Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Ziet er nog vrij goed uit, in tegenstelling tot de andere afkooksels van de 500.

            Comment


            • #46
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Amerikaanse versie:





                Last edited by kevin_krystofiak; 24/11/2014, 16:54.
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • #48




                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #49




                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                    Comment


                    • #50
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #51
                        Super guitig ding. Ik zie dat nog wel zitten als volgende firmawagen, eigenlijk. Zou goed passen bij de 500 van m'n vriendin.
                        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                        Comment


                        • #52
                          Inderdaad knap bakje. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar waar zou de wagen gebouwd worden?

                          Bij Fiat speelt dat een (te) grote rol naar kwaliteit toe. Zo zit de 500 best deftig in mekaar (in Polen gebouwd), de Doblo wordt in Turkije in mekaar gevezen en dat valt ook best mee, de (vorige?) Punto in Italië en daar zaten in sommige exemplaren toch zware afwerkingshiaten in.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Bij Fiat speelt dat een (te) grote rol naar kwaliteit toe. Zo zit de 500 best deftig in mekaar (in Polen gebouwd), de Doblo wordt in Turkije in mekaar gevezen en dat valt ook best mee, de (vorige?) Punto in Italië en daar zaten in sommige exemplaren toch zware afwerkingshiaten in.
                            Klopt volledig wat jij hier schrijft en deze 500X wordt helaas gebouwd in Melfi, Zuid-Italië, wat de afwerking helaas weer niet ten goede zal komen.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Klopt volledig wat jij hier schrijft en deze 500X wordt helaas gebouwd in Melfi, Zuid-Italië, wat de afwerking helaas weer niet ten goede zal komen.
                              En zo blijven de Italianen de enigen waar je in grove vooroordelen over mag praten...

                              Ik heb een Punto I gehad uit Melfi. Zat in vergelijking met andere subcompacts uit het midden van de jaren '90 zeer goed in mekaar. Verder nog een Marea uit Mirafiori, een Brava uit Cassino en een Alfa 159 uit Pomigliano d'Arco, zowat de meest beruchte van alle fabrieken in Italië. Allemaal probleemloze wagens met een afwerking die niet moest onderdoen voor andere auto's uit dezelfde categorie en hetzelfde tijdsgewricht. De afwerking en de materiaalkeuze van de 159 waren naar mijn bescheiden mening zelfs superieur aan wat een BMW E9x te bieden had (al was/is de A4 uit die periode, die nog altijd in productie is, nog wel een stuk beter afgewerkt).

                              Rammelde er nooit iets in al die auto's? Toch wel, maar ook mijn huidige BMW F10 heeft een paar rammeltjes en een luikje van de handschoenkast dat toch wel net iets strakker gemonteerd had kunnen worden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                En zo blijven de Italianen de enigen waar je in grove vooroordelen over mag praten...
                                Is geen vooroordeel, is gewoon de realiteit, hebben het hier ruimschoots mogen ondervinden met meer dan één Italiaanse auto, Lancia Delta en Fiat G.Punto. Ik heb er in ieder geval niks aan vastgesteld wat superieur was aan de Duitsers, buiten het design misschien, het enige waar ze echt in uitblinken.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Is geen vooroordeel, is gewoon de realiteit, hebben het hier ruimschoots mogen ondervinden met meer dan één Italiaanse auto, Lancia Delta en Fiat G.Punto. Ik heb er in ieder geval niks aan vastgesteld wat superieur was aan de Duitsers, buiten het design misschien, het enige waar ze echt in uitblinken.
                                  Ik heb de term "superieur" gebruikt om het interieur van de 159 te vergelijken met de afgrijselijke plastics die in de E9x gebruikt werden. Dat was een regelrechte schande voor een merk als BMW, en dat nog des te meer vergeleken met zijn voorganger. Bij de F30 is het opnieuw iets beter, maar ook daar blijft gelden dat BMW's onder de 5-reeks qua afwerkingskwaliteit geen premiumwagens zijn.

                                  Wat de Grande Punto betreft, heb je voor de eerste generatie gelijk dat de materiaalkeuze een fameuze duik genomen had; het was wel heel duidelijk dat die auto door een zo goed als failliet bedrijft gemaakt was zonder budget. Bij de Evo en volgende facelifts is er wel een dashboard gekomen dat heel wat beter was/is.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                    Ik heb de term "superieur" gebruikt om het interieur van de 159 te vergelijken met de afgrijselijke plastics die in de E9x gebruikt werden. Dat was een regelrechte schande voor een merk als BMW, en dat nog des te meer vergeleken met zijn voorganger. Bij de F30 is het opnieuw iets beter, maar ook daar blijft gelden dat BMW's onder de 5-reeks qua afwerkingskwaliteit geen premiumwagens zijn.

                                    Wat de Grande Punto betreft, heb je voor de eerste generatie gelijk dat de materiaalkeuze een fameuze duik genomen had; het was wel heel duidelijk dat die auto door een zo goed als failliet bedrijft gemaakt was zonder budget. Bij de Evo en volgende facelifts is er wel een dashboard gekomen dat heel wat beter was/is.
                                    Klopt allemaal, de 159 was een zeer deftige auto. Eigenlijk vind ik de eerste Grande Punto nog niet zo slecht, maar wat me opvalt is dat er een immens verschil op twee of drie wagens kan zitten. Precies of ze kunnen de kwaliteit niet echt stabiel houden. De garage waar ik mijn Fiat gekocht heb en waar ik ze laat onderhouden bevestigt dat ook zonder schroom, met dat model (en in mindere mate de laatste Bravo) moet je een beetje geluk hebben. Bij bvb. de 500 is de kwaliteit wel stabiel (geen Audi-kwaliteit uiteraard, maar deftig afgewerkt, goed in mekaar gezet en zeker geen rammelkarren).

                                    Er zit ook nog een verschil op de materialen die ze gebruiken én de degelijkheid waarmee zet het in mekaar schroeven. Zo is er in mijn Doblo uiteraard (om prijs te drukken) een hoop harde plastic aanwezig, maar het zit wél deftig geassembleerd. Heb nog geen rammels na bijna 130.000km.

                                    Ik heb nu echter wel vernomen dat er in die Italiaanse fabrieken een kwaliteitsinjectie geweest is. Laat het ons hopen. Ik ga alvast testrijden met eentje en sluit dit zeker niet uit binnen 3-4 jaar als ik de Doblo moet vervangen.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Ik heb nu echter wel vernomen dat er in die Italiaanse fabrieken een kwaliteitsinjectie geweest is. Laat het ons hopen.
                                      Dat hebben ze mij enkele jaren geleden bij de Lancia dealer ook wijsgemaakt, 30k lichter en slechts een paar maanden later wist ik al dat het zwans was.
                                      Nu ja, eigen schuld, dikke bult! Ik hoop in ieder geval voor jou dat het deze keer gene zever is.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Dat hebben ze mij enkele jaren geleden bij de Lancia dealer ook wijsgemaakt, 30k lichter en slechts een paar maanden later wist ik al dat het zwans was.
                                        Nu ja, eigen schuld, dikke bult! Ik hoop in ieder geval voor jou dat het deze keer gene zever is.
                                        Ik merk van mezelf dat ik veel 'tolereer' van een wagen. Zo zou een kapotte versnellingsbak geen reden zijn om een wagen weg te doen, wel om hem te repareren. Een auto van 30k kopen en er voor pakweg 10k herstellingen aan doen op 10 jaar tijd is nog steeds een pak goedkoper dan telkens vanaf het eerste mankement de wagen te verkopen.

                                        Mij maakt het echt niet uit dat een wagen af en toe eens een mankement heeft. Ik blijf er toch mee rijden. Dat was zo met mijn Mazda, dat was zo met mijn BMW en dat zal nu zeker bij beide Fiats zijn.

                                        Merkwaardig genoeg was mijn BMW de wagen waar ik het frequentst iets moest aan repareren.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Ik merk van mezelf dat ik veel 'tolereer' van een wagen. Zo zou een kapotte versnellingsbak geen reden zijn om een wagen weg te doen, wel om hem te repareren. Een auto van 30k kopen en er voor pakweg 10k herstellingen aan doen op 10 jaar tijd is nog steeds een pak goedkoper dan telkens vanaf het eerste mankement de wagen te verkopen.

                                          Mij maakt het echt niet uit dat een wagen af en toe eens een mankement heeft. Ik blijf er toch mee rijden. Dat was zo met mijn Mazda, dat was zo met mijn BMW en dat zal nu zeker bij beide Fiats zijn.

                                          Merkwaardig genoeg was mijn BMW de wagen waar ik het frequentst iets moest aan repareren.
                                          Daar heb je gelijk in, maar het ging eigenlijk over de belabberde kwaliteit van de assemblage bij Fiat groep in Italië
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X