Knap, goed sturend, comfortabel en een zee van ruimte. Wat wil een mens nog meer? Prijzen zijn ook nog redelijk ok.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford S-MAX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKnap, goed sturend, comfortabel en een zee van ruimte. Wat wil een mens nog meer? Prijzen zijn ook nog redelijk ok.
Neen ,zal ze beiden eens grondig bekijken en vergelijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenEen Renault Espace misschien???
Neen ,zal ze beiden eens grondig bekijken en vergelijken
De nieuwe S-Max is imo de mooiste monovolume die op dit moment op de markt is."I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)
Current:Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)
Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk BerichtenIk zou zelfs in het donker nog beschaamd zijn met die nieuwe Espace te rijden... Wat een gedrocht! Om dan nog maar te zwijgen over de goedkope met plastiek overladen interieurafwerking en de kofferruimte die kleiner is dan van een Grand Scénic....
De nieuwe S-Max is imo de mooiste monovolume die op dit moment op de markt is.
Comment
-
Ik moet allemaal nog wel IRL zien. Maar op foto is de familie neus van ford niet echt geslaagd op de S-Max en al zeker niet op de Galaxy. Ook binnenin heb ik gemengde gevoelens of het er nu beter uitziet of niet dan mijn huidige Galaxy. Op dit ogenblik loopt de Espace met mijn voorkeur weg. Maarja, het duurt nog een paar jaar voor ik het geluk heb een opnieuw een wagen te mogen kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk BerichtenIk moet allemaal nog wel IRL zien. Maar op foto is de familie neus van ford niet echt geslaagd op de S-Max en al zeker niet op de Galaxy. Ook binnenin heb ik gemengde gevoelens of het er nu beter uitziet of niet dan mijn huidige Galaxy. Op dit ogenblik loopt de Espace met mijn voorkeur weg. Maarja, het duurt nog een paar jaar voor ik het geluk heb een opnieuw een wagen te mogen kiezen."I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)
Current:Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)
Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenZeker dat het Espace 5 is, ook langdurig ingezeten, alles betast en gevoeld en interieur is top van afwerking.
En ja ik rij met een E 250 cdi en weet wat van afwerking.
Smaken zeker... ik ben geen fan van zwart bling-bling plastiek"I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)
Current:Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)
Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk BerichtenJa, dat ben ik heel zeker
Smaken zeker... ik ben geen fan van zwart bling-bling plastiek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lester Bekijk BerichtenDe nieuwe S-Max is imo de mooiste monovolume die op dit moment op de markt is.
Comment
-
Ben toch benieuw om hem irl te zien; en dan vooral het interieur. Ongeveer alle tests spreken van een ondermaatse kwaliteitsindruk... en laat net daar mijn maatstaven vrij hoog zijn. Indien Ford dat ook voor mekaar heeft, is er een serieuze kans dat dit de volgende leasebak wordt (momenteel krijgt ons bedrijf bij Ford 27% korting!!!) in 180 pk en full option...
Comment
-
Het dashboard is identiek aan dit van de nieuwe Ford EDGE en is in Amerika ontwikkeld.
We weten dat de noden en de standaards ginds verschillend zijn van de onze in Europa.
Risico zit er in dat de kwaliteit en de assemblage iets minder zal zijn. Maar idd, irl moet uitwijzen of dit zo is.
Comment
-
Rij-impressie: Ford S-MAX
Juist nu concurrent Renault het over een compleet andere boeg gooit met de Espace (voorheen ruimtewagen, nu meer cross-over) houdt Ford vast aan de ‘klassieke’ koers. De tweede generatie S-Max is en blijft vooral een ruime MPV. Wel eentje die verdraaid goed stuurt, trouwens…
Wie maakt de juiste keuze? Tussen de aanbieders van grote familieauto’s is dat op het moment de vraag. De één zegt dat de klassieke Multi Purpose Vehicle dood is en verschijnt daarom met een model dat als een rijdend compromis meerdere stijlen combineert. Die richting is Renault ingeslagen met de nieuwe Espace, die enerzijds veel weg heeft van een SUV (grote wielen, dikke wielkasten, stompe neus) maar boven de raamlijn vooral doet denken aan een oversized stationcar. De Fransen hopen het segment van de grote, hoge auto’s – dat volledig op zijn gat ligt qua verkopen – op die manier nieuw leven in te blazen.
Ford liep in 2006 al een beetje op de muziek vooruit toen het merk op de proppen kwam met de eerste S-Max. Een variant op de Galaxy, nog steeds met veel ruimte en flexibiliteit maar dan met een sportievere inborst en een lagere daklijn. De auto bleek een groot succes en nu houdt Ford als een vastberaden kapitein vast aan de koers die negen jaar geleden is ingezet. Sterker nog, de tweede generatie S-Max lijkt op veel vlakken een grondige doorontwikkeling van het vorige model. Is dat een slimme zet, of is Ford in deze snel veranderende tijd misschien toch een tikkeltje te conservatief?
Flinke kluif
Eén van de vernieuwingen zit ‘m bij de tweede generatie in het motorenaanbod. De heerlijke 2,5-liter vijfcilinder (die de S-Max wat ons betreft nog meer aantrekkingskracht gaf) was al uit de boeken, maar ditmaal is er keuze uit een motor die maar liefst één liter kleiner is. Die 1.5 Ecoboost weet met behulp van een turbo 160 pk uit anderhalve liter slagvolume te persen. We kennen deze compacte viercilinder al uit de Mondeo en daar gedraagt hij zich mooi rustig maar houden de prestaties niet over, dus dat geldt nog meer voor de zwaardere S-Max. Voor benzinerijders die veel vermogen willen biedt de tweeliter Ecoboost uitkomst: met 240 pk kan de turbomotor ronduit goed uit de voeten met de ruime Ford, terwijl hij net weer een tikkeltje zuiniger is dan voorheen – al moet je qua verbruik zeker geen wonderen verwachten.
Voor dieselrijders is er keuze uit vier versies van een tweeliter common-railmachine en daar geldt dat we de lichtste variant niet aanraden. 120 paardenkrachten en 310 Newtonmeter aan koppel zijn voldoende voor Nederland, maar met zeven personen en volle bagage zou deze motor wel eens een flinke kluif kunnen hebben aan de S-Max. Voor veelvervoerders is de nieuwe biturbodiesel met 210 pk dan een betere keuze… Jammer genoeg blijven versies met hybridetechniek achterwege, dus lagere bijtelling kun je vergeten. Alle motoren zitten trouwens standaard gekoppeld aan zesversnellingsbakken die strak en licht schakelen, terwijl de sterkere varianten ook te combineren zijn met een automaat. Overigens is de S-Max (en dus ook de komende Galaxy) voor het eerst leverbaar met vierwielaandrijving. Onnodig voor Nederland, maar fijn voor als je straks met kids en dakbak richting de sneeuw gaat.
Subtiele scherpte
De vorige S-Max was voor een volgroeide familie-auto bijzonder fijn om in te sturen. Ook op dat vlak verandert er weinig. Ook zonder het optionele Ford Adaptive Steering (zie kader) reageert de S-Max als een typische Ford op je commando’s. Dat wil zeggen: de initiële reacties van de koets zijn vrij direct terwijl de auto zich snel in zijn veren ‘zet’ en dat zorgt voor een aangenaam dynamisch randje. Ook dieper in een bocht blijft het onderstel mooi bij de les, want hoewel je altijd voelt dat je met een hoge auto rijdt die veel kilo’s in de schaal legt, blijft de carrosserie mooi recht en houden de voorwielen – het begint een thema te worden – goed koers. Bocht-uit weet de elektronica (onder meer Active Nibble Compensation en aandrijfkrachtverdeling) door subtiele ingrepen te voorkomen dat de wielen tractie verliezen en de auto gecontroleerd naar de volgende bocht dendert.
Ronduit uitstekend is de manier waarop Ford deze subtiele scherpte weet te combineren met een hoogstaand veercomfort. Tijdens een potje scheuren voorkomt die afstelling dat de S-Max écht dynamisch is, maar het afrolcomfort vaart er wel bij. Ford voorzag de S-Max achter van een nieuwe multilinkophanging en die weet goed raad met slecht wegdek, vangt klappen uit diverse richtingen erg geciviliseerd op en blijft toch ook mooi strak als het eens wat harder gaat. Bovendien wekken veren en dempers de indruk dat ze niet door het ijs zakken onder volle belasting: sommige MPV’s gaan deinen of verliezen hun comfort met zeven man én bagage aan boord, maar de S-Max voelt ook voor die taak bijzonder capabel.
Conceptkeuze
Door zijn rijgedrag vergeef je de S-Max zijn wat simpele interieur al snel. Want vanbinnen ziet het er allemaal niet heel spannend uit, terwijl de materialen hooguit het predikaat ‘ok’ verdienen. Belangrijker is echter dat de flexibiliteit onveranderd goed is, met een middelste (voldoende hoofd- en beenruimte) en eventuele derde zitrij (matige beenruimte, redelijke hoofdruimte) die met een druk op de knop vlak klappen waardoor een ronduit immense bagageruimte ontstaat. Dat blijft dus onverminderd een enorm sterk punt van de S-Max, waarmee hij zonder enige twijfel de strijd aan kan met de nieuwe Espace. Een directe confrontatie zal binnenkort moeten uitwijzen of Ford een betere conceptkeuze heeft gemaakt dan Renault, maar als ‘klassieke ruimtewagen’ is de nieuwe S-Max ronduit goed gelukt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment