Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Financieel niet nee
    Maar dat geldt eigenlijk voor elke nieuwe wagen he. De BTW is al het eerste wat je verliest en dan nog een verlies op het kapitaal. Hoe duurder je wagen, des te groter het verlies.

    2 Espaces is teveel, mijn vrouw rijdt daar ook erg graag mee en als de mijne 5 jaar oud zal zijn is de marktwaarde ook niet echt veel meer. Op die manier is het toch goed te spreken he

    En Fujin, ja het is echt wel een heel plezante wagen. Ik rij er doodgraag mee. Daarom ook dat het mijn tweede nieuwe Espace van hetzelfde model is. Puur voor de luxe en het comfort zou ik hem direct houden. Maar 't is nekeer iets moderners hebben dat in mijn been bijt.
    Langs de andere kant is dat behoorlijk onvolwassen van mij, want dat moderner uitzicht is voor de looks en daar heb je als je eerlijk bent niks aan. Is enkel toffer voor iemand anders. Weet je, nu schaam ik me soms een beetje omdat mijn auto even goed 10 jaar oud zou kunnen zijn op het model afgaande. Velen zullen denken dat het een oude wagen is omdat hij zolang op de markt was.
    In feite zou ik me moeten schamen als dit de reden tot vervanging wordt, betekent dat ik me toch aan zou trekken wat de anderen zeggen en ik dacht daarboven te staan. Stom eigenlijk he.
    De nieuwste snufjes die op de Espace staan heb ik ook een beetje dubbel gevoel bij. Sommige zaken vind ik tegenwoordig teveel afleiden zoals dat aanraakscherm. Anderzijds is dat ook weer een kwestie van gewoon worden. Vroeger zou ik daar zot van geweest zijn om dit alles uit te proberen, tegenwoordig heb ik wel graag gebruiksgemak en een intuïtieve bediening. Maar dat is een kwestie van gewoon worden natuurlijk. (Vraag me toch af waar het gaat stoppen, waarom zijn Facebook, email, appjes, regelbare sfeerverlichtingen enz nodig in een auto? Dat lijkt me toch zeker en vast de verkeersveiligheid niet te verhogen. Maar bij sommige merken moet je je verwarming al beginnen regelen op een aanraakscherm. Ik vind dat erover. Of is 45 oud worden?)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
      Een Renault na een jaar verkopen is geen goed idee, neem het van ons aan
      Bwa neen, natuurlijk niet. Zoals elke andere nieuwe wagen natuurlijk.
      Maar toch is dat ook weer relatief, zelfs voor sommige Renaults. Want zoals ik elders al eens vermeld heb, we twijfelen momenteel nog om toch de Kangoo van 5 jaar en 100000km in te wisselen voor een Grand Scenic Bose (catalogus +- 29K) of een Laguna Grandtour Bose (catalogus +-32K) die ik nu momenteel voor +- 20K nieuw buiten rijd bij de dealer. Als ik dan bekijk wat zo'n Scenic of Laguna van einde 2013/begin 2014 nu geprijsd staan, dan zou ik gek moeten zijn om geen nieuwe te kopen.
      Eerlijk gezegd, moesten de kortingen niet zo hoog zijn, dan vielen deze wagens niet binnen ons gezinsbudget. Ik zou dan wss later terug een Kangoo kopen. Het is net omdat we de acties nu zo interessant vinden dat we eventueel zouden overgaan tot aankoop van een nieuwe, want de Kangoo is momenteel nog in goeden doen en kan nog eens zo lang mee als 't moet. Maar ja, ik doe ook 130 km/dag woon-werk en een nieuwe met full garantie enzo is toch ook weer rustgevend.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

      Comment


      • Als je de beste zaak wil doen ga je best voor de Grand Scenic. Die zijn tweedehands enorm gewild. Laguna zal je later moeilijker kwijtraken. Zelfs een Scenic van tien jaar gaat nog wat geld. Jouw Kangoo ligt ook goed in de markt.
        De Laguna is inderdaad ook erg interessant momenteel, maar toch zal dit per jaar gerekend de duurste zijn.
        En komende van een Kangoo... zou ik zeker gaan voor de Scenic. Je bent al gewoon wat hoger te zitten, een ruimtelijk gevoel te hebben,... Maar ik ben een absoluut monovolume aanhanger, dus mijn raad is wel wat gekleurd natuurlijk. Voor 't zelfde geld heb jij liever een dynamischere wagen in de bochten en zo, dan is de Laguna natuurlijk de betere keuze.
        En wat me steeds weer opvalt, als ik zo eens met de Scenic van mijn vrouw rijd, die stilte aan boord voor een middenklasser is toch uitzonderlijk hoor. En een hele comfortabele, soepele motor. Als je voor de 1.5 dci gaat heb je zelfs een systeem met vijfde injecteur en moet je je nooit zorgen maken over de roetfilter, zelfs als je bijna altijd stadsverkeer doet. Die maakt het mogelijk om in minder ideale omstandigheden toch te regenereren. Mijn vrouw doet eigenlijk nooit afstanden langer dan 15 kilometer en nog nooit profs gehad hierdoor.

        Comment


        • Ah ja, als je van die acties gebruik wil maken zou ik toch niet heel lang meer wachten hoor. Maart is een goede maand om een wagen te kopen omwille van de opendeurdagen. Normaal zijn de kortingen minder goed in april. Volgens mij zal die actie een grand scenic voor de prijs van een gewone en de nul procent financiering volgende maand stoppen...
          En voor je budget, je hoeft geen Bose te kopen he, er zijn ook andere uitrustingsniveau's die goedkoper zijn. Niet iedereen moet dvd spelers achteraan en 17 duims velgen hebben he. Voor de Scenic vond ik uiteraard belangrijk dat hij (automatische) airco lig heeft, de middenarmsteun vind ik een must. De radio en gps zijn altijd standaard aanwezig geloof ik. Dus je zal makkelijk nog 2 k goedkoper kunnen indien hiermee tevreden...
          Last edited by ; 12/03/2015, 21:34.

          Comment


          • Zelf ook altijd al de hogere zitposities gewoon hoor (5 Kangoo, 2 Trafic, 1 Master, 1 Scenic 1 achter de kiezen)... En fan van. De Scenic maakt dan ook de meeste kans.
            De condities blijven inderdaad maar uiterlijk tot het einde van deze maand. En gister zat er dan nog een waardebon van MyRenault (nog eens 500€ korting bovenop) in de bus. 't Wordt wel heel moeilijk om te blijven nee zeggen dan...

            De 110pk versie, die is er inderdaad ook in een goedkopere (maar veel kalere) Life versie. De 130pk is er enkel in de R-Movie of Bose. Onze dochter van 5 rijdt héél erg graag mee met de auto en klaagt nooit. De toevlucht tot DVD om de ritten te verkorten hebben we tot nu toe niet moeten gebruiken en we willen dat ook graag zo houden... Ik denk dat daarom de R-Movie ook al af valt. Al zijn de 17" Plenum velgen nog net iets mooier dan die van de Bose...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • We hebben ook gekeken naar de X-Mod, maar de looks die ik wel kan smaken betaal je wel cash vind ik: Minder plaats dan in de Grand Scenic natuurlijk, maar ook de middenarmsteun met de gewone handrem die ergonomisch voor mij heel ongemakkelijk zit. Door de vorm van de steun ligt mijn rechterarm eerder op de handrem dan op het kussen en dat kan niet de bedoeling zijn. Wat me er wel bij aansprak is de Extended Grip optie, zeker omdat wij met ons gezin regelmatig de bergen opzoeken. Met die optie verliest hij dan nog een aflegbakje in de middentunnel zodat je daar niks meer kwijt kan van kleine prul. En op die plek vind ik dat lastig.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                Neen, toch niet. Past totaal niet bij het concept dat ze voor ogen hebben.
                Het concept is een monovolume gekruist met een crossover / SUV (dat zijn woorden van Renault zelf).
                Met welk deel van het concept past dat dan niet volgens jou?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Goh die Xmod vind ik zijn meerprijs zeker en vast niet waard hoor. Een grand scenic heb je veel meer aan vanwege de koffer en ik persoonlijk vind hem enorm mooi in het beige.
                  Die 17 velgen zijn wel mooi, maar ik zou ze niet zo graag hebben. De auto verliest toch heel wat aan comfort hierdoor. Dwarsrichels en zo voel je vele beter. Komt daarbij dat de banden duurder zijn en de velgen kwetsbaarder zijn aan de borduren.
                  Ik ken het gamma nu niet zo goed meer (was tot 2008 verkoper bij Renault, dus huidige gamma ken ik ook maar van internet en te bekijken in de garage).
                  Ik zou zeggen dat je die 130 pk echt niet nodig hebt, komende van de Kangoo. (ik denk dat je het budget liefst zo laag mogelijk houdt?).
                  Een 110 pk is zeer zeker vlot genoeg. Vooral de soepelheid van die motor is enorm. Als je de Pk's aanspreekt gaat die met 110 pk echt wel goed vooruit hoor. Moet er zeker eens een testrit mee doen, ik denk dat je de meerprijs voor 130 pk niet zal uitgeven dan.
                  Komende van een Kangoo (ik wil zeker niet denigrerend doen of zo), zou ik opteren voor de Life versie met 110 pk met als opties een easypack (500 euro), een gps pack (500 euro), het reservewiel (100 Euro) en eventueel het comfortpack van 500 Euro. En metaalkleur, alhoewel een witte ook erg mooi is vind ik. Dan kom je op een 26.000 euro min een 6000 euro korting met je cheque en je hebt een prachtig voertuig voor 20k in diesel...en een beetje meer als je dat comfortpack neemt. Daar je overname af en een gratis financiering Is wel grof berekend zo uit het hoofd he, maar zal daarrond draaien. Weet ons eens te zeggen wat je beslist he. Ben benieuwd!

                  Comment






                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment






                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment








                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment




                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Ziet er goed uit op die foto's.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Maar gaat volgens mij vrij snel gedateerd ogen aan de buitenkant. Ik kan niet goed zeggen waarom.
                                    Binnenkant ziet er wel enorm comfortabel uit.

                                    Hij werd vandaag voorgesteld aan de Nederlandse dealers, las ik ergens.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                      Maar gaat volgens mij vrij snel gedateerd ogen aan de buitenkant. Ik kan niet goed zeggen waarom.
                                      Binnenkant ziet er wel enorm comfortabel uit.

                                      Hij werd vandaag voorgesteld aan de Nederlandse dealers, las ik ergens.
                                      Ik heb lang gewacht om iets over deze Espace te zeggen. Sommige auto's moet je even aan wennen.

                                      Helaas, hoe meer foto's ik hiervan zie, hoe lelijker ik hem vind. Het enige positieve dat ik er van kan zeggen is dat hij groot is
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • @ DHL: Daarstraks met een handgeschakelde 150pk versie van de jouwe meegereden en ondanks dat dit een vlotte en soepele wagen is, begrijp ik perfect wat je bedoeld met dat er een 6cilinder met hogere cc-inhoud goed zou zijn... Zo niet perce qua absolute prestaties, maar een pak meer soepelheid zou zeker niet misstaan.

                                        Comment


                                        • Ja, die auto vraagt naar nog meer koppel vind ik. 360 Nm zou 500 moeten worden. Hoewel de 175 pk versie met automaat al relaxed rijdt. Gaat me niet om snelheid, want snel is hij meer dan genoeg. Maar een dikke zescylinder erin zou beter passen bij de relaxte rijstijl en de rust die zo'n auto nu biedt. Alhoewel hij met viercylinder ook erg stil is. Maar Espace is top van het Renaultgamma en dan vind ik dat ze een zescylinder moeten aanbieden. Die 3.0 DCI indertijd is weggegaan voor de 2.0 dci 175 omdat die hetzelfde vermogen leverden. Beetje later kwam Latitude met een nieuwe zescylinder. Nooit begrepen waarom ze die niet beschikbaar brachten in de Espace en al helemaal niet dat de nieuwe Espace nog kleinere motoren gaat aanbieden. Steek daar verdorie die knappe zescyilinder in en dan heb je een superluxe auto.
                                          Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu allemaal 1600cc motoren insteken. Misschien komt er later wel iets dat beter bij de wagen past.. Is een opmerking die door velen gemaakt wordt, dus Renault zal toch ook die doelgroep willen bespelen hoop ik. Want als je in de prijsklasse van 50k (initiale met opties) zit dan is 52 k voor een grotere motor toch ook het grote verschil niet..
                                          Last edited by ; 18/03/2015, 10:21.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X