Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
    Ik volg ook renaultforum.nl en dat geeft toch niet veel vertrouwen eerlijk gezegd. Je moet de berichten over de nieuwe Captur eens bezien... niks dan problemen aan splinternieuwe auto's... GPS valt uit, gaat in noodloop na gebruik van CC, vocht in lichten, ... Dat bedoel ik met 'dingetjes' bij Franse auto's. Dat soort dingen is mij compleet vreemd aan de Duitse auto's die ik gehad heb en dat zou me tegenhouden bij de nieuwe Espace. Ik wacht op de ervaringen van de eerste proefkonijnen denk ik, want het is toch een knappe auto.
    Mijn BMW 5 heeft de voorbije maanden volgende problemen gehad:
    * een defecte luchtvering gehad
    * afgebroken driehoek van de ophanging
    * speling op 't stuurhuis
    * kofferklep die niet meer open gaat

    Dat is na 175000 km. Is nu ook niet direct een foutloos parcours.

    De Audi A4 ervoor is op 120 000 km 7 keer binnen geweest voor een probleem met de multimediamodule. Jawel, je leest dat goed, 7 keer.

    Daarvoor een Peugeot 308, 72 000 km zonder énig probleem . Daarvoor een Citroën Picasso met 250 000 km, de eerste 200 000 km geen pannes gehad. Duitse wagens betrouwbaarder? Ik geloof het niet. maar ze rijden wel beter en zijn ook wat beter afgewerkt (minder geluidjes).

    Er is volgens mij vooral een soort Allo-effect dat meespeelt. Je moet de mensen die een A3 e-tron of een golf GTE gekocht hebben eens vragen naar hun mening over betrouwbaarheid van 't voertuig. Dan zijn die problemen met de Captur een lachertje.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • De tijd dat Duitsers beter zijn als Fransen ligt achter ons....Al weet ik eigenlijk niet of die er ooit echt geweest is buiten de periode 2000-2005 want was er eigenlijk fout aan wagens als de Peugeot 605,R25,R5,Citroen ZX,....juist ja,niets! Wat Fransen wel niet kunnen en nooit gekund hebben is een auto maken die leuk en degelijk aanvoelt maar dat is een andere zaak als technische betrouwbaarhed.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Hier rijdt mijn vrouw met een Clio van 2012. Gekocht als die 1 jaar oud was met 4000km op de teller.

        Eerste onderhoudsbeurt was bijna 370€....
        De kwaliteit is echt ondermaats en in geen enkel opzicht te vergelijken met een VW of Toyota.
        Ik zou bij zo'n Espace dan ook veel schrik hebben dat je na 6 maand met een rammelkar rijdt waar de electronica onbetrouwbaar is.

        Als je dan leest dat de Captur ook al een miseriekar is zou ik toch 2 jaar wachten tot de kinderziektes over zijn.
        Onderhoudsprijzen vind ik echt zeer goed meevallen. Je moet enkel naar een satelliet garage gaan. Wij kopen bij Mahy (gent) en gaan op onderhoud bij De Blander (Munte). Erg tevreden van deze combo (hebben een 8-10 Renaults lopen).

        Betrouwbaarheid... tis bij ELK merk iets. Ook bij Toyota. De kosten die ik aan mijn MR2 heb gehad waren ook compleet abnormaal. En daar rammelde ook alles aan. Het aantal verhalen van VVT-I motoren met kosten is ook gigantisch. Tis overal altijd wel iets....
        Belangrijkste is goed zorgen dragen voor je wagen. Goed inrijden, goed warm rijden, beetje rustiger beginnen rijden voordat je stopt, beetje naast putten rijden, soepel rijden, niet al rijdend in eerste gooien, beetje tussengas geven bij het afschakelen, je voet nioot op de koppeling laten staan, niet met de koppeling spelen als je op een helling staat, hand niet op de pook laten liggen, geen borduren meenemen als je parkeert, als je een automaat hebt, daar mee leren rijden en werken...

        Daarmee zal je de algemene kosten van je wagen al enorm verlagen en de betrouwbaarheid aanzienlijk verhogen. Het is en blijft een mechanisch product en de grootste invloed komt nog steeds van de rijder. Als je als rijder de mechanische kant al sterk houdt, dan heb je enkel nog wat elektronica die je in de steek kan laten. En die is zelden echt nieuw. Ofwel komt die van een ander model, ofwel komt die van een toeleverancier die het product wel al ergens bij een ander merk heeft lopen.

        Verder is de (mechanische) betrouwbaarheid er bij Renault wel op vooruit gegaan. Als we naar ons Masters kijken, dan deed je met die van 3 generaties terug 180.000km zonder problemen, de vorige 200-250.000 zonder echte problemen en de laatste hebben we er nu 2 lopen met dik over de 100.000km en behalve wat lampjes in de zijkanten rijden die nog steeds even perfect als nieuw. Interieur kwaliteit (rammeltjes) is er ook gigantisch op vooruit gegaan.
        Met onze Scenic's hebben we dezelfde ervaring. En denk wel dat die lijn doorgetrokken mag worden naar deze Espace.
        Nu, de topmodellen van Renault hebben eigenlijk altijd opeen goed niveau gestaan. We hebben thuis destijds 370.000km gereden met een Safrane 3.0 V6 RXE. De luchtvering (Bosch) heeft wel wat lastig gedaan en de laatste 50.000km begon het geheugen van de elektrische spiegels en stoelen het ook wat af te laten weten, maar voor de rest compleet probleemloos. En rijden dat dat deed Tot de laatste dag reed die wagen fantastisch.

        Wat me vooral aan deze wagen stoort, is de naam. Velsatis, Avantime of zelf Safrane was een betere keuze geweest. Dit is geen ruimte wonder en hoeft dan ook de naam Espace niet te dragen.
        Last edited by Tjeu; 26/04/2015, 13:10.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Mijn BMW 5 heeft de voorbije maanden volgende problemen gehad:
          * een defecte luchtvering gehad
          * afgebroken driehoek van de ophanging
          * speling op 't stuurhuis
          * kofferklep die niet meer open gaat

          Dat is na 175000 km. Is nu ook niet direct een foutloos parcours.

          De Audi A4 ervoor is op 120 000 km 7 keer binnen geweest voor een probleem met de multimediamodule. Jawel, je leest dat goed, 7 keer.

          Daarvoor een Peugeot 308, 72 000 km zonder énig probleem . Daarvoor een Citroën Picasso met 250 000 km, de eerste 200 000 km geen pannes gehad. Duitse wagens betrouwbaarder? Ik geloof het niet. maar ze rijden wel beter en zijn ook wat beter afgewerkt (minder geluidjes).

          Er is volgens mij vooral een soort Allo-effect dat meespeelt. Je moet de mensen die een A3 e-tron of een golf GTE gekocht hebben eens vragen naar hun mening over betrouwbaarheid van 't voertuig. Dan zijn die problemen met de Captur een lachertje.
          Ik moet eerlijk zeggen dat zowel mijn huidige als vorige Mercedes FL modellen waren en dus (mede daardoor?) vrij van kinderziektes. Maar dan blijft de vraag of het verstandig is een volledig nieuwe wagen zoals de Espace te kopen voor er een FL van geweest is... ongeacht of die nu Frans of Duits is dan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
            Ik moet eerlijk zeggen dat zowel mijn huidige als vorige Mercedes FL modellen waren en dus (mede daardoor?) vrij van kinderziektes. Maar dan blijft de vraag of het verstandig is een volledig nieuwe wagen zoals de Espace te kopen voor er een FL van geweest is... ongeacht of die nu Frans of Duits is dan.
            Zolang alle eventuele kinderziektes netjes van de baan geruimd worden zou ik daar geen probleem mee hebben.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • Had nog willen schrijven in mijn vorige post:
              "Bezoek eender merk forum en je leest horor verhalen.
              Van elk merk, en zeker de Duitse."

              Mensen met problemen zoeken een forum net op om steun, gehoor en soms oplossingen te vinden. En vooral vaak ook om te weten dat ze niet alleen zijn. Geeft een vertekend beeld want de tevreden rijders hoor je daar niet.
              Trouwens, van wat software problemen lig ik echt niet wakker.

              Ik weet echter wel dat wij als gezin snel met een ubercoole auto gaan rijden terwijl anderen verder moeten in hun buske, koekendoos of ander soort grijze muis.

              Bring it on, ik speel met plezier proefkonijn, kan eigenlijk niet meer wachten om eraan te beginnen.
              Ik heb de wagen gereden en deze Renault is gelijk geen andere wat finish betreft. Denk dat al de rest op zelfde niveau gaat zijn en een game changer gaat worden voor het merk. Afwachten uiteraard.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Dat van na vijf jaar altijd iets mankeren is niet zo hoor. Mijn vorige had 100 k en was net 5 jaar, daar was nog niets aan te zien. Dit keer zouden ze met Mercedes hebben samengewerkt om de kwaliteit van de afwerking te verbeteren. Hierom is de lancering uitgesteld geweest.
                Of een auto er nietjes en goed blijft uitzien hangt natuurlijk ook van jezelf af. Ik heb er 't volste vertrouwen in dat de nieuwe Espace zeker zal voldoen.
                Dat (grote) monovolumes niche geworden zijn is al enkele jaren zo. Vraag me af wat VW, Seta, Ford zullen doen. Ford is bezig aan een vervanger.
                Toen ik eergisteren in de garage was, waren de twee verkopers met klanten bezig voor een Espace en stonden er drie te wachten... ook voor de Espace. Binnenkort ga ik er ook eens mee rijden, maar da's natuurlijk altijd gevaarlijk
                Als je ziet wat je allemaal krijgt voor 40k is dat wel enorm...
                Ford heeft een volledig nieuwe model van de S max, en nog maar recent een eerste blik op de nieuwe Galaxy gegeven. Die laatste lijkt uiterlijk niet zo heel veel veranderd, minder dan de nieuwe S max.
                VW heeft een nieuw model van de Sharan uit maar die is visueel niet zo heel veel veranderd.
                De nieuwe Touran lijkt me meer veranderd.

                Ergens begrijp ik dat Renault het over een heel andere boeg gooit met de Espace. Want monovolumes steken door de band toch schril af qua looks tav andere hoge wagens zoals SUV's. Die nieuwe Espace staat toch dichter bij een SUV dan een klassieke monovolume, in de zin dat hij een modernere en sportievere look heeft, en dat is op zich geen slechte zaak.

                Voor het overige, voor wie het praktische belangrijkst is, zowel het vervoeren van meerdere personen en alsnog veel kunnen laden in de koffer, dan is een (grote) monovolume vooralsnog nog altijd de beste keuze, beter dan de meeste SUV's alleszins.

                Comment


                • Tja, ik heb er ook enkele bedenkingen bij...
                  Ten eerste... een onderhoud van 370 Euro op een Clio (en dan nog een eerste onderhoud), dat geloof ik gewoonweg niet. Daar moet zeker iets gebeurd zijn wat niet tot het reguliere onderhoud behoort. Schade of zo gereden. Ben pas op onderhoud geweest (ook het eerste) met mijn Espace waar 8,5 liter olie in gaat en betaalde 180 Eurookes.
                  Ten tweede, ja, ik ben ook wel een beetje voorzichtig in het begin. Om veilig te spelen koop je best een phase 2, dan zijn de meeste foutjes eruit. Hetgeen geschreven wordt over het Renaultforum klopt. Captureigenaars hebben last van kleinigheden die niet zouden mogen. Anderzijds, Clio, Laguna,... doen het dan wel zeer goed. Maar een Espace met zoveel technische snufjes, ik ben een erge liefhebber dat weet men intussen, kan in 't begin er wel voor zorgen dat je eens moet terugkeren.
                  Anderzijds, de laatste Mercedes die ik kocht was een C Classe voor mijn vrouw. En dat was een nieuwe. Na 2 kaar olieverlies, geluiden aan de voortrein, slechte afwerking,... Op elk merk kan je kritiek hebben natuurlijk. De volgende, een Vel Satis 2.2 dci was ook niet goed. Daarna scenic, latitude en 2 keer espace nieuw en wel goed. Je weet het niet op voorhand.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Ford heeft een volledig nieuwe model van de S max, en nog maar recent een eerste blik op de nieuwe Galaxy gegeven. Die laatste lijkt uiterlijk niet zo heel veel veranderd, minder dan de nieuwe S max.
                    VW heeft een nieuw model van de Sharan uit maar die is visueel niet zo heel veel veranderd.
                    De nieuwe Touran lijkt me meer veranderd.

                    Ergens begrijp ik dat Renault het over een heel andere boeg gooit met de Espace. Want monovolumes steken door de band toch schril af qua looks tav andere hoge wagens zoals SUV's. Die nieuwe Espace staat toch dichter bij een SUV dan een klassieke monovolume, in de zin dat hij een modernere en sportievere look heeft, en dat is op zich geen slechte zaak.

                    Voor het overige, voor wie het praktische belangrijkst is, zowel het vervoeren van meerdere personen en alsnog veel kunnen laden in de koffer, dan is een (grote) monovolume vooralsnog nog altijd de beste keuze, beter dan de meeste SUV's alleszins.
                    Klopt volledig! Als ik zou veranderen is het ook voor de looks eigenlijk.... Ruimte heb je minder, maar je wagen is zoveel knapper...

                    Comment


                    • Heb jaren met een BMW, Volvo & Renault gereden.. hoewel ik zeer tevreden was van die BMW, had ik er toch het meest kosten aan. De Volvo had ik werkelijk niets van kosten aan, idem Renault al voel je toch een kwaliteitsverschil. Het zit 'm vooral in dat laatste vind ik.

                      Comment


                      • Denk dat Volvo de meest onderschatte speler is. Hoor je heel weinig klachten van.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Denk dat Volvo de meest onderschatte speler is. Hoor je heel weinig klachten van.
                          Maar als je dan iets hebt met een Volvo, dan betaal je je bont en blauw

                          Comment


                          • Ik ben één van die "onnozelaars" die begin februari er eentje heeft besteld.
                            Men verklaart mij 'zot' om zoveel geld aan een Renault te geven.
                            Dat commentaar doet mij kompleet niks... begin/half juni rij ik rond in een super-uitgeruste Initiale met 1.6-je en 160 pk in het prachtige "Noir Améthyste".
                            Heb er het 5e jaar garantie bij genomen en als Renault zijn verplichtingen blijft nakomen zoals ik in het verleden met de vorige 8 (ja, ACHT) Renaults heb ondervonden, rij ik minstens 5 jaar probleemloos rond in stijl en voorzien van alle comfort.
                            Last edited by Maurice P.P.; 26/04/2015, 15:21.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                              Ik ben één van die "onnozelaars" die begin februari er eentje heeft besteld.
                              Men verklaart mij 'zot' om zoveel geld aan een Renault te geven.
                              Dat commentaar doet mij kompleet niks... begin/half juni rij ik rond in een super-uitgeruste Initiale met 1.6-je en 160 pk in het prachtige "Noir Améthyste".
                              Heb er het 5e jaar garantie bij genomen en als Renault zijn verplichtingen blijft nakomen zoals ik in het verleden met de vorige 8 (ja, ACHT) Renaults heb ondervonden, rij ik minstens 5 jaar probleemloos rond in stijl en voorzien van alle comfort.
                              Dikke proficiat!!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                Dikke proficiat!!
                                Voor de ene een dikke proficiat, voor de andere 'zonder ermee te rijden ??'
                                Bijgedraaid precies

                                Comment


                                • Kan mij de laatste keer niet herinneren dat een topic van een nieuwe (niet Sport) Renault zolang zo populair is geweest hier op het forum.Blijkbaar echt wel een wagen die de mensen aanspreekt.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                    Voor de ene een dikke proficiat, voor de andere 'zonder ermee te rijden ??'
                                    Bijgedraaid precies
                                    T'is waar, nu is het aan mij om mijn excuses aan te bieden.

                                    Een ander vraagje, via je Rlink2 op je scherm kan je dus je coyote opzetten of andere apps (genre waze) zonder problemen??
                                    Zijn er hier al mensen met ervaring daarmee?

                                    Comment


                                    • Weet iemand wat het actief noodremhulpsysteem juist doet? Is dat vergelijkbaar met city safety van Volvo? Enkel bij lage snelheden? En enkel afremmen om impact te verminderen of afremmen tot volledig stilstand om aanrijding te voorkomen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Tja, ik heb er ook enkele bedenkingen bij...
                                        Ten eerste... een onderhoud van 370 Euro op een Clio (en dan nog een eerste onderhoud), dat geloof ik gewoonweg niet. Daar moet zeker iets gebeurd zijn wat niet tot het reguliere onderhoud behoort. Schade of zo gereden. Ben pas op onderhoud geweest (ook het eerste) met mijn Espace waar 8,5 liter olie in gaat en betaalde 180 Eurookes.
                                        Ten tweede, ja, ik ben ook wel een beetje voorzichtig in het begin. Om veilig te spelen koop je best een phase 2, dan zijn de meeste foutjes eruit. Hetgeen geschreven wordt over het Renaultforum klopt. Captureigenaars hebben last van kleinigheden die niet zouden mogen. Anderzijds, Clio, Laguna,... doen het dan wel zeer goed. Maar een Espace met zoveel technische snufjes, ik ben een erge liefhebber dat weet men intussen, kan in 't begin er wel voor zorgen dat je eens moet terugkeren.
                                        Anderzijds, de laatste Mercedes die ik kocht was een C Classe voor mijn vrouw. En dat was een nieuwe. Na 2 kaar olieverlies, geluiden aan de voortrein, slechte afwerking,... Op elk merk kan je kritiek hebben natuurlijk. De volgende, een Vel Satis 2.2 dci was ook niet goed. Daarna scenic, latitude en 2 keer espace nieuw en wel goed. Je weet het niet op voorhand.
                                        En toch heb ik dat betaald. Weet niet meer wat er juist op de factuur stond.

                                        De afwerking en materiaalkeuze in die Clio is allemaal zo goedkoop...
                                        Maar ja, we hadden dringend een auto nodig, en deze was OK en een goede deal. Daarenboven wou ik niet veel geld uitgeven omdat de kinderen leren rijden. Eens ze allemaal hun rijbewijs hebben gaat die buiten, en kopen we iets met een automaat.
                                        Vrouwtje werd lyrisch toen ze de Captur zag.... Ik heb ze dan fotos getoond van de Taigun, maar dat zal nog effekes wachten worden.
                                        De garages van Renault vertrouw ik niet meer.

                                        Comment


                                        • De conclusie van de test op Autofans.be
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                          De nieuwe Espace breekt hard met zijn voorganger. Zonder echt aan diens belangrijkste pijler te raken. Letterlijk: massa's plaats bieden voor een aanvaardbaar prijskaartje. Al wordt de iets kleinere ruimte nu overgoten met een aantrekkelijk sausje en moderne technologie. Eindelijk is het cool om een MPV te rijden, al moest 'ie er eerst een crossover voor worden.






                                          Volledige test hier: http://www.autofans.be/rijtesten/cro...lt-espace-2015
                                          autofans.be

                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                          Comment

                                          Working...
                                          X