Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F20/F21 1 Reeks LCI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenIdem hier. Wat is dan nog het nut van een BMW te kopen? Enige waarom ik die koop / liefhebber van ben is de RWD en chassis. Voor de rest is een 1-serie qua afwerking inferieur aan een A3.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenIdd zou net een reden zijn voor mij om Audi te verlaten en naar BMW overtestappen die RWD, nu ja voorlopig ga ik helemaal geen nieuwe auto kopen.
Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVoor bepaalde liefhebbers zal dit mogelijks een argument zijn om andere premium voorwielaantrekkers te overwegen.
Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVoor bepaalde liefhebbers zal dit mogelijks een argument zijn om andere premium voorwielaantrekkers te overwegen.
Maar voor de meerderheid van de kopers primeert uiteindelijk toch de badge.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
BMW F20/F21 1 Reeks LCI
Na een paar dagen te laten bezinken vind ik hem nog steeds niet geslaagd.
Vooruit gegaan: voorste lichtunits
Achteruit: voorbumper, m-pakket, koreaanse achterlichten.
Vind het echt bizar dat er over algemeen positief wordt gereageerd. Zie nu die m135i, shiet ook niet veel meer van die sportieve snuit over door de bumpers. Achterbumper eveneens niet met dat knikje onderaan.
Achja smaken verschillen en al goed ook. Vind trouwens ook dat bmw facelift wel heel radicaal maakt, de andere is precies een oud model nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenNa een paar dagen te laten bezinken vind ik hem nog steeds niet geslaagd.
Vooruit gegaan: voorste lichtunits
Achteruit: voorbumper, m-pakket, koreaanse achterlichten.
Vind het echt bizar dat er over algemeen positief wordt gereageerd. Zie nu die m135i, shiet ook niet veel meer van die sportieve snuit over door de bumpers. Achterbumper eveneens niet met dat knikje onderaan.
Achja smaken verschillen en al goed ook. Vind trouwens ook dat bmw facelift wel heel radicaal maakt, de andere is precies een oud model nu.
De pré facelift is inderdaad ineens een oud model nu, daarom vind ik het voor een facelift ook wel te drastisch de aanpassingen.
Ze hadden de F20/21 van begin zo moeten uitbrengen, vooral zonder die oversized voorlichten.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenIdem hier. Wat is dan nog het nut van een BMW te kopen? Enige waarom ik die koop / liefhebber van ben is de RWD en chassis. Voor de rest is een 1-serie qua afwerking inferieur aan een A3.
een standaard 1-serieke heeft evenveel onderstuur als een gelijkaardige A3.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenGaat BMW enkel de 1, 2-serie met voorwielaandrijving voorzien in de toekomst of gaan alle series deze ommezwaai ondergaan?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen achterwiel aangedreven wagen kost meer om te construeren en is ook zwaarder. En vermits velen niet meer geven om hoe hun auto nu precies rijdt, reageert,... kan ik wel begrijpen dat BMW de voorwielaandrijving toer opgaat.
En ze weten bij BMW inderdaad ook dat de grote meerderheid van de klanten niet eens weet welke wielen worden aangedreven, voor zover die mensen er al ooit over nagedacht zouden hebben hoe het komt dat hun auto überhaupt in staat is om zich voort te bewegen. Er zal een kleine groep die-hard RWD-fans verloren gaan, maar dat weegt niet op tegen de financiële overwegingen.
De move van BMW opent wel een gaatje voor Alfa Romeo, dat volgens geruchten een compacte achterwielaandrijver zou kunnen bouwen op het nieuwe Giorgio-platform dat in voorbereiding is voor de toekomstige Alfa's. Vermits Alfa geen auto's van de grootte van een 7-reeks moet aanbieden (daar heeft FCA immers Maserati voor, dat een update van een oud Daimler-Chryslerplatform gebruikt), kunnen ze hun nieuwe RWD-platform een maatje kleiner maken, zodat het van het C-segment tot het E-segment reikt (in BMW-termen: van de 1-reeks tot de 5-reeks).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichteneen standaard 1-serieke heeft evenveel onderstuur als een gelijkaardige A3.
Heb een jaar met een 1-serie gereden die stock was, en als ge daar onderstuur mee hebt gelijk een A3 dan weet ge niet hoe ge er mee moet rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenBen ik de enige die het geen geslaagde facelift vind? Voorkant is er wel op vooruit gegaan met de lichten.
Nu die achterkant.... die achterlichten zijn zwaar oversized en geven de auto wat een koreaanse kont. Ook het knikje in de achterbumper met m-pakket (het is toch m-pakket?) onderaan is vrij storend.
De voorbumper vind ik ook minder sportief. Nee ik vind het niet echt geslaagd buiten de voorlichtunits.
Enkel de voorkant is nu knapper, de achterkant daarentegen... Dan vond ik die 'Polo achterlichten' mooier...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Op de foto's vind ik het een zeer geslaagde facelift en een grote verbetering ten opzichte van de huidige. De premium merken maken er echter meer en meer een gewoonte van om hun dikke uitvoeringen naar voor te schuiven bij een nieuwe lancering dus wordt het afwachten tot de eerste in het straatbeeld verschijnen.
Comment
-
Comment
-
Ik vind em wel geslaagd... Die nieuwe koplampen zijn waaaay beter
m'n vrouw daarentegen vind 'em nog steeds een gedrocht
Zo veel mensen, zo veel meningen ...
Wat betreft die RWD, FWD toestanden... Ik vind die RWD ook veel leuker owv het preciese sturen, de lekker korte draaicirkel en het dynamische karakter in bochten.... Maar voor dat laatste moet je al wat vinniger rijden om dat te merken. 99% van de tijd zit je tegen 70 op een recht stuk baan of in de file, dus veel maakt het niet uit voor de meesten.
Ze hebben jaren terug bij BMW grote enquetes gedaan onder de 1-rijders, en 82% of zo dacht dat ze met een FWD reden... Dus daarom is de switch naar het goedkopere FWD snel verantwoord... Jammer, maar geen drama's. Reden te meer om voor echt dynamische wagens naar andere merken te grijpen (Lotus, Porsche).
Ik heb mijn E85 125d indertijd gekocht met het idee van dan een dynamische relatief 'sportieve' wagen te hebben met toch enige luxe. Jammer genoeg is zo een kleine coupe verre van praktische en door z'n hoge gewicht (+1500kg!!) ook niet de meest dynamische. Als ik erop terugblik had ik beter een standaard 318d touring gekocht als daily, en een (2dehands) lotus elise voor in't weekend ....
En dat 'sportieve' aan RWD is ook een illusie, getuige daarvan het dramatische onderstuur op deze wagen die ik aan der lijve mocht ondervinden op Zolder...
Comment
Comment