Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    1) Waar lees jij mijn opinie over vorige generaties Espaces? Naar mijn weten heb ik die nergens 'gepubliceerd'.
    2) Lees de VOLLEDIGE reactie(s) en knip er niet één regeltje uit, sleur het uit zijn verband, om er dan 'verontwaardigde' reacties bij te plaatsen.
    3) Iemand een (halve) mongool noemen aan de hand van te snel getrokken conclusies, da's pas zielig/marginaal/achterlijk... (kies zelf maar)
    4) Get a life.
    Je hebt gelijk Maurice (en DHL indien je je ook zou beledigd voelen!), mijn excuses.
    Ik zat te snel op mijn paard en moet die woordenschat zeker niet in de mond nemen! My bad!

    Ik kan gewoon heel snel opgewonden raken van een neerbugiende kijk op anderen / superioriteitattitude. Misschien ben je zo helemaal niet, maar de manier waarop je schreef over sommige medemensen en hun wagens vond en vind ik echt niet kunnen. Ma soit, het is en blijft u recht zo te denken en het ook te zeggen of neer te schrijven!

    En DHL: proficiat! Ik volg je aankoopkeuzes op het forum, hopelijk dat de definitieve prijs die je morgen krijgt goed is!.

    Fijne zondagavond allemaal

    Comment


    • DHL voelde zich niet beledigd... Soms zegt een mens al eens dingen waar hij achteraf spijt van heeft. Tof dat je ervoor uitkomt! Ik had er dan ook wel best fout aan door eerst tegenvallende kritiek te schrijven om nadien een volledige bocht te nemen. Maar k heb dit uitgelegd in een ander topic om wat duidelijkheid te geven hoe één en ander evolueerde.
      De definitieve prijs heb ik al, bestelbon is getekend. Was enkel nog de kleurkeuze waarvoor ik uitstel vroeg tot morgen.
      Morgen nog eens rondrijden om een bepaald kleur te zien op de wagen en dan kunnen we het definitief afronden.
      Voor jou ook nog een fijne zondagnacht inmiddels.
      Last edited by ; 31/08/2015, 00:18.

      Comment


      • Doe uzelf een groot plezier en neem noir amethyste.
        Vuil is dat nog steeds een miljoen keer mooier dan beige of grijs.
        De mijne is vuil ondertussen, stond vandaag even geparkeerd in een lange straat vol auto's met banale kleuren.
        Dat (vuil) amethyste sprong er gewoon tussenuit , allé , de auto in zijn geheel ook natuurlijk.

        Comment


        • Heb 2 keer een zwarte auto gehad en dan gezworen nooit meer een donkere kleur te kopen. Dat amethyste is inderdaad prachtig. Ook het chocoladebruin is erg mooi (maar minder mooi dan het andere). En toch ga ik voor een minder donkere kleur gaan, alleen al omdat je zo snel krasjes ziet op die andere kleuren. Maar inderdaad, je hebt gelijk, dat amethyste is zeer mooi
          U heeft een benzine hee?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Wat is het verbruik op die 700 km?
            8.4

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              8.4
              Nice!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                De definitieve prijs heb ik al, bestelbon is getekend. Was enkel nog de kleurkeuze waarvoor ik uitstel vroeg tot morgen.
                Morgen nog eens rondrijden om een bepaald kleur te zien op de wagen en dan kunnen we het definitief afronden.
                Voor jou ook nog een fijne zondagnacht inmiddels.
                dikke proficiat!

                Comment


                • Bedankt voor de proficiat(s)!

                  8,4 liter is wel erg goed hee. Maar meestal grote weg of ook stadsverkeer erbij? En sportief gereden?

                  Comment


                  • Ik begrijp niet goed dat de motor dezelfde is als die van de Clio Sport maar toch een ander koppelverloop heeft. Dat ze het koppel van 260 verhoogden naar 280 in het voordeel van de Espace, ok. Maar bij de clio is dit koppel reeds beschikbaar aan (ik dacht ) 1750 toeren en bij de Espace pas bij 2500 toeren. Is dit een miscommunicatie of is dit werkelijk zo?

                    Comment


                    • heb gezocht maar niet gevonden naar de grafiek van de motoren, die 280 is de max, goed mogelijk dat de espace bij 1750 een gelijk koppel als de clio haalt

                      (volgens carbase...maar daar zitten wel meer fouten in, clio ook op 2500
                      http://www.autoweek.nl/auto/84210/re...clio-rs-trophy )
                      Last edited by bobo; 01/09/2015, 10:03.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        8.4
                        Dat valt héél goed mee.
                        Het is nu niet de lichtste en meest aerodynamische.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ik begrijp niet goed dat de motor dezelfde is als die van de Clio Sport maar toch een ander koppelverloop heeft. Dat ze het koppel van 260 verhoogden naar 280 in het voordeel van de Espace, ok. Maar bij de clio is dit koppel reeds beschikbaar aan (ik dacht ) 1750 toeren en bij de Espace pas bij 2500 toeren. Is dit een miscommunicatie of is dit werkelijk zo?
                          De cijfers die ik vond op internet zijn 240 voor de Clio en 260 voor de Espace, maar het verschil blijft hetzelfde, je ziet ook dat het maximum vermogen (147kW) op een verschillend toerental gehaald wordt, 6000 voor de Clio en 5750 voor de Espace. Van de Espace heb ik geen koppel- of vermogenskromme gevonden wel van de Clio (en daar blijft het koppel op 240 Nm van 1750 tot ongeveer 5750 tpm). Als je dan weet dat koppel in feite een weergave is van het vermogen bij een bepaald toerental dan is het niet verwonderlijk dat het koppel lager is als hetzelfde vermogen aan een hoger toerental gehaald wordt. 260 Nm bij 2500 tpm is ongeveer 68 kW (of ongeveer 92pk) 240 Nm is dan bijna 63 kW (of iets meer dan 85pk), om nu dezelfde 68 kW te halen maar met een koppel van 240Nm moet een Clio 2705 tpm draaien.
                          Het waarom men een ander motormanagement gekozen heeft bij Renault is mij natuurlijk ook een raadsel... het meest waarschijnlijk is om de Espace een net iets rustiger verloop te geven, en de manier waarop ook maar waarschijnlijk een net iets ander inspuitmoment en hoeveelheid.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Ik zou net denken dat je een rustigere auto krijgt als je koppel zeer snel beschikbaar is ? Of wordt hij dan net agressiever zoals een diesel die in een beperkter toerental zijn vermogen afgeeft?
                            Wat me opviel is dat hij bij lage toeren toch nog voldoende koppel leek te hebben. (draait maar 1500 toeren op gewone wegen, autosnelweg ben ik vergeten kijken)

                            Comment


                            • Met rustiger bedoelde ik minder hoog in toeren gaan, van een HotHatch als een Clio RS verwacht je dat die hoog in toeren gaat, een Espace zou iets rustiger mogen draaien als je begrijpt wat ik bedoel.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                heb gezocht maar niet gevonden naar de grafiek van de motoren, die 280 is de max, goed mogelijk dat de espace bij 1750 een gelijk koppel als de clio haalt

                                (volgens carbase...maar daar zitten wel meer fouten in, clio ook op 2500
                                http://www.autoweek.nl/auto/84210/re...clio-rs-trophy )
                                Dus als ik het goed begrijp kan het zijn dat de motor bij dat zeer lage toerental toch nog een vrij hoog koppel heeft ?

                                Comment


                                • daar ga ik toch vanuit

                                  Comment


                                  • Weer iets bijgeleerd... Ik ging ervan uit dat dit altijd plots kwam opzetten, nu begrijp ik dat je een motor soepeler kan maken door het koppel hoger te laten pieken en toch onderin nog redelijk koppel te hebben. Inderdaad, als je heel veel koppel hebt aan weinig toeren is de motor erg explosief. Ik denk aan een tdi?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                                      Idd, smaken verschillen want gij koopt u een Peugeot Partner als gezinswagen. Dat is voor mij een absolute no go.
                                      Dan ga ik liever met de bus.
                                      Ah, dan toch nog Had die reactie veel eerder verwacht.
                                      Imago kan mij geen reet schelen. Premium gevoel idem.
                                      En ik ga geen duizenden euro's meer neertellen omdat ik geen hard plastic wil in m'n interieur... Maar ik begrijp minder en minder hoe mensen (en journalisten) auto's beoordelen. Dus ik zal wel de rare zijn

                                      Net een testje gelezen over de Mazda cx-3 en ik las als nadeel dat er geen panoramisch dak beschikbaar is. Ja man, wat een klotebak zeg geen panoramisch dak!! Hoe komen ze er bij.

                                      That's said. Ik passeerde een donkerpaarse Espace eergisteren en heel even dacht ik toch: "Hmmm. Misschien ben ik toch mis."

                                      Heel even maar hoor.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • Je bent helemaal geen rare hoor. Imago kan mij , net zoals de meeste mensen denk ik , ook geen reet schelen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                          Je bent helemaal geen rare hoor. Imago kan mij , net zoals de meeste mensen denk ik , ook geen reet schelen.
                                          Dan ben je toch verkeerd in je redenering. Mij kan het ook weinig schelen, maar als je naar de gemiddelde gb-parking kijkt... en ook daar is niets mis mee! Als mensen hun geld daar in willen steken, daar doen ze toch niemand mee kwaad?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X