Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vind ik mooi!
    Cool hoe groot die velgen zijn. Velg met band en rand wielkast is achteraan al de helft van de totale hoogte.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Mooi, héél mooi zelfs !
      Nijgt wat naar de Ford S-max maar nog stuk knapper vind ik.

Comment

Die velgen zullen wel 20 duim zijn zeker? Echt benieuwd naar de motoren die erin gaan komen.

Comment

Denk dat ze groter zijn.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Waar is d'een tijd dat 15 duim een mooie velg was... iedereen reed op 13 duim.
            Allez, da's off topic.
            Daarstraks gesproken met ex collega, van zodra hij er is belt hij me. Heb niet gevraagd wanneer dit zou zijn... Was dit niet begin volgend jaar?

Comment

Comment

Maart in de toonzalen normaal...

Comment

Toch zolang nog... Op de site van Renault wordt hij binnen 5 dagen voorgesteld stond er. Momenteel is er geen espace meer te koop.

Comment

Wat een kist ! ! !

Zat wel ook met dezelfde vraag als DHL betreffende de uitlaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Toch zolang nog... Op de site van Renault wordt hij binnen 5 dagen voorgesteld stond er. Momenteel is er geen espace meer te koop.
                      Een groot gat inderdaad tussen beide modellen.
                      Het zou kunnen dat hem toch nog vervroegd brengen, hij was in het begin voor december 2014 voorzien.
                      Maar de laatste weken werd ons gezegd, dat hij pas rond maart in de toonzalen zou zijn...
                      Hij zou uiteraard al eerder te bestellen zijn...
                      I ll keep you updated...

Comment

Werk jij in een Renaultgarage als verkoper? En zo ja, mogen we weten waar?

Het is vrij uniek dat er op een nieuw renaultmodel zo gelijkaardig gereageerd wordt. Meestal heb je uitgesproken voor en tegenstanders.

Comment

Ik ben absoluut geen Renaultfan, maar dit is toch een mooie MPV! Wel is benieuwd hoe deze er in RL zal uitzien met een modaal interieur en kleinere bandenmaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exige Bekijk Berichten
                            Ik ben absoluut geen Renaultfan, maar dit is toch een mooie MPV! Wel is benieuwd hoe deze er in RL zal uitzien met een modaal interieur en kleinere bandenmaat.
                            Zielig dat renault na 11 jaar geen perfect rollout plan heeft voor zijn nieuwe espace. De website op de franse site noch belgische site werkt. Het laden van de fotos die er niet komen duurt op ipad en op pc tergend lang. Dat belooft voor het navigatiesysteem.... Zoals bij onze scenic waar de motor moet uitgezet worden, deur worden geopend, auto herstarten om de gsm te 'rebooten' .....
                            geen motor data, geen specificaties, geen email te geven bij interesse.... Wil men wel autos verkopen bij renault ?
                            Wat een verschil met de geoliede marketing machine bij bmw, mercedes, porsche....
                            zielig renault ! ...deze auto verdient beter dan die amateurs in de marketingafdeling!

Comment

De uitlaten lijken mij fake, in die zin dat de chromen biesjes achteraan er staan voor de sier en er geen connectie is met de uitlaat. Die zal wel lager zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten

zielig renault ! ...deze auto verdient beter dan die amateurs in de marketingafdeling!
                                T is daarmee da ze altijd in de top 3 of toch minstens top 5 staan... Ik heb daarstraks ook op Renault be geweest en bij mij werkte het perfekt. Hetgeen er nu op staat is nog maar een 'teaser'. Stond duidelijk bij dat er binnen 5 dagen meer volgt. Motorisaties zullen wel nog niet gekend zijn voor Belgie, hierboven werd geschreven dat lancering Belgie pas maart zou zijn...
                                Als je terug koppelen bedoelt met rebooten dan kan dit eenvoudig in het menu. En wat loopt er mis dan? Misschien software update laten doen als je zeer recent toestel hebt.
                                Last edited by ; 27/09/2014, 01:28.

Comment

Eindelijk weer een gewaagde Renault!

Comment

In de aanloop naar de autosalon van Parijs hield Renault het wat betreft de Espace bij drie platen en een miniem persbericht. Nu kunnen we je alle details van de auto vertellen.

De koper krijgt in de eerste instantie keuze uit drie motoren, alle met een cilinderinhoud van 1,6 liter. Het gaat om twee diesels en één benzinemotor. Renault biedt zowel handbakken als automatische transmissies aan op de diverse versies van de nieuwe Espace.
                                    De basismotor is een 1,6-liter dCi-motor met een vermogen van 130 pk. Wie meer dieselkracht wil, kan kiezen voor een versie met 160 pk. De benzine-Espace heeft een 1,6-liter turbobenzinemotor onder de kap met 200 pk en 260 Nm. Die laatste heeft een nieuw ontwikkelde close-ratio-automaat met dubbele koppeling en zeven verzetten.
                                    De auto staat op een nieuw, modulair platform. Mede hierdoor is het gewicht van de Espace met zo'n 250 kg gedaald.

Flink lager
                                    De nieuwe Espace is 4,85 meter lang, één centimeter korter dan de huidige Grand Espace. De wielbasis is echter 2,88 meter lang, 16 mm langer dan bij de grootste Espace van de huidige generatie. Die ruimte komt de inzittenden ten goede. De bewegingsvrijheid op de tweede zitrij is zelfs de grootste in het segment voor grote MPV's, claimt Renault trots.
                                    Het is vooral de hoogte waarmee de komende generatie zich van de huidige onderscheidt. De nieuwe is met z'n hoogte van 1,68 meter 63 mm lager dan de Espace zoals we die nu nog kennen. De Cw-waarde van de nieuwe editie is 0,30.
                                    Renault monteert op alle modellen ledkoplampen, die 20 procent meer lichtopbrengst hebben dan de conventionele halogeenlampen. De grote wielen van de eerste foto's hebben een diameter van 19 inch, maar het Franse merk biedt ook exemplaren met een diameter van 17 inch aan.

Negen kleuren
                                    De nieuwe Renault Espace is leverbaar in negen kleuren. Er is één niet-metallic kleur: Blanc Glacier. De overige metallic kleuren zijn Gris Cassiopée, Gris Platine, Beige Dune, Blue Céleste, Marron Glacé, Noir Etoilé, Blanc Nacré en Noir Améthyste (de laatste is voorbehouden aan de Initiale Paris-versie).
                                    Binnenin valt direct de pook van de automaat op. De interieurontwerpers hebben voor deze 'Shift-by-wire'-pook inspiratie opgedaan in de luchtvaart. Tegelijkertijd biedt de pook de bestuurder ondersteuning als hij het RLink2-multimediasysteem bedient.
                                    Voor de bestuurder bevindt zich een hi-res TFT-scherm, dat een geheel digitaal instrumentarium weergeeft. Een head-up-kleurendisplay toont daarbij nog zaken als de snelheid en aanwijzingen van het navigatiesysteem.
                                    Uiteraard biedt de nieuwe Espace als echte MPV (o sorry, Renault, cross-over) tal van opbergmogelijkheden in het interieur. De Magic Drawer (12 liter) uit de Captur maakt bijvoorbeeld ook z'n opwachting. De bagageruimte heeft bij een vijfzitsconfiguratie een inhoud van 660 liter. Als de achterste twee zitrijen zijn verwijderd, is er 2.040 liter ruimte beschikbaar.

Vier uitrustingsniveaus
                                    In Frankrijk komt de nieuwe MPV beschikbaar in vier uitrustingsniveaus. De basisversie is de Life, waarbij de kleur bruin in het interieur domineert. In de Zen heeft het dashboard de kleur Lune Grey of bruin, het stuur is met nappaleer bekleed en de inzittenden kunnen genieten van een gepersonaliseerde 'zwevende' middenconsole. De Intense biedt hetzelfde, maar dan met bruinleren bekleding.
                                    De topversie is de Initiale Paris. Die heeft een dashboard met sierstiksel in de kleur Lune Grey of bruin. De bekleding is leverbaar in Lune Grey verlopend naar Brown of in uni-bruin generfd nappaleer. De stuurwielrand, de deurpanelen en de armsteunen zijn ook bekleed met generfd nappaleer.
                                    Het MultiSense-systeem verdient speciale vermelding. Dit stemt niet alleen het onderstel, de besturing, het motorkarakter en de schakelkarakteristiek van de transmissie op elkaar af, ook het instrumentenpaneel en de interieurverlichting veranderen mee.
                                    Uiteraard zit de Espace vol met veiligheids- en assistentiesystemen. We noemen Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking, Lane Departure Warning, Safe Distance Alert, Blind Spot Alert, grootlichtassistent en een achteruitrijcamera.
                                    De nieuwe Espace is Renaults belangrijkste primeur op de autosalon van Parijs.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik ga op mijn tanden moeten bijten bij het zien van al dit moois. Vooral omdat er beloofd werd dat er ook zwaardere motoren worden aangeboden in de toekomst. nu zijn het enkel lichte motoren om co redenen. Misschien zit er een V6 diesel in? Of eventueel benzine, ik rij toch net erg veel. Die 1600 levert wel 200 pk wat voldoende is, maar het getal 1600 schrikt mij af in zo'n auto. En 260Nm is ook weinig...
                                      Er zou ook 4-wielbesturing beschikbaar zijn.
                                      Last edited by ; 02/10/2014, 17:36.

Comment

We wisten natuurlijk al hoe de nieuwe Espace eruit gaat zien, maar op de live-beelden kun je nog nét effe beter beoordelen of je ‘em mooi vindt of niet.

Na 30 jaar Espace (en in totaal 1,2 miljoen stuks) besloot Renault het eens over een andere boeg te gooien met hun familiebak. Gevolg daarvan is deze crossover-achtige, die een stukje hoger op de poten staat en tegelijkertijd net zoveel ruimte en zitplaatsen biedt als de huidge, meer conventionele MPV van het Franse merk.
                                        Zo kunnen er desgewenst vijf of zeven personen plaatsnemen in deze grote Fransman, die geheel in lijn met de moderne trends is opgewassen tegen alle mogelijke obstakels die de urban jungle biedt. Afijn, het geheel ziet er in elk geval strak uit en we zijn dan ook benieuwd of we de nieuwe Espace vanaf voorjaar 2015 veel gaan zien op ‘s lands wegen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Working...
                                          X