Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford S-MAX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alanogruarin Bekijk Berichten
    Wij zijn van plan om met ons gezin een S-Max te kopen! Iemand ervaring met deze wagen?? Voordelen,nadelen?
    We zijn auto aan 't zoeken met 3 volwaardige zitplaatsen vanachter. Heeft er iemand andere suggesties?
    Wij hebben er zo'n 2 gehad van de vorige generaties. Eéntje ervan heeft het 388dzd km volgehouden.
    Schitterende wagen! Destijds waren er maar twee voertuigen met 3 volwaardige zetels van achter, een Peugeot 5008 & deze S-Max. Met een breedte op schouderhoogte van 152cm zat je behoorlijk comfortabel. Niemand deed beter.
    Deed vooral wat die moest doen bij ons, op een betrouwbare wijze mensen vervoeren met hun bagage. (wat een gigantische koffer had die). Wel hebben we in het begin enkele elektronisch problemen gehad maar na een tijdje hebben ze die toch kunnen oplossen.
    ondanks zijn lange wielbasis en FWD was ie zeer leuk om met te rijden. In het betere bochtenwerk (tegen hoge snelheid) reed die wel als een krab maar in feite dient deze wagen daar niet voor natuurlijk.
    Ik zou niet twijfelen, je gaat weinig anders, laat staan beters vinden, als je graag 3 volwaardige zetels wil hebben en een zwembad van een kofferruimte.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• In mijn Peugeot 5008 passen ook 3 grote kinderstoelen, de 5008 is denk ik ook een stuk goedkoper. Wij zijn indertijd ook naar de smax gaan kijken naar knapten enorm af op het interieur (persoonlijk). Nu heb je echter een splinternieuw model. Lijkt me geen slechte keuze.

Qua kofferruimte laat zo een monovolume de mondeo ook ver achter zich. Niet onbelangrijk als je 3 kinderen hebt. Kofferruimte was voor ons ook de reden in onze station in te ruilen tegen een monovolume.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
      Last edited by metalpe; 22/10/2015, 16:15.

Comment

We zijn auto aan 't zoeken met 3 volwaardige zitplaatsen vanachter. Heeft er iemand andere suggesties?
        Wij hadden zelfde eis en zijn beland bij de nieuwe Espace. Ik zou tussen die , de nieuwe S-max en als het iets kleiner mag de nieuwe Touran kiezen. Al de rest is 'oud'.
        De Touran niet onderschatten, het nieuwe model is een pak ruimer geworden.

Comment

Wij zijn van plan om met ons gezin een S-Max te kopen! Iemand ervaring met deze wagen?? Voordelen,nadelen?
          Wij zochten net dezelfde soort auto en hebben ook de S-Max bekeken. Uiteindelijk zijn we bij de Espace terecht gekomen en is het die geworden omwille van verschillende redenen. Maar de S-Max is zeker geen verkeerde keuze denk ik. Wij zijn met de Espace gaan proefrijden en dat was een succes. De kinderen waren dol enthousiast van de sfeerverlichting en wij vonden het interieur ook zeer knap. Verder reed die op comfort zeer comfortabel en op sport vergelijkbaar met de ophanging die ik gewoon ben van mijn huidige auto.

Bij de S-Max weerhield het Sync 2 multimedia systeem dat ondertussen vervangen is door Sync 3 (maar niet op de S-Max verkrijgbaar) mij het meest tegen. Splinternieuw model en een systeem dat niet meer gaat geupdate worden en waar niet echt enthousiast over gedaan wordt in reviews. Het systeem in de Espace daarentegen is hypermodern en werkt zeer handig en fijn.

Comment

• GEFACELIFTE FORD S-MAX DUIKT OP

Het grootste verschil vinden we aan de voorkant, waar bijvoorbeeld de grille een nieuwe honingraad-invulling krijgt. Ook neemt het formaat van de grille een stuk toe.

Groter nieuws bevindt zich onder die nieuwe grille. De onderbumper krijgt namelijk een geheel nieuw ontwerp. Zo zijn de mistlampen van een kleiner formaat en loopt het kunststofgedeelte waarin de felle schijnwerpers worden getekend nu over de gehele breedte door. Ook krijgt dit gedeelte van de bumper nieuwe sierlijnen aangemeten. Aan de achterkant lijkt Ford ogenschijnlijk niks te wijzigen. Ook de interieurlijnen lijken op het eerste oog ongewijzigd door te worden gezet.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ziet er sportief uit met die uitlaten.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                Ziet er sportief uit met die uitlaten.
                Ja, ferm hee! (of is cool, vet o.i.d. een beter woord?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ja, ferm hee! (of is cool, vet o.i.d. een beter woord?)
                  Ik had het niet moeten zeggen. Sorry.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Ik had het niet moeten zeggen. Sorry.
                    We leven in een vrij land, gij moogt eender wat zeggen!

Comment

• Raar dat ze nog een facelift doen. Vorig jaar verscheen zowat op alle auto sites dat de productie van de S-Max en Galaxy ging stoppen.

Ne maat van mij heeft er ene en toch wel een fijne wagen. Maar hij is zelfstandige en vermits de fiscaliteit volgend jaar verandert, komt een X5 plug-in voor hem beter uit en is hij nu aant zien om nen X5 te bestellen.

Comment

• Met kleine kinderen blijft zo'n grote monovolume toch nog altijd een fijn bezit.
                        Jaren geleden zo zelf een Espace gehad, en ik vond dat altijd een zaligheid om mee op reis te gaan.

Maar ik ben inderdaad ook nog wel verwonderd dat deze nog eens opgefrist wordt.
                        De modellenpolitiek bij Ford is nu ook wel niet altijd even eenduidig.

Comment

• De facelift van de Galaxy hier ook maar bijzetten.

Bron: [www.carscoops.com]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hoe zit dat nu, word deze facelift de laatste van de S-Max en de Galaxy of komt er toch nog een nieuwe?
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ford S-MAX ST-Line 2021 / Review - Interior Exterior

Comment

• Ik wist zelfs niet dat deze nog gemaakt werd

Comment

• Ik eigenlijk ook niet, maar zag gisteren in "De Markt" Bij hbvl een stuk over de S-Max, blijkbaar heeft die nu ook een hybride versie.
                                  Wel in combinatie met een zware motor, de 2.5 en het is geen plug-in.
                                  Met een lichter motorblok en als plug-in had ik die nog wel durven ovetwegen als opvolger van de Megane.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ford S-MAX Hybrid 2022 Test Drive POV

Comment

• Ford S-MAX Hybrid 2022 - Review

Comment

Working...
                                      X