Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F20/F21 1 Reeks LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ja, en dan?
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Even mee met uw tijd gaan hé. Dat de dubbele uitlaatjes bij BMW enkel voorbehouden waren voor de zescilinders ligt al even achter ons hoor.
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Een 220d, 320d 420d hebben allemaal standaard een enkel pijpje.
    Binnenkort rijden de sportievere modellen dan rond met 4 uitlaten...

    Vond het vroeger gemakkelijker om de motorisaties uit elkaar te houden zo, en waren deze modellen toch dat ietsje specialer

    Comment


    • #22
      Zeer geslaagde facelift, ook de achterkant, heel mooi! Kon ook moeilijk anders want die voorkant lelijker maken was zo goed als onmogelijk
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Ik vond de oude altijd al goed geslaagd, tikkeltje apart op een positieve manier. De facelift is een mooie verfrissing, alleen jammer dat de achterlichten nu gelijk zijn getrokken met de rest van het BMW-gamma.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
          I share your opinion, achterkant deed me ook altijd aan een Polo denken. En de koplampen aan Droopy
          Ik rij al 3.5 jaar met een E81 (06-2011) en ik moet eerlijk zeggen dat ik de overstap naar de F20/F21 wegens deze reden nooit gemaakt heb. Nu ben ik echter weer voornemens om mijn zuur verdiende centjes stuk te slaan op dit prachtige model.
          Voor mij graag een F20 LCI in AlpinWeiss met M-pack en wat Performance addenda
          sigpic

          www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

          Comment


          • #25
            Ik heb idem 3 jaar een E87 gereden.. De overstap van E87 met Xenons & M-pakket naar een F20 vond ik maar pover.. Die nieuwe spreekt me weer meer aan, en ik heb altijd graag gereden met de E87 ... Misschien de opvolger binnen een jaar of 2 (als ze wat betaalbaar zijn)

            Comment


            • #26


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28



                  BMW geeft 1-serie facelift nu officieel vrij

                  BMW heeft de 1-serie aan een flinke facelift onderworpen. De uiterlijke wijzigingen springen uiteraard het meest in het oog, maar ook technisch verandert er het nodige.

                  Aan de voorzijde van de nieuwe 1-serie zien we een nieuw ontworpen grille en grotere luchtinlaten. De koplampen - met ingebouwde led-dagrijverlichting - zijn nu ranker en sierlijker dan voorheen. Led-koplmapen zijn een optie. De nieuwe led-achterlichten hebben een L-vormig uiterlijk.

                  Binnenin zien we een opnieuw ontworpen bovenzijde van de middenconsole, waarin de bedieningsknoppen van de audio en de climate control zijn gegroepeerd.

                  De 1-serie krijgt voortaan standaard automatische airconditioning, een regensensor, een BMW Radio Professional en iDrive mee. Voor dat laatste systeem is er een 6,5-inch infodisplay. De uitrustingsniveaus zijn Essential, Sport, Luxury en M Sport.

                  Nieuw is de 116d Efficient Dynamics Edition. Deze versie heeft een 116 pk sterke turbodiesel onder de kap. Het gemiddeld verbruik is 3,4 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 89 g/km. Onder de kap van deze 116d ligt een driecilinder, een primeur in de 1-serie.


                  Die 118d heeft een vermogen van 150 pk, de 120d mobiliseert 190 pk. Die twee motoriseringen zijn ook met xDrive-vierwielaandrijving te combineren. De 125d is de topdiesel met 224 pk.

                  Het benzinegamma start met de driecilinder 116i, die 109 pk tot z'n beschikking heeft. Daarboven is er de 118i met 136 pk. De 120i is goed voor 177 pk en daarna is er de 125i, die 218 pk tot z'n beschikking heeft.

                  Het topmodel, de M135i, krijgt er extra vermogen bij. De 3,0-liter zescilinder levert nu 326 pk, 6 pk meer dan voor de facelift. Daarmee zit het vermogen nu op hetzelfde niveau als in de M235i. De sprint naar 100 km/h kost met xDrive 4,7 seconden, de versie met handbak heeft daar 5,1 seconden voor nodig.

                  De gefacelifte 1-serie staat vanaf 28 maart bij de BMW-dealers. De importeur maakt binnenkort de nieuwe prijzen bekend.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Wat er achteraan te veel gefacelift heeft, heeft hij vooraan te weinig gehad. Hetgene dat juist zo fout aan de 1 Serie was was net zijn koplampen. Hij is erop vooruit gegaan en ik vind zelfs heel mooi geworden, jammer voor de eerste eigenaars van de préfacelift want hij komt nu bijna meer over als een totaal nieuw model.

                    Comment


                    • #30
                      Ik zou het niet fijn vinden moest ik een pre-facelift gekocht hebben. Dit is zowat de meest grondige LCI die ik tot nu toe gezien heb van BMW.
                      sigpic

                      www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                      Comment


                      • #31
                        Amaai, van een geslaagde facelift gesproken... Knap werk van BMW...

                        Ik zou wel meteen de optie zonder monogram aanduiden want dat staat daar een beetje lomp...
                        Senna, Driven To Perfection

                        Comment


                        • #32
                          ik denk dat hij bij een ouder publiek nu ook beter in de markt gaat liggen met een meer conform uiterlijk

                          Comment


                          • #33
                            BMW wil de bijnaam het lelijke eendje duidelijk behouden voor de 1 serie... brengen ze nu eindelijk de neus iets wat in orde is het de achterkant die ze verneuken...
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #34
                              Zeer geslaagd, de neus van de vorige was een misbaksel, deze is mooi. Ook de achterlichten vind ik knap want deze zijn nu echt in BMW stijl. Is de eerste 1 serie die ik mooi vind

                              Good job BMW!
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • #35
                                Veel beter! Nooit kunnen wennen aan die lelijke voorlichten van de pre facelift.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                  10x beter dan dat vorig misbaksel.. in alle opzichten. Na 3 jaar een E87 gereden te hebben vond ik de F20 een serieuze miskloon
                                  + 1!!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik heb de nieuwe 1-serie altijd de moeite gevonden buiten de snuit. Nu is dat verholpen. Om een oordeel te kunnen vellen ivm de achterlichten moet 'em eerst in het echt zien.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik heb 4 jaar e87 gereden, nu toch uiteindelijk weer al bijna 2,5 jaar met een f20. 140k e87 en nu bijna 70k f20 dus.
                                      De f-reeks is een enorme verbetering tov van de e. Een veel betere auto.

                                      Ik vind het ook straf dat nu er wat andere lichtblokken zijn der plots meer fans zijn voor wat uiteindelijk grotendeels dezelfde auto als de pre facelift is. Het is een zeer grondige facelift, maar dat blijft het uiteindelijk ook maar. Bmw heeft zijn huiswerk blijkbaar goed gemaakt
                                      Last edited by cooper s; 17/01/2015, 15:01.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Het M-pack vind ik vooraan wat tegenvallen, dat is minder sportief dan de vorige. De koplampen zijn wet eleganter en braver, hapklaar voor het grote publiek. Maar nu zijn ze imo met de achterlichten, die elkaar bijna tot in het midden raken, weer de mist in gegaan. Ok, het zal de veiligheid en zichtbaarheid wel ten goede komen maar ik ben er op 't eerste zicht geen fan van.

                                        Alle modellen onder de 5 hebben wel iets met hun lichten, ofwel een rare vorm ( huidige voorlichten 1, LCI achterlichten, achterlichten 2) ofwel steken ze er nog oranje pinkers in (3 en 4). Ze hopen blijkbaar dat het kooppubliek van deze wagens de lichten gaan aanpassen of veranderen. Vooral bij een 4 zou ik dat dan ook doen, de amerikaanse lichtblokken zijn gewoon rood en passen perfect.



                                        Wat ook wel opvalt is dat de benzine 120i minder vermogen krijgt, deze gaat van 184 pk nu naar 177 pk terwijl er pas in de nieuwe 220i AT 190 pk versie steekt.
                                        Last edited by ; 17/01/2015, 15:47.

                                        Comment


                                        • #40



                                          Oei, frontje van de M135i is ook geen verbetering.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X