Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Is wel jammer voor de mensen die wel graag in een doos reden natuurlijk ��. Is een berline dan mooi? Of een break? Bestaan eigenlijk niet veel mooie wagens he. Je kan moeilijk je eigen smaak veralgemenen of we reden allemaal in t zelfde rond. Voor t zelfde geld draagt iemand een C&A kostuum...
    berline is gewoon plattere doos met deuk een platte doos zonder deuk, een stadswagen een klein doosje, een cabrio eens doos zonder deksel, ec tot zo ver de verschillen

niks van aantrekken van die mannen die de waarheid denken te kennen

Comment

• Alle gekheid op een satéstokje, ik vind de Espace wel enorm geslaagd en een vooruitgang tov de vorige
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
        Zo zie je maar. Smaken verschillen gelukkig . Voor mijn lengte 1.89 m was het zitcomfort en ruimte vooraan uitermate goed (en ook voor mij vrouw).
        Ik had een 2.0 tdi, was vinnig en erg leuk om mee te rijden. Inderdaad, de rest van de ruimte is nihil.
        Ik las deze post en dacht dat het over de Espace ging. Ik dacht "Worden ze nu helemaal krankjorum"
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Alle gekheid op een satéstokje, ik vind de Espace wel enorm geslaagd en een vooruitgang tov de vorige
          Vandaag ook gezien, en is inderdaad geslaagd.

Je kan het m.i. geen echte volume meer noemen, ik denk, wat het puur praktische betreft dat hij ook heel wat van zijn pluimen heeft verloren t.a.v. het vorige model, wat een echte monovolume was. De cockpit vooraan ziet er een heel stuk kleiner uit.

Eigenlijk lijkt hij een verhoogde break. Maar dat is onvermijdelijk als je een wagen er sportiever en lager wil laten uitzien, en dat gaat niet samen met de klassieke "doos"vorm van een monovolume.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Vandaag ook gezien, en is inderdaad geslaagd.

Je kan het m.i. geen echte volume meer noemen, ik denk, wat het puur praktische betreft dat hij ook heel wat van zijn pluimen heeft verloren t.a.v. het vorige model, wat een echte monovolume was. De cockpit vooraan ziet er een heel stuk kleiner uit.

Eigenlijk lijkt hij een verhoogde break. Maar dat is onvermijdelijk als je een wagen er sportiever en lager wil laten uitzien, en dat gaat niet samen met de klassieke "doos"vorm van een monovolume.
            De Espace is een monovolume met een andere naam. De monovolumes hebben afgedaan en de kleinere SUV zoals de Tiguans, ix35, kia sportage... hebben hun plaats ingenomen. Het is volgens mij een enorme uitdaging van Renault om van de Espace een succesnummer te maken. Ik hoop het. Afwachten hoelang het model 'hot' blijft.
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

De Espace is een monovolume met een andere naam. De monovolumes hebben afgedaan en de kleinere SUV zoals de Tiguans, ix35, kia sportage... hebben hun plaats ingenomen. Het is volgens mij een enorme uitdaging van Renault om van de Espace een succesnummer te maken. Ik hoop het. Afwachten hoelang het model 'hot' blijft.
              De Espace is geen echte monvolume meer, eerder een "crossover", meer SUV elementen.

Comment

Mocht ik als particulier een wagen kopen dan was het een tweedehands Duitser met +/- 50.000 km. Met een budget van 40.000 km's rijdt je dan met een chique MB, Audi, ... rond.
                Voor 40.000€ wil ik een nieuwe wagen en geen 2 de hands.

Sent from here
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Tja, ik zie toch wel verschil tussen onze scenic van 25 k en onze espace van een goei 40 k bij het rijden hoor. Espace rijdt toch een stuk beter.
                  Je kan de nieuwe Espace ook moeilijk gaan vergelijken met een Scenic, Astra, 308, 508,... Dat is gewoon een andere wagen.
                  Inderdaad, als ik zoiets terug wil kom ik altijd aan minstens 40k. Neem bvb een Freelander Sport, daar kom je er nog niet mee. Idem, mijn zusje haar Evoque, ook al wat duurder. Ga je bij de Duitsers voor bvb een R klasse (die was nog verkrijgbaar toen) kwam ik met 60k niet toe met opties. Okkazie rijden wil ik niet.
                  Toen ik 35 was vond ik 30 k ook veel, nu op mijn 45ste vind ik 60 k veel maar misschien vind ik dat wel meevallen als ik weer 10 jaar verder sta. Op mijn 35 ste was ik bvb nog mijn huis aan't betalen. Veel of weinig zijn relatieve begrippen die veranderen in je leven. Ik geef dan bvb geen geld uit aan verre reizen of zo, dat doe ik dan weer niet graag. Hobby's heb ik ook niet echt behalve mijn elektrische fiets. En ja, die mocht dan ook wat meer kosten. Dat is met alles zo, je hebt er al van 1000 euro en je hebt er van 5000 euro.
                  Ik vind dat je hoogstens iets kan beoordelen of het je je waard is en of je het kan betalen. Maar zeggen dat iets duur is, is verkeerd denk ik.
                  Ik zit nu wel in u oude situatie wegens mijn leeftijd dus dit kan ik wel beamen. Misschien denk ik er later ook wel zo over. En uiteraard is er een groot verschil tussen de Scenic en Esapce. Zoals ik al zei doe ik zeker geen afbreuk op deze wagen en hij zal het geld wel waard zijn met zijn uitrusting en als je hem tegen de concurrectie zet. Het gaat gewoon over het bedrag zelf, ik vind het enorm veel MAar goed begrijp zeker je standpunt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    De Espace is geen echte monvolume meer, eerder een "crossover", meer SUV elementen.
                    Ja, klopt volledig... Het gevolg is dat het nu quasi allemaal nieuwe klanten worden die een Espace gaan kopen. In feite had men de naam mogen veranderen want hij heeft niets meer van de monovolume waarmee Renault als eerste 35(?) jaar mee op de markt kwam. Ze teren nu gewoon verder op de naam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Ik zit nu wel in u oude situatie wegens mijn leeftijd dus dit kan ik wel beamen. Misschien denk ik er later ook wel zo over. En uiteraard is er een groot verschil tussen de Scenic en Esapce. Zoals ik al zei doe ik zeker geen afbreuk op deze wagen en hij zal het geld wel waard zijn met zijn uitrusting en als je hem tegen de concurrectie zet. Het gaat gewoon over het bedrag zelf, ik vind het enorm veel MAar goed begrijp zeker je standpunt.
                      Ik bedoelde dat niet op jou hoor maar in't algemeen
                      Wil maar zeggen dat interesses veranderen tijdens een leven he. Toen ik twintig was kocht ik een Golfke GTI 16V. Man, wat was ik er toen blij mee. Okkazie gekocht, anders kon ik dat niet betalen. Nu 25 jaar later mogen ze me een GTI geven, ik zou er bijlange niet gelukkig mee zijn. Doe mij nu maar een gezapige comfortabele auto
                      Ik heb bvb enorm respect voor mensen van mijn leeftijd die een vrouw van 20 jaar jonger in huis nemen... Da's terug gaan naar het GTI tijdperk op middelbare leeftijd he, ge moet maar kunnen volgen.

Comment

• in autowereld stond er een artikel over de nieuwe espace. Leuke eraan was dat ze een foto genomen hadden met het vorige model bij. Het vorige model heb ik altijd een grote auto gevonden. Maar als je dan de nieuwe erlangs ziet staan (beide in profiel) dan lijkt deze laatste een heel pak volwassener. Het oude model lijkt dan plots een pak kleiner te zijn. Dus het visueel lijnenspel van de nieuwe maakt dat hij groter lijkt dan hij in werkelijkheid is.
                        Ik ben er nog altijd niet wild van, maar ben dat over het algemeen van geen enkele mpv...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Ik bedoelde dat niet op jou hoor maar in't algemeen
                          Ik heb bvb enorm respect voor mensen van mijn leeftijd die een vrouw van 20 jaar jonger in huis nemen... Da's terug gaan naar het GTI tijdperk op middelbare leeftijd he, ge moet maar kunnen volgen.

Comment

• Of topic... ge moet dat ook niet in huis pakken, om soms eens deugd van te kunnen hebben hé? ;-)

On topic. Testrit gepland met een 130pk versie, begin juli

Comment

• Ben benieuwd wat je daarvan vindt. Laat maar weten he

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vinden jullie ook niet dat de wagen die het meeste in de buurt van het concept komt de R Klasse was?

Comment

• Inderdaad....de R-klasse heeft heel wat gelijkenissen.... (maar de prijs is wellicht een ander niveau, niet?)

teizman

Comment

• Maar ik vind de espace er in de praktijk veel chiquer uitzien. Veeel beter geslaagd dan je op foto zou zeggen, zelfs het vrouwke is overtuigd da wil al wa zeggen. ben overtuigd dat Renault hier idd een model heeft om klanten van andere merken af te snoepen. (doet me denken aan wat de Ford smax deed toen die pas uit was, snoepte zelfs van BMW klanten af wat je niet zou verwachten van Ford)

Comment

• Deze test is erg leuk om te lezen, en eigenlijk vrij positief. Het verbruik van de Dci 160 tijdens de test was 5,5 tot 6,0 /100 km , toch niet slecht voor zo'n grote wagen.

BMW 420dA : >>>

Comment

• Voor degenen die niet genoeg kunnen krijgen van de nieuwe Espace, 138 mooie foto's , die velgen zijn subliem btw :

Comment

Working...
                                          X