Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Een full option Initiale kost na korting 42 500 EUR (15% korting).
    Correctie, 40775 euro kwam ik uit, wel voor de 5 zits.

    Ben er zeker van dat dit naar 40 000 euro rond te praten is.

    Comment


    • Als ik zeg 44.000 reken ik zonder korting.
      Wat de Bose betreft, heb dit getest in de garage en vond er toch wel een volle klank uitkomen. Zal ik zeker nemen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
        Correctie, 40775 euro kwam ik uit, wel voor de 5 zits.

        Ben er zeker van dat dit naar 40 000 euro rond te praten is.
        Ik wil graag weten of dat lukt... Ik vrees ervoor eigenlijk, maar laat zeker iets weten.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Cabool, dat heeft niks met topsnelheid te maken hoor. Hernemingen, het comfort van eens aan je gas te komen om in te voegen,... Het rijdt gewoon leuker. Ook 0 tot 100 heeft er niks mee te maken, we zouden beter over koppel en souplesse spreken ipv pk's. Waarom rijd een V6 nu beter dan een viercylinder?...
          En waarom zou je nu een S nodig hebben om 200 te rijden? Ben er zeker van dat die Espace met z'n vierwielsturing voldoende stabiliteit heeft hoor. Ma ja, dan gaan we weer het toertje op van mag niet en mag wel, laten we dat vermijden in zo'n mooi topic.

          Erik, een goeie raad, beluister eerst die Bose eens goed. in het verleden was dit nl zijn meer waarde totaal niet waard. Ik had e Latitude met bose en dat was eigenlijk niet veel soeps. Ook de bose uitvoeringen in het gamma zijn niet zo bijzonder.
          Misschien hebben ze nu een beter systeem, maar vooraleer dit te kopen zou ik het kritisch vergelijken met het standaardsysteem. (ik kan niets zeggen over het huidige in de nieuwe espace want die heb ik nog niet gehoord)

          Supermasj, de benzineversie, klopt het dat die dan op ong 40 k kwam? Iemand als eens de biv berekend voor de benzine?

          Een koppel van 380 nM is toch lang niet slecht dacht ik zo? Heb nu een Laguna 2.0 dCi met 150 pk en een koppel van 340 nM.
          Ik ken 'flauwere' 2-liters...
          Toegegeven, het probleem met kleinere motoren is het vasthouden van dit koppel na de piek, maar met 2 turbo's wordt dit toch wel grotendeels opgevangen: de 1.6 dCi bi-turbo heeft bij 3000 t/min nog steeds 80% van zijn koppel beschikbaar.
          Deze Espace is echt niet voor circuit gemaakt of om mee te 'racen'. (Zeer) vlot mee met het verkeer is écht geen probleem.
          Uiteraard zal een X5 met dikke motor 'leuker' rijden; maar misschien moeten zij die de 1.6 écht te zwak vinden even wachten tot ze bij Renault leentje-buur gaan spelen bij Mercedes? Want was het niet de bedoeling van de samenwerking dat Mercedes ten rade ging bij Renault voor de 'kleinere' motoren en vice-versa?
          Mooi vooruitzicht toch?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
            Een koppel van 380 nM is toch lang niet slecht dacht ik zo? Heb nu een Laguna 2.0 dCi met 150 pk en een koppel van 340 nM.
            Ik ken 'flauwere' 2-liters...
            Toegegeven, het probleem met kleinere motoren is het vasthouden van dit koppel na de piek, maar met 2 turbo's wordt dit toch wel grotendeels opgevangen: de 1.6 dCi bi-turbo heeft bij 3000 t/min nog steeds 80% van zijn koppel beschikbaar.
            Deze Espace is echt niet voor circuit gemaakt of om mee te 'racen'. (Zeer) vlot mee met het verkeer is écht geen probleem.
            Uiteraard zal een X5 met dikke motor 'leuker' rijden; maar misschien moeten zij die de 1.6 écht te zwak vinden even wachten tot ze bij Renault leentje-buur gaan spelen bij Mercedes? Want was het niet de bedoeling van de samenwerking dat Mercedes ten rade ging bij Renault voor de 'kleinere' motoren en vice-versa?
            Mooi vooruitzicht toch?
            Uit wat blijkt is Renault toch niet direct van plan om nog een extra motor aan te bieden. Ik denk dat het gamma eerder naar onder uit zal breiden (120pk versie van de 1.6) dan naar boven.
            Kijk naar al hun topmodellen, hoeveel daarvan zie je met een +150pk motor? Zelf van de 1.8 ton zware vorige espace zijn 98% van de wagens 150pk of minder. Best verkochte model was zelf de 115-120pk versie.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • Renault heeft nochtans een mooie V6 diesel in de rekken liggen. Die werd gebruikt in de Latitude. Zeer vlotte en stille motor. Misschien dat die niet meer voldoet aan de uitlaatnormen of zo? Een zwaardere motor hoef je niet te kopen om te racen op circuit of weet ik veel. Ik zei het van in het begin en blijf het zeggen, als ze de top willen aansnijden (denk aan al het gedoe nu rond Initiale Paris) dan hoort er een passende motor bij en geen motor enkel voor de bedrijven. Een V6 zou misschien 2500 euro verschil maken, maar de auto zo direct een serieuze opwaardering krijgen. Een instapmotor voor de lage uitstoot ok, maar dit is werkelijk het topmodel van Renault momenteel he.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Renault heeft nochtans een mooie V6 diesel in de rekken liggen. Die werd gebruikt in de Latitude. Zeer vlotte en stille motor. Misschien dat die niet meer voldoet aan de uitlaatnormen of zo? Een zwaardere motor hoef je niet te kopen om te racen op circuit of weet ik veel. Ik zei het van in het begin en blijf het zeggen, als ze de top willen aansnijden (denk aan al het gedoe nu rond Initiale Paris) dan hoort er een passende motor bij en geen motor enkel voor de bedrijven. Een V6 zou misschien 2500 euro verschil maken, maar de auto zo direct een serieuze opwaardering krijgen. Een instapmotor voor de lage uitstoot ok, maar dit is werkelijk het topmodel van Renault momenteel he.
                Kosten baten. Het kost stukken van mensen om die erin te lepelen, te testen, er een passende versnellingsbak voor te vinden, alle ophangingspunten voor aan te passen, de vering er op af te stellen, de remmen aan tepassen, te homologeren, stukken van in stock te houden,... En waarom? Omdat het niets opbrengt. Je ziet het overal. De Duitsers gaan ook geen V12 motoren meer bouwen. Iedereen doet het met 2 cilinders minder. Dus Renault ook. Van V6 naar 4 in lijn. Bovendien is de CO2 uitstoot van zo een 6cil zo hoog dat niemand dat wil betalen.

                Renault wil ook de top niet aan snijden. Ze doen er eerder alles voor om dat net niet te doen. Ze willen netjes onder die top blijven. Daar zitten ze alleen en zijn ze de beste. Gaan ze verder, dan komen ze in de lijn van een mercedes R-klasse en hebben ze weer een concurrent. Oftoch als die nog bestaat.

                Ze zeggen het ook zelf, met hun huidig motoren aanbod bieden ze een goed blok voor 99% van hun potentiele klanten. Mooi zo. Waarom zou je dan nog iets anders doen? Op deze wijze rendeert de wagen en kunnen ze hem scherp prijzen.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                  Tja...
                  - handenvrij openen door middel van voet onder de bumper: indien het erop staat moet het wel werken natuurlijk, maar laat ons eerlijk zijn, dit is toch de meest nutteloze optie van de laatste jaren. Als je zwaar beladen bent met je 2 handen vol, ga dan maar eens op 1 been staan en met het andere been een beetje staan zwaaien onder uw koffer.

                  Veel zottter moet het toch allemaal niet worden ze :-) Het zal niet de eerste zijn die frontaal op zijn / haar bek gaat tijdens deze acrobatische oefening...

                  Comment


                  • Zonet gelezen dat de nieuwe 5 reeks van BMW voor het nieuwe model in 2016 waarschijnlijk zelfs 3 cilinder motoren gaat krijgen....
                    En vooraleer de reakties komen: ja, ik weet dat ze er ook zwaardere motoren in aanbieden maar toch....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                      - handenvrij openen door middel van voet onder de bumper: indien het erop staat moet het wel werken natuurlijk, maar laat ons eerlijk zijn, dit is toch de meest nutteloze optie van de laatste jaren. Als je zwaar beladen bent met je 2 handen vol, ga dan maar eens op 1 been staan en met het andere been een beetje staan zwaaien onder uw koffer.

                      Veel zottter moet het toch allemaal niet worden ze :-) Het zal niet de eerste zijn die frontaal op zijn / haar bek gaat tijdens deze acrobatische oefening...
                      Zal ook een schoon zicht zijn vrees ik

                      Comment


                      • Werkt op mijn 3serie perfect. En ge moet niet echt zwaaien onder de bumper, gewoon er dichtbij gaan staan helpt bij mij al. Ik vind het een fantastische optie, wordt heel veel gebruikt.

                        Comment


                        • allersinds handiger dan nog de sleutel moeten zoeken, of de koffer met de hand te moeten openen als je je handen al vol hebt.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • In het verslag van autoweek zag ik trouwens dat die niet zo enthousiast waren over het 4 control systeem. Vooral op de snelweg zou hij er nerveuzer van worden. Iets wat ik me wel kan voorstellen eigenlijk.
                            Voor de draaicirkel is het natuurlijk wel een zegen.

                            Comment


                            • Zou toch graag eens een test lezen zonder het 4Control systeem.

                              Comment


                              • In de Laguna coupe kreeg die wel veel lof. Trouwens, dat bestaat eigenlijk al van de jaren 90 he. Ik geloof dat Honda of Mazda dit al hadden toen. Zou eens moeten opzoeken.
                                De keuze van de motoren duidt dan toch aan dat Renault de confrontatie met de premiums niet meer gaat opzoeken. Destijds hadden ze daar grote plannen in, maar liep faliekant verkeerd (denk aan Vel Satis die een superauto was, maar niemand wou hem)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  In de Laguna coupe kreeg die wel veel lof. Trouwens, dat bestaat eigenlijk al van de jaren 90 he. Ik geloof dat Honda of Mazda dit al hadden toen. Zou eens moeten opzoeken.
                                  De keuze van de motoren duidt dan toch aan dat Renault de confrontatie met de premiums niet meer gaat opzoeken. Destijds hadden ze daar grote plannen in, maar liep faliekant verkeerd (denk aan Vel Satis die een superauto was, maar niemand wou hem)
                                  Honda prelude
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • in autowereld had men op zich geen probleem met het 4control systeem, wel dat het stuur op de autosnelweg in de rechtdoorstand te wazig was en men teveel de neiging had om te corrigeren
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Ja, maar was dit niet in de confortstand?

                                      Comment


                                      • Een S max zal ongetwijfeld een stuk scherper rijden en sturen dan de Espace.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          In de Laguna coupe kreeg die wel veel lof. Trouwens, dat bestaat eigenlijk al van de jaren 90 he. Ik geloof dat Honda of Mazda dit al hadden toen. Zou eens moeten opzoeken.
                                          De keuze van de motoren duidt dan toch aan dat Renault de confrontatie met de premiums niet meer gaat opzoeken. Destijds hadden ze daar grote plannen in, maar liep faliekant verkeerd (denk aan Vel Satis die een superauto was, maar niemand wou hem)
                                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Honda prelude
                                          en Mazda 626

                                          dacht dat deze zelfde kant opstuurden terwijl honda net de andere kant opgingen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X