Een kwart eeuw na de eerste NSX is Honda weer terug in supercarland. Hun inzet: een volledig nieuwe model, met een vooruitstrevende aandrijflijn. In het midden van de scherp gelijnde, 4,47 meter lange coupé ligt een V6 met een blokhoek van 75 graden. Deze dubbelgeblazen zespitter wordt ondersteund door liefst drie elektromotoren. Twee vooraan, om de 19-inch voorwielen afzonderlijk aan te kunnen sturen (én af te kunnen remmen), en een e-motor tussen de V6 en de negentraps automaat met dubbele koppeling. Een aandrijfsysteem dat Honda Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) noemt. De NSX gebruikt zijn voorste elektromotoren voor torque vectoring en om het acceleratie- en remvermogen op te krikken. Ook bij launch control-spielerei komen ze goed van pas.
En ja, hij kan ook volledig elektrisch rijden, als je hem in de Quiet-stand zet. Wat de e-actieradius is, is nog niet bekend gemaakt door Honda. De overige rijmodi heten Sport, Sport+ en Track, waarbij het gasrespons en het onderstelkarakter worden aangepast. Over het totale vermogen zijn eveneens nog geen uitspraken gedaan, maar via onze insider in Detroit hoorden we dat we moeten rekenen op zo’n 550 pk. Oftewel: een serieus stukje concurrentie voor de 458’s en 911’jes van deze wereld. Zeker als ‘ie er ook als open variant komt.
De NSX is voorzien van een volledig aluminium voor- en achterwielophanging, en staat standaard op ContiSportContact-rubbers in de maat 245/35Z R19 vooraan en 295/30Z R20 achteraan. Rempower wordt geleverd door monobloc-remklauwen met 6 zuigers vooraan en 4 zuigers achteraan, die de remblokken tegen een viertal keramische schijven drukken.
De vorige NSX (1990 – 2006) liep in Japan van de band af. Bij deze NSX is dat niet het geval. Hij is namelijk nogal Amerikaans – zowel de ontwikkeling als de bouw vinden er plaats. In de VS wordt hij immers als Acura NSX aangeduid. Europa en Japan krijgen hem met een Honda-badge. De orderboeken gaan deze zomer open, gevolgd door een uitlevering aan de eerste klanten aan het eind van het jaar.
bron:autoblog
En ja, hij kan ook volledig elektrisch rijden, als je hem in de Quiet-stand zet. Wat de e-actieradius is, is nog niet bekend gemaakt door Honda. De overige rijmodi heten Sport, Sport+ en Track, waarbij het gasrespons en het onderstelkarakter worden aangepast. Over het totale vermogen zijn eveneens nog geen uitspraken gedaan, maar via onze insider in Detroit hoorden we dat we moeten rekenen op zo’n 550 pk. Oftewel: een serieus stukje concurrentie voor de 458’s en 911’jes van deze wereld. Zeker als ‘ie er ook als open variant komt.
De NSX is voorzien van een volledig aluminium voor- en achterwielophanging, en staat standaard op ContiSportContact-rubbers in de maat 245/35Z R19 vooraan en 295/30Z R20 achteraan. Rempower wordt geleverd door monobloc-remklauwen met 6 zuigers vooraan en 4 zuigers achteraan, die de remblokken tegen een viertal keramische schijven drukken.
De vorige NSX (1990 – 2006) liep in Japan van de band af. Bij deze NSX is dat niet het geval. Hij is namelijk nogal Amerikaans – zowel de ontwikkeling als de bouw vinden er plaats. In de VS wordt hij immers als Acura NSX aangeduid. Europa en Japan krijgen hem met een Honda-badge. De orderboeken gaan deze zomer open, gevolgd door een uitlevering aan de eerste klanten aan het eind van het jaar.
bron:autoblog
Comment