Vandaag in Gent zo een Initiale gezien, heel wat anders dan vorige Espace
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace 2014
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenDe wielen zijn trouwens ook rond, net zoals van de vorige Espace.
Comment
-
Wij moesten de onze normaal gezien begin/midden juli krijgen maar het zal net voor midden augustus worden denk ik.
Productie datum ligt vast, zou week van 27 juli zijn. Dus tel 2 weken voor transport en levering en we zitten tegen midden augustus aan.
De wagen is een enorm succes van wat ik hoor en de fabriek kan gewoon niet volgen.
Comment
-
...en de fabriek kan gewoon niet volgen
Ik heb nog nooit gehoord dat fabrieken kunnen volgen :-)
Als je in ons land eender welke wagen besteld (dus geen stockwagen) dan moet je daar altijd weken op wachten, terwijl ze allemaal just-in-time-chain-supply hebben...
Dat houdt in dat ze dus perfect weten wanneer welke bestelling van de band rolt. (anders liggen al die onderdelen opgestapeld langs de band).
Dus als je wagen later geleverd wordt dan voorzien, dan is er iets tussengekomen. Dat kan maar een paar oorzaken hebben:
- defecten/vertragingen zijn aan de band
- gebrek aan onderdelen
- ze schuiven andere bestellingen voor de jouwe
Enkel de eerste oorzaak is een goed excuus dat de fabriek niet kan volgen, meestal is het de laatste oorzaak :-)
Comment
-
In de eerste twee gevallen kan je dat interpreteren als de fabriek kan niet volgen, het derde geval lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zeker bij Renault. Meestal zijn het inderdaad toeleveranciers die onvoldoende stock hebben of niet kunnen volgen, soms gaan er extra produktielijnen open. Maar als de levertermijn echt de pan uit springen, tja dan kunnen ze niet volgen
Vraag me af of de automatische koffer werkt bij de eerst geleverde exemplaren. Ht handenvrij open doen zou uit gezet zijn wegens probs. Fabeltje of waarheid?
Comment
-
Volgens een Frans forum zijn ze aan het werken om de handenvrije werking van de koffer in orde aan het brengen.
Ze verwachten dat bij de auto's die na de zomer gaan geleverd worden dit operationeel zou moeten zijn, afwachten maar....
Wat betreft de achterstand: indien optie panoramisch dak, blijkt dat de toeleverancier hiervan niet kan volgen en dat daardoor vertagingen optreden indien deze optie is aangevinkt.
Ter info, forum in Frankrijk is http://www.forum-auto.com/marques/re...t5226-1225.htm
Hier zijn veel weetjes over de nieuwe espace te vinden.
Comment
-
Ben gisteren nog eens op het werk geweest en een collega heeft in maart de Megane Cabrio 1.2tce besteld. Deze zou geleverd worden op 29mei, maar is uitgesteld naar half juli. Hij krijgt hiervoor 20euro/dag niet geleverd (door Renault of zijn dealer voorgesteld en betaald) en winterbanden op velg (hijzelf bijgeluld) als schadevergoeding. Hij mocht ook kosteloos annuleren indien hij dit wou...
Reden uitstel volgens dealer: Van euro 5 naar euro 6.
Comment
-
Heb idd panoramisch dak aangevinkt.
Dus wss zit daar de vertraging.
Zal me worst wezen, ik heb bij bestelling bedongen dat ik een gratis vervangwagen krijg als de levertermijn wordt overschreden.
Zal wss een Scenic worden. Allemaal goed voor mij, no stress.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten...en de fabriek kan gewoon niet volgen
Ik heb nog nooit gehoord dat fabrieken kunnen volgen :-)
Als je in ons land eender welke wagen besteld (dus geen stockwagen) dan moet je daar altijd weken op wachten, terwijl ze allemaal just-in-time-chain-supply hebben...
Dat houdt in dat ze dus perfect weten wanneer welke bestelling van de band rolt. (anders liggen al die onderdelen opgestapeld langs de band).
Dus als je wagen later geleverd wordt dan voorzien, dan is er iets tussengekomen. Dat kan maar een paar oorzaken hebben:
- defecten/vertragingen zijn aan de band
- gebrek aan onderdelen
- ze schuiven andere bestellingen voor de jouwe
Enkel de eerste oorzaak is een goed excuus dat de fabriek niet kan volgen, meestal is het de laatste oorzaak :-)
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Toen ik enkele weken geleden de Epsace ging bekijken was de levertermijn (vlak na introductie) ongeveer 4 maanden, maar dat was met een gedeeltelijke introductie in slechts enkele landen (België, Frankrijk en ?), de introductie in de rest van Europa was rond die periode gepland, ik vermoed dat de introductie in die landen wat verschuivingen van productievolumes veroorzaakt heeft. Maar dat het een kaskraker wordt, is wel duidelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk BerichtenSerieus nu, is er hier nog niemand die de nieuwe espace heeft geleverd gekregen?
Als ik één van deze weken wat tijd heb, post ik wat foto's!
Comment
-
Ik heb er nog maar eentje zijn rijden die niet op garageplaten stond.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
twee maal escape gezien op enkele tientallen meters van mekaar
ene standaard andere in vittel reclame wrap (lelijk!), beide franse nummerplaat maar hoordne niet bij mekaar.
de normale enkele van achter gezien.. van die kant vond ik hem toch echt lelijk...
wel al eenmaal eentje langs zien rijden in brussel op de troonlaan en toen zag hij er een stuk beter uit.
Comment
Comment