Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Kennis van mijn ouders, een rijke weduwe (>65), zaak verkocht voor paar miljoen EUR, in het dorp waar ze woont is de hele straat van haar (10-tal huizen die ze verhuurt + garages) + villa in Knokke, etc. Hebben geen kinderen.
    Ze rijdt met een...VW Vento uit het jaar kruik.
    Als je haar daarover aanspreekt zegt ze 'ha ja die rijdt nog goed waarom moet ik dan iets anders kopen?' Dan moet ik eens goed Idem met haar eigen huis, allemaal spullen uit de jaren stillekes, ze maakt nog koffie door gekookt water 'op te gieten' Tegelijk besef ik ook, het is net die mentaliteit, naast andere zaken uiteraard, die hen zo rijk heeft gemaakt.
    Is zij ook noodzakelijk gierig omdat ze ondanks de weelde nog met een oude Vento rijdt?

Plus: water opgieten geeft nog altijd de lekkerste koffie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Plus: water opgieten geeft nog altijd de lekkerste koffie!
      zo op het vuur, perfecte druk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        zo op het vuur, perfecte druk
        <thread hijack mode>
        Mooi, maar filterkoffie is toch onderschat. Het werkt goed bij lichtgebrande koffies, en de speciale bonen zijn dikwijls lichtgebrand om hun karakter te bewaren. Maar bij die madam zal 't er wel van de Colruyt zijn. Of de Lidl.
        </thread hijack mode>
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• is erfstuk van oma zaliger

Comment

• design proces ; interessant

Comment

• Voor mij hadden ze bij versie 2 mogen ophouden ;-)

Comment

• Er heeft een nieuwe Espace klaar gestaan rond 2008 maar door de steeds mindere verkoop van grote monovolumes is dit uiteindelijk niet doorgegaan. Mensen kopen om financiele redenen sneller een Grand Scenic. We hebben dat destijds heel goed gevoeld in de verkoop. Wat me wel opvalt is dat de 'slechte' naam van Espace blijft achtervolgen. Terwijl dit sinds 2008 een heel goede en betrouwbare wagen is. Zijn de modellen die nu toch al 10 jaar en ouder zijn, die slecht waren. Soms vraag ik me af of ze niet beter de naam veranderden. Zoals bij de Initiale, die noemt Initiale en nergens zie je een verwijzing naar Espace. Renault gaat trouwens een servicedienst opzetten hoorde ik voor de initialerijders van alle modellen (tot hiertoe enkel clio en espace, binnenkort komt talisman er bij)

Comment

• die servicedienst, da's dan zoals Vignale bij Ford ?
                  Ik weet niet of dat zo interessant is eerlijk gezegd. Ik heb de indruk dat dit vooral bedoeld is om marges bij verkoop te verhogen waarbij ze rekenen op een beperkt gebruik van diegene die deze service hebben (en dus beperkte kost).
                  't staat gewoon goed in de marketing produkten.

Comment

• Zou enkel in bepaalde grote garages zijn, afzonderlijke zithoek, voorrang bij het maken van afspraak, vervangwagen van hetzelfde niveau, service om je wagen te halen en te brengen, steeds binnen en buiten gereinigd na interventie... Zo wat van die zaken die je echt niet nodig hebt in een goede garage. In de garage waar ik ga wassen ze je auto ook gratis als je't vraagt en de zithoek deel ik graag met andere bestuurders lol. Lijkt wel of je plots te goed zou zijn om bij een Twingorijder te zitten. Nee, vind het beetje elitair geprobeerd en twijfel of het zal aanslaan. Misschien goed voor sommigen die zich hierdoor gevleid of zo voelen...

Comment

• mijn gedacht ook.
                      Sommige materialen die ze gebruiken in de wagen hebben ook een meer luxueus uitzicht, maar ik ben niet zeker of het ook betere (lees duurzamere) materialen zijn.
                      Leuk om te zien en waarschijnlijk goed om mensen aan te trekken, maar als je 30K km aflegt per jaar is duurzaamheid van de materialen ook wel belangrijk.
                      Die pianolakken en andere krasgevoelige materialen zijn aan mij niet besteed.

Comment

• Hier kleine 50K per jaar, en sinds bijna 4 jaar "Franse" pianolak in mijn 508. Nog steeds geen krasje op te bespeuren.

Comment

• Leuk voor jou
                          ik vrees dat ik niet zo delicaat te werk ga

Handschoenen tegen de vingerafdrukken dan ?

Comment

• Die vingerafdrukken dat valt echt best mee. Hoewel ik mijn auto binnen altijd graag proper heb, ben ik zéker ook geen pietje precies hoor.
                            Als je met kleine kinderen of zo zit, zou ik het nu niet meteen aanraden, maar voor de rest, is dat niet echt een probleem.

Comment

• Vandaag voor het eerst een witte Espace gezien, ziet er ook wel goed uit.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Die vingerafdrukken dat valt echt best mee. Hoewel ik mijn auto binnen altijd graag proper heb, ben ik zéker ook geen pietje precies hoor.
                                Als je met kleine kinderen of zo zit, zou ik het nu niet meteen aanraden, maar voor de rest, is dat niet echt een probleem.
                                De vraag is, vliegt zo'n pianolak niet makkelijk in brand?
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• nieuwe espace op taxi platen gezien vandaag, aan de luchthaven.

Comment

• Valt me op dat er weinig nieuwe Espaces rondrijden. Nu zouden er toch al veel geleverd moeten zijn. Heb het gevoel dat er minder verkocht zijn dan de dealers laten uitschijnen. (Nu ja, ik vind het niet erg, zo heb ik iets dat niet al te veel rond rijdt lol)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Valt me op dat er weinig nieuwe Espaces rondrijden. Nu zouden er toch al veel geleverd moeten zijn. Heb het gevoel dat er minder verkocht zijn dan de dealers laten uitschijnen. (Nu ja, ik vind het niet erg, zo heb ik iets dat niet al te veel rond rijdt lol)
                                      hm miss is dat regionaal, ik zie er eigenlijk verrassend veel en bijna allemaal initiale.
                                      woon wel in het brusselse.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Valt me op dat er weinig nieuwe Espaces rondrijden. Nu zouden er toch al veel geleverd moeten zijn. Heb het gevoel dat er minder verkocht zijn dan de dealers laten uitschijnen. (Nu ja, ik vind het niet erg, zo heb ik iets dat niet al te veel rond rijdt lol)
                                        Bij ons op het bedrijf toch al 3. Zijn bestuurders die voorheen in Mercedes of BMW reden...

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Hier in de streek weet ik maar ene rondrijden. Dat de meeste initiale zijn hoeft niet te verwonderen. Je krijgt immers echt wel heel veel meer uitrusting voor een niet zo grote meerprijs.
                                          Ben benieuwd wanneer de mijne toekomt. Garage zegt midden december, maar vorige keer hadden ze ook een maand marge genomen.

Comment

Working...
                                          X