Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Begin deze week voo de tweede keer eentje zien rijden die niet op garageplaten stond / waar geen reclame op stond.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      42 all in is eigenlijk niet duur, is goedkoper dan de vorige versie. Heb er verleden week eindelijk eens mee gereden, maar was voor mij een afknapper. Veel meer lawaai dan in de vorige versie. Zowel qua motor als banden. Ook heel veel piepjes en rammeltjes in het interieur. Qua ruimte en lichtinval is het ook volledig anders, maar dat is eigen aan het concept. Je houdt ervan of niet. De 1,6 diesel doet het niet zo goed vind ik. Bruikbaar toerental is te klein. Die laatste duizend toeren lijken echt ammechtig.
      Wat wel zeer goed is, is de wegligging. Die ging er stukken op vooruit, tenminste als je in sport rijdt. In comfort gaat hij deinen en wordt hij zoekerig. Ook de automatische versnellingsbak is zeer aangenaam.
      Maar samengevat voor mij, een no go. Ik heb altijd heel graag Renault gereden, maar deze ligt me niet. Vooral de parasietgeluiden stoorden me enorm. Jammer, want uiterlijk leek het me een geschikte opvolger.
      Ik ben ondertussen grote fan. Nooit gedacht van een Renault. Wat betreft bandengeluid was me ook opgevallen, maar op al die test auto's liggen 19" velgen. En ik ben 17" gewoon. Welke velgen heb je op je huidige Espace? Vast kleiner dan 19". Je moet eens meerijden met gelijk welk merk/type met dergelijke grote velgen, rijdt veel te hard en maakt meer lawaai. Tenzij misschien mastodonten als RRS of dergelijks. Net dat heeft mij overtuigd, zelfs op 19" was die in comfort mode comfortabler dan mijn huidige Mercedes. Ik heb wel 18" velgen genomen om nog meer comfort en minder hard en dus ook minder rammeltjes te hebben. Als het niet zo een grote auto was, zou ik zeker 17" nemen, maar staat niet echt op die auto.

      Zoekerig idem, is me ook opgevallen en komt door de 4 wiel sturing. Reden om die ook niet te nemen, al is die nog zo handig bij lage snelheden door de korte draaicirkel.

      Motorgeluid kan ik niet volgen, is zeker niet meer dan mijn Mercedes en die is heel stil vind ik (en alle reviews met mij). Enkel bij vol optrekken in sportstand hoorde je die goed, maar dat is net de bedoeling en opzettelijk gedaan blijkbaar :
      Renault heeft de Espace opnieuw uitgevonden en dat heeft een prachtige cross-over opgeleverd. Een test moet uitwijzen of ‘ie net zo goed rijdt als ‘ie eruit ziet.


      "Vanaf de hier geteste Dynamique-uitvoering levert Renault het Multi-Sense Drive-systeem mee, waarin verschillende rijstanden de besturing, het onderstel, de aandrijflijn en zelfs het motorgeluid beïnvloeden."

      Tenzij dat enkel voor de benzine versie geldt? Wat logisch zou zijn, want diesels zijn sowieso toch altijd traktors.

      Comment


      • Ik ben vandaag toch ook nog eens de Renault garage binnen gelopen in de showroom staat hij bijna zoals ik hem wil in Initiale Paris uitvoering en met het panoramisch open dak.

        Even met de verkoper gesproken en er zit voor mij een proefrit in de maak met de nieuwe Espace maar aangezien mijn vrouw en kids nog even zonder mij op vakantie vertrekken hebben we dit alvast ingepland wanneer ze terug zijn.

        Op zich is een bestelling met levering best wel meevallen daar ze er bij de garage al enkele in bestelling hebben staan voor stock en die ze nog steeds tot in september kunnen aanpassen qua opties, levering zou dan in november zijn en dan kan je jezelf weer de vraag gaan stellen om deze wagen niet beter in te schrijven in 2016?

        We bekijken het rustig aan
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
          Ik ben ondertussen grote fan. Nooit gedacht van een Renault. Wat betreft bandengeluid was me ook opgevallen, maar op al die test auto's liggen 19" velgen. En ik ben 17" gewoon. Welke velgen heb je op je huidige Espace? Vast kleiner dan 19". Je moet eens meerijden met gelijk welk merk/type met dergelijke grote velgen, rijdt veel te hard en maakt meer lawaai. Tenzij misschien mastodonten als RRS of dergelijks. Net dat heeft mij overtuigd, zelfs op 19" was die in comfort mode comfortabler dan mijn huidige Mercedes. Ik heb wel 18" velgen genomen om nog meer comfort en minder hard en dus ook minder rammeltjes te hebben. Als het niet zo een grote auto was, zou ik zeker 17" nemen, maar staat niet echt op die auto.

          Zoekerig idem, is me ook opgevallen en komt door de 4 wiel sturing. Reden om die ook niet te nemen, al is die nog zo handig bij lage snelheden door de korte draaicirkel.

          Motorgeluid kan ik niet volgen, is zeker niet meer dan mijn Mercedes en die is heel stil vind ik (en alle reviews met mij). Enkel bij vol optrekken in sportstand hoorde je die goed, maar dat is net de bedoeling en opzettelijk gedaan blijkbaar :
          Renault heeft de Espace opnieuw uitgevonden en dat heeft een prachtige cross-over opgeleverd. Een test moet uitwijzen of ‘ie net zo goed rijdt als ‘ie eruit ziet.


          "Vanaf de hier geteste Dynamique-uitvoering levert Renault het Multi-Sense Drive-systeem mee, waarin verschillende rijstanden de besturing, het onderstel, de aandrijflijn en zelfs het motorgeluid beïnvloeden."

          Tenzij dat enkel voor de benzine versie geldt? Wat logisch zou zijn, want diesels zijn sowieso toch altijd traktors.
          Heb gereden met 19 duim denk ik. Kan wel dat 18 veel comfortabeler is. Heb nu inderdaad 17 duim. In feite hebben we beetje dezelfde opmerkingen. Behalve de stilte, die is echt wel beter in mijn 'oude' Espace. Kan komen door dat stupide motorgeluid door de luidsprekers in de sportstand samen met de afrolgeluiden. Alhoewel in comfortstand toch ook veel geluiden te horen waren. Echt wel veel kraakjes en rammeltjes. Misschien een wagen die al duchtig test gereden werd?
          Diesel heeft trouwens ook die multi sense.
          De opmerkingen die je aanhaalt zijn inderdaad misschien wel een goede reden om niet voor de initiale te gaan.
          Maar iig, de wegligging is wel erg goed in de bochten en de wagen voelt zeer veilig aan. Voor z'n prijs heb je echt veel uitrusting in vergelijking met de concurrentie.
          Begrijp me niet verkeerd, ik wil de wagen niet afbreken, maar vermits ze zo reclame maken dat de interieurgeluiden door de samenwerking met Mercedes sterk verminderd zouden worden, valt me één en ander wel tegen.
          Dat hij veel zachter op de baan ligt dan je Mercedes zal ook zeker en vast kloppen. Fransen kiezen voor een beetje meer een zachtere ophanging, Duitsers zoeken meer de echte baanvastheid-sportiviteit op denk ik. Waardoor ze wat harder op de weg liggen...
          Mocht hij van mij zijn zou ik zeker in die multisense een eigen programma steken. In de genre van de sportophanging gecombineerd met de motor in comfortstand en zonder het virtuele motorgeluid of zo. Denk dat dit allemaal mogelijk is.
          Ook heel knap is het aanraakscherm. Beetje afleidend, maar wellicht wordt je het snel gewoon. Ook het beeld van de achteruitrijcamera is loepzuiver.

          Comment


          • Eerst en vooral: ik ben fan van deze wagen! Heb er de jongste weken toch wel enkele zien rijden en betrap mezelf telkens op likkebaardend nakijken. Tijdens een kort bezoek aan de Renault-garage kon ik het interieur meer dan smaken. De nieuwe Espace staat dan ook met stip genoteerd als "te testen" wanneer mijn V70 binnen 2 jaar dient te worden afgelost.

            En dan komen de twijfels:

            Franse wagen... na een desastreuze ervaring met een Peugeot 407 SW die alle vooroordelen bevestigde, zou het me toch wat extra moed kosten.
            De testervaringen van een Renault-lover als DHL zijn ook niet meteen bemoedigend...
            En dan is er nog dit Duits artikel dat wel heel graag een Frans merk een steek geeft: http://www.autobild.de/artikel/renau...t-5908085.html

            Maar ach, heb nog 2 jaar en in die tijd kunnen er veel kinderziektes verholpen worden en zal er ongetwijfeld nog veel moois in autoland zijn bijgekomen. Maar die Espace, die ga ik toch blijven volgen!

            Comment


            • dat een auto problemen blift hebben ligt vaak bij onkunde van de garagist om bepaalde problemen op te lossen
              als ik hier op het forum lees dat men in mechelen een duitse premiumwagen die veel geld heeft gekost niet fatsoenlijk kan onderhouden, is de mantel der liefde heel dik om alles toe te dekken. Als er iemand problemen heeft met zijn franse wagen, zijn die plots allemaal brolbakken.
              Ik rijd nu al 25 jaar exclusief peugeot en nooit maar nog nooit heb ik ernstige problemen meegemaakt. De factor geluk speelt dan al lang niet meer mee. De periodes dat het iets minder ging, zijn allemaal terug te brengen naar de garage waar ik op dat moment ging. Als die de problemen niet ernstig nemen, blijf je je maar frustreren.
              Mijn ouders hebben altijd renault gereden, en mijn pa is overgestapt toen bij zijn laatste garage pas na 3.5 jaar onafgebroken problemen te hebben gehad met de electronica van zijn saffrane bi-turbo waarbij men bijna alles nieuw heeft gestoken buiten de alternator, men dan toch het probleem heeft gevonden... zijnde de alternator. Na het vervangen daarvan heeft de auto provleemloos gereden. Voor mijn vader was de maat vol en heeft hij zich daarna een mercedes 300 td aangeschaft... die ook veel electronica problemen bleek te hebben. Maar dan is volgens de gemiddelde autoforummer renault brol en mercedes de hemel.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Ben met die Peugeot naar 3 verschillende (types van) garages geweest: de middelgrote garage in Haasrode waar de wagen werd besteld, de kleine garage in Everberg en de grote concessie in Brussel: nergens heeft men de problemen kunnen verhelpen (idd in grote mate electronica). Ik kan voor een stuk akkoord gaan met je theorie, maar die zegt dan op basis van mijn ervaring veel over de kwaliteit van de gemiddelde Peugeot-garage. Op dat moment (tien jaar geleden) had het bedrijf waar ik werk trouwens +- 25 Peugeots in vloot, dat zijn er nu nog hooguit een drietal; zegt ook wel wat...

                Daarnaast kan men mij op basis van mijn autogeschiedenis bezwaarlijk van al te veel vooringenomenheid beschuldigen: 2 x Alfa Romeo 147 waarvan de eerste werd besteld onmiddellijk na een testrit waarbij de testwagen 2x in panne viel (trouwens 2 probleemloze auto's gebleken), de verguisde Peugeot 407 SW, een Volvo V50 en 2x een Volvo V70. De Duitse drievuldigheid zegt me weinig, zeker ook als ik zie hoe veel problemen mijn ouders al hebben gehad met hun Audi's en VWs (en die ondanks alles merkentrouw blijven...).

                Dus wie weer wat de toekomst brengt: opnieuw een Alfa, verder Volvo, een terugkeer naar een Frans merk of eens echt het lot tarten en een Opel bestellen (de Opel-topics op dit forum zijn echt wel de moeite moet ik zeggen!). Ik denk dat het vooral belangrijk is om te kijken wat de ervaringen zijn van eigenaars de eerste jaren na lancering van een nieuw model / platform / motor om op basis daarvan een gefundeerde aankoopbeslissing te nemen... enkel op badge / looks kiezen is zelden een goed idee (en dat zowel in positieve als negatieve zin!)

                Comment


                • Vroeger was er geen internet en toen gingen natuurlijk de verhalen van 'pechhebbers' minder de ronde. Je moest het hebben van horen zeggen.
                  Maar nu, als je bijna elk merk gaat googlen (van Toyota tot Mercedes tot een Fransman) kom je van alles tegen.
                  Ik vraag me eerlijk gezegd af welke wagen of welk merk wel echt goed is. Waar je totaal geen probs mee hebt.
                  Als ik zo ene kan bedenken... vorig model XC90 bvb, dat is bullet proof.
                  Vroeger (waarschijnlijk nu nog) en je wou een degelijke (oudere) auto, moest je enkel naar de wagens van de Turken kijken. Hoe die mannen het wisten in het pre internettijdperk, ik weet het niet. Maar die mannen haalden er steevast de beste modellen uit. Lijkt wel of die een zesde zintuig hebben hiervoor.
                  In feite zou je altijd moeten wachten op de face lift. Dan hebben de wagens bewezen wat ze waard zijn en worden 'slechte' eigenschappen eruit gehaald...

                  Comment


                  • ik heb een collega met vorig model xc90, bullet proof is die zeer zeker niet

                    en waarom turken of andere zwarten bepaalde merken kochten was meer op basis van wisselstukken die ze in eigen land vonden indertijd, volvostukken bvb hadden ze daar niet

                    voor mij persoonlijk zijn alle merken goed want nog nooit brolbak gehad...klopt af op hout

                    Comment


                    • Dat van die parasiet geluiden valt me nu toch wel echt tegen. Kan nu mss wel aan de érg grote wielen liggen, maar desalniettemin.
                      Daarin had ik nu net de verbetering verwacht.
                      In mijn vorige had ik toch ook zelf wat rubberen strips ingeplakt hier en daar om wat rammeltjes te verhelpen. Meer was dan ook wel niet nodig.

                      Comment


                      • Wellicht een rubbertje aan die klep boven het instrumentenpaneel lol.... Hebben ze allemaal. Maar rubbertje ertussen, je ziet het niet en hoort het niet meer. Voor de rest ook geen rammels in de 4.
                        Altijd gedacht dat de XC90 met vijfcylinder onverwoestbaar was zoals een oude W124. Niet dus.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          ... Alhoewel in comfortstand toch ook veel geluiden te horen waren. Echt wel veel kraakjes en rammeltjes. Misschien een wagen die al duchtig test gereden werd?...
                          Als ik vergelijk met mijn Mercedes was ik toch aangenaam verrast. Er waren wel wat resonantiegeluiden, maar die hoor ik ook in een Mercedes, BMW of Audi in die prijsklasse met 19" velgen.

                          Rammeltjes heb ik niet gehoord en ben speciaal over kasseien gereden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                            Eerst en vooral: ik ben fan van deze wagen! Heb er de jongste weken toch wel enkele zien rijden en betrap mezelf telkens op likkebaardend nakijken. Tijdens een kort bezoek aan de Renault-garage kon ik het interieur meer dan smaken. De nieuwe Espace staat dan ook met stip genoteerd als "te testen" wanneer mijn V70 binnen 2 jaar dient te worden afgelost.

                            En dan komen de twijfels:

                            Franse wagen... na een desastreuze ervaring met een Peugeot 407 SW die alle vooroordelen bevestigde, zou het me toch wat extra moed kosten.
                            De testervaringen van een Renault-lover als DHL zijn ook niet meteen bemoedigend...
                            En dan is er nog dit Duits artikel dat wel heel graag een Frans merk een steek geeft: http://www.autobild.de/artikel/renau...t-5908085.html

                            Maar ach, heb nog 2 jaar en in die tijd kunnen er veel kinderziektes verholpen worden en zal er ongetwijfeld nog veel moois in autoland zijn bijgekomen. Maar die Espace, die ga ik toch blijven volgen!
                            Ik ga na lang twijfelen van Duits naar Frans, we zullen zien wat het geeft. Altijd dezelfde Duitse modellen, wordt ook saai. Af en toe eens iets nieuws proberen is wel eens leuk. Ik heb sowieso de ruimte nodig en wil geen 'bus'. Dan kom je sowieso bij de nieuwe Espace. En vooral het entertainment systeem staat op hoog niveau en vind ik wel prima. Bij het testmodel bij mij stond blijkbaar zelfs de app Coyote geinstalleerd want ik herkende direct de stem van op mijn smartphone toen die waarschuwde voor camera's. Het grote scherm met touch die perfect werkt, helemaal zelf in de richten... ik zou niet weten welk merk dat nog heeft. Zeker niet de Duitse, die zijn al blij als ze de snelheidsmeter of toerenteller digitaal van plaats kunnen wisselen. Tesla zeker? En dan vergelijken we met andere prijsniveau's...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                              Als ik vergelijk met mijn Mercedes was ik toch aangenaam verrast. Er waren wel wat resonantiegeluiden, maar die hoor ik ook in een Mercedes, BMW of Audi in die prijsklasse met 19" velgen.

                              Rammeltjes heb ik niet gehoord en ben speciaal over kasseien gereden.
                              Degene waar ik mee reed had wel al ongeveer 10.000 km gereden. (Wat ik erg veel vond op die hele korte tijd). Misschien heel zwaar getest geweest of zo?

                              Comment


                              • IMG_7130 (2).jpg

                                Ondertussen +/- 3500 km op de teller.
                                Rammeltjes = 0 (da's dus 10/10 )
                                Comfort = 10/10 : hiervoor heb ik maar één woord: onovertroffen
                                Vermogen & koppel 1.6 dCi = 9/10 Een sportwagen is het absoluut niet, maar zo heeft Renault hem ook niet bedoeld. Vlot is hij zeker: in het dagelijkse verkeer kan hij zéér vlot mee. Een doorsnee Passat, A4, Mercedes C, enz... doen echt niet beter, integendeel.
                                Kwaliteit-uitrusting-prijs-verhouding = 9/10 : voor de prijs van een kaalgeplukte X3 met een paar echt noodzakelijke opties, krijg je een écht volledig uitgeruste auto, die bovendien ook qua ruimteaanbod stukken beter scoort. Je moet voor hetzelfde ruimte-aanbod al naar een Q7, X5 of iets dergelijk stappen die qua prijs dan helemaal niet meer te vergelijken is.
                                Verbruik = 9/10: gemiddeld 6,3 l/100 km +/- 30% normaal verkeer op secundaire wegen, +/- 30% autostrade aan reglementaire maximumsnelheid, +/- 30% fileverkeer naar werk en de overige +/- 10% korte stadsritjes. Dit alles bij een normale vlotte rijstijl.
                                Automaat = 8,5/10: in de meeste gevallen perfect, ook bij fileverkeer. Niet de allersnelste, maar wederom, het is geen sportwagen.
                                Waarborg = 9/10 : standaard 4 jaar, het vijfde jaar (uitbreiding) cadeau gekregen. Wel mét kilometerbeperking, vandaar geen 10/10

                                Als ik dan toch een minpuntje moet opnoemen: welke idioot bij Renault heeft de plaats van de bekerhouders vooraan bedacht??? Om daar (rijdend) bij te kunnen moet je bijna acrobaat zijn. Nu ja, anderzijds, ik denk dat ik die ongeveer 1 x per jaar gebruik...

                                Toch nog een minpuntje: sommigen verklaren mij gek als ze de prijs horen omdat ik dat aan een Renault heb gegeven, maar daar trek ik mij geen zak van aan.
                                Last edited by Maurice P.P.; 11/08/2015, 09:03. Reden: typfoutje

                                Comment


                                • Je krijgt voor die prijs heel wat terug hoor echt een complete wagen met veel snufjes, zeker die versie.
                                  Achja voor sommige is het imago belangrijker als de rest. Over het algemeen krijg ik goeie commentaren met mijn renault maar overlaatst was er een kennis op de voetbal die mij gek verklaarde een Renault gekocht te hebben. Hij rijdt zelf met een a180 van de firma. Ik moest eens lachen, ten eerste is het de kleinste en dan heeft hij nog een Renault motor. Dat wist hij natuurlijk niet, dan trok hij zene k*k al wat in.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                    [ATTACH=CONFIG]109236[/ATTACH]

                                    Ondertussen +/- 3500 km op de teller.
                                    Rammeltjes = 0 (da's dus 10/10 )
                                    Comfort = 10/10 : hiervoor heb ik maar één woord: onovertroffen
                                    Vermogen & koppel 1.6 dCi = 9/10 Een sportwagen is het absoluut niet, maar zo heeft Renault hem ook niet bedoeld. Vlot is hij zeker: in het dagelijkse verkeer kan hij zéér vlot mee. Een doorsnee Passat, A4, Mercedes C, enz... doen echt niet beter, integendeel.
                                    Kwaliteit-uitrusting-prijs-verhouding = 9/10 : voor de prijs van een kaalgeplukte X3 met een paar echt noodzakelijke opties, krijg je een écht volledig uitgeruste auto, die bovendien ook qua ruimteaanbod stukken beter scoort. Je moet voor hetzelfde ruimte-aanbod al naar een Q7, X5 of iets dergelijk stappen die qua prijs dan helemaal niet meer te vergelijken is.
                                    Verbruik = 9/10: gemiddeld 6,3 l/100 km +/- 30% normaal verkeer op secundaire wegen, +/- 30% autostrade aan reglementaire maximumsnelheid, +/- 30% fileverkeer naar werk en de overige +/- 10% korte stadsritjes. Dit alles bij een normale vlotte rijstijl.
                                    Automaat = 8,5/10: in de meeste gevallen perfect, ook bij fileverkeer. Niet de allersnelste, maar wederom, het is geen sportwagen.
                                    Waarborg = 9/10 : standaard 4 jaar, het vijfde jaar (uitbreiding) cadeau gekregen. Wel mét kilometerbeperking, vandaar geen 10/10

                                    Als ik dan toch een minpuntje moet opnoemen: welke idioot bij Renault heeft de plaats van de bekerhouders vooraan bedacht??? Om daar (rijdend) bij te kunnen moet je bijna acrobaat zijn. Nu ja, anderzijds, ik denk dat ik die ongeveer 1 x per jaar gebruik...

                                    Toch nog een minpuntje: sommigen verklaren mij gek als ze de prijs horen omdat ik dat aan een Renault heb gegeven, maar daar trek ik mij geen zak van aan.
                                    Dank voor je reactie en ervaring omdat dit toch wel belangrijk is voor eventuele kopers van deze wagen. Ook ik toon interesse en een reactie te krijgen van een eigenaar die reeds 3500 gereden heeft met deze wagen is toch wel belangrijk in een aankoop van circa 45.000 euro.

                                    ik heb dan ook gevraagd aan de renault garage om wanneer ik de testwagen mag komen ophalen dit niet enkel is om eens op en af de oprit van de showroom te rijden maar wel degelijk een trip te maken en over de wagen minstens een halve dag wil beschikken... Geen probleem voor hun nadat ik er aan toevoegde dat ik wel de tank zal vullen
                                    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                      ... minstens een halve dag wil beschikken... Geen probleem voor hun nadat ik er aan toevoegde dat ik wel de tank zal vullen
                                      Had vooraf ook de beschikking over ééntje om te testrijden gedurende enkele uren, zonder zelf te moeten vragen en zonder zelf de tank te moeten vullen... (OK, ik geef toe: de bestelbon had ik al een dikke maand of 2 voordien getekend)

                                      Nog vergeten te vermelden: de instellingen van de rijmodi zijn een echte meerwaarde.
                                      't Is persoonlijk, maar de stand 'comfort' vind ik er over: daarvan wordt je bijna zeeziek.
                                      De stand 'eco' vind ik persoonlijk ook maar niks: reactie van motor op het gaspedaal is dan echt wel lamentabel...
                                      De sportstand rijdt wel lekker en ook een stuk strakker; alleen is het artificiële motorgeluid dat de Bose installatie maakt volgens mij wat lachwekkend.
                                      De stand 'neutral' is wat mij betreft voor dagelijks gebruik prima geschikt.
                                      Een echte meerwaarde is de 'perso' stand: daar pas je alles zelf aan naar wens en combineer je naar hartelust: vering, demping, gasrespons, display lay-out, sfeerverlichting en sound...
                                      By the way: het is de eerste maal dat ik een geluidsinstallatie van Bose kan pruimen: meestal (of altijd?) overdrijft die met (pseudo) bass, is ze zéér matig in midden en ronduit slecht bij hoog... maar in de Espace hebben ze iets méér dan acceptabel neergezet: gewoon zeer goed.
                                      Last edited by Maurice P.P.; 11/08/2015, 10:28.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                        [ATTACH=CONFIG]109236[/ATTACH]

                                        Ondertussen +/- 3500 km op de teller.
                                        Rammeltjes = 0 (da's dus 10/10 )
                                        Comfort = 10/10 : hiervoor heb ik maar één woord: onovertroffen
                                        Vermogen & koppel 1.6 dCi = 9/10 Een sportwagen is het absoluut niet, maar zo heeft Renault hem ook niet bedoeld. Vlot is hij zeker: in het dagelijkse verkeer kan hij zéér vlot mee. Een doorsnee Passat, A4, Mercedes C, enz... doen echt niet beter, integendeel.
                                        Kwaliteit-uitrusting-prijs-verhouding = 9/10 : voor de prijs van een kaalgeplukte X3 met een paar echt noodzakelijke opties, krijg je een écht volledig uitgeruste auto, die bovendien ook qua ruimteaanbod stukken beter scoort. Je moet voor hetzelfde ruimte-aanbod al naar een Q7, X5 of iets dergelijk stappen die qua prijs dan helemaal niet meer te vergelijken is.
                                        Verbruik = 9/10: gemiddeld 6,3 l/100 km +/- 30% normaal verkeer op secundaire wegen, +/- 30% autostrade aan reglementaire maximumsnelheid, +/- 30% fileverkeer naar werk en de overige +/- 10% korte stadsritjes. Dit alles bij een normale vlotte rijstijl.
                                        Automaat = 8,5/10: in de meeste gevallen perfect, ook bij fileverkeer. Niet de allersnelste, maar wederom, het is geen sportwagen.
                                        Waarborg = 9/10 : standaard 4 jaar, het vijfde jaar (uitbreiding) cadeau gekregen. Wel mét kilometerbeperking, vandaar geen 10/10

                                        Als ik dan toch een minpuntje moet opnoemen: welke idioot bij Renault heeft de plaats van de bekerhouders vooraan bedacht??? Om daar (rijdend) bij te kunnen moet je bijna acrobaat zijn. Nu ja, anderzijds, ik denk dat ik die ongeveer 1 x per jaar gebruik...

                                        Toch nog een minpuntje: sommigen verklaren mij gek als ze de prijs horen omdat ik dat aan een Renault heb gegeven, maar daar trek ik mij geen zak van aan.
                                        Dat zijn exact mijn ervaringen gedurende de testrit. Blij te horen dat die na 3500km nog dezelfde zijn.


                                        Bekerhouders zou voor de warmte zijn. Bij de meeste auto's zit die bovenaan aan de armsteun, met rechtstreekse zoninval in de zomer waardoor je drank ondrinkbaar warm wordt. Door die onderaan te plaatsen zou die meer uit de zon staan en langer drinkbaar blijven. Dat zou de uitleg zijn... of dat op iets slaat weet ik niet, maar echt handig is het inderdaad niet. Was me meteen opgevallen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                          Bekerhouders zou voor de warmte zijn. Bij de meeste auto's zit die bovenaan aan de armsteun, met rechtstreekse zoninval in de zomer waardoor je drank ondrinkbaar warm wordt. Door die onderaan te plaatsen zou die meer uit de zon staan en langer drinkbaar blijven. Dat zou de uitleg zijn... of dat op iets slaat weet ik niet, maar echt handig is het inderdaad niet. Was me meteen opgevallen.
                                          Woehahaha, wie bedenkt zo'n uitleg?
                                          Ik heb eerder een vermoeden dat er gewoonweg geen ander plaatsje beschikbaar is als je zo'n mooie zwevende console wil aanbieden... Wie mooi wil zijn moet lijden zeker?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X