Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3 (2015)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi RS3 (2015)

Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/u.

Daar is-ie dan: de Audi RS3 Sportback.
    En we hebben goed nieuws, want die lekkere vijfcilinder blijft aan boord.

Er was namelijk even sprake van dat Audi zou kiezen voor een viercilinder, al hadden we daar meteen al onze twijfels bij.
    De nieuwe RS3 Sportback perst 367 pk en 465 Nm koppel uit het 2.5-liter TFSI-blok, genoeg om in 4,3 seconden van 0-100 km/u te sprinten.
    De elektronische begrenzing grijpt in bij 250 km/u, maar op verzoek verhoogt Audi de topsnelheid graag naar 280 km/u.

De Duitsers beloven ons ook dat de RS3 Sportback meteen laat horen dat er een vijfcilinder onder de motorkap ligt, bijvoorbeeld met twee vlinderkleppen in het uitlaatsysteem.
    Tot dusver goed nieuws dus en dat blijft zo, want het nieuwe model is ook nog een beetje zuiniger.
    Je zou aan 8,1 liter brandstof namelijk genoeg moeten hebben voor een ritje van 100 kilometer.

Snelheid is leuk, maar de pret begint pas als je een lekker bochtje tegenkomt.
    De RS3 Sportback krijgt een zeventraps S tronic-bak en heeft via quattro permanente all-wheel-drive.
    Dat zorgt voor een directe besturing, zodat je de Audi ook lekker (maar gecontroleerd) kunt laten driften.
    Tel daarbij op dat Audi de auto voorziet van koolstof-keramische remschijven, een 25 mm lagere koets en een RS-sportonderstel en je weet dat je als RS3 Sportback-bezitter je lol straks niet op kunt.

Het was je waarschijnlijk al opgevallen, maar Audi heeft er niet voor gekozen om het uiterlijk van de RS3 Sportback radicaal te wijzigen.
    Niet dat we dat hadden verwacht, maar toch.
    Het is en blijft wel direct duidelijk dat we met een RS3 Sportback te maken hebben, want daarvoor hoef je alleen maar naar de bredere wielkasten, sportieve bumpers, diffuser en uitlaatpijpen te kijken.
    Mocht je nog wat meer overtuiging nodig hebben, dan krijg je die zodra je instapt, want je vindt de RS-emblemen op het stuur, de versnellingspook, de dorpellijsten en in het informatiesysteem.

De Nederlandse prijs en beschikbaarheid van het nieuwe model worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

Bron: Autoblog.nl
    Last edited by ; 12/12/2014, 06:54.

Comment

Wa ne triestige bak kwa looks... 😐😐😐

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
        Wa ne triestige bak kwa looks... 
        audi hé.
        BMW X5 45e

Comment

Hopelijk met wat minder onderstuur nu

Ook de permanente 4WD is een sterk pluspunt imo!

Comment

Voor een RS model vind ik het ook redelijk teleurstellend.

Comment

Misschien de bedoeling van Audi om een wolf in schaapskleren te maken, maar het is iets teveel van het goede.
              Amper verschil met de S3 (behalve de bumpers).

De S3 krijgt 4 uitlaatpijpen, de RS3 slechts 2 (maar dan wel tunnelkokers).
              Right...

Comment

Daar laat ik een A45 AMG toch voor staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Daar laat ik een A45 AMG toch voor staan.
                  +2

Dit is subtiel agressief. Goed dat ze die vijfcilinder hebben gehouden

Comment

Ik vind hem wel geslaagd. Meer de wolf in schaapskleren inderdaad maar de achterkant is wel beter als de S3 met die uitlaten.
                    Ja uiteraard laten we hier de AMG 45 voor staan, die AMG zou ik voor zowat alle hot hatchen met 220pk+ laten staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                      Misschien de bedoeling van Audi om een wolf in schaapskleren te maken, maar het is iets teveel van het goede.
                      Amper verschil met de S3 (behalve de bumpers).

De S3 krijgt 4 uitlaatpijpen, de RS3 slechts 2 (maar dan wel tunnelkokers).
                      Right...
                      Maar met 4 uitlaten vind ik het op niet veel trekken.

Ik vind hem geslaagd!
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Een detail van mijn nieuwe uitlaat..

pipe-organ-pipes.jpg
                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                          ........
                          Amper verschil met de S3 (behalve de bumpers)....
                          En die zijn er niet mooier op geworden, de voorbumper al helemaal niet.

Comment

Met meegespoten bumpers zoals die rode is dat een super vette kar. Goed bezig Audi heel leuk dat ze de 5 cylinder behouden hebben, had het niet verwacht. Dacht dat er net zoals bij z'n concurrenten een geblazen 4 pitter zou inzitten, nice!
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

In Detail: Audi RS 3 Sportback. Power in a Compact Form.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Ik vind hem geslaagd!
                                Die 4 uitlaten zijn inderdaad teveel van het goede.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Ik vind hem geslaagd!
                                  Volledig mee eens, knap machien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Met meegespoten bumpers zoals die rode is dat een super vette kar. Goed bezig Audi heel leuk dat ze de 5 cylinder behouden hebben, had het niet verwacht. Dacht dat er net zoals bij z'n concurrenten een geblazen 4 pitter zou inzitten, nice!
                                    De voorbumper heeft ook een hoog BMW M gehalte.

Comment

Ze zouden beter ne RS3 sedan maken

Comment

Working...
                                      X