Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 500X
Collapse
X
-
Amerikaanse versie:
Last edited by kevin_krystofiak; 24/11/2014, 16:54.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Super guitig ding. Ik zie dat nog wel zitten als volgende firmawagen, eigenlijk. Zou goed passen bij de 500 van m'n vriendin.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Inderdaad knap bakje. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar waar zou de wagen gebouwd worden?
Bij Fiat speelt dat een (te) grote rol naar kwaliteit toe. Zo zit de 500 best deftig in mekaar (in Polen gebouwd), de Doblo wordt in Turkije in mekaar gevezen en dat valt ook best mee, de (vorige?) Punto in Italië en daar zaten in sommige exemplaren toch zware afwerkingshiaten in.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBij Fiat speelt dat een (te) grote rol naar kwaliteit toe. Zo zit de 500 best deftig in mekaar (in Polen gebouwd), de Doblo wordt in Turkije in mekaar gevezen en dat valt ook best mee, de (vorige?) Punto in Italië en daar zaten in sommige exemplaren toch zware afwerkingshiaten in.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenKlopt volledig wat jij hier schrijft en deze 500X wordt helaas gebouwd in Melfi, Zuid-Italië, wat de afwerking helaas weer niet ten goede zal komen.
Ik heb een Punto I gehad uit Melfi. Zat in vergelijking met andere subcompacts uit het midden van de jaren '90 zeer goed in mekaar. Verder nog een Marea uit Mirafiori, een Brava uit Cassino en een Alfa 159 uit Pomigliano d'Arco, zowat de meest beruchte van alle fabrieken in Italië. Allemaal probleemloze wagens met een afwerking die niet moest onderdoen voor andere auto's uit dezelfde categorie en hetzelfde tijdsgewricht. De afwerking en de materiaalkeuze van de 159 waren naar mijn bescheiden mening zelfs superieur aan wat een BMW E9x te bieden had (al was/is de A4 uit die periode, die nog altijd in productie is, nog wel een stuk beter afgewerkt).
Rammelde er nooit iets in al die auto's? Toch wel, maar ook mijn huidige BMW F10 heeft een paar rammeltjes en een luikje van de handschoenkast dat toch wel net iets strakker gemonteerd had kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenEn zo blijven de Italianen de enigen waar je in grove vooroordelen over mag praten...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIs geen vooroordeel, is gewoon de realiteit, hebben het hier ruimschoots mogen ondervinden met meer dan één Italiaanse auto, Lancia Delta en Fiat G.Punto. Ik heb er in ieder geval niks aan vastgesteld wat superieur was aan de Duitsers, buiten het design misschien, het enige waar ze echt in uitblinken.
Wat de Grande Punto betreft, heb je voor de eerste generatie gelijk dat de materiaalkeuze een fameuze duik genomen had; het was wel heel duidelijk dat die auto door een zo goed als failliet bedrijft gemaakt was zonder budget. Bij de Evo en volgende facelifts is er wel een dashboard gekomen dat heel wat beter was/is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIk heb de term "superieur" gebruikt om het interieur van de 159 te vergelijken met de afgrijselijke plastics die in de E9x gebruikt werden. Dat was een regelrechte schande voor een merk als BMW, en dat nog des te meer vergeleken met zijn voorganger. Bij de F30 is het opnieuw iets beter, maar ook daar blijft gelden dat BMW's onder de 5-reeks qua afwerkingskwaliteit geen premiumwagens zijn.
Wat de Grande Punto betreft, heb je voor de eerste generatie gelijk dat de materiaalkeuze een fameuze duik genomen had; het was wel heel duidelijk dat die auto door een zo goed als failliet bedrijft gemaakt was zonder budget. Bij de Evo en volgende facelifts is er wel een dashboard gekomen dat heel wat beter was/is.
Er zit ook nog een verschil op de materialen die ze gebruiken én de degelijkheid waarmee zet het in mekaar schroeven. Zo is er in mijn Doblo uiteraard (om prijs te drukken) een hoop harde plastic aanwezig, maar het zit wél deftig geassembleerd. Heb nog geen rammels na bijna 130.000km.
Ik heb nu echter wel vernomen dat er in die Italiaanse fabrieken een kwaliteitsinjectie geweest is. Laat het ons hopen. Ik ga alvast testrijden met eentje en sluit dit zeker niet uit binnen 3-4 jaar als ik de Doblo moet vervangen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb nu echter wel vernomen dat er in die Italiaanse fabrieken een kwaliteitsinjectie geweest is. Laat het ons hopen.
Nu ja, eigen schuld, dikke bult! Ik hoop in ieder geval voor jou dat het deze keer gene zever is.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDat hebben ze mij enkele jaren geleden bij de Lancia dealer ook wijsgemaakt, 30k lichter en slechts een paar maanden later wist ik al dat het zwans was.
Nu ja, eigen schuld, dikke bult! Ik hoop in ieder geval voor jou dat het deze keer gene zever is.
Mij maakt het echt niet uit dat een wagen af en toe eens een mankement heeft. Ik blijf er toch mee rijden. Dat was zo met mijn Mazda, dat was zo met mijn BMW en dat zal nu zeker bij beide Fiats zijn.
Merkwaardig genoeg was mijn BMW de wagen waar ik het frequentst iets moest aan repareren.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk merk van mezelf dat ik veel 'tolereer' van een wagen. Zo zou een kapotte versnellingsbak geen reden zijn om een wagen weg te doen, wel om hem te repareren. Een auto van 30k kopen en er voor pakweg 10k herstellingen aan doen op 10 jaar tijd is nog steeds een pak goedkoper dan telkens vanaf het eerste mankement de wagen te verkopen.
Mij maakt het echt niet uit dat een wagen af en toe eens een mankement heeft. Ik blijf er toch mee rijden. Dat was zo met mijn Mazda, dat was zo met mijn BMW en dat zal nu zeker bij beide Fiats zijn.
Merkwaardig genoeg was mijn BMW de wagen waar ik het frequentst iets moest aan repareren.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment