Oorspronkelijk geplaatst door alanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford S-MAX
Collapse
X
-
Mijn ouders hebben een S-max. En mijn vrouw vindt dat zo een heerlijke wagen om mee te rijden. En eer mijn vrouw dat zegt... . Als we eens bij mijn ouders zijn, en we gaan ergens heen, zal het altijd met de S-max zijn, die mijn vrouw dan mag besturen. Alhoewel ik me afvraag wat een 1.0L ecoboost motor hier in te zoeken heeft, want het blijft toch een redelijk zware wagen.
Comment
-
Ford wilde de nieuwe S-Max eigenlijk pas volgende week vrijgeven, maar na lekkage op internet beseften ze in Keulen dat het weinig zin had om nog langer geheimzinnig te doen. En dus kunnen we je nu alles over de nieuwe generatie van de MPV vertellen.
Ford belooft aardig wat voor z'n tweede generatie S-Max: de auto moet 'stijlvol zeven personen vervoeren en daarbij de wendbaarheid en het rijplezier van een kleinere auto bieden'.
De S-Max komt als vijf- en als zevenzitter beschikbaar. De nieuweling biedt in dat laatste geval 32 interieurconfiguraties. De tweede en derde zitrij zijn bovendien volgens het Easy-Fold-principe weg te toveren.
De ontwerpers hebben sowieso veel aandacht aan het binnenste van de S-Max geschonken. De stoelen zijn bijvoorbeeld extra dun voor meer beenruimte, er is een groot panoramadak beschikbaar en de zachte materialen zijn extra getest op 'familiebestendigheid'. Als de kleine dus een keer z'n flesje Punica omgooit op de achterbank, dan hoef je in de nieuwe MPV dus niet te vrezen dat je een grote schadepost hebt.
Primeurs
De Europese S-Max krijgt het debuut van Adaptive Steering Technology. Dit systeem reduceert het verbruik, zonder dat dit ten koste van het stuurgevoel gaat. Intelligent All-Wheel Drive komt als optie beschikbaar. Torque Steer Compensation en Active Nibble Compensation (onderdeel van de elektrische stuurbekrachtiging) scherpen het rijgedrag verder aan.
Andere primeurs zijn dynamische ledkoplampen en Pre-Collision Assist Technology. Dat systeem is noodzakelijk voor een vijfsterren-waardering bij de crashtests van EuroNCAP.
De S-Max is natuurlijk een behoorlijk grote auto, en dus heeft Ford ook veel aandacht besteed aan de parkeerhulpsystemen. Het palet bestaat uit Perpendicular Parking (een soort Active Park Assist), Park-Out Assist, Side Parking Aid en Cross Traffic Alert voor auto's die aan komen snellen tijdens het in- en uitparkeren.
Nieuwe aandrijflijnen
De basismotor is een 1,5-liter Ecoboost-viercilinder met een vermogen van 160 pk. Dit blok is gekoppeld aan een handbak. De topaandrijflijn is een 2,0-liter Ecoboost met 240 pk en een automatische transmissie.
Liever een diesel? Dan zit je per definitie aan een blok met een cilinderinhoud van twee liter vast. De instapdiesel is een 120 pk sterke versie met handbak. Daarboven zijn er exemplaren met 150 en 180 pk. Die zijn zowel met een handbak als met een Powershift-automaat te krijgen.
De nieuwe S-Max verschijnt in de loop van 2015 bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Mooi
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk BerichtenIk ben fan. Voor mij is hij geslaagd. En voor toerenteller moet het toch niet altijd het zelfde zijn?
Comment
-
Hmm, ik ga er mijn s-Max 2.2 tdci Titanium S niet voor weg doen, zoveel verschil zie ik niet en zeker niet aan de binnenkant. Enne, voor mij geeft deze auto absoluut geen busjesgevoel, deze versie ligt iets lager dan een standaard oa en stuurt heel vlot. Alleen zijn bandenslijtage met die 18 duimers is hallucinant.
Comment
-
Wat een teleurstelling. Zowel interieur als exterieur een mindere versie van de huidige. De neus mist karakter maar slaagt er tevens wel in om Aston Martin hun gril te verpesten.....
Interieur is veel te druk. Zeker ten op zichte van het huidige.
Ook lijkt de dikte van de stijlen aan weers kanten van het ruitje aan de zijspiegel nog meer dan bij de huidige, zodat het zicht schuin naar voor nog slechter is....
Voor mij geen smax niet meer.
Comment
-
Mooie wagen, Ford is goed bezig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenHmm, ik ga er mijn s-Max 2.2 tdci Titanium S niet voor weg doen, zoveel verschil zie ik niet en zeker niet aan de binnenkant. Enne, voor mij geeft deze auto absoluut geen busjesgevoel, deze versie ligt iets lager dan een standaard oa en stuurt heel vlot. Alleen zijn bandenslijtage met die 18 duimers is hallucinant.
Wel de Michelins pakken ... Geen Uniroyal brol oid...
Misschien eens laten uitlijnen?
Comment
-
Wauw.
Wat saai...
De huidige is toch echt wel spannender, zelfs na al die jaren.
Ik begrijp Ford niet. Ze verkopen altijd goed als hun design iets gewaagder is. De eerste generatie van de Focus, de Smax, zelfs de Fiesta is in vergelijking hier mee sportiever.
Dit is een 'goed voor iedereen, maar fantastisch voor niemand' afgeleide van de concept.
Als dit het resultaat is van hun world cars, laat maar zitten danIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment