Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford GT

De nieuwe Ford GT: dit is ‘m!

Rechtstreeks uit Motown: de nieuwe supercar van Ford.

Geruchten over de wederkomst van de GT deden al jaren de ronde, maar vandaag is op de NAIAS in Detroit een einde gemaakt aan alle speculatie: Ford is terug met een supercar van formaat. Voor de bouw is volgens Ford veelvuldig gebruik gemaakt van lichtgewicht materialen. De ‘cockpit’ is uit carbon fiber opgetrokken, met aan de voor- en achterkant subframes van aluminium. Ook de body is van CF.
    Vaarwel V8
    In het midden van de 2015 Ford GT ligt een 3.5-liter EcoBoost V6, gevoed door twee turbo’s. Daarmee neemt Ford afscheid van de achtcilinder uit eerdere generaties. En dat zuigt, absoluut, maar als de met uitsterven bedreigde supercar kan voortbestaan middels geblazen V6’jes, dan is het niet anders. Ford gaat nog niet heel specifiek in op de vermogensafgifte, en houdt het voorlopig op ‘meer dan 600 pk’. Dit blok is gekoppeld aan een zeventraps bak met dubbele koppeling.

Ford heeft de GT voorzien van actieve aerodynamica in de vorm van een verstelbare achterspoiler. De aandrijving is uiteraard alleen voor de (20 inch) achterwielen. De productie begint overigens pas eind volgend jaar, waarbij Ford nu al aangeeft dat ze hem in een select aantal landen op de markt brengen. 2016 is niet geheel toevallig ook het jaar waarin het een halve eeuw geleden is dat Ford het volledige podium bezette op Le Mans. Dit is daar het ultieme eerbetoon aan.

Bron + foto's.:
    http://www.autoblog.nl/nieuws/de-nie...dit-is-m-73517,
    http://www.autoweek.nl/nieuws/31433/ford-knalt-detroit-binnen-met-nieuwe-gt
    Last edited by kevin_krystofiak; 12/01/2015, 21:15.
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Last edited by kevin_krystofiak; 12/01/2015, 21:08.

Comment

Last edited by kevin_krystofiak; 12/01/2015, 21:12.

Comment

Last edited by kevin_krystofiak; 12/01/2015, 21:13.

Comment

Wat een geweldig mooie auto

Comment

Comment

knap ding zeg!

Ford USA kunnen ze in europa nog iets van leren

Comment

De geruchten blijken te kloppen: Ford heeft op de NAIAS in Detroit de grootste klapper op z'n stand in de vorm van de nieuwe GT.

Ford heeft bij de ontwikkeling van de nieuwe GT flink ingezet op gewichtsreductie. De ingenieurs hebben veel koolstofvezel en aluminium gebruikt om het vlaggenschip zo scherp mogelijke rijeigenschappen en een zo kort mogelijke sprinttijd te geven.
                Het merk belooft dat de nieuwe generatie één van de beste pk-gewichtsverhoudingen heeft van alle productieauto's. De GT heeft 20-inch lichtmetaal, omhuld door Michelin Pilot Super Sport Cup 2-rubber.
                Is het dan allemaal goed nieuws? Nee. De puristen zullen immers wat teleurgesteld zijn over wat er onder de kap ligt. Het is namelijk geen V8, zoals bij de eerdere generaties, maar een V6 met twee turbo's. Als wisselgeld krijg je wel meer pk's dan ooit: de nieuwe GT mobiliseert namelijk 600 stuks.
                De motor is gelukkig wel - zoals het hoort bij de GT - midscheeps geplaatst en de aandrijving geschiedt op de achterwielen. De auto heeft bovendien een adaptieve spoiler en andere actieve aerodynamische voorzieningen.
                Met de nieuwe GT viert Ford dat het in 1966 de eerste, tweede en derde plek in Le Mans behaalde. De productie start dan ook pas volgend jaar, want dan is dat precies vijftig jaar geleden. Het merk brengt 'm op de markt 'in een beperkt aantal landen'.
                Wie niet zolang kan wachten, doet er goed aan de NAIAS in Detroit te bezoeken. Uiteraard duikt de auto ook op in onze showvideo's van de belangrijkste Amerikaanse autoshow.

Bron.: http://www.autoweek.nl/nieuws/31433/...-met-nieuwe-gt
                Last edited by kevin_krystofiak; 12/01/2015, 21:23.

Comment

Knap

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

vraag me niet waarom, maar ik word er warm noch koud van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                              vraag me niet waarom, maar ik word er warm noch koud van
                              Viruske misschien? Misschien eens naar de dokter gaan.

Comment

Dan vraag ik me toch af waar gij wel warm van wordt.

Comment

'k zal morgen eens naar de dokter gaan
                                  Zien wat hij er van denkt

Comment

Komaan mensen, ge moet toch toegeven dat deze nieuwe Ford GT er magnifiek uit ziet. En dat blauw kleurke past, maakt deze Ford nog knapper.

Comment

nope, nog steeds niets

Comment

Misschien zit ik ook met een viruske want het interieur wordt ik ook niet warm of koud van. De rest van de auto wel. Is wel niet een auto die ik zou kopen zou ik het geld eraan kunnen geven. Er zijn andere sportwagens/supercars die veel knapper zijn. Maar toch vind ik deze Ford knap.

Comment

Working...
                                        X