Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • autojournalisten rijden altijd met het mes tussen de tanden

    de meeste normale chauffeurs gaan het verschil nog niet eens voelen. Toch dikwijls veel cafépraat dat er geschreven wordt in de 'boekskes'.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Jij hebt duidelijk nog niet met de laatste generatie Fiesta gereden. Deze week zo eentje onder de kont gehad (met briljante 1.0 ecoboost), stuurde voor geen meter. Verschikkelijk stuur. Onderstel had wel potentieel.

      Nuja, de laatste jaren heeft Renault ook wel wat misstappen gemaakt qua stuurgevoel (elektrische bekrachtiging). Maar als het aankomt op het afstellen van een onderstel dan moet Renault echt niet onder doen voor Ford. Een Renault zal in de meeste gevallen wat meer comfi zijn (al zijn ze de laatste jaren ook hard geworden), maar naar voortrein toe heeft Renault een goede en terechte reputatie.
      Ik heb met de laatste Fiesta al gereden, daar kan ik je wel gelijk in geven. Ik vond hem nogal 'hoog op de poten' sturen. Terwijl dat ding eig vrij strak zou moeten sturen. Dat gezegd zijn hebde ik ook al in een ST gezeten en das uiteraard wel tip top in orde.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        autojournalisten rijden altijd met het mes tussen de tanden

        de meeste normale chauffeurs gaan het verschil nog niet eens voelen. Toch dikwijls veel cafépraat dat er geschreven wordt in de 'boekskes'.
        Sorry, maar nu overdrijf je door dit als cafépraat af te schrijven.

        Als er 1 zaak is wat je in de reviews van zowat iedere Ford, de Fiesta, de Focus, Mondeo, C max, S max, zelfs van de Galaxy telkens opnieuw terughoort komen (over alle persoonlijke voorkeuren van deze reviewers heen), dan is het dat zij scherp sturen en veel van hen ook plezant rijden.

        Hoe een auto stuurt en of hij plezant is geen detail dat enkel de absolute kenner met ervaring spot, dat voel je als doodgewoon chauffeur evenzeer als zij.

        Comment


        • Dat iedereen dat voelt totdaartoe, dat iedereen dat zoekt is wat anders, en dat iedereen de scherpst sturende wagen als de beste ervaart net zo
          Last edited by bobo; 02/05/2015, 01:07.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten
            De Sharan is ook net vernieuwd, en de CO2 ligt nu voor diesel tussen de 130 en 139gr (de 4x4 daarbuiten gelaten). Maar de waarden van Renault zijn inderdaad netjes. Voornaamste reden is waarschijnlijk de 1.6 bij Renault tov de 2.0 die VW in alle gevallen gebruikt.
            136 gr met CO2 voor Sharan inderdaad. nog altijd een serieus verschil
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Ben wel eens benieuwd over die rechtuitstabiliteit waarvan sprake... Want een nerveuze auto op de snelweg is niet zo leuk als je steeds moet corrigeren.

              Comment


              • Ben er mee gaan testrijden. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik doe persoonlijk heel weinig km (minder dan 10000/j) dus zal niet de meest ervaren testrijder zijn maar het stuur gaf mij weinig vertrouwen. Misschien omdat het zo licht stuurt maar ik had toch ook het gevoel dat ik constant moest corrigeren. En het uitzicht had echt een bestelwagen-gevoel. Ik heb vroeger oa een terranno en een tucson gehad en die zaten toch ook hoog met grote voorruit. Ik vind wel dat je veel luxe krijgt voor je geld. Mijn offerte is 680 euro in de maand fin. lease. En dat was voor 1,6 160pk diesel initial met alle packs. stond op 15 procent korting. Er was ook korting op de opties en ik denk dat dat ook 15 procent was hoewel het percentage er niet bijstond.

                Comment


                • Voor 10000 per jaar ga je toch geen diesel kopen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Voor 10000 per jaar ga je toch geen diesel kopen.
                    Staat toch duidelijk lease, mss heeft hij geen keuze. Bij ons in het bedrijf ook allemaal diesel, sommige wonen op 5km. Echt niet te begrijpen.

                    Comment


                    • Korting op de opties is ook 15 procent...
                      Voor mij is de knoop doorgehakt. Het is een hele tijd ja-nee geweest maar als ik zuiver het financiele plaatje bekijk is het gewoon te duur om een wagen van een jaar oud weg te doen. Heb eigenlijk een goeie auto waar ik graag mee rij, weet dat hij betrouwbaar is. Ik zal er wel altijd met een jaloers blik naar kijken eenmaal ze op de weg te zien zijn, maar ergens moet ik nu ook geen geld gaan wegsmijten. Heb er toen voor gekozen nog een oud model te kopen, wel, hij zal dan nog 4 jaar bij mij blijven. Ik troost me met de gedachte dat er altijd beter is dan wat je hebt.
                      Maar ga hier wel meet veel interesse verder lezen en bij gelegenheid eens een ritje mee maken. Schijnt dat hij zeer stil zou zijn, stiller dan de voorganger. Dan verwacht ik toch wel al iets, want ik vind de mijne zeer stil, ook op erg hoge snelheid.
                      Voor de mensen die nu rijden met al die nieuwe snufjes op veiligheidsvlak zoals die afstandsradar en zo. Vinden jullie deze zaken echt een sterke vooruitgang qua actieve veiligheid? Nieuwe Espace zou al deze zaken nu aan boord hebben.

                      Comment


                      • die nieuwe dingen, veel staat of valt of je in't koppeke overtuigd bent van de vooruitgang

                        wordt je verplicht van in een auto te stappen die je niet aanstaat met al die dingen en je zal het gaan haten mss, stap je in je lievelingsbolide en je hebt erg bewust voor de snufjes gekozen ben je gelijk overtuigd

                        dat de veiligheid omhoog gaat met een automatische remfunctie is evident natuurlijk

                        Comment


                        • Vandaag ben ik ook eens gaan kijken naar de nieuwe espace en ik was best onder de indruk. Ik heb niet serieus laten tellen maar wel eens in de gauwte.

                          Blijkbaar heb je op het instapmodel al gps, cc en airco. Ik zou ongeveer 15000 euro moeten bijleggen op mijn 2 jaar oude 5008. Op zich geen slecht voorstel. De oude espace was duurder en minder mooi (meer een busje) maarja, 15000 euro bijleggen enkel "om iets nieuws te hebben" ga ik uiteraard niet doen. De kofferruimte van de espace is merkelijk kleiner, terwijl ik mijn auto vaak volstouw voor de vele vakanties die we ondernemen en de auto is langs buiten een heel stuk langer dan mijn huidige, wat mijn vrouw, die door de week met deze auto gaat werken helemaal niet toejuicht. Eerst, zoals voorgenomen, eens proberen een km of 200 000 op deze zetten. Ik heb nog geen enkele auto zo lang gehouden maar met deze zie ik niet in waarom niet.

                          Binnen een jaar of 5 ga ik dan toch nog eens naar de espace kijken. Dan mss al de facelift...
                          Last edited by metalpe; 06/05/2015, 12:15.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Korting op de opties is ook 15 procent...
                            Voor mij is de knoop doorgehakt. Het is een hele tijd ja-nee geweest maar als ik zuiver het financiele plaatje bekijk is het gewoon te duur om een wagen van een jaar oud weg te doen. Heb eigenlijk een goeie auto waar ik graag mee rij, weet dat hij betrouwbaar is. Ik zal er wel altijd met een jaloers blik naar kijken eenmaal ze op de weg te zien zijn, maar ergens moet ik nu ook geen geld gaan wegsmijten. Heb er toen voor gekozen nog een oud model te kopen, wel, hij zal dan nog 4 jaar bij mij blijven. Ik troost me met de gedachte dat er altijd beter is dan wat je hebt.
                            Maar ga hier wel meet veel interesse verder lezen en bij gelegenheid eens een ritje mee maken. Schijnt dat hij zeer stil zou zijn, stiller dan de voorganger. Dan verwacht ik toch wel al iets, want ik vind de mijne zeer stil, ook op erg hoge snelheid.
                            Voor de mensen die nu rijden met al die nieuwe snufjes op veiligheidsvlak zoals die afstandsradar en zo. Vinden jullie deze zaken echt een sterke vooruitgang qua actieve veiligheid? Nieuwe Espace zou al deze zaken nu aan boord hebben.
                            Ik vind de afstandsradar of adaptive cruise control echt zalig. De mijn stopt en start zelfs in de file (alleen efkes reactiveren als je langer dan 5 seconden stil staat).
                            Het helpt enorm om boetes te vermijden, en ik stoor me minder aan mensen die hun snelheid wat variëren.
                            Als ik 's morgens aan schuif op de E19 tussen Mechelen en Brussel, dan hoef ik vrijwel niks te doen buiten wat tussen de lijntjes sturen.

                            De "braking guard" heb ik al 2 keer weten ingrijpen. Als ze voor u alles ineens dichtgooien, dan werkt dat prima. (en als je zit te suffen ben je wakker....)
                            Dus, dat het nu vrijwel standaard wordt juich ik echt toe.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              De "braking guard" heb ik al 2 keer weten ingrijpen. Als ze voor u alles ineens dichtgooien, dan werkt dat prima. (en als je zit te suffen ben je wakker....)
                              Dus, dat het nu vrijwel standaard wordt juich ik echt toe.
                              maar, ga je liggen suffen door de remfunctie ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Ik vind de afstandsradar of adaptive cruise control echt zalig. De mijn stopt en start zelfs in de file (alleen efkes reactiveren als je langer dan 5 seconden stil staat).
                                Het helpt enorm om boetes te vermijden, en ik stoor me minder aan mensen die hun snelheid wat variëren.
                                Als ik 's morgens aan schuif op de E19 tussen Mechelen en Brussel, dan hoef ik vrijwel niks te doen buiten wat tussen de lijntjes sturen.

                                De "braking guard" heb ik al 2 keer weten ingrijpen. Als ze voor u alles ineens dichtgooien, dan werkt dat prima. (en als je zit te suffen ben je wakker....)
                                Dus, dat het nu vrijwel standaard wordt juich ik echt toe.
                                Heb je het nu over die op de Espace? Want dat zou ik graag weten, of die adaptive CC op de Espace inderdaad zo goed werkt? Voor zover ik weet werkt die niet tot stilstand?

                                Comment


                                • Mijn ervaringen gaan over de A6. Met een Espace heb ik nog niet gereden.
                                  Of die op een Espace werkt to stilstand weet ik niet.

                                  Maar een soort braking guard moet die ook hebben. Ik dacht zelfs dat dit verplicht wordt, anders zouden ze dat niet standaard beginnen aan te bieden. En als je dan al de radars, camera's en sensoren hebt, dan is de stap naar ACC zeer klein.

                                  En nee, ik ga niet liggen suffen omdat ik zo'n systeem heb. Maar wie grijpt er nooit eens naar zijn GSM of zit met de navi de klooien.

                                  Comment


                                  • ik doe dat niet

                                    telefoon in de auto en spraakherkenning
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                      Binnen een jaar of 5 ga ik dan toch nog eens naar de espace kijken. Dan mss al de facelift...
                                      Zo lang gaat deze Espace het niet volhouden, max na 3.5 jaar facelift foto's op het net en gauw daarna staat hij bij de dealers.

                                      Maar als het model zeer succesvol is zal er niet veel veranderen, de bumpers, lichten en wat andere kleuren interieur.

                                      Blijkt de 1.6 een handicap dan zullen er zeer wss zwaardere motoren bijkomen.

                                      Comment


                                      • Ik denk eerder dat ze er een hybride aan gaan toevoegen dan een dikkere motor.

                                        De gemiddelde uitstoot per constructeur moet zakken naar 95 gr/km, dus zullen ze met straffere dingen moeten af komen, ook bij BMW en Merc.
                                        Een Espace met een V6 is vandaag wishfull thinking, of ze zouden die echt als "eyecatcher" in de markt willen zetten aan zeer hoge prijzen (om boetes te vermijden)

                                        Comment


                                        • Als ik naar de opvolger van de Mercedes R kijk (gepland voor 2017) ook wel genaamd Mercedes Sport Cruiser, dan zie ik veel overeenkomsten met deze Renault Espace.
                                          Zouden dat broertjes zijn? (aangezien Mercedes ook de kwaliteitcontrole deed bij deze Espace).

                                          Linkje: http://www.autobild.de/artikel/merce...r-4437066.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X