Oorspronkelijk geplaatst door gpdude
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace 2014
Collapse
X
-
Er staan 3 espace op het salon waarvan 1 initiale op platform. De wagen is zoals bekend heel mooi en niet zo busachtig als de vorige. De voorruit heeft geen veranda proporties meer , de afwerking ziet er heel goed uit, 4 jaar garantie , om de 30.000 km onderhoud, hoge beloofde restwaarde, geen kettin maar niet te vervangen distributieriem, dus een lease auto voor weinig geld. Optielijst kort, zelfs de led lichten zijn standaard ! Dus wachten op een proefrit in april, leveringstermijn zou toch 6 maanden zijn volgens info op salon.
Comment
-
Ja, ik kreeg een uitnodiging om hem op het salon te bekijken in 'de lounge' wat ze daar ook mee mogen bedoelen.
Berengun, zal wel nog foto's te zien krijgen he.
Die hoge beloofde restwaarde, wie belooft die?
En wat hier gezegd wordt over die 1600 was eigenlijk ook mijn eerste reaktie. Misschien een ouderwetse gedachte van mij, maar ik vraag me echt af of die motor van de Clio Sport het juiste karakter heeft voor de Espace. Dat downsizen vind ik tegenwoordig iets te ver gaan.
Comment
-
K zal het maar op 1 manier te weten komen he... ne keer mee rijden. Kan goed meevallen ook, ben misschien een beetje te vooringenomen.
Vind wel dat ze toch een V6 hadden moeten voorzien. Ze hebben een mooie V6 in huis, waarom deze niet gebruiken? Maar misschien mikt Renault niet meer op die duurdere prijsklasse en laten ze dat aan de gevestigde waarden. Is toch een hele ommekeer aan de gang qua motorisaties. Scenic bvb met een 1.2 benzine vind ik ook erg vreemd. Maar anderzijds herinner ik me nog goed de lancering van de 1.5 dci motoren en toen waren de mensen (net zoals ik nu) erg argwanend want een diesel moest toch minimum 1900cc zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk BerichtenNet terug van autosalon, de espace stond apart op display met glazen hek errond, je kon met andere woorden niet het interieur bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenEcht?
Hoe triestig is dat, sèg! En Renault wil zich dan gaan meten met "premium"...
Bij nader inzien is het mss net daarom. Een aantal mensen die 'aan het profiel voldoen' krijgen zo misschien een 'aparte, unieke ervaring' en mogen wel in de Espace. Ergens weggestoken achter een scherm, met een slappe cava erbij...
het is net hetzelfde bij de premium merken, met hun zogezegde nieuwigheden of speciale versies, beetje speciaal gevoel proberen geven door niet iedereen toe te laten en mensen nog hebberiger maken.
SPIJTIG dat renault hetzelfde dat dan de premiummerken, maar WEL renault kritiek geven en de premium merken verdedigen in dit verhaal ruikt naar extreem snobisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenK zal het maar op 1 manier te weten komen he... ne keer mee rijden. Kan goed meevallen ook, ben misschien een beetje te vooringenomen.
Vind wel dat ze toch een V6 hadden moeten voorzien. Ze hebben een mooie V6 in huis, waarom deze niet gebruiken? Maar misschien mikt Renault niet meer op die duurdere prijsklasse en laten ze dat aan de gevestigde waarden. Is toch een hele ommekeer aan de gang qua motorisaties. Scenic bvb met een 1.2 benzine vind ik ook erg vreemd. Maar anderzijds herinner ik me nog goed de lancering van de 1.5 dci motoren en toen waren de mensen (net zoals ik nu) erg argwanend want een diesel moest toch minimum 1900cc zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtener staan er 2 open en bloot die je met handen en poten kan betasten :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk BerichtenHet gaat hier toch over espaces hé meen ik...
haha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtener staan er 2 open en bloot die je met handen en poten kan betasten :-)
Comment
-
Ze staan nochtans aan de voorzijde van de stand aan het wandelpad. 😃
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenwat een onzin..
het is net hetzelfde bij de premium merken, met hun zogezegde nieuwigheden of speciale versies, beetje speciaal gevoel proberen geven door niet iedereen toe te laten en mensen nog hebberiger maken.
SPIJTIG dat renault hetzelfde dat dan de premiummerken, maar WEL renault kritiek geven en de premium merken verdedigen in dit verhaal ruikt naar extreem snobisme
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendownsizing =/ goedkoper, zo werkt het nou ook weer niet
Of je nu een 1.6 diesel plaatst of een 2.0 diesel zal inderdaad in kostprijs niet veel uitmaken. Integendeel zelfs, die 1.6 zal meer technieken moeten hebben om hetzelfde vermogen te leveren en toch minder te verbruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenwat een onzin..
WATBLIEFT???
Hoe verkeerd kunnen jullie mijn post lezen!
Ik vind het extreem snobisme dat 'premium' merken aan de dag leggen, net verschrikkelijk. Pure marketing, duur en dubbel en dik betaalde commerçe.
Ik, die al jaar en dag zelf heel erg tevreden ben van Renault - wij rijden al sinds 1982 onafgebroken met Renault en Dacia (op 1 uitzondering na van amper 4 maanden met een VW Up! wat ons lelijk tegenviel) zonder 1 enkele klacht, integendeel. En ik die het merk aan iedereen durf aanraden en verdedig. Omdat ik nu 1x ontgoocheld ben dat net Renault ook die verschrikkelijke weg van de zogenaamde 'premiums' wil opgaan, beschuldigen jullie MIJ van extreem snobisme???
Misschien eens mijn posting historie hier nakijken voor mij van totaal het tegenovergestelde te beschuldigen.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAwel, dat kwam ook in me op. Eens benieuwd of de persoon van die uitspraken met de dikste premium rondrijdt lol
Als je het dan toch wil weten: Momenteel rijdt mijn vrouw een Captur 0.9 Tce (daarvoor een half jaar een Mégane Grandtour Tce 1.2 maar die was te laag voor haar rugproblemen) van een jaar oud en ik een Kangoo 110pk diesel van 6 jaar oud...King of the Ludospace - currently running nr. 6
Comment
-
Had er toch eentje van genomen van de initiale
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Sinds 1982 reed ons gezin met:
Renault 9
Renault R4 TL
Renault Express
Renault 19 1.7 Txe (de slechtste Renault die we ooit gehad hebben)
Renault Trafic Minibus 1
Renault Clio 1.4 Phase 1
Renault Clio 1.2 Phase 2
Renault Twingo 1
Renault Mégane Scenic 1.9 dci Phase 1
Renault Kangoo Express Phase 1
Renault Kangoo 1.4 Aut Phase 1
Renault Renault Master L2H2 Phase 1
Renault Modus dci tiptronic
Renault Kangoo 1.5 ci Phase 2
Dacia Logan Pick-Up
Renault Mégane Grandtour 1.2 Tce
Renault Captur Intens 0.9 Tce
Meestal nieuw gekocht (op 2 of 3 jonge okkasies na).
En ik ben dan een anti-Renault snob...King of the Ludospace - currently running nr. 6
Comment
-
Moet je niet kwaad maken, ik had je post ook zo geinterpreteerd eigenlijk. Misschien slecht gelezen of beetje ongelukkig verwoord, blijft gelijk... we weten nu wat je bedoelde. Dus te rap met stenen gesmeten . Ben van dezelfde menig zoals je verwoordt ivm premiumwagens.
Dit keer wil Renault denk ik eerst de Espace 4 rijders (misschien ook Latitude en Vel Satis) benaderen en eens in de watten leggen. Dat zijn hun grootste potentiele klanten he. Volgens mij is er veel kans dat ze voor die klanten ook een extra zullen voorzien in de vorm van een overnamecheque. Bij de voorstelling in de garages zal het deze keer ook dat publiek zijn dat eerst uitgenodigd wordt. Is ergens normaal, bij een nieuwe Clio benaderen ze de Clio doelgroep enzovoort...
Je had een 1.2 TCE, dat is dezelfde motor die verkrijgbaar is in de Scenic. Eind dit jaar ga ik bekijken of ik een nieuwe koop voor mijn vrouw. Haar Scenic zal dan bijna 5 jaar zijn. Is nu een 1.5 dci die ze rijdt, maar ze doet weinig km. Wagen heeft nu ong 50 k gereden.
Maar hoe rijdt die 1.2 TCE tov jouw 1.5 dci 110? Is er koppel genoeg om aangenaam te rijden met die 1.2?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk BerichtenHad er toch eentje van genomen van de initiale
Comment
Comment