Oorspronkelijk geplaatst door Vitus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XE
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenEen Honda Accord heeft als ik het goed voor heb al wishbones rondom sinds de derde generatie van 1985. Dus dit is absoluut geen unicum. Ook niet van de Lexus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDe eenvoudige reden daarvan is dat in het premiumsegment de merken naar elkaar zijn gegroeid en in dezelfde vijver vissen.
Vroeger was een Mercedes vooral de betrouwbare tank die in de smaak viel bij een ouder publiek, een BMW vooral een auto die sportief moest kunnen rijden en een jonger publiek aansprak, en Audi was vroeger weliswaar de duurdere volkswagen maar niet de premium die hij nu is.
Nu moet alle premiummerken hetzelfde kunnen: een dynamisch design (cfr de looks van Mercedes laatste jaren), strak kunnen rijden maar tegelijk zeer comfortabel zijn (cfr. hoe BMW zich daaraan heeft aangepast), en het interieur moet hoogstaand zijn.
Men aanvaardt niet meer dat een Mercedes alleen maar zeer comfortabel is, maar minder strak rijdt, net zoals men niet meer aanvaardt dat een BMW weliswaar sportief rijdt maar minder comfortabel is dan een Mercedes.
De verschillen zijn dus veel minder uitgesproken dan vroeger, zodat meer aandacht gaat naar design, gebruik van materialen, enz.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVorig jaar in Parijs ingezeten omdat ik hem knap vond in S-uitvoering. Afwerking binnen was ver verwijderd van het Audi niveau uit een A6 en achteraan was de hoofdruimte beperkt. Dit zou voor mij nu niet een echt belangrijk probleem zijn omdat hij dan toch meestal, enkel door ons twee zou gebruikt worden.
Ik kan niet vergelijken met een A4 want dat zou je nu moeten doen met de nieuwe versie ervan.
Sent from somewhere, using Tapatalk.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIs ook sowieso een serieuze stap lager afgewerkt dan een 5 of A6 he, die moet je vergelijken met de XF.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk heb er mee gereden en was aangenaam verrast. Zeg Bmw vaarwel en in oktober ga ik tekenen voor een xe R-sport met benzinemotor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk heb er mee gereden en was aangenaam verrast. Zeg Bmw vaarwel en in oktober ga ik tekenen voor een xe R-sport met benzinemotor
R-sport uitvoering is ook heel mooi (beetje a la Lexus-IS skirts)
Aangenaam verrast...mag een stukje uitleg bij hoor.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb er nu 2 op de weg gezien (wel in de leasesletjesuitvoering), en dan valt het me toch tegen....een aantal maanden geleden stond hij nog op de lijst als Laguna vervanger maar ben eigenlijk blij dat de testrit toen niet echt meegevallen is...ik kan er mijn vinger niet op leggen wat het exact is...bij sommige wagens moet ik wennen a1n het design en dan vind ik ze na x jaar nog altijd mooi (bvb bijna alle alfa, en wat modellen van bvb bmw, mercedes, volvo, Honda, ...). Bij deze xe vond ik het design direct Waauw en is het nu heel wat minder
De xtype die jaguar dan zo graag wil vergeten vond ik eerst maar niks maar nu nog altijd klassevolLast edited by berengun; 27/08/2015, 14:09.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenDe xtype die jaguar dan zo graag wil vergeten vond ik eerst maar niks maar nu nog altijd klassevol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenGe zijt oud aan het wordenWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk heb er mee gereden en was aangenaam verrast. Zeg Bmw vaarwel en in oktober ga ik tekenen voor een xe R-sport met benzinemotor“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ten eerste vind ik haar zeer stijlvol maar dat is persoonlijke smaak. Het interieur straalt toch meer klasse uit dan een Bmw 3&4 serie. Als je een audi met s- line of Bmw met M pakket neemt dan rijdt die been hard. Ik heb met de JAG in R-sport gereden met de 19" velgen en wat ik zo fantastisch vond is dat hij heel strak rijdt zonder te stuiteren. De samenwerking van motor en versnellingsbak vond ik stukken beter dan in mijn F10. Ik heb ook met de Bmw 4 coupé gereden en had er geen fijn gevoel bij. Ik kwam telkens tot de conclusie dat ik met een klasse lager dan mijn f10 onderweg was. Heb bij Bmw ook een offerte laten maken en de condities bij Jaguar waren beter. Dit alles bijeen doet me gemakkelijk voor de JAG te kiezen. Ik weet ook wel dat er zaken zijn waarin de Bmw of audi beter is. Bijvoorbeeld de navigatie die bij de JAG wat trager werkt maar dit vind ik persoonlijk maar bijzaak
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Et voilà, de eerste 300km staan erop
De eerste bevindingen tov van de 318d F31 met Navi pro, m-pakket, 136pk):
- de motor voelt (logisch) een pak sterker aan, koppel is duidelijk voelbaar vanaf 2000rpm, de motor blijft vlot en krachtig doortrekken tot 4000rpm. Een echte verademing tov de toegeknepen 318d
- het onderstel!! Man, dit is een ware verademing! Zeer precies sturend, veel gevoel in snellere bochten, zeer speels in een klaverblad, je voelt duidelijk wanneer ie aan de limiet komt..
Dit is echt wel dag en nacht verschil tov de F31, die qua onderstel traag en loom aanvoelt.
- het interieur: een cosy, maar sportief gevoel, moeten de toch mindere materiaalkeuze van de Jag goedmaken. Al voel je het verschil niet aan de plaatsen waar je meestal met je handen aankomt, je ziet het wel.
- de Navi: heb deze nog niet uitgebreid kunnen gebruiken, maar de pro van BMW heeft hier toch een grote straatlengte voor.
Bestemming invoer is trager, iets minder overzichtelijk, GEEN splitscreen.. :-(
- ook gaat het alarm af als je de wagen niet afsluit (bijv. Tijdens tanken), en je daarna terug je deur opendoet. Best vervelend vind ik..
maar momenteel ben ik best tevreden.
maandag richting Duitsland om hem de sporen te geven ;-)
Comment
-
Jaguar XE
Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk BerichtenEt voilà, de eerste 300km staan erop
De eerste bevindingen tov van de 318d F31 met Navi pro, m-pakket, 136pk):
- de motor voelt (logisch) een pak sterker aan, koppel is duidelijk voelbaar vanaf 2000rpm, de motor blijft vlot en krachtig doortrekken tot 4000rpm. Een echte verademing tov de toegeknepen 318d
- het onderstel!! Man, dit is een ware verademing! Zeer precies sturend, veel gevoel in snellere bochten, zeer speels in een klaverblad, je voelt duidelijk wanneer ie aan de limiet komt..
Dit is echt wel dag en nacht verschil tov de F31, die qua onderstel traag en loom aanvoelt.
- het interieur: een cosy, maar sportief gevoel, moeten de toch mindere materiaalkeuze van de Jag goedmaken. Al voel je het verschil niet aan de plaatsen waar je meestal met je handen aankomt, je ziet het wel.
- de Navi: heb deze nog niet uitgebreid kunnen gebruiken, maar de pro van BMW heeft hier toch een grote straatlengte voor.
Bestemming invoer is trager, iets minder overzichtelijk, GEEN splitscreen.. :-(
- ook gaat het alarm af als je de wagen niet afsluit (bijv. Tijdens tanken), en je daarna terug je deur opendoet. Best vervelend vind ik..
maar momenteel ben ik best tevreden.
maandag richting Duitsland om hem de sporen te geven ;-)
De navi van BMW is gewoon de beste navi die er is. Zelfs de spraakinvoer werkt super. En dan splitscreen is de max, net als RTTi maar dan heb je wel connecteddtive nodig.
De XE voelde tijdens mijn testrit ook levendig en sportief aan, zelf wat hard op die 19 inch, en inderdaad het interieur van een XE had toch wel wat beter kunnen zijn qua materiaalkeuze. Mijlen verwijderd van de XF en zelfs minder dan dat van een 3.
De XE is eigenlijk wat je van een 3 zou verwachten op vlak van onderstel en sportiviteit en de 3 wat je van een JAG zou verwachten ?previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Ik heb bij de testritten nooit ondervonden dat de afwerking minder was. Ik had meer dit gevoel van de 4 coupé en die was dan nog volledig in individual uitvoering. Vind de layout van de Bmw zelfs gedateerd. Jullie gaan het waarschijnlijk gek vinden maar ik wil op de R-sport uitvoering die ik ga bestellen een chroom grille en chroom raamomlijsting. Al contact daaromtrent met de dealer gehad en was geen probleem. Kleur die ik hoogstwaarschijnlijk ga kiezen is dark sapphire
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk BerichtenIk heb bij de testritten nooit ondervonden dat de afwerking minder was. Ik had meer dit gevoel van de 4 coupé en die was dan nog volledig in individual uitvoering. Vind de layout van de Bmw zelfs gedateerd. Jullie gaan het waarschijnlijk gek vinden maar ik wil op de R-sport uitvoering die ik ga bestellen een chroom grille en chroom raamomlijsting. Al contact daaromtrent met de dealer gehad en was geen probleem. Kleur die ik hoogstwaarschijnlijk ga kiezen is dark sapphire
Heb ook de R-sport met chroom raamomlijsting en grille. Ook die 2 'blades' vooraan zijn dan in Chrome.
Hou er rekening mee dat bij de R uitvoering dit geen hoogglanzend chroom is, maar de satijn afwerking. ;-)
Comment
Comment