Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    1hoge onderhoudskosten zal hun een worst wezen. Trouwens is Jaguar als jaren niet meer zo onbetrouwbaar, we spreken niet meer meer over jaren '80 hé. Denk dat leaserijders daar echt niét naar zien.
    Ja dat weet ik, maar de perceptie is er nog wel bij het brede publiek.

    En vergeet niet het zijn maar de happy few die de XE op hun lease-lijstje hebben staan, het is niet dat die er d'office overal bij staat tegenwoordig tussen C/3/A4
    2.0 JTDm

    Comment


    • Wat heeft status nu met een auto te maken ? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar rekening mee houdt om voor een Jaguar of Renault ipv voor een Mercedes , Volkswagen ... te kiezen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Wat heeft status nu met een auto te maken ? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar rekening mee houdt om voor een Jaguar of Renault ipv voor een Mercedes , Volkswagen ... te kiezen.
        not sure if serious.....
        Ik ken genoeg mensen die een auto voor status kiezen. Zo staan ze ook niet open voor een jap of een fransoos omdat het "marginaal" is en niet degelijk. Bij ons op het werk lopen er zo een paar ettertjes rond. Meestal kennen ze geen hol van auto's en rijden ze met de laagst gemotoriseerde duitser met ballonbanden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          F30/31 is just gefacelift...
          Facelift maakt in deze geen hol uit. Nieuwe contracten die nu worden afgesloten lopen tot de nieuwe 3-serie in de toonzaal staat, en dan zakt de 2dehands waarde zienderogen. De 4GC zal dan wel een facelift krijgen, maar staat nog 5 jaar in de toonzaal. De 4GC heeft volgens mijn leasemaatschappij ook inherent een hogere verkoopwaarde (net zoals een A5 sportback).
          Toen ik mijn wagen bestelde, gaf BMW ook 2000 EUR extrakorting of 3-serie, niets op 4 GC. En dan nog was de restwaarde van een 4 GC een pak hoger voor een vergelijkbare aankoopprijs.

          En terug on topic: bij veel bedrijven hebben mensen een lijstje (van modellen of merken) om uit te kiezen. Als die XE/jaguar daar niet tussen staat, is het niet eveident om er wel tussen te geraken.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Ik denk niet dat in de 'status' perceptie van de leaserijders de Jag hoger gepositioneerd staat dan de Duitse 3 (eerder integendeel)

            Jag heeft bij het brede publiek nog altijd een naam van dure onderhoudskosten, wisselvallige betrouwbaarheid en lage restwaarde.
            Het zal wat tijd kosten om dat recht te zetten
            Het zal idd wat tijd kosten voor ik (na 20 jaar de 'Duitse 3' te hebben afgebeuld) terug naar de Pruisische armada overschakel.
            Toegegeven, m'n XE heeft er na 4 maanden nog maar 22.000km opstaan maar heeft de dealer heeft ie nog niet gezien. Dit was bij 'de armada' wel even anders...
            het zal dus wat tijd kosten om dat recht te zetten.. 😉

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
              not sure if serious.....
              Ik ken genoeg mensen die een auto voor status kiezen. Zo staan ze ook niet open voor een jap of een fransoos omdat het "marginaal" is en niet degelijk. Bij ons op het werk lopen er zo een paar ettertjes rond. Meestal kennen ze geen hol van auto's en rijden ze met de laagst gemotoriseerde duitser met ballonbanden.
              Waarom zijn dat op een ballonbanden terwijl je op een Japanner of Fransoos vaak niets anders kan krijgen?
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
                Het zal idd wat tijd kosten voor ik (na 20 jaar de 'Duitse 3' te hebben afgebeuld) terug naar de Pruisische armada overschakel.
                Toegegeven, m'n XE heeft er na 4 maanden nog maar 22.000km opstaan maar heeft de dealer heeft ie nog niet gezien. Dit was bij 'de armada' wel even anders...
                het zal dus wat tijd kosten om dat recht te zetten.. 
                Laten we vooral niet overdrijven en dergelijke subjectieve verhaaltjes naar boven halen.
                Ik denk dat er weinig verschil zit in kwaliteit tussen Jaguar en de Duitse 3.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                  Laten we vooral niet overdrijven en dergelijke subjectieve verhaaltjes naar boven halen.
                  Ik denk dat er weinig verschil zit in kwaliteit tussen Jaguar en de Duitse 3.
                  Geen idee, maar hier was het net hetzelfde verhaal.. Jarenlang is hier met Duiters gereden ( oa E39, E38, E65, F01) voor over te schakelen op een Jaguar XJ X351. Die auto heeft een pak minder problemen (vooral elektronica) en het onderhoud is goedkoper. En voelt ook eigenlijk wat kwalitatiever aan .. Vooral het stuur, toch het zwakke punt bij veel BMW's.
                  Last edited by CaliforniaDream; 30/12/2015, 12:50.
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • Wel, moesten we al een aantal duurtesters hebben, dan kon je een objectiever oordeel vellen.
                    Als je de duurtesten van de modellen die al iets langer in productie zijn bekijkt, scoort Jaguar tegenwoordig ongeveer gelijk als zijn tegenhangers.

                    Op zich nog geen enkele auto op bv 22k km binnen moeten doen behalve zijn reguliere onderhoud en bandenwissel.
                    Hoort ook bij dergelijke merken, en er zijn altijd uitzonderingen.

                    PS: een Jaguar XJ is ook net iets anders dan een XE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      F30/31 is just gefacelift...
                      Wat een facelift 😱

                      Lichtjes andere voor en achterlichten , die niet eens hard opvallen.
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • I know, ik geef gewoon even aan dat Jaguar de duitse 3 zeker aan kan, en minder problemen heeft. De onze is van begin 2014 en heeft nu bijna 70.000km, nog geen enkel elektrisch probleem gehad. Dat was wel wat anders met de F01 (en zeker met de E65). M'n vader is nogal een cijfergek en steekt alle facturen incl. brandstof in Excel om zo te berekenen hoeveel de auto hem kost per km, op deze moment is hij al 18% goedkoper dan de F01.
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                          Laten we vooral niet overdrijven en dergelijke subjectieve verhaaltjes naar boven halen.
                          Ik denk dat er weinig verschil zit in kwaliteit tussen Jaguar en de Duitse 3.
                          Alhoewel Jaguar de laatste jaren er kwalitatief zeker serieus op vooruitgegaan is, is er toch nog een redelijk kwaliteitsverschil tussen een Jaguar en de Duitse 3. Ik heb recent nog iemand gesproken die een 4 jaar oude Jaguar heeft en na 4 jaar rammelt daar toch wel 1 en ander aan. Als ik dat vergelijk met mijn 4 jaar oude Mercedes... die reed nog als nieuw. Alhoewel die meer km's had... en nee, ik ben geen Mercedes fanboy.. heb zelf een Franse gekocht nu, en ook daar zie ik direct het verschil. Alhoewel die duurder is dan de Mercedes...

                          Het verschil is niet zo groot, maar de Duitse 3 staan kwalitatief toch een trapje hoger. Mensen denken aan kwalitatief en premium direct aan het ontbreken van rammeltjes en dergelijke, maar het zit in kleinigheden. Een simpel voorbeeld, in een Mercedes zitten blijkbaar 2 licht sensors. Hoe het juist werkt weet ik niet, maar bij donker (regen)weer overdag gingen zoals bij alle auto's met automatische lichten de buitenlichten branden, maar de binnenverlichting van dashboard bleef gewoon op volle lichtsterkte zoals het hoort. Pas als het echt donker werd 's avonds ging die ook op nacht lichtsterkte. Idem als ik door tunnels reeds van 50 of 100m of zo terwijl het overdag normaal licht was. Dan bleven de lichten zowel binnen als buiten gewoon uit, terwijl ik zie dat bij de meeste auto's de lichten dan telkens aan en uit floepen voor niks. Blijkbaar herkent de Mercedes tunnels? Of ziet die sensor verder vooruit waardoor die ziet dat het niet nodig is om de lichten in te schakelen?

                          Nu ik zelf met een niet-Duitse 3 rijd, merk ik dat de buiten en binnenverlichting blijkbaar bij de meeste merken gekoppeld is. Maw, van zodra de buitenlichten aanspringen, gaat ook de binnenverlichting op donkere stand. Ik merk nu pas hoe vervelend dat is.

                          Idem met regen, bij Mercedes is de lichtsensor gekoppeld aan de regensensor. Dus zelfs al is het niet echt donker, als het regent, gaan de buitenlichten aan. Dashboard blijft gewoon op normale lichtsterkte.

                          Het zijn dat soort kleinigheden dat de Duitse 3 premium maakt... niet alleen de betere afwerking of het ontbreken van rammeltjes. Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee hoe het bij de Jaguar werkt ivm die verlichting of andere van dat soort kleinigheden... dus zou best kunnen dat ze richting premium geëvolueerd zijn.

                          Comment


                          • Agreed rond de lichtsensor en regensensor bij Mercedes. Er zijn zo nog van die zaken die handig zijn, zoals het tikje op de rempedaal op het einde van je remactie om de ongelimiteerde hold-functie te triggeren (vs. hold-functie van enkele sec), gebruik van restwarmte tot ettelijke uren na stilstand,...

                            Maar had het hier over defecten op de XE vs zijn tegenhangers.
                            Wellicht een beetje te vroeg om al te oordelen, de wagen is gloednieuw en kent geen voorgangers in die klasse.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Wat een facelift 

                              Lichtjes andere voor en achterlichten , die niet eens hard opvallen.
                              Interessante vaststelling, helaas wel naast de kwestie.
                              Het punt dat ik wou weerleggen, was dat de GC zogezegd 'nieuw' was en de sedan en break niet.
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • Sluit me aan bij de mening van Cabool.

                                Familielid rijdt een XF uit 2012. Dat is een mooie en comfortabele wagen maar aan het interieur en multimediasysteem merk je toch duidleijk dat die niet in de klasse van Audi A6 en Merc E meespeelt. Terwijl hij echt wel in deze prijscategorie zat (ook qua onderhoud helaas).
                                Idem met de XJ trouwens. Speciale wagen en het is eens iets anders als je er voor bent. Maar het is geen partij voor een Siebener, S-klasse of Panamera. In vgl. tests altijd laatste.
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                  Laten we vooral niet overdrijven en dergelijke subjectieve verhaaltjes naar boven halen.
                                  Ik denk dat er weinig verschil zit in kwaliteit tussen Jaguar en de Duitse 3.
                                  dat zijn helemaal geen verhaaltjes hoor, gewoon ervaringen.
                                  nu ongeveer 21 jaar met minimum 70.000/jaar op de baan, met de Duitse 3... 😁😁😁
                                  Ik heb hier al eens een oplijsting gemaakt van wat er allemaal met de 3 is misgegaan..
                                  Het is (tot nu toe, ik ben niet echt merkgebonden, en heb geen connecties met Jaguar), de enige wagen waar ik in de eerste 20.000km niet mee ben teruggeweest naar de garage.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                    Wel, moesten we al een aantal duurtesters hebben, dan kon je een objectiever oordeel vellen.


                                    Op zich nog geen enkele auto op bv 22k km binnen moeten doen behalve zijn reguliere onderhoud en bandenwissel.
                                    Hoort ook bij dergelijke merken, en er zijn altijd uitzonderingen.
                                    Het is idd juist wat de duurtest betreft. Zoals reeds gezegd heb ik geen voorliefde voor een merk, en zal de eerste zijn om hier te schrijven wat er allemaal misloopt met de wagen en eigen ervaringen hiermee.

                                    zo blijft de Navi van de XE een doorn in m'n oog. Ook de cruise control die je niet boven de 180kmh kan instellen is een afknapper..

                                    Ben gisterenmorgen vertrokken in Gdansk, en tussen Poznan en de Duitse grens rij je op een quasi lege autosnelweg. Dan komt een naar-eigen-wens instelbare CC toch meer van pas..
                                    2 punten waar de Duitsers alleszins beter in zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                      Alhoewel Jaguar de laatste jaren er kwalitatief zeker serieus op vooruitgegaan is, is er toch nog een redelijk kwaliteitsverschil tussen een Jaguar en de Duitse 3. Ik heb recent nog iemand gesproken die een 4 jaar oude Jaguar heeft

                                      Blijkbaar herkent de Mercedes tunnels? Of ziet die sensor verder vooruit waardoor die ziet dat het niet nodig is om de lichten in te schakelen?

                                      Nu ik zelf met een niet-Duitse 3 rijd, merk ik dat de buiten en binnenverlichting blijkbaar bij de meeste merken gekoppeld is.

                                      Idem met regen, bij Mercedes is de lichtsensor gekoppeld aan de regensensor. Dus zelfs al is het niet echt donker, als het regent, gaan de buitenlichten aan. Dashboard blijft gewoon op normale lichtsterkte.

                                      Het zijn dat soort kleinigheden dat de Duitse 3 premium maakt... niet alleen de betere afwerking of het ontbreken van rammeltjes. Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee hoe het bij de Jaguar werkt ivm die verlichting of andere van dat soort kleinigheden... dus zou best kunnen dat ze richting premium geëvolueerd zijn.
                                      bij m'n C klasse van 4 jaar geleden was het niet anders dan zoals bij de 'fransen' nu..
                                      m'n f31 had dan wel de herkenning van kleine tunnels & onder viaducten rijden.
                                      De XE heeft deze herkennings features ook.

                                      Ik blijf hier blijkbaar de enige die premium OOK koppelt aan rijgedrag & wegligging bij sportievere rijstijlen, en daar scoort de XE toch een heel stuk beter dan de C-klasse, A4's, 3-series die ik versleten heb.

                                      Ooit al es gedurende een paar honderd kilometer een 3-serie of C-klasse met +200kmh in de regen over de autobahn gejaagd? Meer dan eens krijg je echt een onbehaaglijk gevoel hoor. De f31 bouwde constant water op tussen de remblokken en schijven, wat maakte dat je de eerste seconde (bij aanremmen) 0% remvertraging krijgt... Dit terwijl de anderen voor je al aan het afremmen zijn...

                                      Of met een A4 een paar 'geanimeerde' cols berijden in de Fransen Alpen, of een reeks snellere baantjes afraggen in de heuvels rond Glencoe in Schotland... Altijd goed voor een paar //holy-shit// momenten 😁😁

                                      Comment


                                      • deze sensor ziet geen tunnels



                                        en deze wel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
                                          Ooit al es gedurende een paar honderd kilometer een 3-serie of C-klasse met +200kmh in de regen over de autobahn gejaagd? Meer dan eens krijg je echt een onbehaaglijk gevoel hoor. De f31 bouwde constant water op tussen de remblokken en schijven, wat maakte dat je de eerste seconde (bij aanremmen) 0% remvertraging krijgt... Dit terwijl de anderen voor je al aan het afremmen zijn...

                                          Of met een A4 een paar 'geanimeerde' cols berijden in de Fransen Alpen, of een reeks snellere baantjes afraggen in de heuvels rond Glencoe in Schotland... Altijd goed voor een paar //holy-shit// momenten 😁😁
                                          Vanaf +200km/h in de regen werd het ongeloofwaardig... dat kan met geen enkele wagen zonder een onbehaaglijk gevoel en zeker niet met een opgewaardeerde Ford, of... een Tata tegenwoordig zeker?

                                          Sorry, maar je moet wel serieus blijven...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X