Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Los van het feit of een xe nu al dan niet beter/exclusiever/... is dan bijv een bmw 3, ben ik nog niet veel jag dealers tegen gekomen waar ik het gevoel heb dat ik welkom ben. Sommige verlagen zich zelfs niet op antwoorden op vragen via mail... Dat is bij de meeste bmw dealers wel anders.
    Het verdelernet houdt mij in ieder geval tegen om voor een jag of land rover te kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
      Los van het feit of een xe nu al dan niet beter/exclusiever/... is dan bijv een bmw 3, ben ik nog niet veel jag dealers tegen gekomen waar ik het gevoel heb dat ik welkom ben. Sommige verlagen zich zelfs niet op antwoorden op vragen via mail... Dat is bij de meeste bmw dealers wel anders.
      Het verdelernet houdt mij in ieder geval tegen om voor een jag of land rover te kiezen
      dit gevoel heb ik ook heel erg.
      je ziet/voelt heel duidelijk dat de dealers(verkopers althans) van Duitse merken heel wat intensiever getraind worden dan bij Jaguar.
      Klantvriendelijkheid, afleveren van de wagen, kennis van accessoires, ... is bij de 'duitsers' gewoon beter in orde.
      voorafgaand aan de aflevering vd XE heb ik grotendeels de papier- en plaataanvraag met de leasemaatschappij zelf moeten regelen.. :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
        je ziet/voelt heel duidelijk dat de dealers(verkopers althans) van Duitse merken heel wat intensiever getraind worden dan bij Jaguar.
        Klantvriendelijkheid, afleveren van de wagen, kennis van accessoires, ... is bij de 'duitsers' gewoon beter in orde.
        voorafgaand aan de aflevering vd XE heb ik grotendeels de papier- en plaataanvraag met de leasemaatschappij zelf moeten regelen.. :-(
        Bij BMW is het klantenonthaal inderdaad top. Ik kwam van een reeks Italiaanse auto's gekocht bij Buga. De eerste ontmoeting met een klantvriendelijke verkoper was een echte cultuurschok 😀. Bij Mercedes heb ik in twee garages meegemaakt dat ik niet eens een prijslijst kreeg... Zo sjofel zag ik er nochtans niet uit, want 1 van die keren kwam ik recht van bij BMW waar ik wel goed ontvangen werd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
          Dat is voor mij één van de redenen waarom ik niet voor de Jaguar XE heb gekozen. Ik heb contact gehad met de dealer, zij gingen mij contacteren, nooit opnieuw contact opgenomen. Als ze al geen moeite doen om een wagen te kopen, wat dan met het onderhoud nadien, vraag ik me af.

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
          Bij BMW is het klantenonthaal inderdaad top. Ik kwam van een reeks Italiaanse auto's gekocht bij Buga. De eerste ontmoeting met een klantvriendelijke verkoper was een echte cultuurschok . Bij Mercedes heb ik in twee garages meegemaakt dat ik niet eens een prijslijst kreeg... Zo sjofel zag ik er nochtans niet uit, want 1 van die keren kwam ik recht van bij BMW waar ik wel goed ontvangen werd.
          Persoonlijk vind ik onthaal bij BMW garage inderdaad echt geweldig. Mercedes is hier ook in orde, Audi een ramp. Volvo was net ok.
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Als ze niet meer kunnen klagen over de kwaliteit van de auto, dan klagen ze wel over de kwaliteit van het dealernetwerk.

Dealer rating bij jaguar is inderdaad (beetje) minder dan bij BMW, maar wij zijn ook al slecht behandeld door Mercedes en al zeker door Audi.
            Er zijn altijd dealers die dwars doen.
            Feit is wel dat Jaguar hiervan bewust is en investeert in dealertraining.
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ik heb nu wel een Jaguar dealer gevonden die wat wil doen voor potentiële kopers.
              De aanvraag voor een testrit met de XE-S heeft amper een week in beslag genomen en daarvan was de verkoper dan nog een paar dagen met vakantie.
              Mochten we voor een XE-S gaan weten we in ieder geval waar we niet moeten zijn en waar wel. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mogen we weten waar ?

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Ik heb nu wel een Jaguar dealer gevonden die wat wil doen voor potentiële kopers.
                De aanvraag voor een testrit met de XE-S heeft amper een week in beslag genomen en daarvan was de verkoper dan nog een paar dagen met vakantie.
                Mochten we voor een XE-S gaan weten we in ieder geval waar we niet moeten zijn en waar wel. 

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                  Mogen we weten waar ?
                  Mechelen!
                  Mij zien ze niet meer in Beveren en op de Boomsesteenweg in Wilrijk.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Dealer is de voornaamste reden dat wij vorige zomer voor de daily van Land Rover naar Lexus zijn overgestapt.

Had al online een Evoque face-lift geconfigureerd en met de afgeprinte versie richting LR-concessie geweest.
                    Was 95% zeker dat deze het ging worden. Daar zijn ze er echter in geslaagd om het volledig te verknallen...
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Een dealer heb je toch alleen maar nodig om een goeie prijs te bedingen bij aankoop? Bij een kwaliteitsvolle wagen heb je dealer nadien niet echt meer nodig . Land Rover en kwaliteit gaat nu eenmaal nog altijd niet samen...

Comment

• Kan je even goed online kopen...
                        Dealer niet meer nodig? Vraag dat nu eens aan VW klanten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Een dealer heb je toch alleen maar nodig om een goeie prijs te bedingen bij aankoop? Bij een kwaliteitsvolle wagen heb je dealer nadien niet echt meer nodig . Land Rover en kwaliteit gaat nu eenmaal nog altijd niet samen...
                          goh das voor een groot deel juist, maar heb me onlangs de porte bagage aangeschaft bij mn dealer.
                          (het roof-rack wordt door Thule gebouwd, maar enkel verkocht via het Jaguar dealernetWerk).

Bij de dealer hebben ze enkel het toonzaal model beschikbaar, dat reeds gemonteerd tentoongesteld staat. Ik neem dit mee naar huis en kom bij montage tot de conclusie dat enkele rubbers ontbreken..
                          telefoontje naar de garage: "dat is onmogelijk meneer. Heb je ooit al es een porte bagage zelf gemonteerd?" Vraagt de magazijnier aan mij
                          Ik dus terug naar de garage waar de magazijnier me even zal laten zien hoe de montage dient te gebeuren.
                          Hij neemt het voorste "arm" en zet dit zonder rubbers bovenop het dak .
                          als ik hem vraag hoe ie dat gaat aanschroeven zonder de lak te beschadigen komt ie tot de vaststelling dat "er inderdaad iets niet juist is"...
                          na overleg met een tweede magazijnier, opzoekwerk in de pc, het zoeken van de originele verpakking, komt ie met schaamrood terug naar mij, met 2 x 2 rubbers, 2 extra rubber latjes, en 4 beschermkapjes..

Als ik achteraf aan de balie vh magazijn vraag wie me wegwijs kan maken welke rubbers vooraan dienen te komen en welke achteraan, staan beide magazijniers me aan te kijken alsof het in Keulen dondert..
                          "we weten het eigenlijk niet goed meneer, maar zoeken het uit en contacteren je eerstdaags".
                          Dit was begin november..
                          gelukkig heeft Thule me verder geholpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Mechelen!
                            Mij zien ze niet meer in Beveren en op de Boomsesteenweg in Wilrijk.

Vreemd, mij gaf het net de omgekeerde indruk.
                            Het team in Mechelen leek me eerder onervaren. Vriendelijk, dat wel, maar een heel andere aanpak dan je bij bijvoorbeeld een BMW-dealer krijgt.
                            Er was een afspraak gemaakt om een testrit te maken met een XE-S, maar bij aankomst in de garage bleek enkel de XE diesel beschikbaar te zijn voor testritten. We waren specifiek daar voor de V6, maar toch probeerde de verkoper me te overtuigen dat de 2.0 liter benzine voldoende is. Natuurlijk is die vlot genoeg, maar als een klant een offerte vraagt voor die ene motorisatie moet je niet afkomen met een andere motorisatie.
                            Van zodra er een S beschikbaar ging zijn bij de dealer ging de verkoper me ook opnieuw contacteren. Ondertussen zijn we drie of vier maanden verder en heb ik nog niets gehoord.

In Wilrijk heb ik enkel ervaring met de receptie voor een onderhoud en dat was wel tiptop in orde. Snel een afspraak inplannen, receptionist die meedenkt wat er zal moeten gebeuren tijdens het onderhoud en wanneer je de wagen terug ophaalt een gedetailleerde uitleg over wat er gebeurd is.

Jammer dat Jaguar Antwerp toe is.

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              Een dealer heb je toch alleen maar nodig om een goeie prijs te bedingen bij aankoop? Bij een kwaliteitsvolle wagen heb je dealer nadien niet echt meer nodig . Land Rover en kwaliteit gaat nu eenmaal nog altijd niet samen...
                              Niet akkoord.
                              Ik heb van mijn dealer vorig jaar 6 weken volledig gratis een aanloopwagen mogen gebruiken toen ik wachtte op de R.
                              Geen aftands krel maar ene met 800km op de teller toen ik die kreeg.
                              Gaat dat bij jouw Duitse parallelimporteur ook lukken denk je?
                              Of ga eens een wagen huren voor 6 weken, je zal weten wat betaald...
                              Ik ben nog van het ouderwetse slag dat een goede relatie met de dealer wél belangrijk vindt.

Bij slechte ervaringen zoals wij hadden bij LR/Jaguar is het direct over en uit voor mij. Staat overigens los van 'kwaliteit' want met de vorige LR nooit problemen gehad.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Jaguar XE

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Dealer is de voornaamste reden dat wij vorige zomer voor de daily van Land Rover naar Lexus zijn overgestapt.

Had al online een Evoque face-lift geconfigureerd en met de afgeprinte versie richting LR-concessie geweest.
                                Was 95% zeker dat deze het ging worden. Daar zijn ze er echter in geslaagd om het volledig te verknallen...
                                Als je echt die auto wil snap ik niet hoe een dealer dit zo kan vergallen... Heeft hij gezegd dat het rommel is en een statestiek van panned naarboven gehaald ofzo?
                                Uiteraard is de ene wat vriendelijker dan andere maar om daarom een auto te laten staan, ze zouden mij toch al serieus op men paard moeten krijgen

Wel heb je gelijk in laatste post. Een goede relatie met de dealer is wel belangrijk voor naverkoop.
                                Last edited by SteakFriet; 02/01/2016, 13:04.

Comment

• Echt willen was veel gezegd.
                                  Het was op dat moment (vorige zomer) de logische opvolger want de vorige was afgeschreven. Discovery was toen net uit maar nog niet beschikbaar met de nieuwe Ingenium-diesel (moest deze zijn wegens BVBA wagen dus lage VAA-belangrijk). De face-lift Evoque was dat wel en die had ik dus ook al geconfigureerd. Enige wat ik wou was een min of meer redelijke overnameprijs, absoluut niet het onderste uit de kan.
                                  Ik ga niet in details treden maar zowel het onthaal als de "afhandeling" was beneden alle peil.
                                  Dan per toeval eigenlijk bij Lexus terecht gekomen en het contrast kon werkelijk niet groter zijn... Uiteindelijk tevreden dat we niet voor diesel gegaan zijn, meer auto voor je geld en voor mij ook nog eens voordeliger naar VAA toe.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                    Vreemd, mij gaf het net de omgekeerde indruk.
                                    Het team in Mechelen leek me eerder onervaren. Vriendelijk, dat wel, maar een heel andere aanpak dan je bij bijvoorbeeld een BMW-dealer krijgt.
                                    Er was een afspraak gemaakt om een testrit te maken met een XE-S, maar bij aankomst in de garage bleek enkel de XE diesel beschikbaar te zijn voor testritten. We waren specifiek daar voor de V6, maar toch probeerde de verkoper me te overtuigen dat de 2.0 liter benzine voldoende is. Natuurlijk is die vlot genoeg, maar als een klant een offerte vraagt voor die ene motorisatie moet je niet afkomen met een andere motorisatie.
                                    Van zodra er een S beschikbaar ging zijn bij de dealer ging de verkoper me ook opnieuw contacteren. Ondertussen zijn we drie of vier maanden verder en heb ik nog niets gehoord.

In Wilrijk heb ik enkel ervaring met de receptie voor een onderhoud en dat was wel tiptop in orde. Snel een afspraak inplannen, receptionist die meedenkt wat er zal moeten gebeuren tijdens het onderhoud en wanneer je de wagen terug ophaalt een gedetailleerde uitleg over wat er gebeurd is.

Jammer dat Jaguar Antwerp toe is.

Verzonden met behulp van Tapatalk
                                    Om eerlijk te zijn, echt professioneel komen ze inderdaad wel niet over maar ik vond het wel tof van die verkoper dat hij onmiddellijk werk maakte van die testrit.
                                    Jaguar Mechelen krijgt binnenkort wel een volledige facelift. Hopelijk moeten ze dan niet uitgroeien tot een arrogante dealer.
                                    Kameraad was ook heel tevreden over Jaguar Antwerp net als over zijn XF 1st generation.

Comment

• 7 Things I've Learned About The 335bhp Jaguar XE S After 2 Weeks Of Ownership

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        7 Things I've Learned About The 335bhp Jaguar XE S After 2 Weeks Of Ownership

https://www.carthrottle.com/post/7-t...-of-ownership/

Bedankt voor het delen!

ik kan hem niet betrappen op een leugen...

Comment

• 't Is gebeurd...
                                          De XE heeft het tot m'n grote spijt niet gehaald om "garage-vrij" te rijden tussen de aanschaf en z'n eerste onderhoud

maandag ochtend gaf ie na een ritje van 170km autostrade aan dat de batterij zwak was, en ik de motor diende stil te leggen (dit na aankomst op m'n bestemming).
                                          motor zodoende stilgelegd, terug gestart...en niks aan de hand.
                                          in de namiddag terug 170km naar huis gereden, niks aan de hand.

dinsdagochtend wil de motor niet aanslaan. Het dashboard en verlichting werk wel, maar de 20d ingenium geeft geen kick...
                                          na 10-15 pogingen komt ie ineens tot leven
                                          direct richting dealer, alwaar ze een nieuwe batterij plaatsen, die na controle niet oplaadt. De alternator werkt nochtans prima verklaart de garagist.
                                          na enig speurwerk ziet de mechanieker dat er een draad aan de starter is losgekomen, en die zorgde ervoor dat de batterij continue extra stroom vroeg.
                                          de draad werd terug gekoppeld, de wagen weer perfect zoals de voorbije 22.700 kilometers.

maar een 'garage vrije' eerste 30.000 heeft ie dus niet gehaald.

Comment

Working...
                                          X