Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Net een testje gelezen over de Mazda cx-3 en ik las als nadeel dat er geen panoramisch dak beschikbaar is. Ja man, wat een klotebak zeg geen panoramisch dak!! Hoe komen ze er bij.
    .
    Zoals de aangeboden zitplaatsen.. Mensen snappen niet dat we vroeger met 5 of 6 in een bv polo tot het zuiden van Spanje reden zonder grote klachten.

Comment

• Even mezelf quoten uit het Talisman topic, waarbij ik even opzocht of Renault gelijk heeft met 'maar' 160 en 200pk aan te bieden in de talisman en de espace.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Even Autoscout24 bekeken. In de selectie 2de hands van 2002-2014 staan er 205 espacen te koop. De vermogens?

- 125 met minder dan 150 pk (voornamelijk 130pk uitvoeringen) (62%)
      - 73 met 150pk (35%)
      - 2 met 163 pk (1%)
      - 5 met 170-177pk. (2%)

Tja, dan lijkt het toch dat er (bijna) geen vraag is naar zware motoren. Met hun 160pk dekken toch vlot 98% van de vraag. Wetende dat de vorige espace dan nog eens 2-300 kilo meer woog en nog een stuk meer frontaal oppervlak had, dan zal die 160pk echt wel meer dan genoeg zijn en zal er meer vraag naar een lichtere motorisatie zijn dan naar een zwaardere.

Dito gedaan voor de Passat (2005-2015 994 voertuigen)

- 438 tot en met 105pk (43%)
      - 443 110-130pk versies (44%)
      - 55 met 140-150pk (5%)
      - 53 met 160-177pk (5%)
      - 5 met meer dan 190pk of meer (0.5%)

Met hun 160pk diesel dekken ze dus echt wel 94.5% tot 99.5% van de lading.
      Als autoliefhebbers zien we graag dikke cijfers, maar als je dan naar de verkoop kijkt, dan moet je Renault blijkbaar wel gelijk geven...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
        Dan ben je toch verkeerd in je redenering. Mij kan het ook weinig schelen, maar als je naar de gemiddelde gb-parking kijkt... en ook daar is niets mis mee! Als mensen hun geld daar in willen steken, daar doen ze toch niemand mee kwaad?
        Weet ik wel. Ik drijf het een beetje op de spits natuurlijk.
        Iedereen doet m'n z'n geld wat hij wil en een auto is en blijft een statussymbool voor velen. Niets mis mee. Maar voor mij niet.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Iedereen doet m'n z'n geld wat hij wil en een auto is en blijft een statussymbool voor velen. Niets mis mee. Maar voor mij niet.
          Een Espace is geen status symbool en zal dat ook nooit worden.
          Is een voertuig ideaal voor een groot gezin dat toch graag in een mooie auto wil zitten en niet in een camionette.

Comment

Weet ik wel. Ik drijf het een beetje op de spits natuurlijk.
            mss niet jij, maar ik ken er genoeg met een ludospace die de ludospace 'vooral' kopen om te laten zien dat hun wagen geen statussymbool is...en die zijn net zo met die zaken bezig in hun kop...maar dan omgedraaid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              mss niet jij, maar ik ken er genoeg met een ludospace die de ludospace 'vooral' kopen om te laten zien dat hun wagen geen statussymbool is...en die zijn net zo met die zaken bezig in hun kop...maar dan omgedraaid
              Schuldig. Ik kijk al uit naar de winter, kan ik mijn goedkoop krel op beroest staal gooien :p
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Maar die mensen zijn dan ook de echte rijken... Niet hun auto telt, maar in de bank(en) krijgen ze een sleutelhanger voor de goede verstaanders onder ons

Comment

Dat vind ik bij't haar getrokken. Er zijn veel mensen die een statusauto kunnen kopen en heel bewust iets utilitair kopen, maar dat is niet 'om te koop te lopen met iets'. Dat ze ermee bezig zijn kan best.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• T is wel straf dat er een mooie Franse wagen op de markt komt en dat imago ook weer besproken moet worden. Imago, da's niet alleen je auto, maar je hele levensstijl. Als je echt over imago zou gaan spreken zou je tegen veel schenen stampen
                    Euhm, en toch ben ik blij met mijn aankoop, al heb ik nu een slecht imago lol.

Comment

• Edit
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Idd imago is wat een ander ervan vindt...ik koop liever wat ik zelf mooi of leuk vind☺
                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                          Dat vind ik bij't haar getrokken. Er zijn veel mensen die een statusauto kunnen kopen en heel bewust iets utilitair kopen, maar dat is niet 'om te koop te lopen met iets'. Dat ze ermee bezig zijn kan best.
                          Kennis van mijn ouders, een rijke weduwe (>65), zaak verkocht voor paar miljoen EUR, in het dorp waar ze woont is de hele straat van haar (10-tal huizen die ze verhuurt + garages) + villa in Knokke, etc. Hebben geen kinderen.
                          Ze rijdt met een...VW Vento uit het jaar kruik.
                          Als je haar daarover aanspreekt zegt ze 'ha ja die rijdt nog goed waarom moet ik dan iets anders kopen?' Dan moet ik eens goed Idem met haar eigen huis, allemaal spullen uit de jaren stillekes, ze maakt nog koffie door gekookt water 'op te gieten' Tegelijk besef ik ook, het is net die mentaliteit, naast andere zaken uiteraard, die hen zo rijk heeft gemaakt.
                          2.0 JTDm

Comment

• En t zijn dikwijls de dikste bakken waar de grootste sukkelaars in zitten... Mocht je enkel op het uiterlijk voortgaan, men zou zich heel dikwijls vergissen zulle. En wat is rijk? 10 milioen? Of 20? Zonder vrienden, zonder gezin, zonder goede gezondheid, zonder plezier in je leven... Echt rijk is iemand die gewoon gelukkig is. Een beetje geld helpt daarbij maar is niet zaligmakend...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                              Idd imago is wat een ander ervan vindt...ik koop liever wat ik zelf mooi of leuk vind☺
                              Door de band wordt wat iemand zelf leuk vindt wel heel erg beinvloed door anderen hoor. Mensen vinden zich individualistischer dan ze zijn.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Kortom... we hebben mekaar nodig.. Love and peace
                                T.C. Matic is een Belgische rockgroep, in 1980 voortgekomen uit het duo Tjens Couter, afgeleid van oprichters Arno Hintjens (zang) en Paul Decoutere (gitaar)...
                                Last edited by ; 02/09/2015, 14:26.

Comment

• Ja, Imago, je kan er een boek over schrijven hé?
                                  Ik heb dat heel goed gemerkt toen ik destijds mijn BMW 3 inruilde voor een Peugeot 508.
                                  Je krijgt daar zo heel voorzichtige opmerkingen over, of je nog wel dezelfde job hebt ed....heerlijk ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Kennis van mijn ouders, een rijke weduwe (>65), zaak verkocht voor paar miljoen EUR, in het dorp waar ze woont is de hele straat van haar (10-tal huizen die ze verhuurt + garages) + villa in Knokke, etc. Hebben geen kinderen.
                                    Ze rijdt met een...VW Vento uit het jaar kruik.
                                    Als je haar daarover aanspreekt zegt ze 'ha ja die rijdt nog goed waarom moet ik dan iets anders kopen?' Dan moet ik eens goed Idem met haar eigen huis, allemaal spullen uit de jaren stillekes, ze maakt nog koffie door gekookt water 'op te gieten' Tegelijk besef ik ook, het is net die mentaliteit, naast andere zaken uiteraard, die hen zo rijk heeft gemaakt.
                                    Haha ja. Terwijl zij, die waarschijnlijk 30x rijker is dan de moderne jeugdmensch het water opgiet, sta de jeugdmensch daar met zijn iPhone, dure nespresso en z'n BMW 3tje die hij elke maand al wroetend afbetaalt.. Onze generatie nu is gewoon veel materialistischer. Wij lopen telefoons, auto's, reizen... en inderdaad... Rijk zal je op die manier nooit worden. Geluk maak je zelf. Misschien is de rijke dame gekukkiger, misschien de iphoneminnende jongere, dat is niet persé afhankelijk van je kapitaal. Al ben ik er wel zeker van dat iemand die de dingen voor zichzelf doet, wat het ook is, veel gelukkiger is dan iemand dienhet voor de buren doet .

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Maar we wijken af... ;-)

Heeft er iemand een goede foto van een Espace met de standaard 18" wielen van de Intens versie?

Comment

• Bud, ik heb wel een paar foto's... Anders moet je me per pm eens je email geven, stuur ik ze door naar je

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                          Haha ja. Terwijl zij, die waarschijnlijk 30x rijker is dan de moderne jeugdmensch het water opgiet, sta de jeugdmensch daar met zijn iPhone, dure nespresso en z'n BMW 3tje die hij elke maand al wroetend afbetaalt.. Onze generatie nu is gewoon veel materialistischer. Wij lopen telefoons, auto's, reizen... en inderdaad... Rijk zal je op die manier nooit worden. Geluk maak je zelf. Misschien is de rijke dame gekukkiger, misschien de iphoneminnende jongere, dat is niet persé afhankelijk van je kapitaal. Al ben ik er wel zeker van dat iemand die de dingen voor zichzelf doet, wat het ook is, veel gelukkiger is dan iemand dienhet voor de buren doet .

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                          ja klopt allemaal volledig!

als moet men wel proberen het (zeer moeilijk zichtbare) onderscheid te maken tussen

-iemand met geld die gewoon minder belang aan luxe en dure spullen hecht en daar even gelukkig of zelfs gelukkiger mee is, en zo zijn er zeker hopen! ik ben niet rijk maar teveel bezit geeft gewoon veel stress soms..

- iemand met veel geld die gierig is en ook na rijk te zijn geworden die gierige attitude blijft behouden., en daar vermoedelijk niet echt gelukkig mee is...

maar met een oude prima (uit het jaar kruik hahaha HEERLIJK!) auto rond blijven rijden die je evengoed dient als een nieuwe en probleemloos functioneert? prima toch! zou het ook doen. zelfs de max als de ECHT rijken dat doen

Comment

Working...
                                          X