Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Een typisch probleem bij mazda.

    Automaat en diesel kan in de CX-3 enkel in de dure Skycruise.
    1.5D - 105pk - 6trapsautomaat - skycruise = vanaf 27.690 euro + metaalkleur.
    Voor mensen die al die opties die je er dan bijkrijgt echt niet nodig hebben is de CX3 een zeer oninteressante aanbieding.


    Is, ondanks het aantal km, de 120pk benzine met automaat geen optie?
    Dan heb je een mooi uitgeruste Plug Edition voor 24.090 + metaalkleur.
    Voor 3600 euro (+ de jaarlijkse meerprijs qua onderhoud) kan je best wat extra liters benzine tanken.


    Die automatisch dimmende binnenspiegels begrijp ik trouwens echt niet. Enkel een manueel dimbaar exemplaar te verkrijgen.
    Mijn mazda 3 uit 2009 heeft zelfs een automatisch dimmende variant.
    Wat een misser van Mazda
    Ligt aan de invoerder, denk ik...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
      Een typisch probleem bij mazda.

      Automaat en diesel kan in de CX-3 enkel in de dure Skycruise.
      1.5D - 105pk - 6trapsautomaat - skycruise = vanaf 27.690 euro + metaalkleur.
      Voor mensen die al die opties die je er dan bijkrijgt echt niet nodig hebben is de CX3 een zeer oninteressante aanbieding.


      Is, ondanks het aantal km, de 120pk benzine met automaat geen optie?
      Dan heb je een mooi uitgeruste Plug Edition voor 24.090 + metaalkleur.
      Voor 3600 euro (+ de jaarlijkse meerprijs qua onderhoud) kan je best wat extra liters benzine tanken.


      Die automatisch dimmende binnenspiegels begrijp ik trouwens echt niet. Enkel een manueel dimbaar exemplaar te verkrijgen.
      Mijn mazda 3 uit 2009 heeft zelfs een automatisch dimmende variant.
      Wat een misser van Mazda
      30.000 km/jaar is voor mij nog altijd diesel... Bijkomend nadeel is de kleine tankinhoud, met een benzineversie wordt dat alleen maar een groter nadeel. Ik denk trouwens niet dat mijn volgende wagen een Mazda gaat worden. Ik mis wat belangrijke opties in de CX-3 en de Mazda 6 vind ik niet super. Dan zijn er betere alternatieven voor hetzelfde geld. Ik ben net gaan testrijden met een Renault Talisman, die maakt meer kans.
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

      Comment


      • Ik heb sinds 2 weken een mazda cx3 1.5d, heel content van maar we hebben nu al enkele keren gehad dat wanneer we onze auto afleggen na onze rit, de ventilator van de motor nog een minuut of 5 blijft nadraaien, is dit normaal of toch eerder niet?

        Comment


        • Heeft mijn Peugeot ook. Dat is de roetfilter die regenereert. Compleet normaal dus. Gewoon laten razen.

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

          Comment


          • Al 3 testritten gemaakt enz. : eerder in de categorie van de Mokka en jazz
            prachtige autootje, maar wat klein als men soms iets moet vervoeren als een rolstoel ofzo
            nochtans nog redelijke koffer met de achterstoelen plat
            vanvoor plaats genoeg, achteraan voor 2 kleine mensen, kort voor 3 man
            mooie afwerking en prachtige styling, stuurdt als een kart

            Accelereerd lekker als men wil en toch verbruik van 6.6 l mogelijk lijkt
            Wel met de 2.000 cc motor afgestraft, de 2.000 cc met BIV van 495 euro en taks van 363 euro per jaar
            diesel van 1500 cc met 750 euro BIV maar verbruik van 5.4 l..
            prettige automaat met flippers aan het stuur

            Als CX-3 Play, de versie onder de full option met gps de Pure, redelijk goedkoop en toch compleet, - kortingen en overname 1500, 19.000 euro voor de 2.000
            met 500 euro bon als je al een Mazda eigenaar bent 18.500


            Comment


            • BIJGEPUNTE CX-3

              Zoals we een maand geleden al hoorden, heeft Mazda de CX-3 klaargemaakt voor de komende jaren.

              Mazda CX-3

              De CX-3 krijgt ten eerste een iets kleiner stuurwiel, dat volgens Mazda sportiever moet ogen. Daarnaast is verwarming in datzelfde stuurwiel nu optioneel leverbaar. Verder is het head-up display herzien en beschikt het nu over kleuren. De zijspiegels klappen automatisch in en er is keuze uit tal van nieuwe lakkleuren. Onder andere dankzij G-Vectoring Control, dat het koppel slim loslaat op de wielen, moet het rijgedrag van de CX-3 aanmerkelijk verbeterd zijn.









              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Ook naar gekeken mij viel vooral de 137g co2 tegen (vergeleken met de concurrentie), bijna even hoog als bij de CX-5, snap ik toch niet goed.
                Hoewel die in de dagelijkse praktijk even zuinig of misschien wel zuiniger zal zijn dan die kleine turbomotoren betaal je wel taks op die co2 en fiskale pk...

                Maar eigenlijk had die CX-2 moeten heten want model is op basis van de 2 en niet de 3

                Comment


                • Ik heb sinds een jaar een mazda cx3 1.5, zeer tevreden van dit autotje! Maar sinds kort merk ik wanneer ik gas geef en mijn gaspedaal wat harder induw hij eerst optrekt maar dan schokt alsof de pedaal er niet meer voor zorgt dat hij verder accelereert en zo in schokken verder gaat, wanneer ik mijn pedaal los en deze minder hard induw trekt hij wel normaal op. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ga normaal gezien morgen naar de garage gaan maar om toch al enig idee te hebben.....

                  Comment


                  • BIJGEWERKTE MAZDA CX-3 NU OOK IN EUROPESE TRIM

                    In New York presenteerde Mazda een subtiel bijgepunte versie van de CX-3. Na de Amerikaanse variant is er nu ook beeld van de Europese versie, die bovendien z’n eigen wijzigingen krijgt.

                    De uiterlijke verschillen tussen de Amerikaanse en de Europese CX-3 zijn minimaal. We zien grotere kentekenplaten en 'bij ons' ontbreekt de in de VS verplichte contourverlichting. De wijzigingen aan de buitenkant beperken zich ook in Europa tot een andere grille en nieuwe achterlichten. Van die led-lichtunits is nu beter beeld. Matrix-led-koplampunits zijn eveneens nieuw. In het interieur treffen we opnieuw een anders ingedeelde middentunnel aan, waar een elektronische parkeerrem de traditionele handrem vervangt en een geïntegreerde armsteun z'n opwachting maakt.

                    Waar men in de VS alleen de 2.0 Skyactiv-G met 150 pk krijgt voorgeschoteld, kennen wij dat blok ook in 120 pk-trim. Beide benzinemotoren worden aangepast zodat ze aan de Euro 6d-temp-uitstootnorm voldoen. Mazda slaagt erin om zonder benzine-partikelfilter door de steeds strengere keuring te komen. Ook de Skyactiv-D-dieselversie is weer bij de tijd gebracht en stoot nu minder schadelijke stoffen uit dan voorheen.











                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment






                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • één van de weinige SUV’s die ik leuk vind.
                        mooi getekende gordel- en daklijn.

                        zien we te weinig ..

                        Comment


                        • Héérlijke mini-SUV!


                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • 1.8 SKYACTIV-D VERVANGT 1.5 SKYACTIV-D

                            NIEUWE DIESELMOTOR VOOR MAZDA CX-3

                            De nieuwe 1.8 SkyActiv-D (1.756 cc) is een technische doorontwikkeling van de huidige 1.5 SkyActiv-D. De reeds bekende diesel in de CX-3 levert 105 pk en 270 Nm. De nieuwe 1.8 SkyActiv-D levert tevens 270 Nm, maar krijgt er 11 pk bij en is 116 pk sterk. De toerentallen waarbij het vermogen en het koppel vrijkomen, zijn gelijk aan die van de huidige 1.5 en hetzelfde geldt voor de compressieverhouding. Het gewicht van de krachtbron is ondanks de toegenomen cilinderinhoud nagenoeg gelijk gebleven. Niet alleen moet de thermische efficiëntie zijn verbeterd, ook moet het nieuwe blok minder interne wrijving hebben dan het huidige. Het brandstofverbruik volgens de WLTP-cyclus is nog niet bekend.

                            Overige aanpassingen

                            Op optisch vlak blijven de aanpassingen beperkt tot een andere grille en nieuwe achterlichten. Matrix-ledkoplampunits zijn eveneens nieuw. In het interieur treffen we een anders ingedeelde middentunnel aan, waar een elektronische parkeerrem de traditionele handrem vervangt en een geïntegreerde armsteun zijn opwachting maakt. Verder heeft Mazda onder andere de geluidsisolatie verbeterd door de toepassing van dikker glas, nieuwe dakbekleding en nieuwe bekleding voor de deurpanelen.










                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Van’t weekend deze gezien:




                              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Hoe meer ik die config zie hoe mooier hem is.

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Hoe meer ik die config zie hoe mooier hem is.

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                                  Ik zou hem niet direct in die kleur nemen maar deze is toch wel “af”. Incl. Ginza. Meer moet dat niet zijn voor mij. Schitterend model!


                                  Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Design is er ook eentje dat wat op me gegroeid is. Heb het niet zo voor SUV's, maar kan me toch meer en meer smaken.

                                    Comment


                                    • VOOR EEN BETERE WERELD MET MEER COMFORT

                                      GEREDEN: MAZDA CX-3

                                      Mazda's compacte SUV, de CX-3, verkoopt nog altijd prima. Alle reden om het goede te behouden en bij de tussentijdse update vooral te focussen op het verhogen van het comfort en het terugdringen van de uitstoot zonder dat de prestaties daaronder lijden. Is het de eigenzinnige Japanners gelukt?

                                      Mazda heeft de CX-3 een tussentijdse update gegeven zonder daarbij het basisconcept geweld aan te doen, integendeel. En waarom zouden ze ook? Na de CX-5 is de CX-3 in Europa (en in Nederland ook trouwens) momenteel de bestverkochte Mazda. Aan de buitenkant zijn de wijzigingen dan ook minimaal - een andere grille en hertekende achterlichten zijn het meest in het oog springend. Het grote nieuws zit onderhuids. Zowel het interieur als het onderstel en de aandrijftechniek zijn onder handen genomen. De nadruk lag hierbij op het verhogen van het comfort en het terugdringen van de uitstoot van schadelijke stoffen.

                                      Aan de afmetingen van het koetswerk is niets veranderd, vanbinnen is de CX-3 nog altijd even compact. Evengoed zijn er in het interieur wel een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo werkt bijvoorbeeld de handrem voortaan elektrisch, waardoor de hefboom op de middentunnel heeft plaatsgemaakt voor een klein hendeltje. Dit levert meer ruimte op voor opbergvakjes en een armsteun.

                                      Het onderstel van de CX-3 toonde zich in het verleden vrij stug, zeker wanneer de kwaliteit van het wegdek minder werd. Om het comfort naar een hoger plan te brengen, heeft Mazda de wielophanging op tal van punten herzien. Het resultaat is een comfortabel rijdende auto die minder stoterig is dan voorheen. En dit dan zonder dat de rijdynamiek daaronder heeft te lijden.

                                      Onder de motorkap heeft Mazda er flink werk van gemaakt om de uitstoot van schadelijke stoffen verder terug te dringen. Bij de tweeliter benzinemotoren (121 en 150 pk) gaat het vooral om fijnslijperij waarbij de prestaties verder nagenoeg ongewijzigd zijn gebleven. Bij de dieselmotor is er aanzienlijk meer nieuws. De cilinderinhoud is vergroot van 1,5 naar 1,8 liter, voornamelijk om ervoor te zorgen dat bij het verder terugdringen van de NOx-uitstoot met behulp van uitlaatgasrecirculatie de prestaties op niveau blijven. Als bijvangst is het vermogen gestegen van 105 naar 115 pk, terwijl het maximumkoppel met 270 Nm gelijk is gebleven. Het levert in de praktijk een dieselmotor op die zich lekker elastisch toont en met genoeg reserves makkelijk vooruit wil.









                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Mazda CX-3 FULL REVIEW Facelift 2021

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X