Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog altijd smoorverliefd op, prachtig en toch nog eenvoudig design en goed "formaat"
Enkel schrik van het imago (iets te chique misschien?).
Die reden heb ik nog nooit gehoord om hem niet te kopen. Kopen die handel!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Korte update:
vorige week woensdag vertrokken naar Como, daags nadien naar Firenze, en op zaterdag doorgereden tot in Sorrento.
Gisteren terug vanuit Sorrento vertrokken en in een ruk (een goede 1700km) naar huis gereden.
De door de wagen aangegeven buitentemperatuur van 36 graden, met beladen wagen en cruise snelheid van ong. 160kmh heeft ie geen enkel probleem. Airco blijft mooi constant werken, al ging het motortoerental bij stationair draaien in files, wel met een 200tpm naar omhoog.
De wagen blijft echt plezierig om mee te rijden.
olieverbruik na de trip van 3700km: nul. Niks moeten bijvullen.
De kaap van 70.000km is nu gepasseerd.
so far, so good
Korte update:
vorige week woensdag vertrokken naar Como, daags nadien naar Firenze, en op zaterdag doorgereden tot in Sorrento.
Gisteren terug vanuit Sorrento vertrokken en in een ruk (een goede 1700km) naar huis gereden.
De door de wagen aangegeven buitentemperatuur van 36 graden, met beladen wagen en cruise snelheid van ong. 160kmh heeft ie geen enkel probleem. Airco blijft mooi constant werken, al ging het motortoerental bij stationair draaien in files, wel met een 200tpm naar omhoog.
De wagen blijft echt plezierig om mee te rijden.
olieverbruik na de trip van 3700km: nul. Niks moeten bijvullen.
De kaap van 70.000km is nu gepasseerd.
so far, so good
Als uw kruissnelheid "ong. 160kmh" was, zal de Italiaanse premier Renzi u weldra persoonlijk komen bedanken voor uw gulle bijdrage aan het dempen van het gat in de Italiaanse schatkist. Zeker de noordelijkste 50% van het schiereiland staat vol met flitscamera's en trajectcontroles (Tutor, zoals ze dat daar noemen).
Als uw kruissnelheid "ong. 160kmh" was, zal de Italiaanse premier Renzi u weldra persoonlijk komen bedanken voor uw gulle bijdrage aan het dempen van het gat in de Italiaanse schatkist. Zeker de noordelijkste 50% van het schiereiland staat vol met flitscamera's en trajectcontroles (Tutor, zoals ze dat daar noemen).
Inderdaad, de A1 staat grofweg vanaf Milaan tot in Napels onder Tutor controle. De coyote heeft dan ook menig overuurtjes gebiept.
de Belgische staat heeft een verdrag met Italië ivm snelheidsovertredingen, doch is er nog nooit iemand 'uitgeleverd' aan Italië, omdat ie z'n boetes niet betaalde..
Bij verstek veroordeeld worden is dan ook wat er zal gebeuren. Een volgend bezoek aan Italië kan gevaarlijk worden, al zal dit gezien de doorgedreven tentoongestelde arrogantie van menig Italiaan, niet meer aan mij besteed zijn.
Een volgend bezoek aan Italië kan gevaarlijk worden, al zal dit gezien de doorgedreven tentoongestelde arrogantie van menig Italiaan, niet meer aan mij besteed zijn.
Jaguar heeft de in mei aangekondigde extreme topversie van de XE naar voren geschoven. We presenteren: de 600 pk sterke XE SV Project 8!
De hagelnieuwe supersporter die Jaguar van de XE toont heeft niet alleen een indrukwekkende naam. Ook de 5,0-liter grote V8 die Jaguar in de neus van de nieuweling legt, weet indruk te maken. Het blok is immers goed voor 600 pk en 700 Nm en daarmee is het direct de krachtigste straatauto die Jaguar ooit heeft gebouwd. Het Britse beest moet in 3,7 tellen naar een snelheid 100 km/h kunnen sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 322 km/h. Schakelen gaat middels een achttraps Quickshift-automaat.
De door SVO onder handen genomen XE is niet slechts een versie van de relatief compacte sedan met een enorm blok als kloppend hart. Zo krijgt de vierwielaangedreven SV Project 8 een titanium sportuitlaat mee en zijn diverse stukken plaatwerk vervangen voor lichtgewicht exemplaren. De van forse openingen voorziene voorbumper is uit koolstofvezel opgetrokken en ook de achterklep is uit dat goedje vervaardigd. Aan de achterzijde vinden we een difusser en ook de achterbumper is van carbon. Jaguar spreekt verder over een nagenoeg egale, vlakke bodem en een achterspoiler die in hoogte te verstellen is.
SVO heeft verder de gehele ophanging van de 5,5 centimeter bredere XE onder de liep genomen. De XE maakt kennis met handmatig te verstellen dempers waarmee de auto zo'n 1,5 centimeter dichter tegen het asfalt is te leggen. Ook de remmerij is indrukwekkend, het zijn namelijk koolstofkeramische exemplaren. De auto laat zich in een nieuwe Track Mode zetten, een modus waarin de Jaguar bruter is dan ooit en klaar moet zijn voor het circuit. Wie het optionele Track Pack bestelt, krijgt de XE als tweezitter terug. De achterbank wordt in dat geval verwijderd. De voorstoelen worden vervangen door lichtgewicht exemplaren die 12,2 kilo van het totaalgewicht moeten halen.
In het interieur past Jaguar veelvuldig gebruik van koolstofvezel en Alcantara.
Wie wel gecharmeerd is van deze Britse geweldenaar, moet snel handelen. De oplage is beperkt tot 300 stuks. Jaguar noemt de XE SV Project 8 dan ook zijn tweede model van de Collectors Edition. De F-Type Project 7 uit 2014 kan gezien worden als de eerste auto uit die serie.
Een exacte prijs is nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ja, en jij die mee gaan halen zeker?
Wel ferm feitelijk, maar 5.0L is hier in België hopeloos op fiscaliteit. Ook jammer van die Brabantia op de koffer. Moet dat nu echt?
Ik heb ook de indruk dat ze die uitlaten precies toch iets meer uitéén gezet hebben wat het achteraanzicht tegoeden komt.
XE-S met 340pk is al een leuke daily, deze mag je dan alleen in't weekend gebruiken vrees ik.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Jaguar lanceert een speciale 300 Sport-uitvoering van de XE en de XF (Sportbrake). De nieuwe sportief aangeklede versies zijn per direct te bestellen.
De XE 300 Sport beschikt in alle gevallen over de 300 pk en 400 Nm sterke variant van de 2.0 Ingenium-viercilinder, een krachtbron die we kennen van de XE 30t. Met die geblazen motor schiet de XE in 5,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Hoewel de XE 300 Sport alleen met de 300 pk sterke benzinemotor is te krijgen, levert Jaguar de speciale uitvoering op de XF en XF Sportbrake ook met de 300 pk sterke TDV6-dieselmotor. Het nieuws zit hem vooral in de aankleding.
Alle 300 Sport-uitvoeringen zijn vanbuiten te herkennen aan Dark Satin Grey-kleurige afwerking op zaken als de spiegelkappen, de achterspoiler en de omlijsting van de grille. Natuurlijk kunnen 300 Sport-badges niet ontbreken, dus die zien we terug in de grille en op de achterklep. De 300 Sport-versies staan op 19- of 20-inch lichtmetalen wielen, die Satin Technical Grey zijn gekleurd. Achter die wielen houden zich remklauwen met 300 Sport-logo schuil. De 300 Sports zijn leverbaar in de kleuren Yulong White, Indus Silver en Santorini Black. De Caldera Red-lak is voorbehouden aan de XE 300 Sport.
Vanbinnen worden de auto's aangekleed met contrasterende gele stiksels op de stoelen, het stuur, de deurpanelen en de armsteun. Ook horen zaken als een speciale dorpelbescherming, andere vloermatten en een set 300 Sport-badges bij het sportieve feestje.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Erg leuk!!! Hopelijk blijft jaguar het de komende jaren nog goed doen dan kan ik van de Duitsers overstappen naar de Engelse want topsnelheid limiteren op 200km/u en dan af en toe op track gaan rijden dat gaat niet samen
Erg leuk!!! Hopelijk blijft jaguar het de komende jaren nog goed doen dan kan ik van de Duitsers overstappen naar de Engelse want topsnelheid limiteren op 200km/u en dan af en toe op track gaan rijden dat gaat niet samen
Gaan ze wagens die ze exporteren dan ook limiteren? Denk het niet.
De extreme Jaguar XE SV Project 8 die medio vorig jaar werd gepresenteerd komt in twee smaken op de markt. De levering start deze zomer.
Met de XE SV Project 8 presenteerde Jaguar's Special Vehicles-afdeling in juni vorig jaar zijn tweede inzending in wat het de Collector's Edition noemt, een reeks gelimiteerde extremisten waar de F-Type Project 7 uit 2014 de eerste van was. Jaguar legt momenteel samen met coureurs Andy Wallace en Davy Jones de laatste hand aan het testwerk van de XE SV Project 8, de extreme XE waarvan de uiteindelijke productieversie deze zomer als Jaguar Project 8 op de markt komt.
De Project 8 is niet alleen de krachtigste, maar ook de snelste auto die Jaguar ooit op de openbare weg zette. De heftig verbouwde XE is dankzij een 600 pk sterke variant van Jaguars 5,0-liter grote supercharged V8 goed voor een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in 3,5 seconden. De topsnelheid ligt op 322 km/h. Dat de auto niet alleen in een rechte lijn vliegensvlug is, bleek al toen het Engelse kanon in een tijd van 7 minuten en 21,23 seconden over de 20,6 kilometer lange Nordschleife werd gejaagd. Daarmee is de Jaguar zo'n elf tellen sneller dan de Alfa Romeo Giulia Q en mag hij zich de snelste vierdeurssedan op de 'Ring noemen.
Twee smaken
De productie van de tot 300 stuks gelimiteerde Project 8 start in juni. De auto, voorzien van zaken als speciale verstelbare aerodynamica, keramische wiellagers, speciale remmen en diverse uit koolstofvezel vervaardigde plaatwerkdelen, komt in twee smaken beschikbaar. Er is een variant met vier zitplaatsen en een meer op circuitgebruik gerichte variant die over twee koolstofvezel racestoelen beschikt. Deze Track Pack-versie, zonder achterbank dus, is 12,2 kilo lichter dan de vierzitsversie. De plaat die op de plaats waar de achterbank voorheen zat is gemonteerd, is nog eens 27 procent stijver dan de versie mét plek voor achterpassagiers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment