Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’s
And the hits keep on coming….. Maranello’s nieuwste beest luistert naar de naam 488 GTB, en doet 0-200 km/u in 8,3 seconden!
Zojuist onthuld: de langverwachte Ferrari 458-opvolger. Met een knipoog naar de – 40 jaar oudere – 308 GTB krijgt deze de naam 488 GTB mee. De kerncijfers:
3.902 cc V8 turbo
670 pk @ 8,000 rpm
760 Nm maximumkoppel
0-100 km/u in 3,0 s
0-200 km/u in 8,3 s
Topsnelheid: > 330 km/u
Rondje Fiorano in 1:23 minuten
De motor meet net geen 4 liter, waarbij mee zal spelen dat auto’s met een grotere cilinderinhoud dan dat in China extra zwaar belast worden. Ferrari beweert dat de 488 50% meer downforce heeft dan de 458, en minder luchtweerstand. Diverse innovatieve features werden speciaal voor dit doel ontwikkeld, waaronder een dubbele voorspoiler, speciale luchtinlaten aan de zijkanten en achter de implementatie van actieve aerodynamica in combinatie met een geblazen spoiler. De aerodynamisch gevormde bodemplaat, is voorzien van wervelingelementen.
Achteraan kreeg de diffuser – nu voorzien van actieve kleppen – een agressieve hellingshoek. Hierdoor werden de uitlaten een stukje verplaatst. Ook nieuw zijn de ronde LED-achterlichten.
Net zoals bij de California is het volledige maximumkoppel alleen in de hoogste versnelling beschikbaar, vanaf 3.000 tpm.
And the hits keep on coming….. Maranello’s nieuwste beest luistert naar de naam 488 GTB, en doet 0-200 km/u in 8,3 seconden!
Zojuist onthuld: de langverwachte Ferrari 458-opvolger. Met een knipoog naar de – 40 jaar oudere – 308 GTB krijgt deze de naam 488 GTB mee. De kerncijfers:
3.902 cc V8 turbo
670 pk @ 8,000 rpm
760 Nm maximumkoppel
0-100 km/u in 3,0 s
0-200 km/u in 8,3 s
Topsnelheid: > 330 km/u
Rondje Fiorano in 1:23 minuten
De motor meet net geen 4 liter, waarbij mee zal spelen dat auto’s met een grotere cilinderinhoud dan dat in China extra zwaar belast worden. Ferrari beweert dat de 488 50% meer downforce heeft dan de 458, en minder luchtweerstand. Diverse innovatieve features werden speciaal voor dit doel ontwikkeld, waaronder een dubbele voorspoiler, speciale luchtinlaten aan de zijkanten en achter de implementatie van actieve aerodynamica in combinatie met een geblazen spoiler. De aerodynamisch gevormde bodemplaat, is voorzien van wervelingelementen.
Achteraan kreeg de diffuser – nu voorzien van actieve kleppen – een agressieve hellingshoek. Hierdoor werden de uitlaten een stukje verplaatst. Ook nieuw zijn de ronde LED-achterlichten.
Net zoals bij de California is het volledige maximumkoppel alleen in de hoogste versnelling beschikbaar, vanaf 3.000 tpm.
Comment