrentie is bij gelijke motorisatie even snel of sneller en de nochtans nieuw ontwikkelde 2.0d die veruit het meest zal verkopen is volgens ik lees blijkbaar ook nogal lawaaierig.
Jaguar kan het nochtans want de vorige XF vond ik een echte frisse wind in het segment van de 5-serie/E-klasse/A6, was toen een echte vernieuwing.
Met de XE hebben ze qua design veel te veel op veilig gespeeld.
Het komt voor mij over als een model dat al enkele jaren op de markt is en eigenlijk dringend een face-lift nodig heeft.
Zo komt het voor mij over, sorry voor de Jag-fanboys.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJaguar heeft met de XF en XJ serieus gebroken met het traditionele design. De stijlbreuk was zo groot, dat heel wat liefhebbers van het merk zwaar teleurgesteld waren. De XJ is in geen enkel detail te vergelijken met de voorgaande generaties. De XE borduurt hier op verder, net als alle andere merken (BMW, Lexus, Mercedes, al helemaal Audi) al decennia lang doen. Geen enkel ander merk was zo vernieuwend qua design als Jaguar. Je kan toch niet verwachten dat ze bij elk nieuw model zo extreem gaan veranderen. Ze hebben dat gedaan de voorbije modellen, en ze zien nu dat het design wordt gesmaakt. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze op dit design verderbouwen.Last edited by CaliforniaDream; 24/08/2015, 00:54.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenTechnisch niet onderscheidt ? Komaan gast... Lees eens wat meer over de Jaguar dan. 99 gr CO2, hoeveel doet de 3? ohja 109gr. De C220? Idem. Ophanging. De XE heeft dubbele wishbones vooraan, een unicum in dit segment. Enz enz enz.
Ik had de XE zeker overwogen als nieuwe leasewagen, ook al omdat hij een aantal leuke optiemogelijkheden heeft die de 4-serie en 3-serie niet hebben. Maar het verdelersnetwerk is zo beperkt, de BMW garage is geen km van de deur, de dichtstbijzijnde Jaguar verdeler is op bijna 30 km rijden...
Ze hebben inderdaad enorm gebroken met het verleden maar ze deden dat wel met stijl. Het design van de XJ was gewaagd maar begint toch meer en meer gesmaakt te worden. Ook maar goed dat ze gebroken hebben met het verleden. Anders was Jaguar waarschijnlijk nog even levend als Saab...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenTechnisch niet onderscheidt ? Komaan gast... Lees eens wat meer over de Jaguar dan. 99 gr CO2, hoeveel doet de 3? ohja 109gr. De C220? Idem.
Ophanging. De XE heeft dubbele wishbones vooraan, een unicum in dit segment.Last edited by jef; 24/08/2015, 09:38.
Comment
-
Ik blijf het opmerkelijk vinden hoe weinig mensen hier praten over:
- prestaties (hernemingen inbegrepen)
- rijgevoel, en rijplezier
- remmen
- wegligging in slechte weersomstandigheden
- ..
vele reacties gaan telkens over hoe mooi/lelijk dit of dat gedeelte vd wagen is, en of de ene mooiere plastic gebruikt vooraan interieur, dan de andere.
het zal wel aan mij (en m'n bijna halve eeuw jonge leeftijd) liggen, maar de verschuiving van prestaties waar we vroeger onder vrienden vaak over spraken, naar "het plastic in mijn voorkeur merk, is mooier dan in jouw voorkeur merk" is des te opvallender.. ;-)
Comment
-
Da's gewoon omdat de meesten alleen nog maar fotookes gezien hebben en nog niet in 't echt, laat staan er mee gereden hebben.
Mezelf incluis overigens hoor.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Jaguar XE
Vorig jaar in Parijs ingezeten omdat ik hem knap vond in S-uitvoering. Afwerking binnen was ver verwijderd van het Audi niveau uit een A6 en achteraan was de hoofdruimte beperkt. Dit zou voor mij nu niet een echt belangrijk probleem zijn omdat hij dan toch meestal, enkel door ons twee zou gebruikt worden.
Ik kan niet vergelijken met een A4 want dat zou je nu moeten doen met de nieuwe versie ervan.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJaguar heeft met de XF en XJ serieus gebroken met het traditionele design. De stijlbreuk was zo groot, dat heel wat liefhebbers van het merk zwaar teleurgesteld waren. De XJ is in geen enkel detail te vergelijken met de voorgaande generaties. De XE borduurt hier op verder, net als alle andere merken (BMW, Lexus, Mercedes, al helemaal Audi) al decennia lang doen. Geen enkel ander merk was zo vernieuwend qua design als Jaguar. Je kan toch niet verwachten dat ze bij elk nieuw model zo extreem gaan veranderen. Ze hebben dat gedaan de voorbije modellen, en ze zien nu dat het design wordt gesmaakt. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze op dit design verderbouwen.
Met de XE hadden ze die kans ook maar ze hebben het om de 1 of andere reden niet gedaan en op veilig gespeeld en dat vind ik persoonlijk ontgoochelend. We zullen zien of dit de goede keuze was...
Waarmee ik voor alle duidelijkheid zeker niet wil zeggen dat dit een 'lelijke' of 'slechte' wagen zou zijn....absoluut niet!
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenTechnisch niet onderscheidt ? Komaan gast... Lees eens wat meer over de Jaguar dan. 99 gr CO2, hoeveel doet de 3? ohja 109gr. De C220? Idem. Ophanging. De XE heeft dubbele wishbones vooraan, een unicum in dit segment. Enz enz enz.
Comment
-
De XE borduurt verder op het nieuwe design van de XF en de XJ, met de achterlichten zelfs een knipoog naar de F-type. Een nieuwe BMW 3 gelijkt toch ook op de 5, en een A4 op de A6, en...
Net zoals je een Mercedes of BMW van ver herkent, mag dat toch ook met een Jaguar. Ze hebben nu een herkenbaar design, wat mij enorm bevalt. Ook de nieuwe XF gelijkt heel fel op deze XE.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenThis car is growing on me...
OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDeze post nog eens quoten. In deze uitvoering, met deze kleur en deze wielen, vind ik 'm retegeil!
Comment
-
Mijn BRG-configuratie van in post #177 ziet er toch iets minder uit op echte foto blijkbaar,
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTeveel zwart icm dat groen. Leg er die prachtige 20'ers onder, en laat de grill in chroom, en het is al veel mooier.
Eens proberen,
Met 20" (dragen niet mijn voorkeur)19" (vind ik leuker) en chroom omlijsting:
Bijgevoegde BestandenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk BerichtenIk blijf het opmerkelijk vinden hoe weinig mensen hier praten over:
- remmen
- ..
vele reacties gaan telkens over hoe mooi/lelijk dit of dat gedeelte vd wagen is, en of de ene mooiere plastic gebruikt vooraan interieur, dan de andere.
het zal wel aan mij (en m'n bijna halve eeuw jonge leeftijd) liggen, maar de verschuiving van prestaties waar we vroeger onder vrienden vaak over spraken, naar "het plastic in mijn voorkeur merk, is mooier dan in jouw voorkeur merk" is des te opvallender.. ;-)
Voor elk niveau van gewenste prestaties zit er wel iets in het gamma.
Een A4 met 200pk of een XE met 200pk zullen elkaar niet veel ontlopen.
Trouwens, wat maakt het nog echt uit. Je kan nergens nog echt gas geven, inhalen op een gewone weg is verleden tijd, en elke auto in deze klasse haalt de 120-130 km/h ook nog bergop...
En op dergelijke wagen zijn de remmen en de wegligging wel OK zeker. Het zou toch spijtig zijn als dat niet het geval is.
Dus, het enige waar auto's zich echt nog op kunnen onderscheiden is ... design en afwerking.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe XE borduurt verder op het nieuwe design van de XF en de XJ, met de achterlichten zelfs een knipoog naar de F-type. Een nieuwe BMW 3 gelijkt toch ook op de 5, en een A4 op de A6, en...
Net zoals je een Mercedes of BMW van ver herkent, mag dat toch ook met een Jaguar. Ze hebben nu een herkenbaar design, wat mij enorm bevalt. Ook de nieuwe XF gelijkt heel fel op deze XE.
Juist!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk BerichtenIk blijf het opmerkelijk vinden hoe weinig mensen hier praten over:
- remmen
- ..
De eenvoudige reden daarvan is dat in het premiumsegment de merken naar elkaar zijn gegroeid en in dezelfde vijver vissen.
Vroeger was een Mercedes vooral de betrouwbare tank die in de smaak viel bij een ouder publiek, een BMW vooral een auto die sportief moest kunnen rijden en een jonger publiek aansprak, en Audi was vroeger weliswaar de duurdere volkswagen maar niet de premium die hij nu is.
Nu moet alle premiummerken hetzelfde kunnen: een dynamisch design (cfr de looks van Mercedes laatste jaren), strak kunnen rijden maar tegelijk zeer comfortabel zijn (cfr. hoe BMW zich daaraan heeft aangepast), en het interieur moet hoogstaand zijn.
Men aanvaardt niet meer dat een Mercedes alleen maar zeer comfortabel is, maar minder strak rijdt, net zoals men niet meer aanvaardt dat een BMW weliswaar sportief rijdt maar minder comfortabel is dan een Mercedes.
De verschillen zijn dus veel minder uitgesproken dan vroeger, zodat meer aandacht gaat naar design, gebruik van materialen, enz.Last edited by Vitus; 24/08/2015, 17:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenAllé "gast", dat is knap hoor van Jaguar. Maar geen koploper, want de hybride Lexus IS biedt 223pk met 97 g/km. En om het bij de roetstoofjes te houden: naast de BMW 3 zit ook de nieuwe A4 zit al aan 99g/km
Zo unicum is dit niet, de Lexus IS heeft dit ook.
Comment
Comment