Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment






    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment






      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment






        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Als DHL nu eens deze koopt, wil ik deze binnen een paar jaar van hem voor een Frans prijsje overnemen . Kleur in samenspraak te beslissen.

            Comment


            • Gisteren er twee in Antwerpen zien rijden, en zag er echt wel zeer goed uit!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                Als DHL nu eens deze koopt, wil ik deze binnen een paar jaar van hem voor een Frans prijsje overnemen . Kleur in samenspraak te beslissen.
                Ja t is goe
                Maar we nemen de initiale natuurlijk, 1.6 benzine (we rijden toch niet veel he), het open dak moet erbij, 5 plaatsen lijkt me voldoende want ik maak geen kinderen meer... Zijn nog een optie of twee drie (ken ze niet meer uit het hoofd) die ik er ook zo bijnemen want waren leuke dingetjes.
                Maar de kleur..., zeker niet de kleur op de afbeelding want ik geloof dat dit de speciale metaalkleur is waarvoor je nog eens extra moet betalen en dat heb ik voor die kleur niet over. Zal eerder een bleke kleur worden, beige met bruin interieur eens? Wat denkt ge?
                Weette, hoe meer ik er naar kijk, he zotter ik ervan word. Maar anderzijds moeten we het zeggen zoals het is, bij een nieuw model Renault moet je wel even afwachten of er niet teveel kinderziektes zijn.
                In mijn geval, rekening houdend dat de huidige nog maar 1 jaar is en rekening houdend met mogelijke kinderziektes, is het wel een stuk verstandiger te wachten... op de phase 2 binnen een jaar of drie. Pfff, t is soms nie makkelijk zulle. Heb eens geluisterd, de normale korting is 7 procent en een overnamepremie van 2500 euro. Voor die overnamepremie ben je niet verplicht je wagen an de garage te laten, enkel de platen van je vorige voertuig moeten op de nieuwe (dit is geen recyclagepremie!). Nooit geweten dat men bij een nieuw model direct een premie gaf...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ja t is goe
                  Maar we nemen de initiale natuurlijk, 1.6 benzine (we rijden toch niet veel he), het open dak moet erbij, 5 plaatsen lijkt me voldoende want ik maak geen kinderen meer... Zijn nog een optie of twee drie (ken ze niet meer uit het hoofd) die ik er ook zo bijnemen want waren leuke dingetjes.
                  Maar de kleur..., zeker niet de kleur op de afbeelding want ik geloof dat dit de speciale metaalkleur is waarvoor je nog eens extra moet betalen en dat heb ik voor die kleur niet over. Zal eerder een bleke kleur worden, beige met bruin interieur eens? Wat denkt ge?
                  Weette, hoe meer ik er naar kijk, he zotter ik ervan word. Maar anderzijds moeten we het zeggen zoals het is, bij een nieuw model Renault moet je wel even afwachten of er niet teveel kinderziektes zijn.
                  In mijn geval, rekening houdend dat de huidige nog maar 1 jaar is en rekening houdend met mogelijke kinderziektes, is het wel een stuk verstandiger te wachten... op de phase 2 binnen een jaar of drie. Pfff, t is soms nie makkelijk zulle. Heb eens geluisterd, de normale korting is 7 procent en een overnamepremie van 2500 euro. Voor die overnamepremie ben je niet verplicht je wagen an de garage te laten, enkel de platen van je vorige voertuig moeten op de nieuwe (dit is geen recyclagepremie!). Nooit geweten dat men bij een nieuw model direct een premie gaf...
                  Best dat je idd nog wat jaartjes op den uwen zet en de kinderziektentroubless aan anderen overlaat.
                  Alleen die motorisatie, hé! Bij echt weinig km's te verantwoorden, maar ik vrees dat je een 1.6turbobnzine niet rap onder de 10l krijgt in dergelijke wagen.

                  Comment


                  • Ja denk dat ook niet. Die zal wel rond de 10 liter verbruiken. Maar het lijkt me momenteel de aangenaamste motor. Natuurlijk, bij herverkoop geraak je dat niet meer kwijt zo'n benzine. Ik had er zo graag een verbeterde versie van mijn 2.0 dci in gezien. Die moeten ze ook makkelijk op 200 pk krijgen en die zou een heel mooi koppel hebben. Of een V6 natuurlijk

                    Heb daarstraks telefoon gehad, deze namiddag zou er in Aalst enen staan om te bekijken tot 17h... Dus sebiet d'een auto in jeeeuuuu

                    Comment


                    • Dus k heb hem gezien...
                      Beetje gemengde gevoelens eigenlijk. Voor mij is het meer suv geworden dan monovolume. Is veel kleiner van interieur en koffer geworden, hoofdruimte is veel lager. Anderzijds is hij geweldig tof binnenin. Je hebt veel meer een cocoongevoel. Mooie materialen (hier en daar nog stukje hard plastic maar je moet er al achter zoeken). Zithouding is zoals in een berline, ik vind ze zeer goed. Zetels en stuur zijn in alle richtingen verstelbaar dus een goede zit vind je zeker. Vooral mooi zijn de zetels, zeker in twee kleuren leder, de hoofdsteunen, het dashboard. Ook zit hij vol met snufjes die ik tot hiertoe eigenlijk nog nooit had op een wagen.
                      Vergeleken met mijn model is de prijs zeer goed, hij heeft veel meer aan boord en is eigenlijk zelfs iets goedkoper geworden.
                      Koffer is niet overdreven groot tegenover de vier. En de bagageafdekking vind ik van mindere kwaliteit. Jammer ook dat de flexibiliteit van de zitplaatsen verdween, anderzijds is het wel makkelijk dat je de zetels elektrisch kan plat leggen. ook de gemotoriseerde koffer is een goede stap vooruit want de huidige is toch wel vrij zwaar om dicht te doen.
                      Of ik hem ga kopen...? Ik weet het echt niet. De nieuwe is natuurlijk veel blitser, heeft veel meer snufjes en zo. De mijne is ruimtelijker binnenin en je hebt veel meer lichtinval. De nieuwe is volledig nieuw(zowel de motoren als de snufjes en de versnellingsbakken), dus betrouwbaarheid is af te wachten, de mijne is qua betrouwbaarheid zeer goed.
                      Motorisatie kiezen zou ook al niet makkelijk zijn, maar dat heb ik al enkele keren gezegd. De benzine voor de fun, de diesel voor de herverkoopwaarde... Benzine zal je aan de straatstenen niet meer kwijt raken nadien want je mag toch een verbruik van minstens 10 liter rekenen zegt mijn gevoel.
                      En dan als laatste en toch zeker niet onbelangrijk... het waardeverlies op mijn huidige wagen. Zal me toch een 13 a 14 k kosten voor 1 jaar rijden, en dat vind ik vrij veel. Tot 7 a 8 k vind ik nog redelijk, maar trop is trop.
                      Dus voorlopig is het antwoord nee. Ik rij heel graag met de mijne, kan er echt niks op aanmerken behalve het gedateerde uiterlijk, ik zou veel verliezen, ik zou een wagen kopen met mogelijke kinderziektes en vooral, het echte ruimtelijke gevoel zou ik kwijt zijn.
                      Meest normale oplossing is nog enkele jaren met de huidige rijden en deze dan doorgeven aan mijn vrouw (als ze hem niet te groot vindt als boodschappenwagen) en dan een phase twee kopen van het nieuwe model. Onder voorbehoud dat hij het rijcomfort van de huidige niet ingeruild heeft voor een meer sportieve ophanging, rijgevoel.
                      Maar stiekem ben ik er wel een beetje verliefd op, is zo'n beetje als getrouwd zijn met een vouw die je graag ziet terwijl een fris jong blaadje zich aanbiedt.

                      Comment


                      • Dan ga je toch direct voor fris groen jong blaadje!!! ajaah

                        Comment


                        • Ook als g'uw vrouw graag ziet...? ik zweer da's op uw tanden bijten zulle man lol

                          Comment


                          • Why not have it all!

                            Comment


                            • De oervader van de grote MPV in Europa is zonder twijfel de Renault Espace. En door de jaren heen bleef de enorme Fransman een voorbeeld voor het comfortabel vervoeren van, als het moest, zeven personen. Wat doet de vijfde generatie met dat concept?






                              Al sinds de onthulling van de eerste concept-car was het duidelijk dat Renault geen half werk ging maken van zijn nieuwe Espace. Als dikke Initiale werd hij aan de wereld gepresenteerd. Nu de productieversie eenmaal voor ons staat, blijft er een bijzonder nette auto over, en dat is met een grote MPV een stuk lastiger voor elkaar te krijgen dan met een coupé!
                              De auto staat op een volledig nieuw platform en Renault wil bovendien een inhaalslag maken als het gaat om technische gadgets. Zaken als adaptieve cruise control en dynamische dempers zijn aanwezig. Ook heeft de grote Renault vierwielbesturing (een innovatie waarmee Renault wel voorop liep) wat met dit formaat auto extra handig is.
                              De nieuwe 1.6 turbomotor met 200 pk is gekoppeld aan een eveneens nieuwe zeventraps automaat met dubbele koppeling. Het eerste verbeterpunt is daarmee al binnen: waar de zestraps EDC in de Clio en de Captur nog wel eens wat vervelend aangrijpt, komt de Espace met de nieuwe bak soepel van zijn plek.
                              Renault biedt voor het eerst de keuze tussen verschillende rij-standen, waarbij zoals gebruikelijk zaken als besturing, gasrespons en demping worden aangepast. Naast een eco-stand en eentje waarbij je zelf alles naar wens kunt instellen zijn de opties: sport, neutraal en comfortabel. Alleen is dat op zijn Frans: de sportstand is al vrij comfortabel, de neutrale stand is erg comfortabel en op comfort ga je naar standje vliegend tapijt.
                              Renault heeft zich niet ingehouden met het positioneren van de Espace: de auto is vooral heel ontspannend. Opvallend, omdat bijvoorbeeld de Clio een heel dynamisch autootje is geworden. Maar omdat er enorm veel kilo's af zijn ten opzichte van de vorige variant is de Espace geen log deinend hok geworden. Het onderstel is erg goed, en de vierwielbesturing helpt de auto de hoek om. Hierdoor voelt hij minder groot aan dan hij is.



                              Comment


                              • Voila besteld !
                                Levering midden Juli.

                                Comment


                                • ohla pola, kan die al zo snel geleverd worden? Dat valt mee.
                                  Welke versie heb je besteld?

                                  Comment


                                  • De dealer had een bestelling lopen voor een wagen levering eind Juni welke nog niet verkocht was.
                                    Die was nog wijzigbaar en die heb ik gekocht en aangepast naar mijn goesting.
                                    Daardoor is wel de levertijd met 14 dagen opgeschoven en komen we op midden Juli uit.

                                    Heb een Benzine Initiale besteld.

                                    Comment


                                    • Zonder er mee te rijden??

                                      Comment


                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Die reaktie dat hij vrij duur is vind ik een beetje kritiek zoeken. Hij is zelfs iets goedkoper dan het vorige model en heeft veel meer aan boord. Gierige Hollander

                                          Comment

                                          Working...
                                          X