Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS3 (2015)
Collapse
X
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenWat heeft het voor nut om bijna 1 jaar oude berichten te plaatsen die achterhaald zijn. ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kenson Bekijk BerichtenHopelijk met wat minder onderstuur nu
Ook de permanente 4WD is een sterk pluspunt imo!
Voor dat onderstuur, zie volgende post.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Autocar:
" A ride in the new Audi RS3 at the Nürburgring - Matt Prior
Like most major European manufacturers,*Audi’sQuattro division has a workshop at the Nürburgring for both chassis and durability testing, and it retains the services of some tame racing drivers.
Which is enough to make you nervous about ride quality. But former DTM and current GT driver Frank Stippler, who drove us around a soaking wet Nordschleife in the RS3, said: “The new bosses [new managing director Heinz Hollerweger, who replaced Franciscus van Meel at the start of the year] like a softer car.”
Unlike*the RS4, in which, Stippler said, he never engaged the Dynamic chassis mode because it is so harsh that it’s “stiffer even than a race car”, the new RS3 is “at the softer end of the scale”.
Also evident on the wet track was the RS3’s throttle adjustability – a willingness to begin sliding at the rear on turn-in, and strong resistance to understeer under power. “Before, aTT*or*RS3*would drift like this only on ice,” said Stippler. “Now it can do it in the wet.”
The RS3 has three ESP modes: all on, a more liberal setting and an all-off mode, which doesn’t even cut in under braking in order to avoid annoying advanced drivers who like to left-foot brake.
And given that ride harshness and a propensity to understeer have been our primary concerns about fast Audi hatches in the past, the RS3’s signs are encouraging."
Bron: http://www.autocar.co.uk/car-news/ge...st-ride-reviewST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenAls dat even goed stuurt als een Golf R is dit voor mij intressant als een kindervriendelijke sleeper, immers relatief ruim en discreet aan te kleden.
DSG ok, wel jammer dat er geen manuele handrem meer is...
Dat was ook de bedoeling van Audi met de "TT sport quattro concept" 420 pk uit een lichte 4 cilinder, dat zal altijd beter sturen dan een TT RS met 5 cilinder, bij een S3(+)/RS3 is dit niet anders.
Comment
-
De "oude" 5 cilinder in de 8P RS3 weegt 183kg, daar zal voor de nieuwe nog wel wat vanaf zijn gegaan. Wat weegt de EA888 TSI uit de Golf R? 140kg? Op zich valt het verschil dan nog wel mee. Het ligt er natuurlijk voornamelijk aan hoeveel verder de 5 cilinder naar voren ligt dan de 4 cilinder...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenBegrijp wat je bedoelt, maar de Golf R was ook niet mogelijk
En de 911 was ook niet goed te krijgen...
We zien wel
(behalve misschien Impreza)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk BerichtenDe "oude" 5 cilinder in de 8P RS3 weegt 183kg, daar zal voor de nieuwe nog wel wat vanaf zijn gegaan. Wat weegt de EA888 TSI uit de Golf R? 140kg?
Op zich valt het verschil dan nog wel mee. Het ligt er natuurlijk voornamelijk aan hoeveel verder de 5 cilinder naar voren ligt dan de 4 cilinder...
Audi zou een nieuwe 5 cilinder motor onder ontwikkeling hebben, die geen zwaar gietijzer onderblok meer zou hebben, maar eentje van een ander sterk licht materiaal.
Of die al toegepast is in deze RS3 is de vraag en anders zal hij waarschijnlijk debuteren in de nieuwe TT RS met 280kW.
Comment
-
Anders is dat onderblok juist een reden om van de 5-cyl te houden, is nog steeds een sterk blok gemaakt van een speciaal gietijzer ("vermicular graphite cast iron" ) dat voor zijn sterkte relatief licht is... Tuners halen er 650pk uit...
Terug naar het onderstel, spreken we over standaard wagens dan zou een M135i xdrive door zijn layout beter moeten zijn dan een Haldex wagen. Ook al kan je met eerstgenoemde driften, de Golf R heeft een beter afgesteld onderstel en als ze dat kunnen doortrekken naar deze RS3...
Stel dat de RS3 dat doet en indien je de binnenruimte van de RS3 nodig hebt voor bv. je (komende) kroost, dan moet je bij BMW al naar een 3-serie gaan voor evenwaardige ruimte en wil je dat die af fabriek goed stuurt moet je daar al naar een B3/M3...
Maar voor mij dus staat of valt de RS3 met de afstelling van het standaard onderstel...Last edited by Onehp; 04/01/2015, 13:15.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Comment