Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3 (2015)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Dat er maar eens een RS3 berline uitkwam. Ik zou nogal eens rap in de Audi garage staan, me dunkt. Een RS3 berline met een knopke om te switchen tussen 4WD en 100% RWD.
    In een ideale wereld....
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
      In een ideale wereld....
      .... kan me altijd dromen en hopen.

Comment

.... kan me altijd dromen en hopen.

Haha feit

Comment

Dat er maar eens een RS3 berline uitkwam. Ik zou nogal eens rap in de Audi garage staan, me dunkt. Een RS3 berline met een knopke om te switchen tussen 4WD en 100% RWD.
          Da knopke is illusie ze..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
            Da knopke is illusie ze..
            Ik zet er da zelf wel in.

Comment

Ik zet er da zelf wel in.
              Doen ze dat niet bij oude Nissan GTR's?

Comment

• Ge moogt er al de knopkes inzetten da ge wilt, softwarematig kan je er nooit een rwd van maken. Het is namenlijk een fwd met een bijgeschakelde achteras dmv een natte neerplatenkoppeling aka Haldex. Zet je die buiten spel heb je een FWD, zet je die muurvast dan heb je een 4wd met 'gesperd centraal differentieel'. Nooit een rwd. Daarvoor moet je de voorste drijfassen er letterlijk uit halen.

Een GT-R daarentegen is een rwd met een bijgeschakelde vooras dmv natte meerplatenkoppeling. Zet die af en je hebt een rwd...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Ge moogt er al de knopkes inzetten da ge wilt, softwarematig kan je er nooit een rwd van maken. Het is namenlijk een fwd met een bijgeschakelde achteras dmv een natte neerplatenkoppeling aka Haldex. Zet je die buiten spel heb je een FWD, zet je die muurvast dan heb je een 4wd met 'gesperd centraal differentieel'. Nooit een rwd. Daarvoor moet je de voorste drijfassen er letterlijk uit halen.

Een GT-R daarentegen is een rwd met een bijgeschakelde vooras dmv natte meerplatenkoppeling. Zet die af en je hebt een rwd...
                  Voila duidelijke uitleg

Comment

Ge moogt er al de knopkes inzetten da ge wilt, softwarematig kan je er nooit een rwd van maken. Het is namenlijk een fwd met een bijgeschakelde achteras dmv een natte neerplatenkoppeling aka Haldex. Zet je die buiten spel heb je een FWD, zet je die muurvast dan heb je een 4wd met 'gesperd centraal differentieel'. Nooit een rwd. Daarvoor moet je de voorste drijfassen er letterlijk uit halen.

Ge had toch door dat ik er het zot mee aan 't houden was?

Comment

• Niet iedereen heeft dat door en ik lees nog elke dag desinformatie op tintetnet en deboekskes over 4wd systemen dus het kan zeker geen kwaad dat allemaal voor de elftiende keer even uit te leggen
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Hoewel er zeer veel voordelen zijn vind ik voor mezelf dat er een stuk rijplezier weggenomen wordt door 4wd. Toen ik met de golf r reed vond ik die neutraal/niet agressief. Wel efficiënt !

Comment

• Ik denk ook dat een RWD veel speelser is dan een 4WD. Daarom dat ik een knopke wil. /sorry

Ik bedoel een AWD, niet 4WD. Daar is een significant verschil tussen de twee benamingen.
                          Last edited by ; 29/01/2015, 10:47.

Comment

• BMW is nu begonnen met voorwielaandrijving aan te bieden (2 serie active tourer) en de nieuwe 1 serie binnen enkele jaren.

Mss tijd dat Audi eens RWD wagens zou bouwen, ik ben zeker dat het hun verkoop zou stimuleren.

Comment

BMW is nu begonnen met voorwielaandrijving aan te bieden (2 serie active tourer) en de nieuwe 1 serie binnen enkele jaren.

Mss tijd dat Audi eens RWD wagens zou bouwen, ik ben zeker dat het hun verkoop zou stimuleren.
                              Je haalt dingen door elkaar en er is 4WD en 4WD.
                              BMW x-Drive is RWD met 4WD upgrade bij auto's met de motor in lengte richting.
                              De 2-serie A.T. is een BMW met de motor dwars voorin en voorwiel aandrijving, hier zal 4WD niet veel anders zijn dan bij Audi's en Mercedessen met de motor dwars voorin.

Bij Audi wordt RWD alleen toegepast in de racerij omdat het reglement in die raceklassen het voorschrijft, anders had Audi met 100% zekerheid quattro toegepast in bv de DTM of LeMans.
                              Audi productie auto's met RWD zullen er waarschijnlijk nooit komen, waarom zou je kiezen voor een inferieur aandrijf systeem.

Comment

• Ik ben er trouwens ook helemaal niet van overtuigd dat RWD de verkoop zou stimuleren bij Audi.

Comment

• Ja als je rear wheel biased 4wd wilt kun je terecht bij de M135i xdrive, geen straf met zijn zes in lijn en nu met de facelift is het uiterlijk verschil met een RS3 een stuk minder groot...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ja als je rear wheel biased 4wd wilt kun je terecht bij de M135i xdrive, geen straf met zijn zes in lijn en nu met de facelift is het uiterlijk verschil met een RS3 een stuk minder groot...
                                    Heeft dieje misschien een knopke?

/sorry, kon 't niet laten.

Comment

Ja als je rear wheel biased 4wd wilt kun je terecht bij de M135i xdrive, geen straf met zijn zes in lijn en nu met de facelift is het uiterlijk verschil met een RS3 een stuk minder groot...
                                      Het blijft smaak natuurlijk, maar ik vind de 1 nog altijd het lelijke eendje. Al is de neus er goed op vooruit gegaan. De achterkant blijft meh.

Comment

BMW is nu begonnen met voorwielaandrijving aan te bieden (2 serie active tourer) en de nieuwe 1 serie binnen enkele jaren.

Audi A5 met RWD

Comment

• Audi S3 plus berline met RWD uitziende als de A3 clubsport Quattro concept.

Comment

Working...
                                          X