Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja, staat me ook iets van voor dat ze het beiden waren. Morgen eens googlen (dacht Mazda 626 coupe ook)

    Waarop baseer je je dat de SMax scherper zal rijden? Ervaring of testrit of gewoon een vermoeden?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      In de Laguna coupe kreeg die wel veel lof. Trouwens, dat bestaat eigenlijk al van de jaren 90 he. Ik geloof dat Honda of Mazda dit al hadden toen. Zou eens moeten opzoeken.
      De keuze van de motoren duidt dan toch aan dat Renault de confrontatie met de premiums niet meer gaat opzoeken. Destijds hadden ze daar grote plannen in, maar liep faliekant verkeerd (denk aan Vel Satis die een superauto was, maar niemand wou hem)
      Verschillende merken hadden dat toen al he.
      De Nissan 300ZX bestond ook met 4 wiel sturing.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Staat een test van de Espace in autogids. motoren worden ook een beetje te licht bevonden. Pagina erachter eerste contact met s-max. Die heeft wel leukere motoren voorzien. Diesel heeft daar 210 pk geloof ik en voor de instappers een 150 pk benzine. Vind dat Ford het goed doet tegenwoordig qua motoren.
        Ophanging vond men van de Espace niet echt snedig, Ford zoals iemand hierboven zei wel. Zal weer een spannende strijd worden zo te zien...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Staat een test van de Espace in autogids. motoren worden ook een beetje te licht bevonden.
          Ik lees over de 160pk diesel , 'uitstekende krachtbron' , 'soepel en vrij vinning' , 'geraakt niet buiten adem' en 'knap werk'.

          Het is gewoon een knop omdraaien, een super moderne 1.6 levert prestaties die ruim voldoende zijn !
          Echter blijft het voor sommigen spelen, en ja ook Autogids, dat het 'maar een 1.6' is.

          Hij 'mist paarden om zijn uitstraling waar te maken' en dan in één keer zeggen dat de bezine met 200pk daaraan wel voldoed. Rare gasten.

          Nog niet al te lang geleden was 160 diesel pk's (380nm koppel) een dikke auto. Perceptie...

          En anders, er is altijd een Ford S-max.

          Comment


          • 163 en 380nm

            klinkt als een be 530d

            Comment


            • Die S-Max is er volgens mijn mening niet op vooruit gegaan qua uiterlijk. De neus is ronduit lelijk geworden. Maar ik moet eerlijk toegeven, had nooit enige affectie met Ford, dat ze toch met knappe benzinemotoren op de markt aan het komen zijn.
              Wat ik me afvroeg bij de Espace, je hebt keuze uit verschillende rijmodi, hiervan vond men de comfortstand slecht sturen op de snelweg. Sportstand zou beter zijn, maar dan zou je comfort inboeten (lijkt me logisch). Maar als ik me niet vergis kun je je eigen rijprogramma samenstellen met keuze uit 10 factoren? Dan moet het toch mogelijk zijn de goede eigenschappen in een voor jou zou ideaal mogelijke rijmodus samen te brengen? Of werkt het systeem zo niet?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Die S-Max is er volgens mijn mening niet op vooruit gegaan qua uiterlijk. De neus is ronduit lelijk geworden. Maar ik moet eerlijk toegeven, had nooit enige affectie met Ford, dat ze toch met knappe benzinemotoren op de markt aan het komen zijn.
                Wat ik me afvroeg bij de Espace, je hebt keuze uit verschillende rijmodi, hiervan vond men de comfortstand slecht sturen op de snelweg. Sportstand zou beter zijn, maar dan zou je comfort inboeten (lijkt me logisch). Maar als ik me niet vergis kun je je eigen rijprogramma samenstellen met keuze uit 10 factoren? Dan moet het toch mogelijk zijn de goede eigenschappen in een voor jou zou ideaal mogelijke rijmodus samen te brengen? Of werkt het systeem zo niet?
                Inderdaad, je kan de 'personal' mode volledig aanpassen zoals je zelf wil.
                Vele tests spreken elkaar nogal tegen: de éne vindt de comfort-stand zalig, de andere té zweverig; de éne vindt de sport stand fijn, de andere vindt deze stand te brutaal reageren...
                Personaliseren is dus erg slim gezien van Renault...
                Hetzelfde wat de motoren betreft: daar spreekt één en dezelfde test zichzelf zelfs tegen (Autogids): in de tekst schrijft men lovend over de 160 pk diesel en in hun samenvatting spreekt men van iets te zwakke motoren...
                Feit is 160 pk en 380 nM koppel is ruim zat voor dagelijks verkeer, bovendien is de BIV en de jaarlijkse taks belachelijk laag, de auto ziet er knap uit, is goed uitgerust en met een bijna perfecte afwerking.
                Dat ik op mijn buik moet gaan liggen om onderaan het dashbord een braampje te gaan zoeken, zal me worst wezen. Zoiets noemt men mierenneuken...
                Misschien verdient deze Espace wel een 'dikkere' motor, maar de verkoop ervan zal waarschijnlijk marginaal blijven... Het aanbod zal momenteel ruim volstaan en ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit een verkoopsucces zal worden. Na de Clio en Captur nóg een mooie Renault. (eindelijk)

                Comment


                • lijkt in profiel wel heel erg goed op een Honda CR-V

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ja, staat me ook iets van voor dat ze het beiden waren. Morgen eens googlen (dacht Mazda 626 coupe ook)

                    Waarop baseer je je dat de SMax scherper zal rijden? Ervaring of testrit of gewoon een vermoeden?
                    Goh het is geweten dat een Ford in het algemeen bij de best sturende wagens behoort in zijn klasse. Bij een nieuw model is dat altijd een vermoeden, maar meestal stelt Ford niet teleur. Maar ik heb natuurlijk nog nooit met een Espace gereden. Wel met de Grand Scenic van mijn groot ouders, die stuurt normaal. Ik zou het niet scherp noemen, wel gewoon als een normale wagen. Maar ik zit hoe dan ook niet graag hoog in een wagen, ik ben de man van de laaggelegen wagens

                    Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                    Ik lees over de 160pk diesel , 'uitstekende krachtbron' , 'soepel en vrij vinning' , 'geraakt niet buiten adem' en 'knap werk'.
                    Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten

                    Het is gewoon een knop omdraaien, een super moderne 1.6 levert prestaties die ruim voldoende zijn !
                    Echter blijft het voor sommigen spelen, en ja ook Autogids, dat het 'maar een 1.6' is.

                    Hij 'mist paarden om zijn uitstraling waar te maken' en dan in één keer zeggen dat de bezine met 200pk daaraan wel voldoed. Rare gasten.

                    Nog niet al te lang geleden was 160 diesel pk's (380nm koppel) een dikke auto. Perceptie...

                    En anders, er is altijd een Ford S-max.


                    Neemt er hier iemand per definitie Autogids als 'magazine' nog serieus? . Ik heb daar al zever in gelezen.. Je hebt imo meer aan de gebruikersreviews op websites dan aan een review van autogids.

                    Comment


                    • By the way; waarom is de titel van deze thread eigenlijk "Renault Espace 2014" en niet 2015 ?

                      Comment


                      • Titel is van bij de start van het topic vermoed ik, en dat is nog van 2014.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                          Goh het is geweten dat een Ford in het algemeen bij de best sturende wagens behoort in zijn klasse. Bij een nieuw model is dat altijd een vermoeden, maar meestal stelt Ford niet teleur.
                          Jij hebt duidelijk nog niet met de laatste generatie Fiesta gereden. Deze week zo eentje onder de kont gehad (met briljante 1.0 ecoboost), stuurde voor geen meter. Verschikkelijk stuur. Onderstel had wel potentieel.

                          Nuja, de laatste jaren heeft Renault ook wel wat misstappen gemaakt qua stuurgevoel (elektrische bekrachtiging). Maar als het aankomt op het afstellen van een onderstel dan moet Renault echt niet onder doen voor Ford. Een Renault zal in de meeste gevallen wat meer comfi zijn (al zijn ze de laatste jaren ook hard geworden), maar naar voortrein toe heeft Renault een goede en terechte reputatie.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            163 en 380nm

                            klinkt als een be 530d
                            Niet zeveren, hé.
                            530D = 3.0 L met 258 PK en 560 Nm.

                            Je bedoelt wschl vergelijkbaar met 518D.


                            Vandaag mijn eerste irl gezien. Veel mensen hebben vroeger een Espace gekocht omdat het een grote monovolume is, deze is dat niet. Daarenboven is het design op zijn zachtst gezegd matig.
                            Imho zal dit model geen verkoopstopper worden.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                            Comment


                            • nee, de e39 530d be had 390 nm en 163 pk

                              ...was in reactie van : nog niet lang geleden waren dat cijfers van een dikke diesel

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Niet zeveren, hé.
                                530D = 3.0 L met 258 PK en 560 Nm.

                                Je bedoelt wschl vergelijkbaar met 518D.


                                Vandaag mijn eerste irl gezien. Veel mensen hebben vroeger een Espace gekocht omdat het een grote monovolume is, deze is dat niet. Daarenboven is het design op zijn zachtst gezegd matig.
                                Imho zal dit model geen verkoopstopper worden.

                                Ik denk dat je je serieus vergist. Deze gaat als warme broodjes verkopen (doet dat nu al, je wacht nu al 4 maanden wanneer je besteld, en dat terwijl de wagen nog niet in heel Europa gelanceerd is.
                                Volgens mij wordt voor een tijdje de standaardkeuze voor mensen die een monovolumer leasen in België. Een vergelijkbare sharan (automaat /170 pk) zit aan 154 gr CO2, bij een Ford S-Max / Galaxy zit je ook aan 149 gr CO2 voor de versie met automaat, de Esapce doet 120gr CO2. Dat maakt niet alleen een verschil in VAA, veel bedrijven leggen een max CO2 waarde op...
                                Wagen is erg ruim, alleen wat minder hoog.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Ze willen van het camionetten imago af en daarom is hij lager gemaakt.
                                  In verschillende programma's spreken ze van een echte premium.



                                  Sent from here
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Premium, wat is dat ?
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Ik vind het design vergelijkbaar met de Vel Satis, even "origineel".
                                      Maar dat van die CO2 wist ik nog niet, dat verandert idd de zaak.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Een vergelijkbare sharan (automaat /170 pk) zit aan 154 gr CO2
                                        De Sharan is ook net vernieuwd, en de CO2 ligt nu voor diesel tussen de 130 en 139gr (de 4x4 daarbuiten gelaten). Maar de waarden van Renault zijn inderdaad netjes. Voornaamste reden is waarschijnlijk de 1.6 bij Renault tov de 2.0 die VW in alle gevallen gebruikt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Ja, staat me ook iets van voor dat ze het beiden waren. Morgen eens googlen (dacht Mazda 626 coupe ook)

                                          Waarop baseer je je dat de SMax scherper zal rijden? Ervaring of testrit of gewoon een vermoeden?
                                          De S max is waarschijnlijk de scherpst en strakst rijdende volume die er beschikbaar is.
                                          Dat zeg niet ik, maar hoor en lees je in elke review die je over die wagen vindt.

                                          In een test van de nieuwe Espace van Autoweek sprak de commentator dat de nieuwe Espace niet zo strak rijdt als de Galaxy.
                                          En dan moet je weten dat de Galaxy inderdaad vrij goed rijdt, maar toch een tikkel minder scherp is dan de S max omdat hij nu eenmaal meer echte monovolume is die meer nadruk op het praktische legt.

                                          Dus lijkt het me vrij voor de hand liggend dat de Espace dan niet zo scherp als de S max zal rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X