Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voorlopig en dat zal niet erg veranderen is mijn samenstelling quasi full option.

    Intitile Paris diesel 160pk 5 zitplaatsen panoramisch open dak en het 2 kleurig leder interieur
    Buitenkleur is chocoladebruin
    eigenlijk klik ik in de configurator maar 1 optie niet aan en dat is de parkeerhulp dat sla ik wel even over om mijn ego niet aan te tasten
    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
      Voorlopig en dat zal niet erg veranderen is mijn samenstelling quasi full option.

      Intitile Paris diesel 160pk 5 zitplaatsen panoramisch open dak en het 2 kleurig leder interieur
      Buitenkleur is chocoladebruin
      eigenlijk klik ik in de configurator maar 1 optie niet aan en dat is de parkeerhulp dat sla ik wel even over om mijn ego niet aan te tasten
      Bwa, in dat city-pack zit ook een gemotoriseerde kofferklep, je kan altijd zeggen dat je het daarom hebt genomen en dat het een pack was...
      Trouwens, dat automatisch parkeren werkt excellent; bovendien is het zicht achteruit en schuin achteruit nu niet echt formidabel... ik ben alleen bang dat ik het zelf inparkeren ga verleren.

      Comment


      • Mijn nieuwe Espace staat sinds vrijdag in de garage. Hij is helemaal gereed voor levering.
        Echter zijn de documenten van de wagen nog steeds niet bij de garage.
        Is zoiets normaal ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
          Mijn nieuwe Espace staat sinds vrijdag in de garage. Hij is helemaal gereed voor levering.
          Echter zijn de documenten van de wagen nog steeds niet bij de garage.
          Is zoiets normaal ?
          Perfect normaal, heeft ondermeer te maken met diefstal e.d
          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
            Perfect normaal, heeft ondermeer te maken met diefstal e.d
            Ja, en is het ook niet zo dat die papieren 'op de bank' liggen en dat die overhandigd worden aan de garage bij betaling/voldoende kaskrediet door de garagehouder?
            Ik dacht dat dit een gebruikelijke procedure was of nog is?

            Comment


            • Ja normaal wel

              Comment


              • Nog een rij-impressie die een goeie samenvatting geeft met een interessante 'als' :


                "Maar enfin, als straks blijkt dat deze Espace geen last heeft elektronische storingen en dat die ingenieuze krachtbronnen met hun ingewikkelde turbo’s op de langere termijn lekker door blijven ronken, dan is dit ongeveer de beste (dure) auto op de markt."

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                  Had vooraf ook de beschikking over ééntje om te testrijden gedurende enkele uren, zonder zelf te moeten vragen en zonder zelf de tank te moeten vullen... (OK, ik geef toe: de bestelbon had ik al een dikke maand of 2 voordien getekend)

                  Nog vergeten te vermelden: de instellingen van de rijmodi zijn een echte meerwaarde.
                  't Is persoonlijk, maar de stand 'comfort' vind ik er over: daarvan wordt je bijna zeeziek.
                  De stand 'eco' vind ik persoonlijk ook maar niks: reactie van motor op het gaspedaal is dan echt wel lamentabel...
                  De sportstand rijdt wel lekker en ook een stuk strakker; alleen is het artificiële motorgeluid dat de Bose installatie maakt volgens mij wat lachwekkend.
                  De stand 'neutral' is wat mij betreft voor dagelijks gebruik prima geschikt.
                  Een echte meerwaarde is de 'perso' stand: daar pas je alles zelf aan naar wens en combineer je naar hartelust: vering, demping, gasrespons, display lay-out, sfeerverlichting en sound...
                  By the way: het is de eerste maal dat ik een geluidsinstallatie van Bose kan pruimen: meestal (of altijd?) overdrijft die met (pseudo) bass, is ze zéér matig in midden en ronduit slecht bij hoog... maar in de Espace hebben ze iets méér dan acceptabel neergezet: gewoon zeer goed.
                  Ik had hetzelfde idee toen ik m reed (in de TCe variant, weliswaar), al was de periode bij mij te kort om de eigen gepersonaliseerde stand in te geven.
                  autofans.be

                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                    Nog een rij-impressie die een goeie samenvatting geeft met een interessante 'als' :


                    "Maar enfin, als straks blijkt dat deze Espace geen last heeft elektronische storingen en dat die ingenieuze krachtbronnen met hun ingewikkelde turbo’s op de langere termijn lekker door blijven ronken, dan is dit ongeveer de beste (dure) auto op de markt."
                    Hierin heb ik het volste vertrouwen:
                    1) De laatste jaren is de elektronica bij Renault toch betrouwbaar gebleken.
                    2) Hun 1.6 dCI loopt toch ook al een hele poos zonder noemenswaardige problemen: Scénic, verschillende Nissans, Mercedes ... de bi-turbo is wel recent, maar het blok is toch quasi identiek.
                    3) Op hun Espace geven ze standaard 4 jaar waarborg: blijkbaar hebben ze er dan zelf toch wel vertrouwen in?
                    4) Voor een peulschil is de waarborg nog uitbreidbaar. (of onderhandel je dit als extraatje bij de aankoop)

                    Comment


                    • Hm.
                      Ik weet dat smaken verschillen maar dit is toch echt geen mooi silhouet...

                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Hm.
                        Ik weet dat smaken verschillen maar dit is toch echt geen mooi silhouet...

                        G' hebt gelijk...
                        Lang moeten zoeken om een foto te vinden waar ie inderdaad niet op z'n mooist op staat?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                          G' hebt gelijk...
                          Lang moeten zoeken om een foto te vinden waar ie inderdaad niet op z'n mooist op staat?
                          Een half minuutje
                          Zowat gelijk welke foto die geen promofoto van Renault is, spreekt boekdelen.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • Op die foto valt echt wel de reuze overhang op, vooraan.....not so pretty indeed.

                            Comment


                            • Heb er al een paar gezien met dat donker paars, en dat zag er OK uit. Vandaag echter eentje gezien met 'Duinbeige', duidelijk een basisuitrusting. Moest ik het model niet kennen, zou ik gedacht hebben dat die wagen al 10 jaar op de baan was.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                Mijn nieuwe Espace staat sinds vrijdag in de garage. Hij is helemaal gereed voor levering.
                                Echter zijn de documenten van de wagen nog steeds niet bij de garage.
                                Is zoiets normaal ?
                                Nog steeds niet aan het rijden? Ben benieuwd naar je ervaringen.

                                Comment


                                • Sinds gisteren is de Espace geleverd. Eerste indruk is zeer goed.
                                  Geen rammels (has ik ook niet verwacht).
                                  Premium gevoel en afwerking.

                                  De interface is geniaal eenvoudig, ik heb geen ervaring met I-phone of I-pad en toch is dat ding poepsimpel te bedienen.
                                  Menu structuur is logisch en ge kunt naar hartelust aanpassen in elke rij modus.
                                  Dus geen fake motor geluid indien niet gewenst, ook niet in de sport stand.
                                  Sfeer verlichting is zeer mooi en je kan uit tal van kleuren kiezen, ook weer in elke modus. Standaard komt de sport modus bv in rood maar je kan die dus zelf veranderen naar bv blauw.
                                  Als extraatje heb je dan nog een 'perso' modus waar echt alles met alles te combineren is.

                                  De ophanging is goed !
                                  Had in de comfort stand nog meer comfort verwacht (heb 4 jaar met een Citroen C6 gereden) maar al bij al is het toch redelijk aangenaam 'zweven'.

                                  De sport stand is een revelatie in combinatie met de 4 control. Mensen die een sport wagen met direct stuur gewend zijn gaan zich hier thuis voelen. De demping is gewoon goed in die stand. Body roll ook weinig. t'Is geen kart maar je kan je toch in een sportieve compact wanen. Echt plezant.

                                  In geen enkele stand (sport, neutraal of comfort) is er op de stuurinrichting iets aan te merken. Stuurt 'strak' en 'direct'. 4 control is een must.
                                  Ik kan me echter wel voorstellen dat je het allemaal wat 'te direct' vindt als je gewoon bent met 'normale' monovolumes en aanverwanten te rijden.
                                  Maar gun jezelf dan even tijd want het is echt fantastisch.

                                  Want uiteraard is het even wennen dat je bochten (parkeren, oprit, enz) opeens veel 'hoekiger' kan nemen en dat je veel minder aan je stuur moet draaien.
                                  Wss zullen alleen ultra conservatieven die per definitie alles wat nieuw is slecht vinden hier kritiek op blijven hebben.

                                  Punten van kritiek :

                                  Hoofdsteunen 3 de zetelrij kunnen alleen 'laag' of 'hoog' geplaatst worden. Geen tussenstand voor kinderen. Heel vreemd daar kinderen die plaatsen toch het meest gebruiken. Ik ga dat navragen bij de garage.

                                  Bij naar voren klappen zetel 2de rij (om 3de rij toegankelijk te maken) komt die niet naar ingestelde positie terug.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Hm.
                                    Ik weet dat smaken verschillen maar dit is toch echt geen mooi silhouet...
                                    Idd, smaken verschillen want gij koopt u een Peugeot Partner als gezinswagen. Dat is voor mij een absolute no go.
                                    Dan ga ik liever met de bus.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                      Idd, smaken verschillen want gij koopt u een Peugeot Partner als gezinswagen. Dat is voor mij een absolute no go.
                                      Dan ga ik liever met de bus.
                                      mensen die een Partner kopen hebben geen recht van spreken ;-)
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                        In geen enkele stand (sport, neutraal of comfort) is er op de stuurinrichting iets aan te merken. Stuurt 'strak' en 'direct'. 4 control is een must.
                                        Ik kan me echter wel voorstellen dat je het allemaal wat 'te direct' vindt als je gewoon bent met 'normale' monovolumes en aanverwanten te rijden.
                                        Maar gun jezelf dan even tijd want het is echt fantastisch.

                                        Want uiteraard is het even wennen dat je bochten (parkeren, oprit, enz) opeens veel 'hoekiger' kan nemen en dat je veel minder aan je stuur moet draaien.
                                        Wss zullen alleen ultra conservatieven die per definitie alles wat nieuw is slecht vinden hier kritiek op blijven hebben.
                                        Bij lage snelheden is het inderdaad super. Ik heb tijdens de testrit ook een keer rechtsomkeer gemaakt waarbij ik dacht 'dat lukt nooit om hier te keren'... en dan heb je nog plaats over.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                          Sinds gisteren is de Espace geleverd. Eerste indruk is zeer goed.
                                          Geen rammels (has ik ook niet verwacht).
                                          Premium gevoel en afwerking.

                                          De interface is geniaal eenvoudig, ik heb geen ervaring met I-phone of I-pad en toch is dat ding poepsimpel te bedienen.
                                          Menu structuur is logisch en ge kunt naar hartelust aanpassen in elke rij modus.
                                          Dus geen fake motor geluid indien niet gewenst, ook niet in de sport stand.
                                          Sfeer verlichting is zeer mooi en je kan uit tal van kleuren kiezen, ook weer in elke modus. Standaard komt de sport modus bv in rood maar je kan die dus zelf veranderen naar bv blauw.
                                          Als extraatje heb je dan nog een 'perso' modus waar echt alles met alles te combineren is.

                                          De ophanging is goed !
                                          Had in de comfort stand nog meer comfort verwacht (heb 4 jaar met een Citroen C6 gereden) maar al bij al is het toch redelijk aangenaam 'zweven'.

                                          De sport stand is een revelatie in combinatie met de 4 control. Mensen die een sport wagen met direct stuur gewend zijn gaan zich hier thuis voelen. De demping is gewoon goed in die stand. Body roll ook weinig. t'Is geen kart maar je kan je toch in een sportieve compact wanen. Echt plezant.

                                          In geen enkele stand (sport, neutraal of comfort) is er op de stuurinrichting iets aan te merken. Stuurt 'strak' en 'direct'. 4 control is een must.
                                          Ik kan me echter wel voorstellen dat je het allemaal wat 'te direct' vindt als je gewoon bent met 'normale' monovolumes en aanverwanten te rijden.
                                          Maar gun jezelf dan even tijd want het is echt fantastisch.

                                          Want uiteraard is het even wennen dat je bochten (parkeren, oprit, enz) opeens veel 'hoekiger' kan nemen en dat je veel minder aan je stuur moet draaien.
                                          Wss zullen alleen ultra conservatieven die per definitie alles wat nieuw is slecht vinden hier kritiek op blijven hebben.

                                          Punten van kritiek :

                                          Hoofdsteunen 3 de zetelrij kunnen alleen 'laag' of 'hoog' geplaatst worden. Geen tussenstand voor kinderen. Heel vreemd daar kinderen die plaatsen toch het meest gebruiken. Ik ga dat navragen bij de garage.

                                          Bij naar voren klappen zetel 2de rij (om 3de rij toegankelijk te maken) komt die niet naar ingestelde positie terug.
                                          Klopt volledig... (dat van de hoofdsteunen op de derde rij weet ik niet, want die heb ik gewoonweg niet)
                                          Het knappe aan de Espace (en binnenkort dus ook de Talisman) is dat hij zich echt aanpast aan ieders 'goesting'.
                                          Wat me opvalt in verschillende rijtesten door 'professionele' autojournalisten is het feit dat wat de éne bij de Espace de hemel in prijst, de andere journalist volledig afkraakt.
                                          Ik vermoed dat ze veel te weinig geëxperimenteerd hebben met alle mogelijke instellingen...
                                          Smaken verschillen inderdaad, maar de meeste kennissen, vrienden en familie, zakenpartners en klanten van me vinden het toch wel een knappe verschijning en bleken aangenaam verrast dat Renault hiertoe in staat is.
                                          Onder hen enkele Audi, BMW en Mercedesrijders, die het niet erg zouden vinden daarin gezien te worden.
                                          Negatieve commentaar komt vooral van mensen met allerhande oubollige tweedehandsgedrochten of diverse ludospaces (ideaal om wekelijks naar het containerpark te bollen volgeladen met afgedankt vijfdehandsmeubilair). Zielig.
                                          Last edited by Maurice P.P.; 29/08/2015, 15:37.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X