Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F20/F21 1 Reeks LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Zou goed kunnen ja.

    Als de 1 serie FWD wordt is m'n keuze rap gemaakt in het voordeel van de A3.
    Idem hier. Wat is dan nog het nut van een BMW te kopen? Enige waarom ik die koop / liefhebber van ben is de RWD en chassis. Voor de rest is een 1-serie qua afwerking inferieur aan een A3.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Idem hier. Wat is dan nog het nut van een BMW te kopen? Enige waarom ik die koop / liefhebber van ben is de RWD en chassis. Voor de rest is een 1-serie qua afwerking inferieur aan een A3.
      Idd zou net een reden zijn voor mij om Audi te verlaten en naar BMW overtestappen die RWD, nu ja voorlopig ga ik helemaal geen nieuwe auto kopen.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • #63
        Prachtige BMW 1 Reeks F20/ F21 mooie wagen

        Schitterend achterkant

        Wat is de prijs van de Nieuwe Facelift BMW 1 Reeks

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          Idd zou net een reden zijn voor mij om Audi te verlaten en naar BMW overtestappen die RWD, nu ja voorlopig ga ik helemaal geen nieuwe auto kopen.
          Voor bepaalde liefhebbers zal dit mogelijks een argument zijn om andere premium voorwielaantrekkers te overwegen.

          Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Voor bepaalde liefhebbers zal dit mogelijks een argument zijn om andere premium voorwielaantrekkers te overwegen.

            Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.
            Inderdaad, daarom gaat bmw in 2018 over naar voorwielaandrijving, de die hards zijn een uitstervend ... Ras, daarom last of line 1 of 2 wordt een 993 a la bmw....

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Voor bepaalde liefhebbers zal dit mogelijks een argument zijn om andere premium voorwielaantrekkers te overwegen.

              Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.
              Klopt, triestig als je daarvoor een auto moet kopen voor z'n badge maar ieder z'n keuze natuurlijk.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • #67
                Ik ken er een paar die met een 1 serie rijden en heb hen eens gevraagd waar de aandrijving gebeurt bij hun auto. Slechts één wist het maar was het niet zeker.

                Comment


                • #68
                  BMW F20/F21 1 Reeks LCI

                  Na een paar dagen te laten bezinken vind ik hem nog steeds niet geslaagd.
                  Vooruit gegaan: voorste lichtunits
                  Achteruit: voorbumper, m-pakket, koreaanse achterlichten.

                  Vind het echt bizar dat er over algemeen positief wordt gereageerd. Zie nu die m135i, shiet ook niet veel meer van die sportieve snuit over door de bumpers. Achterbumper eveneens niet met dat knikje onderaan.

                  Achja smaken verschillen en al goed ook. Vind trouwens ook dat bmw facelift wel heel radicaal maakt, de andere is precies een oud model nu.

                  Comment


                  • #69
                    Gaat BMW enkel de 1, 2-serie met voorwielaandrijving voorzien in de toekomst of gaan alle series deze ommezwaai ondergaan?

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Na een paar dagen te laten bezinken vind ik hem nog steeds niet geslaagd.
                      Vooruit gegaan: voorste lichtunits
                      Achteruit: voorbumper, m-pakket, koreaanse achterlichten.

                      Vind het echt bizar dat er over algemeen positief wordt gereageerd. Zie nu die m135i, shiet ook niet veel meer van die sportieve snuit over door de bumpers. Achterbumper eveneens niet met dat knikje onderaan.

                      Achja smaken verschillen en al goed ook. Vind trouwens ook dat bmw facelift wel heel radicaal maakt, de andere is precies een oud model nu.
                      Gisteren heb ik hem in Real life gezien met M-pakket en ik kan alleen maar bevestigen dat het een serieuze verbetering is.
                      De pré facelift is inderdaad ineens een oud model nu, daarom vind ik het voor een facelift ook wel te drastisch de aanpassingen.
                      Ze hadden de F20/21 van begin zo moeten uitbrengen, vooral zonder die oversized voorlichten.
                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Idem hier. Wat is dan nog het nut van een BMW te kopen? Enige waarom ik die koop / liefhebber van ben is de RWD en chassis. Voor de rest is een 1-serie qua afwerking inferieur aan een A3.

                        een standaard 1-serieke heeft evenveel onderstuur als een gelijkaardige A3.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • #72
                          Een achterwiel aangedreven wagen kost meer om te construeren en is ook zwaarder. En vermits velen niet meer geven om hoe hun auto nu precies rijdt, reageert,... kan ik wel begrijpen dat BMW de voorwielaandrijving toer opgaat.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Gaat BMW enkel de 1, 2-serie met voorwielaandrijving voorzien in de toekomst of gaan alle series deze ommezwaai ondergaan?
                            BMW gaat in de toekomst nog twee platformen overhouden: (i) een voorwielaangedreven platform voor alle Mini's en voor BMW's van de series 1 en 2 en (ii) een achterwielaangedreven platform voor alle andere BMW's. Vanaf de 3-reeks blijft het merk dus achterwielaandrijvers aanbieden.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Een achterwiel aangedreven wagen kost meer om te construeren en is ook zwaarder. En vermits velen niet meer geven om hoe hun auto nu precies rijdt, reageert,... kan ik wel begrijpen dat BMW de voorwielaandrijving toer opgaat.
                            Het verschil in kostprijs om een achterwielaandrijver te construeren is niet bijzonder groot en valt in het niets vergeleken met de kostprijs van de ontwikkeling van een platform. Dat is de reden waarom in de huidige F-generatie de 5-reeks haar afzonderlijke platform heeft moeten opgeven (om er één te delen met de 7-reeks), en dat is ook de reden waarom BMW het niet meer haalbaar vindt om voor de 1-, 2- en 3-reeksen nog een afzonderlijk platform te handhaven in de toekomst. Dankzij de doorgedreven gewichtsbesparing die wordt doorgevoerd vanaf de toekomstige 7-reeks is het mogelijk om een voldoende agiele 3-reeks te bouwen op dat platform, maar voor een 1-reeks zou het echt van het goede teveel zijn. Bovendien kan het productie-aantal van het kleinere voorwielaangedreven platform opgedreven worden door ook de kleinste BMW's erop te bouwen. Dat is belangrijk om de winstmarge per exemplaar voldoende hoog te houden (ook premiummerken kunnen niet eerder welke prijs vragen voor hun kleinere modellen, dus moet er op de kostprijs gelet worden om voldoende cash te genereren).

                            En ze weten bij BMW inderdaad ook dat de grote meerderheid van de klanten niet eens weet welke wielen worden aangedreven, voor zover die mensen er al ooit over nagedacht zouden hebben hoe het komt dat hun auto überhaupt in staat is om zich voort te bewegen. Er zal een kleine groep die-hard RWD-fans verloren gaan, maar dat weegt niet op tegen de financiële overwegingen.

                            De move van BMW opent wel een gaatje voor Alfa Romeo, dat volgens geruchten een compacte achterwielaandrijver zou kunnen bouwen op het nieuwe Giorgio-platform dat in voorbereiding is voor de toekomstige Alfa's. Vermits Alfa geen auto's van de grootte van een 7-reeks moet aanbieden (daar heeft FCA immers Maserati voor, dat een update van een oud Daimler-Chryslerplatform gebruikt), kunnen ze hun nieuwe RWD-platform een maatje kleiner maken, zodat het van het C-segment tot het E-segment reikt (in BMW-termen: van de 1-reeks tot de 5-reeks).

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              een standaard 1-serieke heeft evenveel onderstuur als een gelijkaardige A3.
                              Right

                              Heb een jaar met een 1-serie gereden die stock was, en als ge daar onderstuur mee hebt gelijk een A3 dan weet ge niet hoe ge er mee moet rijden.

                              Comment


                              • #75
                                Kan ook.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                  Ben ik de enige die het geen geslaagde facelift vind? Voorkant is er wel op vooruit gegaan met de lichten.
                                  Nu die achterkant.... die achterlichten zijn zwaar oversized en geven de auto wat een koreaanse kont. Ook het knikje in de achterbumper met m-pakket (het is toch m-pakket?) onderaan is vrij storend.
                                  De voorbumper vind ik ook minder sportief. Nee ik vind het niet echt geslaagd buiten de voorlichtunits.
                                  +1

                                  Enkel de voorkant is nu knapper, de achterkant daarentegen... Dan vond ik die 'Polo achterlichten' mooier...

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Op de foto's vind ik het een zeer geslaagde facelift en een grote verbetering ten opzichte van de huidige. De premium merken maken er echter meer en meer een gewoonte van om hun dikke uitvoeringen naar voor te schuiven bij een nieuwe lancering dus wordt het afwachten tot de eerste in het straatbeeld verschijnen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Gewoon afwachten tot de facelift 1-serie in de toonzaal staat. Op foto toont een auto altijd anders dan IRL.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier over de FWD keuze van BMW zeuren, zelf een nieuwe BMW 1-reeks gekocht hebben. Ik prefereer zelf ook RWD, maar ik ben zelf niet het doelpubliek van deze wagen, kan mij dus geen barst schelen.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik vind em wel geslaagd... Die nieuwe koplampen zijn waaaay beter
                                          m'n vrouw daarentegen vind 'em nog steeds een gedrocht

                                          Zo veel mensen, zo veel meningen ...


                                          Wat betreft die RWD, FWD toestanden... Ik vind die RWD ook veel leuker owv het preciese sturen, de lekker korte draaicirkel en het dynamische karakter in bochten.... Maar voor dat laatste moet je al wat vinniger rijden om dat te merken. 99% van de tijd zit je tegen 70 op een recht stuk baan of in de file, dus veel maakt het niet uit voor de meesten.
                                          Ze hebben jaren terug bij BMW grote enquetes gedaan onder de 1-rijders, en 82% of zo dacht dat ze met een FWD reden... Dus daarom is de switch naar het goedkopere FWD snel verantwoord... Jammer, maar geen drama's. Reden te meer om voor echt dynamische wagens naar andere merken te grijpen (Lotus, Porsche).

                                          Ik heb mijn E85 125d indertijd gekocht met het idee van dan een dynamische relatief 'sportieve' wagen te hebben met toch enige luxe. Jammer genoeg is zo een kleine coupe verre van praktische en door z'n hoge gewicht (+1500kg!!) ook niet de meest dynamische. Als ik erop terugblik had ik beter een standaard 318d touring gekocht als daily, en een (2dehands) lotus elise voor in't weekend ....

                                          En dat 'sportieve' aan RWD is ook een illusie, getuige daarvan het dramatische onderstuur op deze wagen die ik aan der lijve mocht ondervinden op Zolder...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X