Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben vaak in't buitenland onderweg. Met de auto, maar ik vlieg ook vrij frequent. De parking in Zaventem of Düsseldorf is met de 508 al vaak een "pain", vind ik. Vele ondergrondse parkings in steden zijn ook behoorlijk smal, is mijn ervaring.
    Bij mijn vorige Espace, miste ik toen achteraan ook wel schuifdeuren, maar toen waren mijn kids nog klein.

    Maar het is inderdaad allemaal niet onoverkomelijk natuurlijk. Bovendien is het overzicht in zo'n "doos" wel beter dan in een berline.
    Ik rijd ook altijd graag een iets minder modale lease auto, dan de zoveelste 3 reeks of audi a4, hier binnen de firma.
    Mijn vorige Espace, heb ik als trekauto altijd zeer gewaardeerd trouwens. Zeer stabiel altijd, zelfs met 2 paarden op de trailer.
    Deze heeft ook weer een max trekvermogen van 2 ton geremd, zag ik.
    Een andere optie was ook nog een Ford KUGA 4x4, maar die viel me qua interieur zoooo erg tegen op't salon, dat die is afgevallen
    Ik heb nog een maand of 6 te gaan, voor ik moet bestellen, dus hopelijk tijd om hem ook eens te kunnen test rijden in de lente.

    Comment


    • Ja, je hebt nog tijd
      Op de parkings is het vooral in de breedte vind ik dat je last hebt. En zoals je zegt, je hebt heel veel overzicht. Een berline is veel moeilijker in te schatten.
      Ik rij nu nog met een 4 en ben ook heel te spreken over de stabiliteit, zelfs bij (erg) hoge snelheden op de autoweg. Enkel in de bochten heb je het moeilijker. Daar is hij niet echt voor gemaakt.
      Ik ben ook beetje in twijfel, de mijne is tegen dat de nieuwe verkrijgbaar is, een jaar oud. Zal dan zeker eens informeren naar de overnameprijs voor de mijne nu. Maar eerst een deftige testrit. Hopelijk is de nieuwe ook zo sterk op comfort gericht ipv harde wegligging die wel beter zal zijn in de bochten. En stil... maar die nieuwe 1.6 dci is volgens de testen toch heel stil. Dus dat zal wel goed zitten. En sturen zal ook wel goed zijn met die vierwielsturing. Naar het schijnt is dat echt wel fantastisch.

      Comment


      • Staat samen met een Alhambra op het lijstje als opvolger voor de Skoda. Was niet echt overtuigd, maar de rijke basisuitrusting vanaf de instapper maakt het top!

        Comment


        • Ik vind zelfs die basisversie al voldoende rijkelijk uitgerust. Alleen de zetelverwarming is zelfs niet optioneel te verkrijgen op die versie, en dat vind ik wel jammer.
          En die 17" velgen zou ik eerst toch eens willen zien, want ik vermoed dat die redelijk klein gaan uitvallen.
          @DHL, Dat comfort is ook precies waarom ik er weer eentje zou willen. Ik heb destijds op mijn 2.2 dci zo'n 180K KM's gezet en ik vond dat een heerlijke cruise auto.
          Paar keer ook zwaar beladen mee op vakantie naar Italië geweest en gaf geen krimp.
          Zelfs bij hoge snelheden op de Autobahn. Was toen wel een automaat, en dat gaat jammer genoeg niet meer binnen budget vallen deze keer

          Ik vind dat touch screen panel wel super knap, maar weet nu al dat ik me ga storen aan de vettige vegen die daar snel op komen.
          Ik reed zo onlangs eens mee in de Tesla van mijn buurman, en ik ben zelf spontaan het scherm beginnen vegen ;-) ;-)

          Comment


          • Mooi van buiten, ruim, maar het interieur kan me toch echt niet overtuigen om weer een "Frans gokje" te wagen... Sommige interieurelementen zijn idd hoogwaardig, maar net ernaast vind je dan weer dingen die aanvoelen alsof ze het elk moment kunnen begeven. Na een week salon zag ook het leder er al doorleefd uit (maar dat kan net mooi zijn natuurlijk...)

            Comment


            • dat doorleefde leder zag ik ook bij premium merken hoor ;-)

              Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
              Bv het hendeltje om de rugleuning van de achterzetels te doen kantelen, voelt zo cheap aan.
              En ook die buitenrand van die "Ipad" doet vrij cheap aan tegenover de rest van het dashboard.

              Wie trouwens dat idee had om het handschoenenkastje als een schuif te ontwerpen, die was ook zat geloof ik.
              Dat ding stoot meteen tegen je benen aan, als je het open doet.

              Mijn huidige Franse gok (Peugeot 508 ) is me eigenlijk supergoed bevallen. Ik rijd al 3 jaar naar volle tevredenheid met die auto.
              En hij kraakt en piept behoorlijk wat minder dan de 3 reeks die ik daarvoor reed. Dus ik durf het er wel op wagen.

              Als je voor een monovolume kiest, weet je sowieso dat je voor een compromis gaat, kwestie weggedrag en handelbaarheid, maar je krijgt er wel een pak comfort voor terug, vind ik.
              Last edited by Bud Wijzer; 23/01/2015, 14:03.

              Comment


              • Ja, je moet ook rekenen dat hetzelfde voertuig bij Mercedes of BMW allicht rond de 80k zou draaien. Ik vind zo direct geen auto van dat merk om te vergelijken, maar als je kijkt dat die kleine BMW monovolume vlot 40k en meer kost...
                Voor mij mag hier of daar een stukje goedkope plastiek zitten. Ik vind dat bij bv Seat het er een stuk slechter aan toegaat.
                Een Renault heeft ook zijn eigen wegligging die veel meer op comfort afgesteld is dan een Duitser. De ene houdt ervan, de andere niet. Ikzelf moet geen sportieve auto meer hebben. Hij moet wel voldoende vermogen en koppel hebben om comfortabel te rijden en goed op te trekken. Maar hij moet zeker niet de snelste in de bochten zijn. Veel leuker is urenlang autosnelweg rijden tegen 140 a 160 en uitgerust toekomen. De stilte alleen al...en de 'ouderwetse' echte automaat.
                Allé, ik moet het niet onder stoelen of banken steken, ik ben heel tevreden van mijn Espace nu. Ik zou enkel voor de nieuwe gaan omwille van zijn modernere uitstraling en modernere opties. In de veronderstelling dat ze het karakter van een Espace behouden hebben. Maar dat denk ik wel..
                Over kraken en piepen, mijn zusje rijdt met een Evoque en die klaagt er over dat hij langs alle kanten rammelt. En die koste toch ook ronde prijs van een Initiale.
                Als die prijzen die ik hier zag kloppen dan is hij wel scherp geprijsd, zelfs goedkoper dan de Espace die ik nu heb. Eén ding blijf ik jammer vinden en dat is dat ze zich beperken tot 1600cc motoren. Zo'n wagen zou eigenlijk ook beschikbaar moeten zijn met een V6 3.0l diesel zoals die van de Latitude. Natuurlijk zou die 3.0 commercieel niet de meest verkochte zijn.
                Tja, ik denk er sterk over na, alhoewel ik hem nog niet in het echt zag. Maar in feite is het simpel, van zodra hij beschikbaar is moet ik een testrit doen en dan eens vragen hoeveel ik zou moeten opleggen. Als één van die twee stappen tegenvalt blijf ik gewoon met mijn 4 rijden tot hij 5 jaar is, dan schuift die op naar mijn vrouw en koop ik mij een nieuwe. Ik ga nu ook het zotteke niet gaan uithangen voor een auto. Later misschien, als de kids het huis uit zijn. Nu moeten die mannen nog studeren en dat kost wel wat.

                Comment


                • Staat leasebaar op directlease.be.

                  Als dat een beetje klopt zit zelfs een Intense 160PK versie binnen budget.
                  Let's wait and see.

                  Comment


                  • Vandaag op salon gezien, originele aanpak van Renault. Vind ik wel erg geslaagd. Enkel ook lichte twijfels bij de motorisatie. Zo'n wagen verdient de mogelijkheid van een iets dikkere motorisatie te kunnen kiezen (moderne diesel of benzine-hybride 200pk). Echt wel knap, zeker die Initiale.

                    Comment


                    • In mijn ogen is 200 pk helemaal overkill in zo'n auto. 160 pk is ruim zat om overal mee te komen in het huidige verkeer.
                      Ik ben benieuwd wanneer hij effectief in de Belgische garages zal staan. Ik sta in ieder geval te trappelen voor een testrit.

                      Comment


                      • Nee man, 200 pk is zeker niet teveel voor zo'n auto. Ik heb er 175 in de Espace 4 en mocht er een sterkere uitvoering geweest zijn had ik zeker die gekocht. 200 pk zal goed rijden, maar echt snel is dat niet hoor. Vraag me zelfs af of die voldoende koppel heeft om een aangename rijstijl te verzekeren...
                        Als ik en nieuwe koop zal het een 200 pk versie worden... bij gebrek aan iets anders. Had er zoals ik nogal zei, heel graag de V6 van de Latitude in gezien.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Nee man, 200 pk is zeker niet teveel voor zo'n auto. Ik heb er 175 in de Espace 4 en mocht er een sterkere uitvoering geweest zijn had ik zeker die gekocht. 200 pk zal goed rijden, maar echt snel is dat niet hoor. Vraag me zelfs af of die voldoende koppel heeft om een aangename rijstijl te verzekeren...
                          Als ik en nieuwe koop zal het een 200 pk versie worden... bij gebrek aan iets anders. Had er zoals ik nogal zei, heel graag de V6 van de Latitude in gezien.
                          ' t Feit dat ze die niet aanbieden betekent dat er waarschijnlijk heel weinig interesse bestaat voor zo'n voertuig. Als ik me niet vergis bestonden die zwaardere motorisaties in de vorige versies, als dat nu niet meer 't geval is zal dat wel zijn omdat ze er niet voldoende van verkochten
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            ' t Feit dat ze die niet aanbieden betekent dat er waarschijnlijk heel weinig interesse bestaat voor zo'n voertuig. Als ik me niet vergis bestonden die zwaardere motorisaties in de vorige versies, als dat nu niet meer 't geval is zal dat wel zijn omdat ze er niet voldoende van verkochten
                            zoals van de 3,6 liter v6 in de skoda superb, daar verkopen ze nog geen 5 per jaar van :-)

                            Comment


                            • 3.6 is fiscaal al erg duur he. Maar toen de 3.0 dci nog verkrijgbaar was in Espace 4 heb ik daar toch wel een aantal van verkocht. Maar door de komst van de 2.0 dci 175 is deze van de markt gegaan wegens ongeveer hetzelfde vermogen.
                              De 3.5 V 6 benzine is in Nederland een topper geweest. Renault maakt niet enkel auto's voor de Belgische markt...
                              Een 3.0 V6 zou ideaal zijn in zo'n groot en op luxe afgesteld voertuig. Wees maar zeker dat die wel verkocht zou worden, uiteraard in mindere mate dan een 1.6 dci. Het heeft allemaal te maken met het totale CO2 beleid waaraan de constructeurs moeten voldoen. Ergens spreekt het concept zichzelf tegen, ze willen een luxevoertuig op de markt brengen, laten zich hierbij bijstaan door Mercedes en stoppen er dan een 1.6 dci in. Erg logisch is dit toch niet?
                              En dan moet je denken dat ze die V6 diesel gewoon hebben. Zat in de Latitude (dat was echt heel aangenaam rijden!!) en zit nu nog in de Nissan. Waarom die motor niet gebruiken?
                              Last edited by ; 29/01/2015, 12:36.

                              Comment


                              • Is die 1.6 dci eigenlijk ook zo'n Ad blue motor?

                                Comment


                                • Is dezelfde motor maar is een Renault-motor die door Mercedes gebruikt wordt. Ik denk niet dat er bij Renault een toevoeging zal gedaan worden bij de brandstof.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    3.6 is fiscaal al erg duur he. Maar toen de 3.0 dci nog verkrijgbaar was in Espace 4 heb ik daar toch wel een aantal van verkocht. Maar door de komst van de 2.0 dci 175 is deze van de markt gegaan wegens ongeveer hetzelfde vermogen.
                                    De 3.5 V 6 benzine is in Nederland een topper geweest. Renault maakt niet enkel auto's voor de Belgische markt...
                                    Een 3.0 V6 zou ideaal zijn in zo'n groot en op luxe afgesteld voertuig. Wees maar zeker dat die wel verkocht zou worden, uiteraard in mindere mate dan een 1.6 dci. Het heeft allemaal te maken met het totale CO2 beleid waaraan de constructeurs moeten voldoen. Ergens spreekt het concept zichzelf tegen, ze willen een luxevoertuig op de markt brengen, laten zich hierbij bijstaan door Mercedes en stoppen er dan een 1.6 dci in. Erg logisch is dit toch niet?
                                    En dan moet je denken dat ze die V6 diesel gewoon hebben. Zat in de Latitude (dat was echt heel aangenaam rijden!!) en zit nu nog in de Nissan. Waarom die motor niet gebruiken?
                                    Het concept past helemaal naar mijn wensen. Ruime, luxueus aangeklede wagen voor een aanvaardbaar budget (ook fiscaal). Ik rij momenteel met een 1.6 (115pk) galaxy rond en heb daar geen problemen mee (ondanks de vele negatieve commentaren die ik over deze motorisatie had gelezen). Deze rijdt trouwens stukken beter dan mijn vorige galaxy met 1.8 (125pk).
                                    De 160pk van deze Espace is wel gekoppeld aan een automaat. Het zal dus veel van deze afhangen hoe de wagen echt rijdt. Maar ik kan wel begrijpen dat sommigen meer vermogen belangrijker vinden dan ikzelf. Maar blijkbaar toch een kleine markt die schijnbaar de moeite niet is om opgevuld te worden. T'zou me trouwens niet verbazen dat Renault over onbepaalde tijd met een zwaarder motor op de proppen komt. Kwestie van het model in de aandacht te blijven houden.

                                    Comment


                                    • Ja, ik denk dat ook dat ze zich niet gaan beperken tot deze 3 motorisaties. Espace is een topmodel van Renault, dus moet er toch iets verkrijgbaar worden dat in die lijn ligt.

                                      Comment






                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment




                                        • Bron: [reporter.autoplus.fr]
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X