Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vandaag zijn we echt AudiWeek: naast de RS3 kunnen we je nu ook al de nieuwe Q7 laten zien! Nadat er eerst al beelden lekten, heeft Audi de auto nu officieel onthuld.

Het lijkt er sterk op dat Audi besloten heeft om de onthulling naar voren te halen, want het is onwaarschijnlijk dat het merk uit Ingolstadt van plan was heel kort na de RS3 meteen ook al de Q7 te onthullen.
    Audi zet een 5,05 meter lange SUV neer met een wielbasis van 2,99 meter. De nieuwe Q7 is 1,99 meter breed en 1,74 meter hoog. De auto is de eerste SUV van de Volkswagen Group op een nieuw, lichtgewicht platform. Deze bodemplaat, ook de basis van bijvoorbeeld de nieuwe Bentley-SUV, zorgt voor een gewichtsbesparing van 325 kg ten opzichte van de huidige generatie.
    Door het nieuwe platform wegen de benzine- en dieselversie bij de introductie minder dan 2.000 kg. Dit betekent een lager zwaartepunt, dus betere rijeigenschappen.
    Ook draagt het bij aan het realiseren van een lager verbruik. Het vernieuwde motorenpalet helpt eveneens. Het gaat om een daling van - afhankelijk van de versie - tot wel 28 procent.
    Bij de introductie zijn er twee motoren beschikbaar. De eerste is de eerder genoemde 3,0-liter TDI met 272 pk. Het gemiddeld verbruik is 5,7 l/100 km en de CO2-uitstoot 149 g/km.
    Voor benzine-adepten is er de 3,0-liter TFSI met 333 pk. Deze versie sprint in 6,1 seconden naar 100 km/h, twee tienden sneller dan de diesel.
    Voor het eerst komt er ook een plug-inhybride in het gamma. Deze Q7 e-Tron Quattro komt iets later. Hij heeft een dieselhybride-aandrijflijn met 373 pk en 700 Nm tot z'n beschikking. Het gemiddeld verbruik is 1,7 l/100 km, de CO2-uitstoot 50 g/km en de auto kan 56 km volledig elektrisch rijden.
    De nieuwe Q7 beleeft z'n publieksdebuut op de NAIAS in Detroit, die op 12 januari z'n deuren opent. In Duitsland is de vanafprijs 61.000 euro, ongeveer 5.000 meer dan een huidige Q7 met vergelijkbare motorisering.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zelfs qua interieur... ook al ben ik geen fan van lichte zetels en bruin/houtinleg.

Comment

Wat een gedrocht hebben ze er van gemaakt.
        Het enige plus punt is die 300+ kilo die ze er af hebben weten halen.

Comment

oei,nee nooit mijn ding geweest, en het zal zo blijven als ik deze foto's zie
          Interieur vind ik nog wel ok, maar exterieur...nope
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            W12 is er nooit gekomen.

wel V12 diesel
            My bad, die bedoelde ik.. heb iets voor grote diesels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten

De huidge FL Toureg. Qua design en verhoudingen een pak knapper dan deze nieuwe Q7
              Volledig mee akkoord, maar ik kom hem zelden tegen terwijl je de eerste generatie Touareg op elke hoek van de straat tegen kwam.

Comment

lelijk inspiratieloos hok!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                  Ik kan het niet beter verwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                    Mijn gedacht
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Precies een A3 Sportback in jeep modus..
                      Ik vond de vorige q7 meer "karakter" hebben dan.
                      2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                      2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                      1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                      (o\_!_/o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
                        Precies een A3 Sportback in jeep modus..
                        Ik vond de vorige q7 meer "karakter" hebben dan.
                        Het audi design team kunnen ze beter volledig ontslaan, wat een saaie auto, en terecht genoemd gedrocht ! De touareg is inderdaad veel mooier, audi is een en al saaie boel ! Kijk eens wat mercedes met zijn s klasse, c klasse kan ! Of bmw met zijn 4gc, maar dit nee !

Comment

ik staak op maandag 22 december. En piketten op de ring ter hoogte van Audi Vorst.
                          Tegen alle karakterloze, onelegante audi modellen waar we de komende jaren zullen moeten op kijken.
                          Die dikke onderkanten van de carrossen die ze op hun nieuwe modellen zetten maken er allemaal zo'n optisch zwaar vallende designs van.
                          Bij audi moeten ze dringend een publiek panel samenstellen om hun designs te laten valideren.

Comment

probleem is niet zo zeer het design team, probleem is dat er nog steeds idioten zijn die zo'n lelijke auto's kopen
                            lets have some more member berries

Comment

kon ook de opvolger van de Skoda Yeti zijn... vind het er precies een budget design uit (maar dan met goeie afwerking) zien. en eerder hoge break dan dikke suf

Comment

Ik ben ook teleur gesteld. Vond de vorige generatie al maar niets en de Touareg feitelijk ook niet, maar nu komt die er wel beter voor dan deze huidige Q7.
                                Ik durf hem zelfs niet aan mijn vrouw te laten zien, bang dat zij hem wel mooi zal vinden. Zij houd echter wel van een Q5 maar die zijn koffer is net wat te klein.
                                Toch wel knap dat die onder de 2 ton op de weg komt. Lijkt mij met de 3.0L/ 272pk wel aangenaam rijden dan.
                                We zijn wel wat blij dat we dáár niet op gewacht hebben...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                  kon ook de opvolger van de Skoda Yeti zijn... vind het er precies een budget design uit (maar dan met goeie afwerking) zien. en eerder hoge break dan dikke suf
                                  Was Skoda ook niet van plan om zulk een grote SUV uit te brengen? Misschien hebben ze zich van merk vergist.
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                    Kijk eens wat mercedes met zijn s klasse, c klasse kan ! Of bmw met zijn 4gc, maar dit nee !
                                    Ik zie hier geen SUV's tussen staan...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Het probleem met de Q7 is dat de ontwerpers het zo nodig vonden om de gewichtsreductie zichtbaar te maken in het design, terwijl het tegelijkertijd een evolutie moest zijn van de oude. Dat die combinatie niet goed heeft uitgepakt is duidelijk zichtbaar. Dit was vooral een eis van de management, vandaar dat de auto een paar keer herontworpen moest worden. Het initiële ontwerp onder leiding van Egger werd afgekeurd omdat het te agressief zou ogen, maar ik durf te wedden dat die veel meer weg had van de Crosslane concept en er een stuk beter uitzag. Toen het ontwerp werd afgekeurd mocht die mafkees van een Lichte mee-ontwerpen en tadaaa: een mislukte Q7

Comment

Ik zie een A6 die hoog op z'n poten staat. Saai ok, maar zeker niet mis. Best nog wel elegant. Wat interieur betreft ben ik sowieso geen audifan, niet omwille van de kwaliteit maar de looks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                          Ik zie een A6 die hoog op z'n poten staat. Saai ok, maar zeker niet mis. Best nog wel elegant. Wat interieur betreft ben ik sowieso geen audifan, niet omwille van de kwaliteit maar de looks.
                                          Achterkant/klep lijkt inderdaad wel van een A6 gerukt te zijn.

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Working...
                                          X