Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 488 GTB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ferrari 488 GTB

    Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’s



    And the hits keep on coming….. Maranello’s nieuwste beest luistert naar de naam 488 GTB, en doet 0-200 km/u in 8,3 seconden!

    Zojuist onthuld: de langverwachte Ferrari 458-opvolger. Met een knipoog naar de – 40 jaar oudere – 308 GTB krijgt deze de naam 488 GTB mee. De kerncijfers:

    3.902 cc V8 turbo
    670 pk @ 8,000 rpm
    760 Nm maximumkoppel
    0-100 km/u in 3,0 s
    0-200 km/u in 8,3 s
    Topsnelheid: > 330 km/u
    Rondje Fiorano in 1:23 minuten

    De motor meet net geen 4 liter, waarbij mee zal spelen dat auto’s met een grotere cilinderinhoud dan dat in China extra zwaar belast worden. Ferrari beweert dat de 488 50% meer downforce heeft dan de 458, en minder luchtweerstand. Diverse innovatieve features werden speciaal voor dit doel ontwikkeld, waaronder een dubbele voorspoiler, speciale luchtinlaten aan de zijkanten en achter de implementatie van actieve aerodynamica in combinatie met een geblazen spoiler. De aerodynamisch gevormde bodemplaat, is voorzien van wervelingelementen.

    Achteraan kreeg de diffuser – nu voorzien van actieve kleppen – een agressieve hellingshoek. Hierdoor werden de uitlaten een stukje verplaatst. Ook nieuw zijn de ronde LED-achterlichten.

    Net zoals bij de California is het volledige maximumkoppel alleen in de hoogste versnelling beschikbaar, vanaf 3.000 tpm.
    Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is...urbo-pks-74132

  • #2


    Comment


    • #3


      Comment


      • #4


        Last edited by ; 03/02/2015, 13:50.

        Comment


        • #5
          Het nieuwe turbo aangedreven blok:

          Comment


          • #6
            Ik vind het een zeer knappe evolutie Beetje jammer van de turbo's natuurlijk, maar ik ga wachten op filmpjes om een definitieve mening te vormen over het geluid

            Comment


            • #7
              En met Audi Rs velgen.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Zeer knap zoals we het gewoon zijn.

                Comment


                • #9
                  Oojawel



                  jammer van het relatief beperkte toerenbereik.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Vind vooral de achterkant veel geslaagder dan bij de 458.

                    En wat betreft de turbo's, tja kijk eens naar die cijfers. Denk dat er niet veel zullen
                    rouwen met zo'n prestaties.

                    Comment


                    • #11
                      Knapper veel knapper als de 458, toont wat voller en vetter.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Vind vooral de achterkant veel geslaagder dan bij de 458.

                        En wat betreft de turbo's, tja kijk eens naar die cijfers. Denk dat er niet veel zullen
                        rouwen met zo'n prestaties.
                        Idd ik rouw zeker niet, de F40 had ook turbo's.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                        Comment


                        • #13
                          Achterkant ik laddervet!!!!!! Vond het bij de 458 zo lelijk met die drie uitlaten naast elkaar!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                            Achterkant ik laddervet!!!!!! Vond het bij de 458 zo lelijk met die drie uitlaten naast elkaar!
                            Dat was idd een lelijk punt.

                            Nu ik eraan denk, een 458 heb ik nooit veel zien rijden, zal weer een exclusief ding worden die 488 GTB in ons land.

                            F430 zag je meer rijden vond ik.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                            Comment


                            • #15
                              In de tijd van de F430 waren er nog veel bedrijven die dergelijke auto's hadden. Na Di Rupo was dat niet meer mogelijk.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                In de tijd van de F430 waren er nog veel bedrijven die dergelijke auto's hadden. Na Di Rupo was dat niet meer mogelijk.
                                Juist ja, goed opgemerkt, daar zal het voor het grote deel aan gelegen hebben, aan die VAA die er gekomen is.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                Comment


                                • #17
                                  Totaal geen Ferrari fan hier maar dees machien zet er ge-wel-dig uit.

                                  Prachtig!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                    Juist ja, goed opgemerkt, daar zal het voor het grote deel aan gelegen hebben, aan die VAA die er gekomen is.

                                    Het ligt vrijwel volledig daaraan. De uitverkoop van enorm dikke wagens met hoge co2 uitstoot was toen enorm. Nu zijn er nog wel rijke mensen die zo'n wagen privé kopen en inschrijven maar er zijn ook al een pak degelijke alternatieven die fiscaal zeer interessant zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      Dit is toch echt ongelofelijk mooi. Hoe ze dat altijd klaarspelen bij Ferrari is echt wonderbaarlijk

                                      Comment


                                      • #20

                                        Comment

                                        Working...
                                        X