overzicht van de configurator : exterieur kleuren, interieur, velgen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ferrari 488 GTB
Collapse
X
-
GELEKT: FERRARI 488 PISTA
OVERTREFFENDE TRAP SCHIET HET INTERNET OP
Op Instagram-pagina Ferrari Photo Page zijn afbeeldingen opgedoken van de nieuwe topversie van de Ferrari 488, een exoot die de toevoeging Pista krijgt. Ook in Japan maken media melding van het bestaan van de Pista.
Enkele jaren na de lancering van de 360 Modena introduceerde Ferrari met de Challenge Stradale een lichtere én krachtiger variant van wat vanaf eind jaren negentig het 'instapmodel' van Ferrari was. Van opvolger F430 verscheen drie jaar na zijn introductie als Scuderia in de orderboeken en de 458 Italia werd in 2013 als Speciale voorgesteld. Inmiddels is 458 Italia grondig vernieuwd om als 488 GTB te incarneren. Die 670 pk sterke Italiaanse bonk geweld moet nu zijn meerdere erkennen in deze 488 Pista Pista.
De receptuur van de 488 Pista is een bekende. Ferrari maakt deze overtreffende trap van de 488 een stevig tandje heftiger door het vermogen van de 3,9-liter biturbo-V8 op te krikken tot naar verluidt 720 pk.. Met dat vermogen heeft Ferrari een passend antwoord klaar op de 911 GT2 RS. Het lijkt in ieder geval de krachtigste V8 te zijn die Ferrari ooit heeft gemaakt, een evolutie van de V8 die in de 488 Challenge ligt. De achtcilinder weegt zo'n tien procent minder dan het exemplaar in de 488 GTB. De auto zou in 2,85 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten.
Volgens Ferrari stopte het niet eerder zoveel uit de racerij afkomstige techniek in een straatauto. Zo is de 488 Pista volgens eerder gelekte informatie uitgerust met Sideslip Management System+, een versnellingsbak met nog kortere bakverhoudingen en een extreen direct afgestelde stuurinrichting.
Natuurlijk profiteert ook deze 488 Pista van een gewichtsreductie. De voorklep en de voorbumper zijn uit waarschijnlijk uit koolstofvezel vervaardigd en ook de achterbumper en de achterspoiler zijn van het lichtgewicht materiaal gemaakt. De Italiaan staat op 20-inchwielen, waar - opnieuw volgens eerder gelekte informatie - Michelin Sport Cup 2-banden omheen zijn gevouwen, waarvan het karkas volledig uit koolstofvezel bestaat. Ze wegen per stuk 40 procent minder dan de reguliere exemplaren.
De auto moet dankzij herziene, nu waarschijnlijk meer actieve aerodynamica efficiënter door de lucht snijden. In het interieur past Ferrari uiteraard ook koolstofvezel toe. Grote delen van het dashboard zijn eruit vervaardigd en ook de middentunnel is uit het goedje samengesteld. De racesfeer wordt verhoogd door de komst van meer koolstofvezel en sportstoelen. Een dashboardkastje moet de 488 Pista overigens ontberen.
Op termijn komt er ook van de 488 Spider een vergelijkbare versie. De vergelijkbare variant van de 458 Spider ging uiteindelijk als 458 Speciale A (Aperta) door het leven.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtenooit zal er 1tje in m'n garage komen maar kvrees dat het op pensioenleeftijd zal zijnEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat gaat tegen dan zelfs een autonoom rijdende elektrische zijn
Comment
-
GEWELDDADIG VERVOLG
FERRARI PRESENTEERT 488 PISTA SPIDER
Verrassing! Ferrari presenteert tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach de open versie van de 488 Pista: de 488 Pista Spider!
In februari dit jaar trok Ferrari het doek van de 488 Pista, de overtreffende trap van de 488. Tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach maken we kennis met de opengewerkte variant van dat model: de 488 Pista Spider.
Net als in de 488 Pista is de 3,9-liter grote Biturbo V8 niet 670 pk, maar 720 pk sterk. Het maximum koppel ligt op 770 Nm en met die achtcilinder, een evolutie van de V8 die ook in de 488 Challenge ligt, moet de auto in 2,85 seconden naar een snelheid van 100 km/h sprinten. Daarmee is de dakloze Pista exact net zo rap als zijn dichte broer. In 8 tellen wijst de naald van de snelheidsmeter de 200 km/h al aan, slechts 0,4 seconde later dan de 488 Pista met vast dak. Z'n topsnelheid ligt op 340 km/h.
Natuurlijk profiteert ook deze 488 Pista Spider van een gewichtsreductie. De voorklep en de voorbumper zijn uit koolstofvezel vervaardigd en ook de achterbumper en de achterspoiler zijn van dit lichtgewicht materiaal gemaakt. De Italiaan staat op 20 procent lichtere 20-inch wielen waar Michelin Sport Cup 2-banden rondom zijn gebracht. Het karkas van deze banden bestaat volledig uit koolstofvezel, waardoor ze 40 procent minder wegen dan de reguliere exemplaren. De auto legt 1.380 kilo in de schaal.
Aangepaste aerodynamica laat de 488 Spider Pista door de lucht snijden dan de reguliere 488 Spider. In het interieur past Ferrari uiteraard ook koolstofvezel toe. Grote delen van het dashboard zijn eruit vervaardigd en ook de middentunnel is van dit materiaal gemaakt. De racesfeer wordt verhoogd door nog meer koolstofvezel en sportstoelen. Een dashboardkastje ontbreekt daarentegen in het interieur van de 488 Pista. Tevens moet de neerwaartse druk hoger liggen dan bij de regulier open 488.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment