En ook de gefacelifte Hyundai i40 is los! Hyundai geeft in één dag zowel de i20 coupé, de i30 en de i40 vrij. Laten we laatstgenoemde nu onder de loep nemen.
Het front van de C-segmenter is flink aangepakt. We zien een veel scherper gelijnde grille, nieuwe koplampen, led-mistlampen en een volledig gewijzigde voorbumper. De auto krijgt daarmee een heel ander gezicht dan de huidige i40. Aan de achterkant zijn de wijzigingen minder extreem; alleen de lampunits zijn iets aangepast.
Onderhuids vinden we twee 1,7-liter dieselmotoren, één met 115 pk en 280 Nm koppel, en één met 141 pk en 340 Nm. De 141 pk sterke versie is, behalve met een handgeschakelde zesbak, ook leverbaar met een nieuwe zeventraps DCT-automaat. Daarmee kun je kiezen tussen de volledig automatische schakelmodus of de 'handstand', waarin je schakelt met schakelflippers aan het stuur. Verbruikscijfers zijn nog niet bekendgemaakt.
Nieuw is ook de elektronische afstelmogelijkheid voor de achterdempers. Via het nieuwe Rear Electronic Damping Control System kun je de demping naar wens afstellen op sportief of juist comfortabel weggedrag. Vervolgens worden hier ook de directheid van het stuur en de respons van het gaspedaal op afgestemd. Het nieuwe systeem wordt alleen leverbaar op de i40 Tourer.
We hebben de importeur nog niet kunnen spreken over de prijzen. Waarschijnlijk maakt de i40, net als de i30, begin volgend jaar zijn opwachting bij de dealers.
Bron: Autoweek
Het front van de C-segmenter is flink aangepakt. We zien een veel scherper gelijnde grille, nieuwe koplampen, led-mistlampen en een volledig gewijzigde voorbumper. De auto krijgt daarmee een heel ander gezicht dan de huidige i40. Aan de achterkant zijn de wijzigingen minder extreem; alleen de lampunits zijn iets aangepast.
Onderhuids vinden we twee 1,7-liter dieselmotoren, één met 115 pk en 280 Nm koppel, en één met 141 pk en 340 Nm. De 141 pk sterke versie is, behalve met een handgeschakelde zesbak, ook leverbaar met een nieuwe zeventraps DCT-automaat. Daarmee kun je kiezen tussen de volledig automatische schakelmodus of de 'handstand', waarin je schakelt met schakelflippers aan het stuur. Verbruikscijfers zijn nog niet bekendgemaakt.
Nieuw is ook de elektronische afstelmogelijkheid voor de achterdempers. Via het nieuwe Rear Electronic Damping Control System kun je de demping naar wens afstellen op sportief of juist comfortabel weggedrag. Vervolgens worden hier ook de directheid van het stuur en de respons van het gaspedaal op afgestemd. Het nieuwe systeem wordt alleen leverbaar op de i40 Tourer.
We hebben de importeur nog niet kunnen spreken over de prijzen. Waarschijnlijk maakt de i40, net als de i30, begin volgend jaar zijn opwachting bij de dealers.
Bron: Autoweek
Comment