Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3 (2015)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
    Nochtans vorig jaar ene uitgebreid gaan testen en daar was niets loos mee.
    Het zal de enigste geweest zijn...

Sending from somewhere, used with Tapatalk

Men zou een beeld moeten schetsen van hoeveel RS'en er verkocht zijn en hoeveel er zijn die problemen hebben.
    Ik lees in dat artikel dat er 2 bij de zelfde dealer besteld zijn geweest en op een paar dagen na elkaar geleverd geweest zijn -> lijkt mij dan een slechte batch te zijn?
    Ik lees op een Audi forum dat er ook een pak zijn die geen problemen hebben.

Hoge bomen vangen veel wind zeker?

Comment

• ondertussen hebben zich er al 6 gemeld bij AB, waaronder 2 bij dezelfde dealer. Kan niet meer een gevalletje 'slechte batch' zijn.
      Als ik even google vind ik nochtans genoeg mensen met deze issues.
      En los van het feit of het een slechte batch zou zijn of niet, de aftersales service is gewoonweg triestig.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        ondertussen hebben zich er al 6 gemeld bij AB, waaronder 2 bij dezelfde dealer. Kan niet meer een gevalletje 'slechte batch' zijn.
        En los van het feit of het een slechte batch zou zijn of niet, de aftersales service is gewoonweg triestig.

Dat stoort mij meer dan het probleem zelf.
        Maar das niet enkel bij Audi he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Men zou een beeld moeten schetsen van hoeveel RS'en er verkocht zijn en hoeveel er zijn die problemen hebben.
          Ik lees in dat artikel dat er 2 bij de zelfde dealer besteld zijn geweest en op een paar dagen na elkaar geleverd geweest zijn -> lijkt mij dan een slechte batch te zijn?
          Ik lees op een Audi forum dat er ook een pak zijn die geen problemen hebben.

Hoge bomen vangen veel wind zeker?
          Ik vind het al straf dat er in Nederland zo veel nieuwe van zouden zijn verkocht, wetende dat haast elke Nederlander meestal aan iedereen verteld dat hij een "nieuwe" wagen heeft gekocht, ook al is het een tweedehands...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            ondertussen hebben zich er al 6 gemeld bij AB, waaronder 2 bij dezelfde dealer. Kan niet meer een gevalletje 'slechte batch' zijn.
            Ja we zullen eens gaan opzoeken welke indianenverhalen er uit het Alfa Romeo dealersnetwerk komen...
            Nu is het wel zo natuurlijk dat PON een wel erg erbarmelijke reputatie heeft in Nederland.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Het zal je niet ontgaan zijn dat remproblemen van de Audi RS3 nogal wat teweegbrengen. We verzamelden en bundelden de diverse klachten voor je in één overzichtelijke lijst. Wat begon met één enkel mailtje van een RS3-rijder die de problemen met de remmen van zijn rappe Audi intussen behoorlijk beu begon te raken, mondde uit […]

Tot zover 'een slechte batch' of 'alleenstaand geval'
              Let vooral op de verschillende reacties van de dealer/importeur.
              Soms maken ze het gratis, soms deels, andere keren helemaal niet.

"...volgens de importeur lag het trillen van de auto niet aan de auto, maar aan de beleving van de bestuurder... "

Waw..
              Last edited by CaliforniaDream; 26/09/2016, 12:14.
              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Als je drie keer de remmen kunt vervangen en het probleem blijft, dan gaat het idd niet over een 'batch' maar over een ontwerpprobleem. Kan gebeuren maar hoe ga je ermee om? Erkennen en we zoeken een oplossing... niet hier het geval, dat PON zich niks kan leren is erg...

Heb zelf de vorige gen RS3/TTRS remmen op men Cupra, voorlopig (8000km) niks problemen, zalige remmen... Fingers crossed
                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Onbegrijpelijk mocht het effectief zo zijn. Wagens maken zogezegd vele duizenden testkilometers voor ze in productie gaan. Zoiets moet dan toch naar boven komen?

Mij lijkt dat de consument het echte proefkonijn is (laat ons niet naïef zijn, is bij alles zo)
                  2.0 JTDm

Comment

• Mja, dit was mijn branche, problemen in de productie analyseren en er een (engineering) oplossing voor zoeken. Maar je kunt niet alles testen en dit probleem komt waarschijnlijk naar voren bij een bepaald gebruikspatroon.
                    Remmen zijn altijd wat speciaal juist omdat er zoveel variabelen zijn en zoveel gebruikspatronen. Hier is het nog altijd een klassieker dat de achterste schijfremklauwen bij bijna alle modellen vastroesten omdat de mensen zo gedwee remmen (in Zweden) icm de winter.
                    Maar zoals gezegd, probleem hebben is één ding, hoe je ermee omgaat een ander...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Ik heb er zelf al nieuwe blokken in gegooid, ze waren nog niet op, maar "kapot"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Als je drie keer de remmen kunt vervangen en het probleem blijft, dan gaat het idd niet over een 'batch' maar over een ontwerpprobleem. Kan gebeuren maar hoe ga je ermee om? Erkennen en we zoeken een oplossing... niet hier het geval, dat PON zich niks kan leren is erg...

Heb zelf de vorige gen RS3/TTRS remmen op men Cupra, voorlopig (8000km) niks problemen, zalige remmen... Vingers crossed
                        "Normaal" kan je zoiets natuurlijk nog moeilijk noemen, maar ik dacht dat dit "euvel" al langer gekend was dan deze recente melding in de Nederlandse media.
                        Nu ja, Pon moet daar werk van maken natuurlijk en is dan nog erg dealer afhankelijk. Het is ook niet voor niets dat Nederlandse Audi bezitters die niet te verweg van de Duitse grens zitten massaal naar een Duitse dealer gaan en daar 200% verder geholpen worden. Op het Audiforum klagen ze al jaren steen & been over PON. Soms ook totaal onterecht want veel Nederlandse Audi rijders denken altijd dat ze een hoofdvogel hebben aangekocht met hun tweedehandswagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                          Soms ook totaal onterecht want veel Nederlandse Audi rijders denken altijd dat ze een hoofdvogel hebben aangekocht met hun tweedehandswagens.
                          Haha. Ja das zeker ook waar, niet alle consumenten zijn goudeerlijk en gemakkelijk...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• De mooiste tot op heden, met prachtige ATS GTR velgen.

Comment

• Ja, dat is het. Zet maar af!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Inderdaad, eindelijk eens ééntje met geen rotars en perfect verlaagd zoals het hoort.
                                Niet slecht om een "oud sleur" te zijn.

Comment

• Wtf dat filmpje van die trillende pook en dat voor een kar van +50k. Zeker als 't al een probleem is van bij het vorig model

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    Wtf dat filmpje van die trillende pook en dat voor een kar van +50k. Zeker als 't al een probleem is van bij het vorig model
                                    Haha ja was inderdaad wel gek, vooral het antwoord van de dealer hierop vind ik wel priceless (al zou ik mij persoonlijk moeten inhouden om hem niet op z'n muil te geven)
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• De RS3 berline komt er!
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• 2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Heerlijk. Moest ik plots het dubbele aan een auto kwijt willen is deze een sterke kandidaat. Of iets electrisch...

PS: velgen niet mijn smaak
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X