Op autominded heeft Brunault er eentje in het knalgeel. Zalige kleur.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz AMG GT C190
Collapse
X
-
Geleverd op't werk 1,5 week geleden.
Wel één nadeel. Deze heeft de optionele grill en hierdoor kan je het sleepoog er niet meer indraaien vooraan......Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtengrill uithalen he
auto is terug naar de dealer voor andere grillClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
De mannen uit Affalterbach zijn niet altijd even scherp wat betreft het verborgen houden van nieuwe modellen. Dit is namelijk de AMG GT C in coupévorm zonder camouflagemateriaal!
In september stelde Mercedes-AMG de GT Roadster aan de buitenwereld voor,wat samenviel met de introductie van een GT C Roadster. Eerder konden we uit een gelekt blokkenschema van Mercedes-Benz al afleiden dat er ook een GT C Coupé in het vat zou zitten. Vandaag lijkt die nieuweling volledig zonder camouflagewerk te zijn gesnapt.
De GT C moet tussen de GT S en de GT R in het AMG GT-gamma komen. We zien een heftig aangeklede AMG GT met brede wielkasten, enorm lichtmetaal en imposante spoilers rondom. In de lange neus ligt de bekende 4,0 liter biturbo V8, die het tot 558 pk en 690 Nm schopt. De opengewerkte GT C is daarmee in staat om in 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Bij 316 km/h stopt het versnellen. We verwachten dat deze GT C Coupé bovenstaande prestaties nog iets weet te verbeteren, al lijkt ons dat niet echt noodzakelijk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Facelift,
Mercedes-Benz trekt in Detroit niet alleen de gefacelifte GLA-klasse uit de hoge hoed. Ook aan de andere kant van het spectrum wordt er bijgeschaafd. We maken kennis met de gefacelifte AMG GT!
In de tweede helft van 2014 maakte de wereld kennis met de AMG GT, een supercar met AMG-genen die zijn tanden in de Porsches 911 van deze wereld moet zetten. In Parijs schoof Mercedes-AMG de GT Roadster naar voren, een moment dat samenviel met de lancering van de GT C Roadster. Vandaag is in Detroit de gefacelifte AMG GT gepresenteerd. We maken direct kennis met de nieuwe dichte GT C.
Vorige maand wist onze spionagefotograaf een bijzondere AMG GT te kieken. Het leek er sterk op dat de grijze spierbundel de GT C betrof en vandaag blijkt dat we het bij het juiste eind hadden. Sterker nog, het vastgelegde exemplaar is identiek aan de AMG GT C die op de persfoto's te zien is.
We beginnen met de reguliere AMG GT en AMG GT S. Ze krijgen een nieuwe grille, nieuwe luchtinlaten en ook op motorisch vlak gaan ze erop vooruit. De biturbo 4.0V8 in de AMG GT is nu 476 pk in plaats van 462 pk sterk. Het koppel neemt met 30 Nm toe tot 630 Nm. De GT S wordt natuurlijk niet overgeslagen. De krachtigere variant van de GT is nu 523 pk in plaats van 510 pk sterk en krijgt er 20 Nm bij, wat het totale koppel op 670 Nm brengt.
Hij is al genoemd, maar de GT C Coupé is ook helemaal nieuw. We kennen de open variant al en nu is dus ook de dichte AMG GT leverbaar met de 558 pk en 680 Nm sterke 4.0 biturbo V8. De GT C Coupé hoeft wat kracht betreft alleen de 585 pk sterke AMG GT R boven zich te dulden. De AMG GT C Coupé is in staat om in minder dan 4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 315 km/h. Ook wat dynamiek betreft is de GT C-versie net even een tandje strakker dan de GT en GT S. Achterwielsturing is bijvoorbeeld van de partij, evenals adaptieve demping en een elektronisch sperdifferentieel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Rij-impressie: MERCEDES-AMG GT C ROADSTER
Na de lancering van de Mercedes-AMG GT was het een kwestie van tijd voordat er een open variant zou verschijnen. Die is er nu, als GT en GT C Roadster. We proberen de brute sportauto uit in de restanten van het wilde westen.
De cactussen zijn hoog, de wegen recht en lang. Met gemak kunnen we geluidstechnisch een vuurgevecht naspelen, waarbij de schietpartij bij de O.K. Corral, die iets zuidelijker in deze staat plaatsvond, in het niet valt. Want waar de schutters uit die tijd na zes kogels moesten herladen, hebben wij een benzinetank vol. En iedere keer als je bij hogere toeren van het gas gaat of bij hard aanremmen terugschakelt, komt er een dreunsalvo uit de uitlaat waarop menig sheriff jaloers zou zijn. Het geweldige uitzicht in Red Rock State Park is een soort mix tussen Monument Valley en Zion National Park. Niet voor niets is het park vaak gebruikt in films. Mercedes gaf ons voorafgaand aan de rit twee waarschuwingen. Pas op voor de politie, die zijn als vanouds Amerikaans streng en ja, er wórdt gecontroleerd. En o ja, pas ook op voor ratelslangen. Het is warm en dan zijn ze relatief actief … Juist.
Niet te vaak uitstappen biedt voldoende bescherming tegen de enge beesten (waarmee ik de slangen bedoel!). De manier om een confrontatie met de local law enforcement te vermijden, is het oefenen van geduld. Interstates en lange rechte routes zijn gevaarlijk en worden goed in de gaten gehouden. Rustig cruisen is daar het devies. Bochtige canyons kennen minder controles. Ze zijn leeg en verlaten en het gaat bovendien om het betere bochtenwerk, niet om autobahn-tempo. Op deze wegen gaat het gas er dus op. De auto bijt zich vast en het gedreun van de V8 weerkaatst tegen de omringende rotsen.
TUSSENVERSIE
De GT C Roadster is vooralsnog de dikste variant van de open sportauto en zit wat tussen de GT S en de GT R in. Het vermogen komt op 558 pk, net wat meer dan de S-versie van de coupé. De briljante 4,0-liter V8 met zijn 'hot V'-turbo's, wat betekent dat die zich binnen de cilinderbanken bevinden, explodeert werkelijk als je het gaspedaal vloert. De gasrespons is ondanks de turbotechniek buitengewoon en bevindt zich op het niveau van turbotoppers als de Ferrari 488 GTB en de jongste Porsche 911 Carrera S. Maar waarin de AMG deze jongens echt voorbijgaat, is de volharding waarmee hij zich laat horen. Vergeleken met de oude 6.2 V8 merk je nauwelijks enige verslapping van het kenmerkende, Amerikaans aandoende gedreun en geknal.
In GT C-trim heeft de Roadster de beschikking over veel techniek van de AMG GT R, zoals de meesturende achteras voor extra stuurvermogen. De wielophanging met zijn dubbele draagarmen, aangevuld met uitstekende dynamische dempers, zorgt voor zeer veel tractie. Daarmee heeft de auto merkbaar meer grip bij het uitaccelereren van een bocht dan bijvoorbeeld de C 63 S met dezelfde motor. Geen paniek, 557 pk is nog altijd genoeg om zaken te forceren en naar wens de grip van de achterwielen te verbreken. Voor wie niet in de struiken in een ratelslangenfeestje wil crashen, is de sportstand van het ESP een uitkomst. Je krijgt daarmee de mogelijkheid om zelf een lichte drift op te vangen voordat er wordt ingegrepen, zodat je je op de openbare weg zelden beknot voelt. Het uitlaatgeschreeuw overstemt dankzij het open dak eventuele angstkreten van je passagier.
Op geen enkel vlak doet de compacte sportcabrio van Mercedes-Benz onder voor concurrenten als de ruige Jaguar F-type R Roadster. Oerconcurrent 911 (Turbo) Cabriolet weliswaar is puurder en scherper, maar de AMG biedt meer luxe, geweld en grote grijnzen op het gezicht van de bestuurder. Het is een beest ...
OORDEEL- +Waanzinnige aandrijflijn
- +Zeer dynamisch, ook zeer luxueus
- -Fors aan de prijs
- -911 biedt meer scherpte
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MERCEDES-AMG GT S ROADSTER IS LOS
De Mercedes-AMG GT Roadster kenden we tot op heden alleen als 'reguliere' variant en als GT C. Vanaf nu is de open Duitse roadster er ook als AMG GT S Roadster.
Wie de prijslijst van de AMG GT Coupé doorneemt, komt daarop de GT, de GT S, de GT C en de GT R tegen met vermogens van respectievelijk 476 pk, 522 pk, 558 pk en 585 pk. De AMG GT Roadster was tot op heden alleen als GT en als GT C te krijgen. Nu heeft Mercedes-Benz de leveringslijst uitgebreid met de AMG GT S Roadster.
Geheel volgens verwachting levert de biturbo 4.0 V8 ook in de opengewerkte AMG GT S een vermogen van 522 pk en 670 Nm. Daarmee sprint de nieuwe variant, die zich tussen de AMG GT Roadster en AMG GT C Roadster nestelt, in 3,8 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid moet op 308 km/h liggen. Het gemiddeld brandstofverbruik moet op, voor wie zeer rustig aan doet, 11,5 l/100 km liggen. Schakelen geschiedt middels de bekende AMG Speedshift 7G-transmissie met dubbele koppeling.
De S-versie is natuurlijk een tandje harder dan de non-S. Mercedes-AMG heeft, naast de toevoeging van extra pk's en Nm's, onder andere het onderstel en de remmerij aangepast.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment