Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
    Ik ben één van die "onnozelaars" die begin februari er eentje heeft besteld.
    Men verklaart mij 'zot' om zoveel geld aan een Renault te geven.
    Dat commentaar doet mij kompleet niks... begin/half juni rij ik rond in een super-uitgeruste Initiale met 1.6-je en 160 pk in het prachtige "Noir Améthyste".
    Heb er het 5e jaar garantie bij genomen en als Renault zijn verplichtingen blijft nakomen zoals ik in het verleden met de vorige 8 (ja, ACHT) Renaults heb ondervonden, rij ik minstens 5 jaar probleemloos rond in stijl en voorzien van alle comfort.
    Speciaal geregistreerd enkel en alleen om dit te melden?

En dan ook nog eens zo lovend over Renault.

Niet toevallig eigenaar van een Renault garage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Achterdochtige
      Als ge zonen otto hebt gekocht wilt ge dat met de wereld delen toch.
      Ik begrijp Maurice volkomen.
      Ik volg hem op de voet in zelfde kleur maar dan wel met 200pk (hihi)

Comment

• 5 jaar probleemloos rijden is nu weer ook niet zo'n prestatie. De eerste 10 jaar/300.000 km zou je normaal gezien toch zonder grote reparaties moeten kunnen afleggen dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          En toch heb ik dat betaald. Weet niet meer wat er juist op de factuur stond.
          Dan kunnen er even goed nieuwe banden of zo gestoken zijn he. Renault kent forfaits voor de prijzen van zijn onderhoud. Zonder detail is het makkelijk een merk of garage zwart te maken.
          Je zegt goedkoop afgewerkt, maar je zit dan ook in de lage prijsklasse. Clio is het op 1 na kleinste modelletje. Ga je bij concurrenten zoals Seat heb je niets beter hoor. Was misschien beter een opmerking geweest voor het topic dealers als je echt op zo'n manier bedrogen bent geweest voor een klein onderhoud. Je maakt de mensen die een nieuwe espace willen nodeloos ongerust zo. Kan de mensen alleen maar aanraden eens naar de forfaits te vragen en dan zullen ze zien dat een onderhoud totaal niet duur is...

Comment

• Hahahaha, net de reclame op den TV gezien van den Espace. Daarvoor gebruiken ze Kevin Spacey Renault wil dus duidelijk het ruimte kantje onderstrepen
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Nee, absoluut geen garagehouder, van welk merk ook...
              En lovend over Renault? Leer lezen man!
              Het énige waar ik me lovend over uit heb gelaten is het feit dat ik in het verleden steeds heb ondervonden dat als er iets mis gaat bij Renault zij (bij mij alleszins) steeds hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen... wat, als ik vrienden en kennissen hoor vertellen, niet steeds het geval is bij andere merken.
              Zo heb ik ooit een R21 gehad met 1.7 benzinemotor: een ramp! Maar steeds weer heeft Renault alles op zich genomen; en dat is me toch wel het vermelden waard.

Trouwens, het is dank zij uitlatingen zoals de jouwe dat mensen het op een forum afbollen, tenzij ze graag in een peutertuin vertoeven...
              Last edited by Maurice P.P.; 27/04/2015, 06:55. Reden: tikfoutje...

Comment

• Klopt, dat beweer ik ook niet... maar 5 jaar waarborg (4 jaar standaard) is al heel wat beter dan wat de meeste (Duitse) merken bieden...
                Bovendien, dat 1.6-je is echt niet zo nieuw: wordt al enkele jaren gebruikt in de Scenic, ligt ook in de Nissan Qashqai en nu ook in de Mercedes C-klasse.
                Vooral het vertrouwen dat Mercedes er in stelt zou boekdelen moeten spreken voor al wie zo verknocht is aan Duitse degelijkheid?

Comment

Klopt, dat beweer ik ook niet... maar 5 jaar waarborg (4 jaar standaard) is al heel wat beter dan wat de meeste (Duitse) merken bieden...
                  Bovendien, dat 1.6-je is echt niet zo nieuw: wordt al enkele jaren gebruikt in de Scenic, ligt ook in de Nissan Qashqai en nu ook in de Mercedes C-klasse.
                  Vooral het vertrouwen dat Mercedes er in stelt zou boekdelen moeten spreken voor al wie zo verknocht is aan Duitse degelijkheid?
                  Klopt helemaal !

4 jaar garantie standaard is iets waar je bij 'nen Duitster' kan van dromen. Ik wist niet eens dat de Espace zulke garantie had toen ik hem kocht. Las het pas nadien
                  Zou moeten lukken dat de Espace nog na 4 jaar bij mij is, heb nog nooit een (gebruiks) auto langer dan 4 jaar gehad.

In ieder geval, laat u niet afschrikken door een paar pubers hier.
                  Welkom en hoop dat je wat foto's post van uw auto , ik moet wachten tot midden Juli wegens 'naft' gekozen.

Comment

Nee, absoluut geen garagehouder, van welk merk ook...
                    En lovend over Renault? Leer lezen man!
                    Het énige waar ik me lovend over uit heb gelaten is het feit dat ik in het verleden steeds heb ondervonden dat als er iets mis gaat bij Renault zij (bij mij alleszins) steeds hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen... wat, als ik vrienden en kennissen hoor vertellen, niet steeds het geval is bij andere merken.
                    Zo heb ik ooit een R21 gehad met 1.7 benzinemotor: een ramp! Maar steeds weer heeft Renault alles op zich genomen; en dat is me toch wel het vermelden waard.

Trouwens, het is dank zij uitlatingen zoals de jouwe dat mensen het op een forum afbollen, tenzij ze graag in een peutertuin vertoeven...

Er is niets verkeerd met het in vraag stellen van iemand die zich speciaal registreert om dan unisono de lof te zwaaien (wat je wel degelijk doet dus ondanks wat je nu schrijft) over een merk.
                    Daar heb ik niets verkeerds mee gedaan, lijkt me een perfect logische reactie.

Comment

• Steeds weer die vergelijking met de Duitsers... ik vind dat overdreven. Waarom niet met Japanners, Koreanen,... ? Dat zijn de concurrenten. Daarbij een Franse auto en een Duitse auto kan je niet vergelijken omdat de klemtonen anders liggen. Duitsers besteden veel aandacht aan de grundlicheit (verkeerd geschreven zeker, sorry mijn Duits is zo slecht als mijn Japans), Fransen hebben het meer voor de savoir vivre. Ook de mentaliteit tussen die mensen is totaal anders, wat wil je dan dat ze vergelijkbare auto's bouwen?
                      Hoe meer naar het Zuiden, hoe groter de verschillen. Een Alfa Romeo vergelijk je toch ook niet met een Duitse wagen?

Comment

• Zaterdag mijn eerste in't wild gezien op de ring van Aarschot. Een aparte verschijning.
                        Hij toont wel écht groot zo op de weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Steeds weer die vergelijking met de Duitsers... ik vind dat overdreven. Waarom niet met Japanners, Koreanen,... ? Dat zijn de concurrenten. Daarbij een Franse auto en een Duitse auto kan je niet vergelijken omdat de klemtonen anders liggen. Duitsers besteden veel aandacht aan de grundlicheit (verkeerd geschreven zeker, sorry mijn Duits is zo slecht als mijn Japans), Fransen hebben het meer voor de savoir vivre. Ook de mentaliteit tussen die mensen is totaal anders, wat wil je dan dat ze vergelijkbare auto's bouwen?
                          Hoe meer naar het Zuiden, hoe groter de verschillen. Een Alfa Romeo vergelijk je toch ook niet met een Duitse wagen?
                          Duitse constructeurs zijn en waren de 'benchmark' voor alle anderen. Ja, ook voor de Japanners !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Zaterdag mijn eerste in't wild gezien op de ring van Aarschot. Een aparte verschijning.
                            Hij toont wel écht groot zo op de weg.
                            Haha hij is ook wel groot he... Moest lachen toen ik het lad( niet slecht bedoeld he)

Comment

• Heb me door alle lectuur doorgeworsteld. Deze espace V of de nieuwe S-max zal waarschijnlijk mijn volgende firmawagen worden.
                              Voordeel espace: design, interieur jamie, lagere CO2, prijs
                              Voordeel S-max: tdci 2.0 bi-turbo met 210 pk en 450 nm.

Voor de rest hebben deze 2 wel veel gemeen en zal de keuze moeilijk worden.

Moest ik vandaag moeten kiezen zou het een espace zijn.

Na mijn bezoek vorige week aan de garage toch deze 2 opmerkingen:
                              - handenvrij openen door middel van voet onder de bumper te zwaaien is uitgeschakeld omwille van problemen, RENAULT zoekt naar een oplossing....
                              - wanneer je de optie 4Control ( 2000 € )wilt nemen op een INTENS moet je de 19" velgen bijnemen ( 500 € ) alsook het lederen interieur ( 2000 € ). Totaal komt deze optie op 4500 € terwijl je in Frankrijk de 4Control hebt voor 1700 € inclusief de 19" velgen. In Frankrijk kost de 4Control dus 1200 € en bij ons 2000 €.
                              Begrijpe wie kan....

Comment

• Ja, die 1600 diesel motor is wel een zwakke motor, daar heeft Ford het vele beter bekeken. Heb dat al van in het begin gezegd. begrijp niet waarom ze dat doen terwijl ze zich naar de top richten.
                                Intens, als je zoveel moet opleggen zit je al kort bij de initiale wellicht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
                                  - handenvrij openen door middel van voet onder de bumper te zwaaien is uitgeschakeld omwille van problemen, RENAULT zoekt naar een oplossing....
                                  Tja...

Comment

Ja, die 1600 diesel motor is wel een zwakke motor, daar heeft Ford het vele beter bekeken. Heb dat al van in het begin gezegd. begrijp niet waarom ze dat doen terwijl ze zich naar de top richten.
                                    Ga waarschijnlijk de 4Control toch laten voor wat het is en opteren voor ander lekkers zoals open dak, automatische trekhaak en een paar andere packs + natuurlijk de BOSE installatie.
                                    Kom dan uit op +/- 44.000 € ( 1.6 dci ) en dit zal wel binnen mijn budget vallen.
                                    Rijd nu met DS5 H4 en die kostte 46.000 €....

Wat betreft de motor, tja 160 pk en 380 nm zal zeker ni slecht zijn. En de bi-turbo van Ford heeft ook een CO2 van 149 ( dacht ik ), dus m'n bijdrage aan vadertje staat ligt ook wel een stuk hoger!

Comment

Ja, die 1600 diesel motor is wel een zwakke motor, daar heeft Ford het vele beter bekeken. Heb dat al van in het begin gezegd. begrijp niet waarom ze dat doen terwijl ze zich naar de top richten.
                                      Ik vind die discussies over pk's toch raar. Ik heb een C180 met 120pk of 125pk (weet het zelfs niet). Die trekt op in iets meer dan 10s en top geen idee. Ik weet wel dat om bij 70km/u iemand in te halen je dat niet in 6de moet proberen en zelfs best van 5de naar 4de versnelling gaat. Maar dan zit je ook in no time aan 110-120km/u wat meestal op dat soort wegen niet toegelaten is. En is dat terugschakelen zo een groot probleem? Al zeker niet bij een automaat, toch?

En deze Espace is in 160pk versie sneller op papier. Wat willen jullie dan juist? Op die paar seconden tijdens het inhalen 140 of 150 halen ipv 110? Ik begrijp het niet zo eigenlijk. Blijkbaar leven de meesten met al die pk drang in een ander land met ellenlange, bijna lege rijbanen zonder snellheidslimiet of zo.

En als je even niet oplet en de flow volgt zit je zo aan 160-170km/h op de snelweg in Duitsland, wil je echt 200 of sneller gaan, dan koop je geen Espace of S-Max, maar een S/7/A8... dat soort auto's is daar (min of meer) voor gemaakt. Met alle respect, maar een C/3/A4/Laguna/Mazda 6/...vul maar aan, is niet gemaakt om tegen 200km/u te rijden. Niet wat betreft comfort, en al zeker niet wat betreft veiligheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
                                        Ga waarschijnlijk de 4Control toch laten voor wat het is en opteren voor ander lekkers zoals open dak, automatische trekhaak en een paar andere packs + natuurlijk de BOSE installatie.
                                        Kom dan uit op +/- 44.000 € ( 1.6 dci ) en dit zal wel binnen mijn budget vallen.
                                        Rijd nu met DS5 H4 en die kostte 46.000 €....

Wat betreft de motor, tja 160 pk en 380 nm zal zeker ni slecht zijn. En de bi-turbo van Ford heeft ook een CO2 van 149 ( dacht ik ), dus m'n bijdrage aan vadertje staat ligt ook wel een stuk hoger!

Een full option Initiale kost na korting 42 500 EUR (15% korting).
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Cabool, dat heeft niks met topsnelheid te maken hoor. Hernemingen, het comfort van eens aan je gas te komen om in te voegen,... Het rijdt gewoon leuker. Ook 0 tot 100 heeft er niks mee te maken, we zouden beter over koppel en souplesse spreken ipv pk's. Waarom rijd een V6 nu beter dan een viercylinder?...
                                          En waarom zou je nu een S nodig hebben om 200 te rijden? Ben er zeker van dat die Espace met z'n vierwielsturing voldoende stabiliteit heeft hoor. Ma ja, dan gaan we weer het toertje op van mag niet en mag wel, laten we dat vermijden in zo'n mooi topic.

Erik, een goeie raad, beluister eerst die Bose eens goed. in het verleden was dit nl zijn meer waarde totaal niet waard. Ik had e Latitude met bose en dat was eigenlijk niet veel soeps. Ook de bose uitvoeringen in het gamma zijn niet zo bijzonder.
                                          Misschien hebben ze nu een beter systeem, maar vooraleer dit te kopen zou ik het kritisch vergelijken met het standaardsysteem. (ik kan niets zeggen over het huidige in de nieuwe espace want die heb ik nog niet gehoord)

Supermasj, de benzineversie, klopt het dat die dan op ong 40 k kwam? Iemand als eens de biv berekend voor de benzine?

Comment

Working...
                                          X