Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500X

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SPORTIEVE VERSIE OOK MET 150 PK STERKE GEBLAZEN 1.3

FIAT 500X NU ALS SPORT

Fiat breidt de prijslijst van de 500X uit met de Sport, een versie die zijn naam tracht te verwezenlijken met een voor de auto nieuwe turbomotor.

De 500X maakte tijdens zijn facelift kennis met de nieuwe Firefly-motorenfamilie. De auto is al beschikbaar met een handgeschakelde 115 pk sterke 1.0 die aan die familie toebehoort, maar er komt er nu nog eentje bij. De 500X Sport is de enige 500X die beschikbaar komt met een 150 pk en 270 Nm sterke variant van dezelfde 1.3, al is ook de 115 pk sterke 1.0 als Sport te krijgen.

Het nieuwe turbohart is, net als de 120 pk sterke versie, in de 500X Sport alleen verkrijgbaar met een automatische transmissie met dubbele koppeling.

De 500X Sport heeft overigens niet alleen een krachtiger motor, maar ook een aangepaste wielophanging, een sportonderstel én een directer afgestelde stuurinrichting. Daarnaast staat de 500X standaard op 18-inch lichtmetaal, wielen waar Fiat sportbanden omheen vouwt. 19-inch schoeisel is optioneel. Vanbuiten is de auto aangekleed met sportiever ogend bumperwerk en titaniumgrijze afwerking op onder andere de buitenspiegels, bij de portiergrepen en in de bumpers. Onder aan de achterzijde, waar we ook een diffuser vinden, zien we twee verchroomde uitlaateindstukken. Ook is de kleur Rosso Seduzione voorbehouden aan de 500X Sport. De 500X zit verder behoorlijk goed in zijn spullen. Een infotainmentsysteem met een 7-inch groot display is bijvoorbeeld standaard.

Begin november staat de 500X Sport bij de dealers. De prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Fiat 500X 1.3 Sport (2020)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Blijft toch een leuke kar, zo in de juiste uitvoering.

Comment

• ik vond het een heel erg onoverzichtelijke koets hebben als je er in zat

en gezien de schade op het koetswerk van de huurauto was dit blijkbaar niet enkel een gevoel van mij
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik vond het een heel erg onoverzichtelijke koets hebben als je er in zat

en gezien de schade op het koetswerk van de huurauto was dit blijkbaar niet enkel een gevoel van mij
            Heb met vier verschillende exemplaren gereden:

1.6 benzine
            1.6 diesel
            1.0 benzine turbo
            1.3 benzine turbo automaat

De laatste twee waren de facelift en hebben standaard een camera dus achteraan is het probleem opgelost.
            Vooraan kan je sinds de facelift sensoren hebben.

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik bij het parkeren vaak volledig op sensoren camera afga... zou hem dan ook niet zonder willen (maar dat geldt voor elke auto wat mij betreft).

Het is niet iets wat me opgevallen is na de vier testritten, maar ik heb er ook niet bewust smalle straatjes mee opgezocht.

Sluit me verder helemaal aan bij het feit dat dit een heel leuke auto is. Liefst nog steeds in de lounge-uitvoering voor mij: donkerblauw, bruin leder en dik in de opties

1.3 met automaat past hem echt perfect. Niet sportief, nodigt uit om heel gezapig te rijden. 1.0 was verbazend trillingvrij en wat mij betreft meer dan voldoende vermogen ook, al zullen er ongetwijfeld zijn die dit te weinig vinden.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• ik heb met de 1.3 automaat gereden in la palma in berggebied en daar kwam de automaat toch te kort. Reageerde nogal vrij bruut en bleef vaak hangen in een te lage versnelling. Stuurt leuk inderdaad en ondanks dat hij hoog op zijn poten staat gaat hij vrij vlak door de bocht zonder veel aan comfort ge moeten inboeten.
              Camera had die van ons ook, maar dan nog bleef het tijdens het rijden erg onoverzichtelijk.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                ik heb met de 1.3 automaat gereden in la palma in berggebied en daar kwam de automaat toch te kort. Reageerde nogal vrij bruut en bleef vaak hangen in een te lage versnelling. Stuurt leuk inderdaad en ondanks dat hij hoog op zijn poten staat gaat hij vrij vlak door de bocht zonder veel aan comfort ge moeten inboeten.
                Camera had die van ons ook, maar dan nog bleef het tijdens het rijden erg onoverzichtelijk.
                Heb de automaat natuurlijk enkel proefgereden in het vlakke Vlaanderen, maar met mijn 1.6 diesel, die in wezen dezelfde automaat heeft (6-traps met dubbele koppeling) ben ik dezelfde mening toegedaan. Als het bergachtiger is, zoals een weekje geleden als ik in de Eifel gaan rijden ben, is het zoveel prettiger om manueel te rijden. De automaat kan heel goed om met manuele input, reageert er snel op. In automatische modus, zelfs met de eco knop uit, vond ik inderdaad hetzelfde: een neiging om te lang te laag in toeren te blijven hangen, of omgekeerd, wanneer je in de juiste versnelling omhoog gaat en plots even gas lost, meteen opschakelen.

Ik vermoed dat je er met de 1.3 benzine nog meer last van hebt - de 1.6 diesel heeft een PAK meer koppel (320 nm).

Op vlakkere wegen vind ik de automaat wel heel soepel rijden en snel reageren. Ik rij hem weliswaar liever in eco dan in ‘normaal’: lagere toeren, schakelt sneller op.

Comment

• 500X CABRIO

OPEN FIAT 500X YACHTING IN BEELD

In januari dit jaar werd bekend dat Fiat de 500X een Cabrio-versie zou geven. Wie Fiat een beetje kent, weet dat de aanduiding 'Cabrio' bij het merk een iets andere betekenis heeft dan bij andere fabrikanten. Zo is de Fiat 500C in feite helemaal geen cabriolet, de dakboven en raamstijlen blijven immers fier overeind. Wel heeft de 500C een stoffen roldakje dat ver zich tot vrijwel bovenaan de achterklep laat openen. Nu krijgt ook de 500X een open versie. De opengewerkte Fiat 500X luistert naar de naam Yachting, maar is nog minder een cabriolet dan z'n kleinere broertje.

Olivier Francois, topman van Fiat, slingert via de digitale kanalen een korte video de wereld in van de Fiat 500X Yachting, een 500X met een stoffen roldak dat minder ver opent dan bij de 500C. De 500X Yachting lijkt een speciale uitvoering van de 500X te worden, compleet met houtaccenten in het interieur en wat Fiat 'oceaanblauwe' details noemt. Op de voorschermen is de naam van de uitvoering te lezen.

Comment

• Fiat 500X Yachting

Comment

• 500X & 500 Yachting

Comment

• Stijl moet je de Italianen toch nooit leren...

Comment

• Nog even wachten en de Panda krijgt ook zo'n dak, inplaats van het glazen dak.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Bron: AutoWeek

Eerder vanmorgen konden we je de eerste afbeeldingen van de Fiat 500X Yachting laten zien. Die semi-open versie van de Fiat 500X is nu officieel onthuld. Fiat schuift direct een speciale introductieversie van de 500X Yachting naar voren.

Fiat breidt het leveringsgamma van de 500X uit met een begin dit jaar al aangekondigde 'Cabrio-versie'. Wie op een écht open 500X in de stijl van auto's als de Volkswagen T-Roc Cabrio en Land Rover's Range Rover Evoque Convertible had gerekend, moeten we teleurstellen. De Fiat 500X Yachting, zoals de slechts gedeeltelijk opengeknipte 500X-versie heet, is namelijk nog minder een cabriolet dan de Fiat 500C. Bij de open versie van de 500 rolt het stoffen dakje zich terug tot bovenaan de achterklep. De 500X Yachting krijgt 'gewoon' een roldak dat tot net voor het eind van het dak loopt.

De Yachting is een nieuwe uitvoering van de 500X die een plekje krijgt naast de Cross- en Sport-smaken. Fiat komt direct met een speciale introductieversie van de 500X Yachting, de Yacht Club Capri. Die versie is afgeladen met blauwe accenten, een speciale blauwe 'Blu Venezia-lak en een blauwe softtop. Her en der komen we chroomkleurige accenten teen en het interieur wordt verder opgeleukt met houtwerk. De speciale intro-editie is vooralsnog alleen bestemd voor de Italiaanse, Duitse, Spaanse en Zwitserse markt. Fiat maakt van de gelegenheid gebruik om ook van de niet-elektrische 500 een Yachting-versie te presenteren die op vergelijkbare wijze als Collector's Edition wordt gevoerd. In een later stadium volgen de reguliere uitvoeringen van de Fiat 500X Yachting.

Last edited by Jocar; 01/07/2021, 20:04.

Comment

• Perfecte huurauto, om de Amalfi kust eens mee te doen.

Comment

• Ik vind het alvast een prachtige oplossing voor het 'halve' cabrio-gevoel. De T-Roc cabrio vind ik ook nog deftig gedaan maar de Evoque is écht m'n ding niet (terwijl dat gesloten gewoon een heel knappe auto is IMO).

Italianen en design

Comment

• Fiat 500X Dolcevita (2022) So gut ist der Hybrid ab 28.200€! Fahrbericht | Review | Test

Comment

• Waarom niet ineens elektrisch?
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• 02/2018_55600km

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

02/2018_55600km
                                        Nice! Welke motor zit daarin en hoeveel verbruikt zoiets Gert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Nice! Welke motor zit daarin en hoeveel verbruikt zoiets Gert?
                                          1600cc diesel. Voorlopig 7.9L

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X