Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • even een korte update na een rit door Duitsland, en de auto een beetje meer leren kennen.

    - heb geopteerd voor de normale geluidsinstallatie, en deze is toch net iets te zwak. Zelf ben ik geen groot muziekliefhebber, maar de basklanken die de XE NIET produceert zijn toch een misser.
    daar is de F31 met standaard installatie toch beter.

    - De wagen gaat telkens in alarm met gesloten, maar niet afgesloten deuren. Lastig als je aan het tanken bent. Je dient dus altijd de wagen af te sluiten, of je sleutel op zak te hebben. Mss kan de garage dit aanpassen omdat ik via de display-info niet kan vinden.

    - voor de "sportievelingen" onder ons:
    **op vlakke stukken autobahn haalde ie 235kmh op de teller. Meer zit er vast en zeker in omdat er nog maar 900km op de teller staan, en de snelheid vlotjes behaald werd.
    **320d (enkele uitlaat dus 184pk versies), kunnen net niet aanpikken. Vanaf 160kmh ~ 225kmh is het verschil in trekkracht duidelijk aanwezig.
    **heb een tijdje gespeeld met een octavia diesel in RS uitvoering, en die reed vanaf 180-190kmh telkens lichtje van me weg..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik vind de XE een heel knappe verschijning.

      Van opzij lijkt de neus wel héél hard op de BMW F3x neus! En er zijn nog veel gelijkenissen.


      Zo eentje daarnet terug gezien maar met de lichten aan, wat een auto

      Comment


      • Hallo ieder,

        Ik nog nieuw op dit forum maar ik ben ik overweging om een nieuwe leasing aan te gaan in vervanging van mijn 530d ( was een jonge 2de hands).

        Ik doe gemiddeld 60 000 km/jaar en heb reeds verschillende auto's gehad van de klassieke merken
        ( BMW 320D - BMW X3 20d - Audi A5 3.2 coupé - Audi A4 136pk Avant - BMW 530d - BMW 325i cabrio )

        Ik ben eens in het compact premium gamma gaat rond kijken bij de verschillende merken. Kort graag mijn bevindingen.
        Ik vergelijk het rijden , comfort en de prijs van de wagens ( telkens wel met vergelijkbare en gangbare opties zoals leer, GPS, sensoren, ... )

        Mercedes C220d AMG pakket 170 pk
        Rijden : correcte sturing en cruis , maar geen gewillige motor met een 'duw' in de rug. Vrij indirecte rij-ervaring en gevoel .
        Comfort : Knappe zetels met de nodige steun afwerking op hoogstaand niveau
        Prijs : Zeer duur ivgl met andere merken ( vooral onderhoud is gigantisch veel duurder in leasing )

        Audi A4 190pk S line
        Rijden : veel motorlawaai - geen sportieve inborst - wel aangenaam rijden op autoweg
        Comfort : nieuw interieur gezien ( momenteel conform Q7 ) - ziet er veel belovend uit - gemakkelijke toegang tot de koffer
        Prijs : zeer duur in totaalpakket , vooral de nodige opties voor dit soort wagen ( en weinig korting voor een leasing ! ) , wel laagste Co2 uitstoot

        BMW 320d M pakket 184 pk
        Rijden : sportief gevoel maar weinig beleving achter het stuur - vlotte hernemingen op autoweg
        Comfort : zit goed , is mooi afgewerkt maar is eenheidsworst ( bijna alle BMW's trekken op het zelfde denk ik )
        Prijs : Lager dan Audi en BMW ( maaaar weer een duur onderhoudscontract )

        Jaguar XE R-sport 180pk
        Rijden : Wauw - sportief maar comfortabel chassis - zeer leuke motor geluid ( dit voor een 2l diesel ) - beste rijervaring van de 4 geteste wagens
        Comfort : vergelijkbaar met de rest , wel iets moeilijkere toegang tot achterbank en koffer. Links en recht kleine afwerkingsdetails.
        Prijs : zeer scherp geprijsd met hoge fleet korting ( 12% ! ) - scheelt toch in totaal een 250 EU/maand met de rest op 48 maand. Lage prijs per extra KM , Audi is X 2,5 bijna

        Nu is mijn vraag : welke van bovenstaande zouden jullie aanraden ? Of alternatief ( budget +- 40k + BTW )

        Comment


        • Zou nu wel niet op verschillende topics dezelfde vraag gaan stellen.

          Comment


          • Comment


            • Heb de XE 2.0d sport nu 2 maanden, en er staan momenteel iets meer dan 10.000km op.
              Indien je de Navi niet dagdagelijks nodig hebt, blijft ie met uitstek de leukste wagen waarmee ik de laatste 20 jaar gereden heb (zie vorige Posts voor lijst).

              De pro's na 10.000km:
              --geen olieverbruik! Das al van bij Mercedes geleden dat ik op 10.000km nog geen olie heb moeten toevoegen.
              -- het motorblok is nu goed 'los'. Ik rij zeer regelmatig in Duitsland en spaar de motor niet... :-)
              -- geen fading op de remmen (tov Audi en BMW is dit een verademing).
              -- bij droog wegdek blijft het een droom om snel, en ook bochtig mee te rijden.
              de con's:
              -- komende van de Navi pro van BMW blijft de XE toch ondermaats. Hij stuurt me regelmatig in omwegen waar geen files zijn, en blijft te traag reageren tov de Duitse armada :-(
              -- bij snelheden boven 200kmh in regenweer wordt de neus iets te licht, maar das een probleem waar BMW ook sterk mee te kampen heeft. Enkel Audi bleef hier als op rails rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door LaurensWIT Bekijk Berichten
                Audi A4 190pk S line
                Rijden : veel motorlawaai - geen sportieve inborst - wel aangenaam rijden op autoweg
                Comfort : nieuw interieur gezien ( momenteel conform Q7 ) - ziet er veel belovend uit - gemakkelijke toegang tot de koffer
                Prijs : zeer duur in totaalpakket , vooral de nodige opties voor dit soort wagen ( en weinig korting voor een leasing ! ) , wel laagste Co2 uitstoot
                Tja... laagste co2 bij een Skoda-VW-Audi...

                Comment


                • ik zou de XE kiezen als ik nu een nieuwe compact sedan zou kopen
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Het onderstel van een F30 is inderdaad zoals je beschrijft. Misschien anders met M pakket ?

                    De navi van BMW is gewoon de beste navi die er is. Zelfs de spraakinvoer werkt super. En dan splitscreen is de max, net als RTTi maar dan heb je wel connecteddtive nodig.

                    De XE voelde tijdens mijn testrit ook levendig en sportief aan, zelf wat hard op die 19 inch, en inderdaad het interieur van een XE had toch wel wat beter kunnen zijn qua materiaalkeuze. Mijlen verwijderd van de XF en zelfs minder dan dat van een 3.

                    De XE is eigenlijk wat je van een 3 zou verwachten op vlak van onderstel en sportiviteit en de 3 wat je van een JAG zou verwachten ?
                    BMW zette de deur 2 à 3 jaar geleden op een kier en Jaguar trapt ze dankbaar in. Stond in de sterren geschreven dat iemand ging profiteren van ruk naar het midden van BMW. Lexus zag het niet (of zat te dicht bij lancering van de F30 van hun IS) maar Jaguar heeft duidelijk de kans geroken en genomen. Nu kan Jag marketings gewijs profiteren van de titel "beste drivers car" in dit segment. Stomme kl*ten bij BMW, haha. "Beste drivers car" is de koningstitel in dit segment. Met de F10 zijn ze door het oog van de naald gekropen, maar met de F30 hebben ze dus "prijs".

                    Veel marketing moet je niet gestudeerd hebben... .

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                      BMW zette de deur 2 à 3 jaar geleden op een kier en Jaguar trapt ze dankbaar in. Stond in de sterren geschreven dat iemand ging profiteren van ruk naar het midden van BMW. Lexus zag het niet (of zat te dicht bij lancering van de F30 van hun IS) maar Jaguar heeft duidelijk de kans geroken en genomen. Nu kan Jag marketings gewijs profiteren van de titel "beste drivers car" in dit segment. Stomme kl*ten bij BMW, haha. "Beste drivers car" is de koningstitel in dit segment. Met de F10 zijn ze door het oog van de naald gekropen, maar met de F30 hebben ze dus "prijs".

                      Veel marketing moet je niet gestudeerd hebben... .
                      Inderdaad, bij de facelift van de 3 hebben ze de ophanging ook weer wat sportiever gemaakt om het toch wat te counteren.
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Inderdaad, bij de facelift van de 3 hebben ze de ophanging ook weer wat sportiever gemaakt om het toch wat te counteren.
                        Dat is altijd een compromis. De E90 was beenhard (zeker met sportophanging) en de standaard RFT's, OEM wielen werden in gort gereden en de ophanging kreeg zware klappen te verduren. Op onze schitterende Belgische wegen een ramp eigenlijk. Vele BMW eigenaars kloegen over het totale gebrek aan comfort en de eventuele pannes die daaruit voortkwamen. Bij de F30 hebben ze dat dus aangepast. In het begin stoorde ik me ook wat aan de eerder soepele ophanging van de F30 (ook de sportophanging). Maar voor dagdagelijks gebruik vind ik het eigenlijk aangenamer rijden, ook al is dat strakke en snedige wat weg.

                        Comment


                        • de oervader van de m5 was de jag xj 4.2...hoogstaand comfy en de beste handling...ze britisch konden er toen wat van

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dat is altijd een compromis. De E90 was beenhard (zeker met sportophanging) en de standaard RFT's, OEM wielen werden in gort gereden en de ophanging kreeg zware klappen te verduren. Op onze schitterende Belgische wegen een ramp eigenlijk. Vele BMW eigenaars kloegen over het totale gebrek aan comfort en de eventuele pannes die daaruit voortkwamen. Bij de F30 hebben ze dat dus aangepast. In het begin stoorde ik me ook wat aan de eerder soepele ophanging van de F30 (ook de sportophanging). Maar voor dagdagelijks gebruik vind ik het eigenlijk aangenamer rijden, ook al is dat strakke en snedige wat weg.
                            True, maar harde ophanging =/= sportief. Maar bij de F30 is het inderdaad wel iets te zacht. Een betere sportophanging zou soelaas brengen.
                            Stuurgevoel doet veel en dat stelt mij teleur in de nieuwe BMW's. Veel merken hebben last om een elektrische stuurbekrachtiging goed af te stellen.
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • Ik heb er al meer in Nederland zien rijden dan hier. Ik veronderstel dat het daar waarschijnlijk 99gr-versies zullen zijn.


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                Ik heb er mee gereden en was aangenaam verrast. Zeg Bmw vaarwel en in oktober ga ik tekenen voor een xe R-sport met benzinemotor
                                Ben uiteindelijk voor de XF gegaan omdat ik het ruimtelijk gevoel die ik ook had in mijn F10 miste. Ben tevreden

                                Comment


                                • Vanaf 04:25

                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment



                                  • Bijgevoegde Bestanden
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • telkens ik er ene IRL zie ben ik teleurgesteld. Ik vind het toch een grijze muis en moet steeds aan de X-type denken.
                                      Ik zie 100x liever de XF.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        telkens ik er ene IRL zie ben ik teleurgesteld. Ik vind het toch een grijze muis en moet steeds aan de X-type denken.
                                        Ik zie 100x liever de XF.
                                        In zijn segment is een XF een hele mooie, in het c-segment vind ik een XE het mooiste. Jammer genoeg zien we ze echt nog niet veel rijden.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Komt er van deze XE een hybride versie zoals de BMW 330e of de Benz C350 plug in ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X