Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ben eens benieuwd naar het gewicht van de nieuwe...

Comment

Ziet er goed uit, op papier dan toch.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

109 gr CO2 voor een espace vind ik wel een onwaarschijnlijk resultaat. De vraag is natuurlijk hoe creatief Renault is bij berekening van dit resultaat
            Een wagen uitgerust met rode licht technologie, ik vermoed dat dat een primeur is?
            BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              109 gr CO2 voor een espace vind ik wel een onwaarschijnlijk resultaat. De vraag is natuurlijk hoe creatief Renault is bij berekening van dit resultaat
              Een wagen uitgerust met rode licht technologie, ik vermoed dat dat een primeur is?
              Je bedoelt 119 gr ? Wanneer wordt die eindelijk leverbaar ? Is wel al goed uitgerust in basisuitvoering ! En zijn er al belgische prijzen ? Zijn er fleet versies, packs ?

Comment

Als ie , zoals de eerste exemplaren van de vorige versies , de helft van de tijd stil staat door electronische problemen daalt de gemiddelde co2 uitstoot van zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                  Je bedoelt 119 gr ? Wanneer wordt die eindelijk leverbaar ? Is wel al goed uitgerust in basisuitvoering ! En zijn er al belgische prijzen ? Zijn er fleet versies, packs ?
                  119 gr inderdaad, 't was nog vroeg vanmorgen...
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Vanaf april zijn ze leverbaar en prijzen dacht ik met het autosalon.
                    Maar waarom in godsnaam zo'n lichte motoren in een grote wagen? Prestaties lijken wel ok, maar waarom geen 3.0 dci erin? En een 2.0 dci met beetje hoger vermogen.
                    Die 1600 cc lijkt goede prestaties te hebben maar gaat het karakter van die motor (clio rs motor) passen bij zo'n wagen?
                    Volgens mij gaan ze hier in de fout, het zou een auto moeten worden die zich kan meten met de betere wagens en dan proppen ze er ecomotoren in. Ik vertrouw het zaakje nog niet lol...maar zal zeker een testrit doen.

De eerste exemplaren stonden niet zozeer stil door electronische problemen hoor... het was vele erger dan dat
                    Motoren, versnellingsbakken, koppelingen,... noem maar op, 't ging allemaal kapot. Tot 2008 toen onze vriend Carlos Ghosn er zich ging mee bemoeien, sinds dan is Renault weer zeer betrouwbaar geworden. Tussen 2001 en 2007 hebben ze veel kapot gemaakt aan hun imago. En dat weer opbouwen duurt vele jaren.

Comment

Ik ben stilletjes verliefd aan het worden op deze wagen!!

Comment

ik ben er eigenlijk ook heel benieuwd maar ik ben absoluut ook geen voorstander van die kleine 1.6jes, noem me oude stempel maar ik geloof daar niet in (op papier misschien, maar in realiteit...)
                        Ik moet maar vergelijken met onze 2 wagens waar mijn laguna in realiteit dus even zuinig is dan de 116D efficient dynamics met 1.6je
                        Of de testrit die ik vorige maand gedaan heb met de BMW 328i tegen 120 op E19 met een verbruik dat hoger lag dan op mijn oude 325i

een 3.0dci is misschien uit de gratie, maar een 2.0 of 2.2 mogen ze daar toch idd wel minstens insteken (en pakweg 180pk zou goed zijn, gewoon op koppel)
                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Franse prijzen:

[/url]

Comment

vanaf wanneer is hij te bestellen eigenlijk?
                            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

April dacht ik. Is opgeschoven door tussenkomst van Mercedes die de puntjes op de i zet qua haute gamme afwerking. Renault is goed, maar heeft altijd wel een kraakje of piepje gekend, zelfs in de duurste uitvoeringen. Niet heel erg maar toch. Anderzijds geen alleenstaand merk, m'n zusje haar Range rammelt zelfs overal. Dus op dit gebied gaat Renault op de les bij Mercedes zoals Mercedes de motor van Renault weet te apprecieren en de Kangoo overgenomen heeft in zijn gamma. Ik vind zo'n samenwerking heel goed, dat brengt het beste van twee merken samen.
                              Op het salon zou hij wel staan, ben heel benieuwd. Voor mij staat min of meer vast dat dit logisch gezien mijn volgende wagen wordt, zij het wel pas binnen een paar jaar want mijn huidige is nog geen jaar oud. Vind dat niet erg, want tegen dan is er de phase 2 uitvoering die altijd veel kinderziektes oplost en dan weet je al wat meer over de betrouwbaarheid.

Comment

Belgische prijzen worden maandag bekendgemaakt, wist de invoerder me te vertellen.
                                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ben benieuwd, was zojuist in de garage met de Scenic van mijn vrouw maar daar wisten ze nog niet veel eigenlijk. (Nochtans grootste dealer van Vlaanderen)
                                  Maar als het is zoals die Franse prijslijst lijkt het me vrij goedkoop te zijn. Iig een pak goedkoper dan het huidige model.
                                  De mijne was catalogus iets door de 50k geloof ik en netto een 42 k zo uit mijn hoofd.
                                  Natuurlijk zal je wel niet veel korting krijgen op een nieuw model (6 tot 8 procent?). Anderzijds verwacht ik dat ze de eigenaars van een oude Espace wel weer zullen aanschrijven met een overnamecheque erbij. Bij Latitude deden ze dat ook bij ex - Vel Satisrijders en dat was toch een mooi bedrag dat ze gaven. Ik ben heel benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ben benieuwd, was zojuist in de garage met de Scenic van mijn vrouw maar daar wisten ze nog niet veel eigenlijk. (Nochtans grootste dealer van Vlaanderen)
                                    Maar als het is zoals die Franse prijslijst lijkt het me vrij goedkoop te zijn. Iig een pak goedkoper dan het huidige model.
                                    De mijne was catalogus iets door de 50k geloof ik en netto een 42 k zo uit mijn hoofd.
                                    Natuurlijk zal je wel niet veel korting krijgen op een nieuw model (6 tot 8 procent?). Anderzijds verwacht ik dat ze de eigenaars van een oude Espace wel weer zullen aanschrijven met een overnamecheque erbij. Bij Latitude deden ze dat ook bij ex - Vel Satisrijders en dat was toch een mooi bedrag dat ze gaven. Ik ben heel benieuwd.
                                    Valckenier heeft wel info maar mag ze nog niet openbaar maken.

Comment

Ja dat zou kunnen, maar was de verantwoordelijke van de na-verkoop die ik sprak. Die jongen zal daar wellicht niet zoveel over weten he.
                                      Info zal meer bij de verkopers zitten, maar mijne maat was er niet.
                                      Ze waren nog niet op de hoogte van het uitstellen van de lancering toen ik hun een mailtje stuurde met een link. De echte info zal wellicht bij Guy Valckenier zelf zijn... Tja, 'k zit er niet meer in dus weet ik ook niks meer he.

Ik heb dat vroeger nooit nagekeken of nagevraagd, weet iemand of de Franse prijzen ongeveer overeenkomen met de Belgische?
                                      In dat geval vind ik die Initiale 1600 benzine wel echt goed te doen van prijs.
                                      Als hij maar niet te sportief is maar zijn relaxte eigenschappen van de huidige behoudt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Belgische prijzen worden maandag bekendgemaakt, wist de invoerder me te vertellen.

Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                        Bij een Belgische lancering hoort een Belgisch prijskaartje, dat is niet anders i het geval van de Espace, die kost je minimaal 34.500 euro, de topversie kost minimaal 45.500 euro

Daarmee is de nieuwe Espace een stukje betaalbaarder dan zijn voorganger, al bespeelt hij misschien een ander publiek dan de vorige generatie. Want de looks veranderden fel en Renault speelt hem liever uit als crossover dan als MPV.

Renault voorziet drie uitrustingsniveau's (Zen, Intens en Initiale Paris) en koppelt die aan drie vermogensversies van twee benzinemotoren. De 1.6 dCi is er met 130 of 160 pk, de 1.6 TCe is er met 200 pk. De dCi 130 is de enige met manuele versnellingsbak. De overige twee motorisaties krijgen standaard een EDC automatische versnellingsbak met dubbele koppeling.

De goedkoopste Espace is dus de Espace Zen dCi 130, met een CO2-uitstoot van 119 g/km meteen ook de beste vriend van de leaserijders. Die kost 34.500 euro. Op het Intens-niveau vind je alweer de dCi 130 (119 g/km, 37.000 euro) de TCe 200 EDC (140 g/km CO2, 38.000 euro) en de dCi 160 EDC (123 g/km CO2, 39.500 euro)

Op het hoogste uitrustingsniveau Initiale Paris blijven enkel nog de TCe 200 EDC (44.000 euro) en de dCi 160 EDC (45.500 euro) over.
                                        Bij een Belgische lancering hoort een Belgisch prijskaartje, dat is niet anders in het geval van [de Espace](https://autofans.be/nieuws/officieel/29850-officieel-renault-espace-2014), die kost je minimaal 34.500 euro, de topversie kost minimaal 45.500 euro
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik vraag me af waarom hij goedkoper zou geworden zijn tov het huidige model. De Initiale met open dak kwam ongeveer op 50.000 Euro. Zouden ze nu misschien bepaalde zaken als optie voorzien op Initiale daar waar je vroeger alles erop en eraan had?
                                          Aan de motoren kan het liggen volgens mij, of je nu een 1.6 dci of een 2.0 dci erin steekt zal het verschil niet maken. Of zou de automatische versnellingsbak goedkoper zijn in produktie tov de conventionele automaat nu? Begrijp het ergens niet zo goed hoe een nieuw model goedkoper kan zijn.
                                          In mijn geval zou die benzine me interesseren en dan zou je ongeveer 44.000 - 8 procent kunnen doen voor een goede 40 k ben je de weg op met een full option. En dan wellicht nog eens een overnamepremie voor de rijders van een Espace 4 zoals ze dikwijls doen. Allé, 'k ben aan 't dromen zeker, nog ne cheque van een 2000 euro is pakweg 38 k min overname lol. De mijne particulier verkopen voor 30k? (nettoprijs was ong 42 k en zal dan 1 jaar zijn met 18000 km). (Hoor op Renaultforum dat er velen interesse hebben in een jonge Espace 4 omdat de nieuwe geen echte MPV meer is)
                                          Toen ik nog bij Renault werkte zou deze berekening wel haalbaar geweest zijn. Maar eerst toch even afwachten hoe zo'n 1600 Clio Sport motor rijdt in een Espace... Past die bij het karakter van de wagen?

Comment

Working...
                                          X