Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Euro NCAP safety rating of the Renault Espace 2015: detailed results, crash test pictures, videos and comments from experts


    "An autonomous emergency braking system is also an option that is expected to be fitted to most cars sold. The system operates between 30 and 140km/h and gave marginal performance in Euro NCAP's tests."

    Hoe kan zoiets marginal performance geven? Dat werkt voor geen meter dan?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
      Aiai...!
      Ja, Renault en Continental.. geen van beiden die hun verantwoordelijkheid wil nemen. Na expertise moest ik twee nieuwe voorbanden steken omdat er 'fouten' merkbaar waren. Nu, zoveel weken later, zegt Conti dat de banden conform zijn. Heb hier foto's, dit klopt echt niet. En nu steken beiden hun kop in het zand. Ik moet de nieuwe banden betalen door een foute expertise of door het niet toegeven van fabrieksfout. Dus kwaad mailtje gedaan naar RBL en Conti. Ik wil een tussenkomst procentueel volgens de slijtage. Dus mijn liefde kent een dipje, dit is ronduit het zotteke houden met klanten. Is wel verkeerde topic maar wou het wel eens vertellen tussendoor om mijn frustratie kwijt te geraken. Ik doe graag geld op, maar werkelijk verspillen daar kan ik niet tegen. Prijs voor de banden is 500 Euro, ik wil tot 200 euro zelf betalen...

      Comment


      • Ik ben nu een hele week in Frankrijk geweest en heb (spijtig genoeg) geen enkele nieuwe Espace zien rijden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oh, hier stond er vandaag eentje in de straat.
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Ik ben nu een hele week in Frankrijk geweest en heb (spijtig genoeg) geen enkele nieuwe Espace zien rijden.
            Ik heb gezegd dat hij niet goed ging verkopen wegens 1. lelijk en 2. geen monovolume meer.

            Maar ik ben toen tegengesproken met het argument dat zijn CO2 zeer laag is.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

            Comment


            • Hij is anders ook duur. Gisteren nog bij van trier geweest en tikte 50k aan. Denk dat dat veel mensen afschrikt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Ik heb gezegd dat hij niet goed ging verkopen wegens 1. lelijk en 2. geen monovolume meer.

                Maar ik ben toen tegengesproken met het argument dat zijn CO2 zeer laag is.
                je slaat de bal helemaal mis. Vlak na de introductie in België bedroeg de wachtijd al bijna 4 maanden, terwijl het model nog niet in alle landen gecommercialiseerd werd. Hij verkoopt enorm goed.
                Denk je nu echt dat je per definitie een wagen gaat tegenkomen die nog maar drie maand geleverd wordt?

                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Hij is anders ook duur. Gisteren nog bij van trier geweest en tikte 50k aan. Denk dat dat veel mensen afschrikt.
                Duur? Alles is relatief. 50 kEUR is voor de full option, tot en met masserende zetels en je krijgt sowieso 15% korting. Vergelijk eens met de concurrentie.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Duur? Ik nodig je uit op de site van VW om een SHARAN te configureren....of nog beter, bij AUDI een Q5, dan zal je pas weten wat duur is!
                  Nog een tip: de nieuwe DISCOVERY SPORT.....
                  Last edited by ; 01/06/2015, 14:07.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                    Ik heb gezegd dat hij niet goed ging verkopen wegens 1. lelijk en 2. geen monovolume meer.

                    Maar ik ben toen tegengesproken met het argument dat zijn CO2 zeer laag is.
                    1. lelijk, is subjectief, je staat hier toch wel wat alleen met je mening....
                    2. wel nog een monovolume, enkel kleiner dan zijn voorgangers.

                    Lage CO2 is inderdaad één van de verkoopsargumenten, één van de vele.....
                    Voor het firmawagenpark ( wat voor dit voertuig toch wel een belangrijke markt is ) is de CO2 inderdaad heel belangrijk. Er zijn firma's die voor de wagens een maximum CO2 opleggen van pakweg 130 g.
                    Zoals je wel weet is het voordeel in nature ook heel afhankelijk van de CO2 van je firmawagen.

                    Moest ik zelf een wagen moeten kopen zou ik sowieso nooit 40 of 50 K uitgeven, zou tevreden zijn met een jonge occasie voor veel minder geld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
                      Duur? Ik nodig je uit op de site van VW om een SHARAN te configureren....of nog beter, bij AUDI een Q5, dan zal je pas weten wat duur is!
                      Nog een tip: de nieuwe DISCOVERY SPORT.....
                      Mannen how how ik rij zelf met een Renault dus ga ik zeker niet bashen, ik ben zelfs fan ook van de Espace. Maarja ik vind dat dus duur voor een wagen, maar het is wel ontegensprekelijk dat je er heel veel voor in de plaats krijgt. Maar ik vind gewoon zowat 90% van de automakrt veel te duur met de duitsers op kop. Toch zou ik nooit voor zo een espace 50k kunnen geven want dat vind ik veel geld, en dan denk ik bij mezelf daar heb ik een mooie megane estate voor + clio RS. Beste van twee werelden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Ik heb gezegd dat hij niet goed ging verkopen wegens 1. lelijk en 2. geen monovolume meer.

                        Maar ik ben toen tegengesproken met het argument dat zijn CO2 zeer laag is.
                        Da's een goeike !
                        Veel zotter moet het niet meer worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Toch zou ik nooit voor zo een espace 50k kunnen geven
                          Ik ook niet, dus heb dan ook een full full option Espace Initiale gekocht voor iets meer dan 40K.
                          Hoe gij aan 50K wilt komen is me een raadsel.
                          Ik denk dat je een goed uitgeruste Espace kan kopen voor 35K. Dan heb je geen Initiale maar moet dat ?

                          Comment


                          • Ik vind niet dat hij duur genoemd mag worden... Is ongeveer dezelfde prijs als mijn Espace, met korting zelfs nog iets goedkoper! En je krijgt veel meer snufjes die er standaard opzitten.
                            Als je in de prijsklasse 40 a 50 k gaat kijken, zal je zien dat er weinig concurrentie is. Discovery sport ja, maar dan met weinig opties. Anders zou ik het niet weten. Ford S-max misschien? Een Seat heb ik ook eens geconfigureerd, die is duur voor wat je krijgt zeg.
                            Dat het een verkoopssucces zal worden is zo klaar als een klontje. Een auto die pas gelanceerd is zie je nooit veel rijden. Waarom? Omdat er nog gene zijn natuurlijk. Bestellingen komen volle bak binnen en zag met eigen ogen dat op een namiddag, een weekdag dan nog, 3 kandidaatkopers stonden te wachten voor een offerte van Espace. Maar dat 't gene monovolume meer is, da's juist en zal veel huidige Espacerijders afschrikken. Renault trekt nu een ander clienteel aan...
                            En mooi of lelijk, da's persoonlijk he. Ik zag al vrouwen waar ik schrik van had maar die ook ne vent hadden

                            Comment


                            • Heb een configuratie gedaan naar mijn "goesting" en kom uit op 44.000 € voor een INTENS 160 dci met een paar opties.
                              Is 3000 € minder dan mijn DS5 HY4 van 3 jaar geleden.
                              Zal dus wel OK zijn voor mijn budget. Prijs valt dus heel goed mee in vergelijking met de concurrentie, behalve de nieuwe S-MAX misschien, maar design exterieur beurk en interieur ni veel beter.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                En mooi of lelijk, da's persoonlijk he. Ik zag al vrouwen waar ik schrik van had maar die ook ne vent hadden

                                Quote van de dag ;-)

                                Ik denk dat de discussies in dit topic meteen het gelijk van Renault bewijzen. Ze willen met de nieuwe Espace allesbehalve mainstream zijn, en daardoor klanten aantrekken die net iets anders dan anders willen.

                                Comment


                                • En toch. Ik hou heel erg van auto's die uit de band springen.
                                  Maar ik heb echt het gevoel dat dit een auto is om te tonen dat je het je kan veroorloven. Genoeg wagens die voor 5 tot 10k hetzelfde bieden qua ruimte, comfort, ... buiten de "ik ben duur"-uitstraling.

                                  En smaak is heel subjectief, maar deze Espace is gewoon niet mooi. Dat achterste
                                  Dit is voor mij de laatste mooie Espace.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • Yeah right!
                                    Je houdt van auto's die uit de band springen maar je houdt niet van de "ik ben duur" uitstraling....

                                    Comment


                                    • Moet een auto duur zijn om uit de band te springen??

                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • Goh ja... met ouder worden vind ik dat er steeds minder uit de band springt. Opkijken naar wagens doe je steeds minder. Wellicht omdat ze bereikbaarder zijn en als je jong bent een auto van 50-60 k niet direct bereikbaar is. En eenmaal je iets kan kopen is het geen droom meer en vermindert de interesse. Dan kijk je meer of de auto je echt wel ligt. Tenzij enkelingen die een auto nog als statussymbool zien. Dus voor 40 k netto is de Espace een sterke aanbieding, net als de Discovery Sport die iets meer kost. Dat zijn voor mij (voor mij dan en dat is absoluut niet algemeen) de 2 toppers in die prijsklasse. Anderzijds, mocht ik nu graag een lagere wagen hebben, dan vind ik een Skoda Superb met die 280 pk motor een ijzersterke aanbieding in dezelfde prijsklasse. En dan zou ik wel voor zo enen durven gaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          En toch. Ik hou heel erg van auto's die uit de band springen.
                                          Maar ik heb echt het gevoel dat dit een auto is om te tonen dat je het je kan veroorloven. Genoeg wagens die voor 5 tot 10k hetzelfde bieden qua ruimte, comfort, ... buiten de "ik ben duur"-uitstraling.

                                          En smaak is heel subjectief, maar deze Espace is gewoon niet mooi. Dat achterste
                                          Dit is voor mij de laatste mooie Espace.
                                          Dat is zonder twijfel de knapste der espacen! Heerlijk mooie wagen! Helaas zijn de rijeigenschappen niet gelijk aan de looks.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X