Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ferrari 488 GTB
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet ligt vrijwel volledig daaraan. De uitverkoop van enorm dikke wagens met hoge co2 uitstoot was toen enorm. Nu zijn er nog wel rijke mensen die zo'n wagen privé kopen en inschrijven maar er zijn ook al een pak degelijke alternatieven die fiscaal zeer interessant zijn.
Comment
-
Ben ik de enigste die toch wel wat teleurgesteld is in het design van deze opvolger van de 458?
Ik zie nauwelijks verschillen,al zeker niet met de Speciale. Tis is toch echt een nieuw model? De overgang van F430 naar 458 was duidelijk, maar dit lijkt toch gewoon een faceliftje? Of ben ik de enigste die er zo over denkt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk BerichtenBen ik de enigste die toch wel wat teleurgesteld is in het design van deze opvolger van de 458?
Ik zie nauwelijks verschillen,al zeker niet met de Speciale. Tis is toch echt een nieuw model? De overgang van F430 naar 458 was duidelijk, maar dit lijkt toch gewoon een faceliftje? Of ben ik de enigste die er zo over denkt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVind het verschil met de 458 tot zeer groot.
Comment
-
Gereden: Ferrari 488 GTB
De Ferrari 488 GTB brengt met zijn turbomotor een stuk ingetogener geluid voort dan zijn voorgangers deden. Maar voor de rest is het raspaard er op alle fronten op vooruitgegaan.
Bekijk onze video van de 458 Speciale nog eens en vergelijk die dan met de beelden (en vooral het geluid) van de video hieronder; het rauwe, hoogtoerige geluid heeft plaatsgemaakt voor een romigere, vollere sound, die - hoewel die nog zeer aanwezig is – voor minder 'instant' kippenvel zorgt.
Dat wordt echter volledig gecompenseerd door het onvoorstelbare krachtsvertoon van de 3,9-liter turbomotor. De V8 levert met 670 pk en 760 Nm niet alleen in absolute zin heel wat meer dan voorganger 458. Het is vooral de manier waarop koppel en vermogen - die van 2.000 tot 8.000 tpm zijn uitgesmeerd - een verpletterende indruk maken. Het maakt haast niet uit in welke versnelling of bij welk toerental; geef gas en de motor begint in je rug te duwen alsof hij je in een brandend gebouw zo snel mogelijk richting nooduitgang wil dirigeren.
Ferrari claimt dat 85 procent van de auto nieuw of vernieuwd is. Het chassis moest niet alleen aangepast worden om de nieuwe motor te kunnen monteren, maar ook voor de extra koelelementen die nodig zijn voor zo’n turbo-aggregaat. Toen ze toch bezig waren, is gelijk maar de hele koets onder handen genomen; alleen het dak en de spiegels zijn nog hetzelfde.
De manier waarop de mechanica, aerodynamica en elektronica samensmelten tot één uiterst precies en controleerbaar dynamisch geheel, is een kunst waarop Ferrari patent heeft. Qua grip en scherpte zit de 488 GTB tussen de 458 Italia en Speciale in – en dat maakt ‘m op stuurgebied nog steeds sensationeler dan een McLaren 650S of Lamborghini Huracán. Omdat de 488 in het grensgebied beter is te doseren dan de hardcore Speciale én vanwege de nog verder ontwikkelde hulpsystemen, kun je er zelfs op de meest hobbelige en smalle bergweg mee gooien en smijten alsof het een Dinky Toy is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Denk dat geel hem mooi gaat staanClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment